XXL Nutrition

Alea iacta est (Hummer's log 2011)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
nice train hum!

blij dat ik op mijn latpulley geen echte kilos heb, anders leek t helemaal nergens op ;)

interessant idee johnny, van dat 1/2 uur p/dag.
benieuwd wat het voor je doet :)

sterke shoulder press man :thumbs:

2 uur is wel aardig aanpoten ja, maar om dan gelijk naar half uur en iedere dag te gaan is weer een grote stap.

Waarom begin je niet gewoon met 1 uur en dan dagje extra ofzo :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.583
nice train hum!

blij dat ik op mijn latpulley geen echte kilos heb, anders leek t helemaal nergens op ;)

interessant idee johnny, van dat 1/2 uur p/dag.
benieuwd wat het voor je doet :)

sterke shoulder press man :thumbs:
Ik weet nog dat ik zo blij was met mijn 110kg lat push downs bij Foaks.
Tot ik ineens eens begon na te denken, en dacht: dat is toch wel heel veel..?
Toen eens een beetje vergeleken, en dan kom je erachter dat het maar een schijntje is van wat er op de schijven staat...
Ik doe er gewichten op en weeg het aan het stangetje na Don! :D
Niet dat het wat uitmaakt, want het is de bedoeling dat je hooguit wat vooruit gaat natuurlijk.
Ongeacht het gewicht!
Maar toch... ;)

Ik had woensdag natuurlijk voor mijn doen een flinke training gedaan.
Zaterdag wilde ik weer gaan trainen, en was er nog niet aan toe! :o
"Alles" deed nog pijn man...
Vandaar nu dit hersenspinsel.
Ik wil wel wat meer structuur in mijn trainingen dan wat ik tot nu toe gedaan heb.
Nu nog even een goede manier vinden die ik ook daadwerkelijk aan kan. ;)

2 uur is wel aardig aanpoten ja, maar om dan gelijk naar half uur en iedere dag te gaan is weer een grote stap.

Waarom begin je niet gewoon met 1 uur en dan dagje extra ofzo :p
Waarom..?
2 uur/4 dagen of 1/2 uur/dag, dat scheelt niks!
Sommigen maxen iedere dag op de Squat(!) en hebben daar geen last van, dus ik moet iedere dag een 1/2 uur tot 3/4 uur ook wel trekken denk ik.
+ dat je wanneer je langer dan 3/4 uur traint in een catabole toestand begint te geraken, en dat willen we eigenlijk ook niet.
(ik weet trouwens niet in hoeverre dat nu eigenlijk echt negatieve gevolgen heeft als je ziet hoe lang sommige sterke mannen iedere keer trainen...)

Laatst bewerkt:
Geef je t nou elke keer weer een andere naam? Standing barbell press is toch gewoon MP of niet?
Denk dat het wel verstandig is voor jou om je trainingstijd beperkt te houden. Je bent toch "wat" ouder aan t worden, en gewoon een half uur a drie kwartier knallen is denk ik makkelijker voor jou dan 2 uur lang trainen met allerlei assistance enzo. Beter gewoon dan op één dag zware lifts doen en op de andere dag assistance, denk ik.

• #1.585
Hahaha, over de Military press kunnen we weer dagenlang lopen mauwen. ;)
Het maakt toch eigenlijk niet uit hoe je het noemt Tymen..? :roflol:
Als je het maar doet!
Bij een echte MP moeten je voeten netjes naast elkaar staan, en dat weiger ik!
Als ik "Standing barbell press" neerzet kan niemand er wat van zeggen.
Behalve jij blijkt maar weer. ;)

Ik ben van plan op zo'n dag dan een belangrijke compound te doen met een voorgeschreven aantal sets en reps waar ik een beetje mee kan schipperen aan de hand van de vorm van de dag, en doe daar wat assistance bij waar ik zin in heb en die me nuttig lijkt.
Wel een beetje met de 5/3/1 gedachte, maar gemixed met mijn eigen gedachten.

En inderdaad, ik word al een dagje ouder... :o
Ik ga proberen om dit ook in mijn werkweek te doen.
Al is het alleen maar even snel wat setjes van de compound van die dag als ik moe ben.

