Fitness Seller

Shocking Bloed, zweet en trainen! Conwa's foto en filmpjes log! Before&after edition

dat je de MP press nu zoveel zwaarder is komt omdat je de bar veel te ver naar voren hebt, niet omdat je hem stopt bij je neus.
verder is voeten bij elkaar alleen maar onzin omdat je een minder stabielere base hebt om vanaf te drukken.

Moet ook iets dieper volgens filmer zoals je hoort)
iets dieper? je zakt nog niet eens halverwege.
je zegt toch ook niet tegen je kinderen in de klas dat ze iets meer moeten leren als ze een 2 halen op een toets?

• Topic Starter Topic Starter
Handig zo'n pet...

Wel sterke MP!

Die pet beschermt mijn hoofd, verbergt mijn kaalheid en houdt mij fictief jong ;)

Lol, ik zou hem inderdaad afzetten. Goeie press inderdaad, hoor! :p

Geldt trouwens niet voor iedereen dat tot de neus zwaarder is, die gaan bij mij juist veel gemakkelijker. Ik heb meer moeite vanaf de borst en de lockout gaat vrij makkelijk.

Deze tip heb ik weer via een ander.. In mijn geval voelt het zwaarder.. En zoals ik al aangaf, cheat ik minder denk ik..
Maar idd, misschien bij iedereen anders.

Wat een plates voor 140kg, ziet eruit als 280kg. :D
Ja joh, ik pak gewoon alles wat daar hangt tot ik dat gewicht heb. Goed voor het ego ook ;)

dat je de MP press nu zoveel zwaarder is komt omdat je de bar veel te ver naar voren hebt, niet omdat je hem stopt bij je neus.
verder is voeten bij elkaar alleen maar onzin omdat je een minder stabielere base hebt om vanaf te drukken.

iets dieper? je zakt nog niet eens halverwege.
je zegt toch ook niet tegen je kinderen in de klas dat ze iets meer moeten leren als ze een 2 halen op een toets?

Thnx voor je kritische blik! Heb ik wat aan! Ik zal bij mp focussen op dichterbij houden!
Dus jij ziet geen voordelen ten opzichte van OHP, dan ga ik die weer doen!

Flink dieper dus! Nouja, ik dacht te zien dat ik parallel zat en dat is met zwaardere gewichten toch wel mijn minimum. Hiervoor enkel 1x130 geprobeerd, dus durfde nog niet dieper.
Ben niet zo soepel en ervaren met die gewichten om ass to the grass te gaan.
Wat bedoel je nou met die laatste zin? Nee, dan zeg ik dat tegen mijzelf.. Huiswerk hebben ze niet..

Laatst bewerkt:
je gaat toch ook niet op een bosu bal staan als je gaat overhead pressen? mooi dat het zwaarder is maar je hebt er verder niets aan.
ook als je een gewicht boven je gezicht hebt is minder balans het laatste wat je wil hebben.

je squat is echt niet eens in de buurt van parallel.

je gaat toch ook niet op een bosu bal staan als je gaat overhead pressen? mooi dat het zwaarder is maar je hebt er verder niets aan.
ook als je een gewicht boven je gezicht hebt is minder balans het laatste wat je wil hebben.

je squat is echt niet eens in de buurt van parallel.

Duidelijk! Zal zo snel mogelijk een parallel squat laten zien!
Ik zat dus naar de onderkant van mijn benen te kijken.. fout. Gelukkig ga ik met iets lichtere gewichten tot einde van mijn zakken, dus er is nog hoop! ;)
SQUAT.jpg

Laatst bewerkt:
Misschien is het handig om uit te leggen dat parallel niet je hams parallel is maar quads parallel. Ik krijg het idee dat Conwa dit principe niet door had.

Misschien is het handig om uit te leggen dat parallel niet je hams parallel is maar quads parallel. Ik krijg het idee dat Conwa dit principe niet door had.
Precies! Zo leer ik weer wat bij! Benen nooit alle aandacht gegeven, dat begint nu te komen!

Train hard or go homies!
Vandaag een leuke werkdag met een heftige vergadering als afsluiting.
Heerlijk om dan even af te reageren in de gym!
Het is vandaag mijn wekelijkse patatdag, dus onder het genot van een heerlijke frietje zal ik mijn training uittypen!
Vandaag stond uiteraard weer benen en schouders op het programma.
Ik heb besloten om mij volledig te richten op de squat, dus daar begin ik nu elke week mee in de benenserie.
Zo kan ik alle verse energie daarin pompen!
Waarom begin je dan met schouders?!!!? Omdat ik elke week schouders en benen wissel!
Dat houdt het leuk en afwisselend.

Schouders

Dumbell side raises
10x9kg
10x10kg
10x14kg
10x14kg, lichte cheat om 10 vol te maken..

Militairy press
Zoals je in het filmpje kan zien doe ik deze tot mijn neus. Ik had hier redenen voor, maar deze worden door meerdere mensen afgeraden hieronder. Zal volgende keer dus weer gewoon OHP gaan doen en Full Rom maken tot chest.
12x40kg
10x60kg
7x60kg
6x65kg

Cable front raises
15x10kg per hand
15x10kg per hand
12x12kg per hand
12x12kg per hand

Upright barbell row
10x40kg
10x40kg
10x50kg
8x50kg

Benen

Squat
12x60kg
12x80kg
8x100kg (niet tot max ivm PR poging)
1x140kg (tel hem niet als PR, hang teveel naar voren en spotter ging mee. Moet ook dieper!)
Voelde zwaarder dan ik had verwacht, dus durfde niet dieper. Wel kennis gemaakt met 140kg en nu naar een mooie uitvoering toe werken!
10x90kg

Zittend kuitheffen
15x60kg
12x70kg
10x75kg
10x75kg

Leg extensions
12x90kg
10x100kg (fullstack)
10x100kg (fullstack)
10x100kg (fullstack)
Dit ging nog nooit zo makkelijk...

Legpress
10x140kg
10x140kg
10x140kg
1000x honger!!

Conclusie: benen gaan lekker! Probeer ze vanaf nu op vrijdag nog een keer mee te pakken.
Minder lullen en 1 oefening erbij moet lukken.

Lekkere workout man.

Gelukkig hebben ze in mijn sportschool ijzeren staven die ik in de rek kan plaatsen. Zo heb ik geen spotter nodig. En bij de HB squat : kijk omhoog! Ik deed 75kg met moeite maar toen ik omhoog ging kijken bij het omhoog gaan, kan ik nu makkelijk 80kg.

Lekkere workout man.

Gelukkig hebben ze in mijn sportschool ijzeren staven die ik in de rek kan plaatsen. Zo heb ik geen spotter nodig. En bij de HB squat : kijk omhoog! Ik deed 75kg met moeite maar toen ik omhoog ging kijken bij het omhoog gaan, kan ik nu makkelijk 80kg.

Daar verschillen de meningen over, maar zal het eens testen.

"Keep your chest high and the bar balanced above the midfoot, take a deep breath, hold it, and squat down all the way. Do not look up, do not look down, do not look side to side. Keep your eyes focused on a point that is ~ 6-10' ahead of you on the floor, or if you have a wall close enough, focus on a point a few feet above the floor along the wall."

that is a neutral position that follows the natural curve of the spine
the bar position should dictate where you look.. I don't think it is necessary to look up and drive with your head but some people prefer doing that..

another thing to mention , a lot of the bigger guys hold the bar with a wider grip, that makes it difficult to squeeze the traps and hold the bar, looking up can help create the pocket especially if squatting with a high bar and the traps are kind of large

Ik focus er niet op, dus blijkbaar is dit mijn 'neutrale' positie van het hoofd.

Dat is een goede uitleg.
Het is meer dat als ik naar beneden kijk, ik goodmornings ga doen. Als ik omhoog kijk hou ik mijn rug rechter en kan ik meer mijn benen gebruiken. Dus vandaar.

Maar je hoeft het niet te doen. Het werkte bij mij, dus misschien ook bij jou dacht ik :)

Poeh...nette training hoor! Petje af! (pun intended :p )

Gaat lekker man! :thumb::thumbs::thumb::thumbs:

Beeschten van het zware leven!

