XXL Nutrition

Anoniem36295 WeakLifts (v3)

Lees deze een paar keer goed door, dan begrijp je de achtergrond en het schema beter denk ik:

StrongLifts 5×5 Workout Program for Beginners | StrongLifts

Heb even doorgelezen. Ga me toch eerst even inlezen in Starting Strength.
yKkg0va.png

Nu maar aan beginnen :)
Zit eind van deze week op 3 maanden UB/LB. Denk dat ik nu 6 maanden SS ga doen en dan 6 maanden GSLP.

Kon redelijk op tijd naar huis vandaag (18:00) dus lekker kunnen eten en trainen! Nog steeds lichte deload om er weer in te komen.

Training van vandaag (warmup sets not included):

Squat:
3x3x102,5kg

Overhead Press:
3x5x40kg

Deadlift:
3x130kg
1x130kg (+ static hold)
1x130kg (+ static hold)

Chinups:
5x3xBW

Hanging Knee Raises:
3x12xBW

Assistance:
Side Raises ss Barbell Curls ss Face Pulls

Cardio:
5 minuten sprint op de loopband

Dit is niet SL, noch SS? :P

• Topic Starter Topic Starter
Heb even doorgelezen. Ga me toch eerst even inlezen in Starting Strength.
yKkg0va.png

Nu maar aan beginnen :)
Zit eind van deze week op 3 maanden UB/LB. Denk dat ik nu 6 maanden SS ga doen en dan 6 maanden GSLP.
Ja die heb ik ook, erg goed en gedetailleerd boek!

En waar is die aanpassing precies op gebaseerd dan?
Op het feit dat ik dichterbij mijn 5RM zit (dan in het begin van de SL cyclus) en weinig resources heb tot herstel en progressie momenteel vanwege mijn dieet. Laag volume werkt voor mij goed momenteel. 5x5 met mijn huidige work weight is teveel, daar herstel ik niet optimaal van tussen workouts. Vandaar.

Op het feit dat ik dichterbij mijn 5RM zit (dan in het begin van de SL cyclus) en weinig resources heb tot herstel en progressie momenteel vanwege mijn dieet. Laag volume werkt voor mij goed momenteel. 5x5 met mijn huidige work weight is teveel, daar herstel ik niet optimaal van tussen workouts. Vandaar.

Als je stagneert in de toekomst wbt gewichten zul je toch volume moeten gaan uitbreiden. Hoe zie je dat voor je?

Als je stagneert in de toekomst wbt gewichten zul je toch volume moeten gaan uitbreiden. Hoe zie je dat voor je?
Ja dat klopt zeker, maar daarom ben ik ook erg tevreden met mijn nieuwe gym en PL community. Zij hebben 5 trainingsdagen met specifieke lifts per dag, dus niet zoals ik nu doe met SL (3xp/w full body).

Nogmaals, SL is een beginnersschema, ik zeg niet dat ik al advanced ben, maar denk wel intermediate. Er is weinig ruimte meer om elke week grote stappen te maken op de grote drie. Dus inderdaad, ik zal meer moeten gaan eten op den duur als kracht mijn doel is en ik zal het volume moeten aanpassen en verspreiden over meer trainingsdagen en specifiekere training en progressie moeten gaan toepassen (Vondelgym werkt met APRE). De SSLP en noobie gains fase is wel voorbij denk ik.

Ja dat klopt zeker, maar daarom ben ik ook erg tevreden met mijn nieuwe gym en PL community. Zij hebben 5 trainingsdagen met specifieke lifts per dag, dus niet zoals ik nu doe met SL (3xp/w full body).

Nogmaals, SL is een beginnersschema, ik zeg niet dat ik al advanced ben, maar denk wel intermediate. Er is weinig ruimte meer om elke week grote stappen te maken op de grote drie. Dus inderdaad, ik zal meer moeten gaan eten op den duur als kracht mijn doel is en ik zal het volume moeten aanpassen en verspreiden over meer trainingsdagen en specifiekere training en progressie moeten gaan toepassen (Vondelgym werkt met APRE). De SSLP en noobie gains fase is wel voorbij denk ik.

Natuurlijk is 5 dagen een verhoging van totale frequentie, maar hoeft dat nog niet voor meer volume per lichaamsdeel/lift te zorgen.
Meer eten zal sowieso samen gaan met massagroei, dus dat komt zeker goed als je dat gewoon bij blijft houden.
Als je eenmaal een beetje rust hebt gecreëerd en toegelaten bent bij Vondelgym kan je je training wel even onder de loep nemen. Snap dat je nu niet meer lineair progressed :p

Moet zeggen dat training momenteel niet echt bovenaan mijn prioriteitenlijstje staat, zelfde met voeding. Ben nu net richting huis, sinds ong. 9:00 aan het werk..

Maar ik vind het wel erg belangrijk om goed in te richten dus bedankt voor de feedback!

Je moet ook niet vergeten dat trainen niet altijd je hoogste prioriteit kan en moet zijn, geldt voor de meesten hier denk ik. Als recreatief sporter moet je andere dingen als werk, school etc. soms boven je training plaatsen.
Desalniettemin blijft het wel een perfecte manier om even onder de stress van belangrijke(re) zaken uit te komen.

Je moet ook niet vergeten dat trainen niet altijd je hoogste prioriteit kan en moet zijn, geldt voor de meesten hier denk ik. Als recreatief sporter moet je andere dingen als werk, school etc. soms boven je training plaatsen.
Desalniettemin blijft het wel een perfecte manier om even onder de stress van belangrijke(re) zaken uit te komen.
Zo is dat! Niets lekkerder dan na een dag in je hoofd bezig zijn even lekker wat plates erop te gooien en zwaar te squatten. Gebeurt ook van alles moois in je lichaam dan. Voor mij de beste “ontspanning” die er is, naast muziek luisteren (liefste beiden tegelijk).

Liften is leven:mad::mad::mad::mad::mad:

Terug
Naar boven