Ik heb ook eens gekeken naar wat een goede manier voor mij zou zijn om te eten, en daarbij wat af te vallen.
In het verleden heb ik soms de grootste plannen gemaakt die ik dezelfde dag al weer overboord zette omdat mijn vrouw zei: we eten vandaag aardappelen met spruiten en en een karbonade... en ik het dan weer moeilijk vond om helemaal wat anders te gaan eten... ;)
Ik heb nu een plan gemaakt dat ik "gewoon" met de pot mee kan eten, maar wel aan voldoende eiwitzen en vetzen kom.
Gek genoeg kreeg ik het weer redelijk voor elkaar om (na mezelf helemaal het schompes te hebben gelezen op "ergogenics") tot de ideale verhoudingen van 35% eiwtzen / 35% koolhydraatjes / 30% vetten te komen (even rekening gehouden met mijn leeftijd...) en "gewoon" te kunnen eten. :rocknana:

Ik heb vandaag geleerd dat je op mijn leeftijd na een training ook beter geen eiwit kan nemen, maar alleen creatine.
Wist ik nie..? :dunno:

9x70 is gewoon netjes

• #1.587
Het is geen 12x90 maar da's weer voor een andere keer. ;)

nice shoulderstrength!:)

• #1.589
Thanks, maar valt wel mee toch? ;)

Waarom met een echte MP je benen naast elkaar, zet ze juist iets voor elkaar.
Sta daardoor stabieler en heb daardoor minder belasting op mijn rug.
Lekkere trainingen verder.

officieel is MP met de hakken tegen elkaar (military komt van de stricte vorm)
maarja geen hond doet dat verder ofzo

Maakt het heel veel uit?
Tuurlijk pak je zo je core meer, maar schouders is toch waar het uiteindelijk allemaal om gaat.

Maakt het heel veel uit?
Tuurlijk pak je zo je core meer, maar schouders is toch waar het uiteindelijk allemaal om gaat.

tja, voor een strongman is het sowieso belangrijk dat je het gewicht boven je hoofd krijgt
dus of je nou wat verder met je voetn uit elkaar staat of niet.. ik doe het nooit iig

maar hummer is wat meer een purist dan ik :D
(een aardappelpurist weliswaar)

lekker makker !

Gaat lekker hier zie ik! lekker blijven squaten en deadliften en schouderpresses e.d.

Komt helemaal in orde zo!

• #1.597
10 minuten DEADLIFTS na een werkdag van 13 uur. I'm doing Jack Shit assistance today!

DEADLIFTS:
5x70
5x90
3x105
3x125
3x140
6x160
1 overhands/2 hook grip/3 mixed grip.

Ik wilde er eigenlijk 10 doen, maar heb het hier maar bij gelaten... :o
Ik was nog veel meer van plan toen ik vanmiddag even mijn training van vanavond aan het bedenken was, maar vermoeidheid, warmte en zuurstofgebrek in mijn garage deden me beslissen me tot de BASIS te beperken. :D
Toch lekker dat ik het even gedaan heb!

Laatst bewerkt:
  • #1.598
Oke volgende keer verwacht ik minstens 15 kg meer! met dezelfde reps:p;)
je vraagt erom
No probs mate, doe ik graag voor je. ;)

Het is meer een geintje eigenlijk.
Er zijn al ellenlange discussies over geweest hier op DBB.

Dit dus.

Maakt het heel veel uit?
Nee hoor.

tja, voor een strongman is het sowieso belangrijk dat je het gewicht boven je hoofd krijgt
dus of je nou wat verder met je voetn uit elkaar staat of niet.. ik doe het nooit iig

maar hummer is wat meer een purist dan ik :D
(een aardappelpurist weliswaar)
Ik deed hem juist niet! ;)

Thanks Rob.

Gaat lekker hier zie ik! lekker blijven squaten en deadliften en schouderpresses e.d.

Komt helemaal in orde zo!
Ik hoop het Mark, thanks.

lekker , het was blijkbaar vandaag zo warm voor iedereen dat op een gegeven moment wij met zijn drieen waren -

• #1.600
Meestal heb ik na zo'n lange dag geen zin of puf meer om wat te doen, maar ik wil proberen me echt te dwingen om even "iets" te doen iedre dag. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven