Fitness Seller

Age is just a number

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.941
Iemand bekend met dit verschijnsel? Dit kan bij mij al optreden na een half uurtje wandelen bij wijze van spreken. En ik heb dit mijn hele leven al. Na langere/zwaardere inspanningen is het soms wat meer uitgesproken:

Ja "kuitwormen".. Treed bij mij ook steeds op in periodes van tegen overtraining zitten. Heb dat wel nog maar de laatste jaren. Vind het wel psychedelisch. Net of je onder invloed bent van psyllocibine.

• #3.943
Ja "kuitwormen".. Treed bij mij ook steeds op in periodes van tegen overtraining zitten. Heb dat wel nog maar de laatste jaren. Vind het wel psychedelisch. Net of je onder invloed bent van psyllocibine.
'Kuitwormen' is een mooie term, die houden we er in!
Ik heb geen ervaring met drugs. Wat dat betreft zijn wij nogal tegenpolen. Ik rook niet, drink niet, blow niet, spuit niet, slik niet. Nooit gedaan ook.

Spiertrekkingen, ik had er ook wel eens last van als ik een geïrriteerde zenuw had. Ook onopgeloste zouten (electrolyren), overmatig zweten, gebrek aan vocht of een andere wijze van een andere balans in de zouten zouden het kunnen veroorzaken begreep ik, omdat dan het signaal van zenuw naar spier niet goed doorgestuurd kan worden. Daarom ook vaak na inspanning.

• #3.945
Spiertrekkingen, ik had er ook wel eens last van als ik een geïrriteerde zenuw had. Ook onopgeloste zouten (electrolyren), overmatig zweten, gebrek aan vocht of een andere wijze van een andere balans in de zouten zouden het kunnen veroorzaken begreep ik, omdat dan het signaal van zenuw naar spier niet goed doorgestuurd kan worden. Daarom ook vaak na inspanning.
Zou goed kunnen dat een vochttekort het verergert. Ik heb 1x gehad dat het heel heftig werd en zelf overging in krampen, maar dat was na een lange, zware wielerwedstrijd van 5-6 uur in de Alpen bij 25-30 graden. Dan is een vochttekort aan de finish bijna onvermijdelijk. Maar een lunchwandeling van een half uur kan al genoeg zijn om het op te wekken.

Zou goed kunnen dat een vochttekort het verergert. Ik heb 1x gehad dat het heel heftig werd en zelf overging in krampen, maar dat was na een lange, zware wielerwedstrijd van 5-6 uur in de Alpen bij 25-30 graden. Dan is een vochttekort aan de finish bijna onvermijdelijk. Maar een lunchwandeling van een half uur kan al genoeg zijn om het op te wekken.
Heb ik ook altijd gehad na zware inspanningen bij duursport.

Tevens ben ik een aantal keer met krachtsport gestopt, als de vooruitgang stagneerde, en dan had ik in de periode dat mijn spieren dunner werden voortdurend spiertrekkingen, ook in mijn bovenlichaam.

Beetje overmoedig wat betreft de afstand die ik wel dacht aan te kunnen op m'n stadsfiets met Nexus7 naaf en alleen een bidonnetje water mee. Nog geen hongerklop maar wel behoorlijk 'uitgewoond' bij thuiskomst. Viel me wel op dat werkelijk iedereen in het buitengebied tegenwoordig met trapondersteuning rijdt. Stelletje luie fl*kk***. ;)

Screenshot 2025-04-11 at 16-34-11 Garmin Connect.png
Mooi rondje! Mocht je deze nog eens doen dan kan ik je aanmoedigen vanaf de kant 😄

• #3.948
Laatst bewerkt:
  • Heart
Waarderingen: Loca
Ik heb geen ervaring met drugs. Wat dat betreft zijn wij nogal tegenpolen. Ik rook niet, drink niet, blow niet, spuit niet, slik niet. Nooit gedaan
Hier had ik het niet over drugs, bedoelde die paddestoeltjes die in de herfst hier in weides groeien.

• #3.950
Nieuwe week, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Afgelopen week was dus echt kut. Mentaal ook. Ik moest me er zelfs een paar keer echt toe zetten 's ochtends m'n bed uit te komen om de confrontatie met de pijn weer aan te gaan, want die is bij het opstaan altijd het ergst. De pijn lijkt gelukkig sinds zaterdag langzaam af te nemen. Ik heb mijn doel (10 K binnen 45 minuten) inmiddels laten varen. Uitlopen zonder pijn zou al mooi zijn.

• #3.951
Hieperdepiep hoera! :banana:

Vanochtend opgestaan zonder pijn en ochtendstijfheid in de voet en de pijn lijkt nu volledig verdwenen tijdens wandelen. Binnenkort een uitgebreidere update over mijn 'rehab' en de rol die chatGPT daarin speelt, ook om niet weer in mijn klassieke fout te trappen om te snel te veel te willen.

• #3.952
Groen licht van chatGPT!
Wish me luck... 🍀

Clipboard_04-19-2025_01.jpg

• Like
Waarderingen: Loca
:rolleyes: Ben benieuwd.
Stel het werkt, dan ook een trainingsschema voor spiergroei?

• #3.956
:rolleyes: Ben benieuwd.
Stel het werkt, dan ook een trainingsschema voor spiergroei?
Wie weet. Ik ben tot nu toe zeer te spreken over de manier waarop chatGPT me heeft geholpen bij het omgaan met m'n blessure en het opstellen van een rehab-plan. Toen chatGPT net uit was, zo'n 2½ jaar geleden, en ik het als programmeur al veel gebruikte, zag ik hem nog regelmatig in de fout gaan, maar de kwaliteit is er de afgelopen 2½ jaar enorm op vooruit gegaan.

4 weken en dan rustig eens 3-5 km proberen

• #3.960
4 weken en dan rustig eens 3-5 km proberen
Is dit niet ook afhankelijk van de ernst van de blessure en het verloop van het herstel? Ik houd chatGPT bijna dagelijks op de hoogte van wat ik precies doe en hoe de voet daarbij voelt en op basis daarvan is dit advies gegeven.

Terug
Naar boven