AndroidHealthClinic

Anoniem36295 WeakLifts (v3)

Thanks! Misschien wat persoonlijke achtergrond informatie (ook voor de rest). Ik kom van ver. Rond 2015 ben ik in een slechte periode in mijn leven geraakt (door omstandigheden die ik even voor me houd) en veel gaan eten als uitlaatklep. Veel junk vooral en ik lag de hele dag in bed. Heb toen in 2015/2016 de knop omgedraaid en ben gezonder gaan leven. Hiervoor was ik altijd al wel met fitness bezig (zie ook mijn posthistorie op dit forum). Ik woog op mijn slechtste moment zo'n 110kg. Bij mijn lengte heb je dan gewoon (flink) overgewicht. Vanaf 2016 ging het eigenlijk echt heel goed, Starting Strength opgepakt, cardio en wandelen op rustdagen. MyFitnessPal gedownload en ben alles gaan loggen. Op dat moment woog ik zo rond de 90kg. Die laatste kilo's nu zijn erg lastig om vanaf te komen, maar wil naar de 80kg. Met mijn huidige spiermassa is dat gewoon een prima gewicht, en in de spiegel ben ik dan zeer tevreden. :flex:
Respect waar je nu staat man!

Ik heb een beetje zelfde droevig onderhoud!:o

• Topic Starter Topic Starter
Om mijn punt maar even te benadrukken:

Lichaamsgewicht (ochtend en nuchter): 86,6kg (+0,8kg)

Dit is dus na één dag flink boven onderhoud eten. :mad:

Dat valt mij nog goed mee. Allemaal vocht van het zout en de carbs die je niet gewend bent.

Training van vandaag:

Squat:
3x3x107,5kg

Bench Press:
3x5x75kg

Pendlay Row:
3x3x75kg (PR)

Weighted Dips:
3x5xBW+20kg (PR)

Planks:
3x30 seconden

Assistance:
Hyperextensions
Tricep pushdowns
Oblique crunches

Comment:
Prima training. Ik heb vandaag niet helemaal de StrongLifts 5x5 app gevolg m.b.t. squats en pendlay rows. Ik zit gewoon in een te groot deficit om elke workout kracht te gainen. Desondanks toch (relatieve) PR's gezet. Ik ben met deze SL cyclus bezig sinds begin december 2017 dus kan er misschien nog wel wat uitpersen. Vind 5x5, 3x5 en 3x3 gewoon lekker simpel (lineaire progressie), maar zit te overwegen binnenkort maar over te stappen op Reverse Pyramid Training. Dips en bench gingen lekker! Squats ga ik volgende week verhogen naar 110kg en 3x3 aanhouden qua volume. Pendlay rows ga ik misschien vervangen voor een hammer strength of cable row, want mijn form is nog net goed (rechte rug en weinig momentum). Zowel vandaag als woensdag geen koffie gehad pre-workout, beviel wel goed eigenlijk. Ik raak daar snel hyper van (hoge hartslag en trillen), dus misschien maar blijvend minderen.

Voeding:
Ochtend: water en Monster Energy Ultra Zero (goed spul!)
Middag: havermout met whey en melk en een banaan
Avond: dubbele beef burger met kaas, spek en wat veggies
Voor het slapen gaan: Skyr (naturel)
Totaal: 2000kcal ongeveer, macro's zijn vandaag een beetje op de gok maar genoeg protein en carbs in ieder geval.

Heb vanavond nog wel een verjaardagsfeestje, maar ga niet drinken (afgelopen woensdag al gedaan). Krijg daarna altijd de vreet dus ik hou het bij diet coke en water, lekker saai. :cool:

Denk persoonlijk dat een ander schema je niet meer op gaat leveren. Denk dat je progressie vooral stagneert omdat je in kcal deficit zit. Gewoon eruit halen wat erin zit, daar stagneren tot je klaar bent met cutten en daarna deloaden en weer omhoog bulken. Denk dat je met lineaire progressie toch nog wel een 20-30 kg op je squat kunt plakken.

Denk persoonlijk dat een ander schema je niet meer op gaat leveren. Denk dat je progressie vooral stagneert omdat je in kcal deficit zit. Gewoon eruit halen wat erin zit, daar stagneren tot je klaar bent met cutten en daarna deloaden en weer omhoog bulken. Denk dat je met lineaire progressie toch nog wel een 20-30 kg op je squat kunt plakken.
Daar heb je ook gelijk in! Goed idee, en dat zou ik ook zeker willen. Een 140kg squat bij 80kg bodyweight lijkt me een mooi doel voor na de cut. De deadlift blijft ook wel groeien, kan daar nog kleinere stapjes maken dan ik nu doe (2,5kg i.p.v. 5kg). Mijn doel is overigens ook niet om huge benen te krijgen ofzo, vind ik om meerdere redenen (draag vaak een pak bijvoorbeeld) niet nodig. Wel zou ik graag meer (explosieve) kracht willen hebben en hard kunnen sprinten bijvoorbeeld, dan zijn lagere reps op zich een goed plan lijkt me.

Dat is dan ook wel een beetje contraproductief. Kun je niet gewoon iets minder deficit gaan?
Hmm, de fat loss gaat wel goed momenteel dus daar wil ik liever niet al te veel aan tweaken. Maar dat het contraproductief is, is zeker waar. Sterker worden op de grote drie en tegelijkertijd (veel) willen afvallen, kan eigenlijk niet samen. Daarom heeft cutten nu prioriteit en in de lente zal ik de boel wat gaan omgooien.

Wat ik nu wel kan doen bijvoorbeeld is ipv elke workout 2,5kg erbij, elke week 2,5kg erbij. Dus iets langzamere progression.

Toch zou ik niet meer dan 500 deficit gaan per dag. Gaat snel genoeg.

Om mijn punt maar even te benadrukken:

Lichaamsgewicht (ochtend en nuchter): 86,6kg (+0,8kg)

Dit is dus na één dag flink boven onderhoud eten. :mad:

Valt mee joh, dat is er zo weer af.
Als ik flink boven onderhoud eet 1 dag zit er wel +2 aan en is met een dag of 2 ook weer weg.

Je kunt ook iets meer gaan eten, bijvoorbeeld op je trainingsdagen en wat cardio toevoegen.

Het is ook maar waar je prioriteit ligt. Nog veel verder cutten en kracht blijven gainen zal moeilijk gaan, wat je zelf al zegt. Dan moet je niet te lang en teveel onder je onderhoud aan eten.

Zelf moet ik altijd wat cutten voor een wedstrijd, maar liever langzaam maar wel genoeg deficit dat ik afval + wat cardio want dan meer kcal eten. Kracht kun je dan imo makkelijk vasthouden en gainen.

Niet blindstaren op gewicht. Na veel vreten, helemaal bij een heftig deficit krijg je veel waterretentie. Sowieso schommelt je gewicht elke dag gigantisch veel, zolang de trend over het algemeen maar naar beneden is.

Niet blindstaren op gewicht. Na veel vreten, helemaal bij een heftig deficit krijg je veel waterretentie. Sowieso schommelt je gewicht elke dag gigantisch veel, zolang de trend over het algemeen maar naar beneden is.
Ja klopt, daarom log ik dagelijks het ochtendgewicht in MyFitnessPal en kijk ik per week wat een beetje de trend is. :thumbs:

Ja klopt, daarom log ik dagelijks het ochtendgewicht in MyFitnessPal en kijk ik per week wat een beetje de trend is. :thumbs:

TDEE 3.0.xlsx

Je zou ook deze sheet kunnen proberen als je full autist bent zoals ik.
Houdt ook je wekelijkse gemiddeld in aankomen/afvallen bij en berekend je realistische TDEE op basis van je gewicht vs kcal. Even downloaden, mijn oude data er uit halen.

(Heb hem natuurlijk wel tot vandaag bijgewerkt maar die versie staat op m'n werklaptop. Natuurlijk ook niet relevant voor jou)

Terug
Naar boven