- Waardering
- 3.619
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar als imnewhere het vertrouwd is het goed. Ik heb net mijn trainingsschema ingevoerd en laten optimaliseren. Ziet er goed uit.Ja, je moet altijd doen wat je zelf denkt dat beste is. Kies zelf altijd meer voor de old skool regels maar dat is persoonlijke keuze (y)
Als je alleen communiceert d.m.v. 'platte tekst' en hem ook alleen platte tekst laat genereren als output, kun je ook in de gratis versie (die ik zelf ook gebruik) wel onbeperkt chatten / vragen stellen volgens mij. Maar als je hem schermafbeeldingen van je schema als input geeft, of vraagt om een aangepast schema in PDF-formaat, dan kan dat niet onbeperkt in de gratis versie.@imnewhere is zo'n betaalde versie echt nodig? ik heb nu een limiet ingesteld gekregen. Voor 3 uur.
Die aanpak werkt voor mij dus niet, want mijn valkuil is nu juist dat ik te snel te veel wil doen. Ik heb inmiddels zo veel vertrouwen gekregen in de adviezen van chatGPT, dat ik wel geneigd ben daar naar te luisteren en te handelen. Meer dan naar wat iemand op het internet zegt, waarvan ik de credentials/kennis/kunde niet goed kan inschatten (niet lullig bedoeld naar jou toe). Ik ben vandaag dan ook trots op mezelf dat ik precies heb gedaan wat chatGPT me adviseerde. Zonder dat advies had ik meer gedaan, en misschien wel te veel...Ja, je moet altijd doen wat je zelf denkt dat beste is.
SupercompensatieDit snap ik niet. De Garmin Connect app geeft momenteel de scherpste 10K-prognose die ik ooit heb gezien, terwijl ik 18 dagen niet heb kunnen hardlopen door een blessure en pas weer 3 dagen bezig ben dit voorzichtig op te bouwen. De enige verklaring die ik kan bedenken, is dat ik in blessuretijd wel veel fietstraining heb gedaan en ook regelmatig intensief, dus mijn algemene cardio conditie zou best heel goed kunnen zijn nu. Maar dan overschat hij de 'carry-over' van fietsen naar hardlopen denk ik. Iemand die hard kan fietsen, kan nog geen goede 10K lopen zonder specifiek daarvoor te trainen...
![]()
Let's hope so! Dan is die blessure een 'blessing in disguise' geweest...
De enige verklaring die ik kan vinden is echt anders.Dit snap ik niet. De Garmin Connect app geeft momenteel de scherpste 10K-prognose die ik ooit heb gezien, terwijl ik 18 dagen niet heb kunnen hardlopen door een blessure en pas weer 3 dagen bezig ben dit voorzichtig op te bouwen. De enige verklaring die ik kan bedenken, is dat ik in blessuretijd wel veel fietstraining heb gedaan en ook regelmatig intensief, dus mijn algemene cardio conditie zou best heel goed kunnen zijn nu. Maar dan overschat hij de 'carry-over' van fietsen naar hardlopen denk ik. Iemand die hard kan fietsen, kan nog geen goede 10K lopen zonder specifiek daarvoor te trainen...
![]()
Wat denkt u? Ik denk dat de horloge hier afgaat op supercompensatie... Maar zelf geloof niet zo in die horlogevoorspellingen. Hij heeft zelden langer dan anderhalf uur gelopen, dan loop je niet even een marathon in 3u40, zelfs al zou je 10KM sub 43 kunnen.De enige verklaring die ik kan vinden is echt anders.
Dat komt toch redelijk overeen met mijn verklaring? Specificiteit van de training!Bij veel mensen ligt de Garmin-voorspelling sneller dan wat ze op dit moment echt kunnen lopen in een race. Dat komt doordat Garmin baseert op "fysiek potentieel", niet op training voor het specifieke doel.
De enige verklaring die ik kan bedenken, is dat ik in blessuretijd wel veel fietstraining heb gedaan en ook regelmatig intensief, dus mijn algemene cardio conditie zou best heel goed kunnen zijn nu. Maar dan overschat hij de 'carry-over' van fietsen naar hardlopen denk ik. Iemand die hard kan fietsen, kan nog geen goede 10K lopen zonder specifiek daarvoor te trainen...
grensverleggend
Ja. Die wordt volgens mij na elke hardlooptraining buiten geüpdatet. Staat na vandaag nog steeds op 52: