MuscleMeat

Anoniem36295 WeakLifts (v3)

• Topic Starter Topic Starter
Neem je die tegelijk of eentje in de ochtend en eentje in de avond?
Neem zelf nu 3800iu maar wil eigenlijk ook wel ophogen naar 6000iu
Tegelijk twee gelcaps, meestal bij het avondeten of mijn eerste grote meal. Aangezien ik nu ook grotendeels de dag doorbreng op kantoor kan het zeker geen kwaad lijkt me.

En inderdaad interessante posts hierboven!

Ik durf niet te zeggen dat het schadelijk is, maar is 42.000iu vit. D in één keer innemen niet wat veel?
Slaat zich op in lichaamsvet, dus het kan geen kwaad. Wordt gewoon gedurende de tijd afgebroken/gebruikt.

Meen me ook studies te herinneren die vit d3 innames testen op schadelijkheid. Conclusie was in ieder geval dat je wel heel veel moet slikken gedurende een lange tijd om er schadelijke gevolgen aan te ondervinden.

Je hebt gelijk, 42.000iu vit. D kan je blijkbaar zonder problemen in 1 keer innemen.

Oké, da's best al een tijd. Zou denken dat je vit D dan wel hoger zou zijn. Blijkbaar kun je heel wat slikken! Van 4000 naar 6000 is percentueel een flinke verhoging. Hoe lang geleden is "tot voor kort"?

Kantoorlife:

:roflol:

Zo naar de gym, had me aangemeld voor een powerlifting klasje, ben zeer benieuwd! Even kijken of het lukt met mijn geplande workout (SL).

Kon redelijk op tijd naar huis vandaag (18:00) dus lekker kunnen eten en trainen! Nog steeds lichte deload om er weer in te komen.

Training van vandaag (warmup sets not included):

Squat:
3x3x102,5kg

Overhead Press:
3x5x40kg

Deadlift:
3x130kg
1x130kg (+ static hold)
1x130kg (+ static hold)

Chinups:
5x3xBW

Hanging Knee Raises:
3x12xBW

Assistance:
Side Raises ss Barbell Curls ss Face Pulls

Cardio:
5 minuten sprint op de loopband

Heb uiteindelijk niet meegedaan met het PL klasje, maar heb erna wel even gepraat met de coach/trainer. Aardige dude en gaf me wat uitleg over hoe het allemaal werkte. Ze hebben 4 meets per jaar, eerstvolgende eind juni. Daar ga ik dus naartoe werken, veel zin in!

Exacte trainingen zal ik tzt hier posten, voor nu nog even lekker kracht opbouwen dmv SS/SL (progressive overload) totdat ik echt ga vastlopen.

Kon redelijk op tijd naar huis vandaag (18:00) dus lekker kunnen eten en trainen! Nog steeds lichte deload om er weer in te komen.

Training van vandaag (warmup sets not included):

Squat:
3x3x102,5kg

Overhead Press:
3x5x40kg

Deadlift:
3x130kg
1x130kg (+ static hold)
1x130kg (+ static hold)

Chinups:
5x3xBW

Hanging Knee Raises:
3x12xBW

Assistance:
Side Raises ss Barbell Curls ss Face Pulls

Cardio:
5 minuten sprint op de loopband

Heb uiteindelijk niet meegedaan met het PL klasje, maar heb erna wel even gepraat met de coach/trainer. Aardige dude en gaf me wat uitleg over hoe het allemaal werkte. Ze hebben 4 meets per jaar, eerstvolgende eind juni. Daar ga ik dus naartoe werken, veel zin in!

Exacte trainingen zal ik tzt hier posten, voor nu nog even lekker kracht opbouwen dmv SS/SL (progressive overload) totdat ik echt ga vastlopen.

Nette training!
Ik overweeg ook SL te volgen over een tijd om eens wat anders te doen dan de UB/LB split.
Alleen als ik het bekijk doe je afwisselend

Week 1:
Squat
Bench Press
Barbell Row

Squat
Overhead Press
Deadlift

Squat
Bench Press
Barbell Row

Week2:
Squat
Overhead press
Deadlift

Squat
Bench Press
Barbell Row

Squat
Overhead press
Deadlift

Over 2 weken heen pak je dus 3x Bench Press, 3x Rows, 3x Overhead press.
Vind ik wel een beetje laag in frequentie. Pak liever 2x UB aan per week voor de bekende redenen.

Wat vind jij?
Misschien kan ik beter maar P/P/L proberen ergens eind Juni/Juli. (hardop denken doet)
StrongLifts heeft alleen wel echt een super chille app haha

Zowel SS als SL bestaat gewoon uit een A en een B workout die je elke training afwisselt. Dus je eerste week is ABA en dan BAB enzovoorts. Je traint in principe drie keer per week.

Ik heb in elke workout een squat, press en een pull. Dat is echt prima in verhouding imo. Voor upper body doe ik dus wat assistance erbij, maar dat is niet per se nodig. Zo doe ik bij A: weighted dips en bij B: chinups/pullups.

Je kan deze basis aanpassen naar jouw wensen. Ik houd het schema en de progressie het liefst zo simpel mogelijk. Daarom werk ik (nog) niet met RPE bijvoorbeeld.

Ja, maar als je bench richting de 100kg gaat dan is dat voldoende hoor, geloof me. Desnoods kan je op je offdays in het weekend wat incline DB press toevoegen.

Fair enough. Ik krijg al jankbuien als ik aan een 100 kilo bench denk.
Ga zelf vanaf morgen even een stapje terug met benchen en dan weer opnieuw proberen te overloaden. Voeding is wat beter nu dus moet wel goed gaan.
Ga er van de week iig nog wat meer inlezen. Zit nu een beetje te kijken een variatie op 5/3/1. Lijkt me ook wel interessant.
Maar SL dus ook zeker wel, lees er zoveel positieve verhalen over op internet.

Fair enough. Ik krijg al jankbuien als ik aan een 100 kilo bench denk.
Ga zelf vanaf morgen even een stapje terug met benchen en dan weer opnieuw proberen te overloaden. Voeding is wat beter nu dus moet wel goed gaan.
Ga er van de week iig nog wat meer inlezen. Zit nu een beetje te kijken een variatie op 5/3/1. Lijkt me ook wel interessant.
Maar SL dus ook zeker wel, lees er zoveel positieve verhalen over op internet.
Less is more and keep it simple! 5x5, 3x5, 3x3, 5/3/1 is allemaal prima, zeker als je niet al advanced bent qua kracht.

Goals!

Terug
Naar boven