Een lekkere werkweek achter de rug!
Dit moest ik natuurlijk wel even afsluiten met een beeschtige training!
Ik probeer alles nu 2x per week te pakken, maar wel in de 3 dagen die ik train!
Die trainingen van 2 uur zijn nu gewoon 'normaal' voor mij.
Vrijdag is armen dag, dus bij de 6 normale oefeningen kunnen er makkelijk nog 2 bij..
Zoals gezegd heb ik vandaag dus een ongeplande PR op 125kg gezet bij banken!
Hier had ik een jaar geleden niet eens van durven dromen.
Deed toen 90kg max en had daarvoor ooit eens 105 kilo gepakt met een hoop spothulp.

Biceps/triceps

Standing Dumbell curls (met twist op het eind)
15x12kg per arm
10x16kg per arm
10x20kg per arm
10x20kg per arm

Benchpress (wide grip)
Bank was bezet, maar ze begonnen net en wilden PR zetten, dus ik deed gewoon mee natuurlijk!
15x50kg
15x50kg
6x80kg
6x80kg
1x110kg
1x125kg PR! YEAHHHHH
4x110kg
1x130kg geprobeerd om alvast een begin te leggen voor de volgende stap..Na die vorige set voelde dit als BETON! Uiteraard fail, maar dat wisten we al natuurlijk.

Narrow dips
15xbw
10xbw+20kg
10xbw+20kg
10xbw+32kg

Concentrated curls
12x16kg per arm
12x18kg per arm
10x20kg per arm
9x20kg per arm

V-bar cable pushdowns
12x35kg
10x45kg
9x45kg
8x45kg

Standing cable curls (superman)
12x30kg per arm
10x40kg per arm
10x35kg per arm
10x35kg per arm

Lying tricep extension ez bar
Liegt er niet om! ;)
12x30kg
10x40kg
10x40kg
10x40kg
Deze pak ik 5x naar voorhoofd en 5x naar midden hoofd (hoek iets anders)

Paused Squats (onder parallel, ja nu echt!)
10x60kg
8x80kg
8x80kg

Conclusie: Heerlijke training en dat op het einde van de week (merk daar nooit wat van dankzij de pre workout! ;))
Ik merk dat ik elke week sterker wordt en een betere motivatie bestaat gewoon niet!
Eten gaat de laatste tijd vrij goed, ik blijf ook beter op gewicht en heb niet meer van die extreme schommelingen.
Zit nu vrij steady rond de 92 hoog..
Ik zie voorlopig nog geen einde in zicht en hoef gelukkig voorlopig ook nog niet te cutten om die 7% te halen.
Ik val vrij rap af (lees: HEEL rap!), ga dus pas tegen mei mijn kcals omlaag gooien.
Dit gaat natuurlijk kracht kosten en wil er eerst zoveel mogelijk massa uithalen.

Laatst bewerkt:
Zo.. ff flink moeten bijlezen hier.. wat overigens geen straf was! Leuke log heb je, en je houdt het erg informatief.
Keep it up!

Knappe PR hoor. Hoop het ook eens te halen. Cool om te zien met die belachelijke grote schijven er weer aan. :D

Zo.. ff flink moeten bijlezen hier.. wat overigens geen straf was! Leuke log heb je, en je houdt het erg informatief.
Keep it up!

Ja, ik zag je al 'leuks' geven op oudere berichten, dus had al een vermoeden dat je aan het bijlezen was ;)
Tof dat je het waardeert! Dat waardeer ik ook zeer en zet aan tot lekker verder loggen!
Krijg veel positieve reacties van vrienden en familie die schijnbaar stiekem ook meelezen!
Top motivatie!!!

Lekker bezig man.

Op naar de 3 platen :)

Nice man, goeie bench

Knappe PR hoor. Hoop het ook eens te halen. Cool om te zien met die belachelijke grote schijven er weer aan. :D

Thnx man! Ja, maakt toch wat meer indruk he ;)

Lekker bezig man.

Op naar de 3 platen :)
140kg is nog een heel eind hoor! 130kg is voor mij wel een soort magische grens! Eerst die maar eens breken. Over een maand gaan we die proberen!

thnx kerel!

Terug
Naar boven