AndroidHealthClinic

Shocking Bloed, zweet en trainen! Conwa's foto en filmpjes log! Before&after edition

In bed (let me rephrase that....) als je slaapt
:D

Onzin, om droger te worden moet je meer calorieen verbranden dan je binnenkrijgt. In bed (let me rephrase that....) als je slaapt, verbrand je bijna geen carbs, dus de glycogeen voorraden van de vorige dag zijn echt niet leeg.
Dat de glycogeen voorraden zo goed als uitgeput zijn is idd een beetje een overstatement. :) het droger worden en de opgekrikte verbranding van vetzuren daarentegen niet hoor.

Liver glycogen is completely depleted in approx 28 hrs (Cahill et al). In humans, muscle glycogen is barely affected at all after 24 hrs, assuming no strenous activity.
We see increases in three of the four hormones driving lipolysis, indicating a propensity towards fat burning. Somewhere around 12-18 hours, lipolysis becomes a major energy pathway, producing energy from body fat. In fact, after an overnight fast, 2/3 of the energy burnt are free fatty acids. Eat breakfast and you'll be putting the brakes on this process, of course.

Het droger worden puur door het vasten heb ik zelf toch echt ook ervaren als waar. De mate waarop het werkt (of hoe streng iemand het vasten echt volgt) zou natuurlijk per persoon kunnen verschillen.

Laatst bewerkt:
Vanmorgen gewogen en 0,6 kg eraf in precies 1 week, is voor mij toch wel significant. Ben benieuwd of het zo doorzet! Ik hou IF voorlopig nog wel lekker vol. Het is na de gewenning ook zeer makkelijk vol te houden!

Liver glycogen is completely depleted in approx 28 hrs (Cahill et al). In humans, muscle glycogen is barely affected at all after 24 hrs, assuming no strenous activity.
We see increases in three of the four hormones driving lipolysis, indicating a propensity towards fat burning. Somewhere around 12-18 hours, lipolysis becomes a major energy pathway, producing energy from body fat. In fact, after an overnight fast, 2/3 of the energy burnt are free fatty acids. Eat breakfast and you'll be putting the brakes on this process, of course.
Dat is een verhaal dat beter in mijn beeld past. Tijdens de feeding window zal je nog steeds calorieen opslaan als er overschot is, zo zitten we evolutionair in elkaar, vandaar het calorieen tekort wat ik aan houd. Ik moet wel zeggen dat ik nu (de eerste 2 weken) sneller gewicht verlies dan op grond van alleen het calorie tekort berekend is, maar ik hou het op vocht. We gaan het zien als we enkele weken verder zijn :)

Groot voordeel van IF vind ik zelf toch wel dat je een grote meal kan eten voor je training (veel energie om te knallen), en na je training een nog grotere maaltijd kan eten :D.

Toch blijf je heel makkelijk binnen je dagelijkse behoefte.

Met 6 a 7 kleine/grote maaltijden per dag had ik hier veel meer moeite mee.

Ik moet wel zeggen dat ik nu (de eerste 2 weken) sneller gewicht verlies dan op grond van alleen het calorie tekort berekend is, maar ik hou het op vocht. We gaan het zien als we enkele weken verder zijn :)
Ik ben echt benieuwd wat het bij jou gaat doen over een aantal weken. Ik hoop (voor jou natuurlijk :D) dat ik gelijk heb en dat je door IF te gebruiken meer vetmassa kwijtraakt dan alleen door een normaal deficit.

Groot voordeel van IF vind ik zelf toch wel dat je een grote meal kan eten voor je training (veel energie om te knallen), en na je training een nog grotere maaltijd kan eten :D.

Toch blijf je heel makkelijk binnen je dagelijkse behoefte.

Met 6 a 7 kleine/grote maaltijden per dag had ik hier veel meer moeite mee.
Super toch? Zelfs met voldoende eten in de middag en een cheatmeal blijf ik ruim onder de 3300 kcal, moet ik aan het eind van de dag zelfs nog iets extra's eten om aan mijn kcal te komen. Pure chocolade of zoiets... :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben trouwens wel afgevallen en droger geworden na 2 maanden op hetzelfde aantal kcal als daarvoor zonder IF. Het verschil in kilo's viel nog mee, maar het verschil in de spiegel was echt enorm. Veel hardere spieren en minder onderhuids vet.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe IF club er uit ziet na een maandje of twee...

Sorry voor het vervuilen van je log @Conwa. :o

Geen probleem! Vandaag was een pittige dag. Gisteren naar bed gegaan met mijn buik vol en wat kwark.
Vanochtend om 7 uur eruit en tot 12.30 uur niet gegeten. Had het vrij zwaar met niet eten, maar merk wel gewenning (geestelijk). Echt gezond voelt het nog niet. Na het eten heb ik een behoorlijke crash qua gemoedstoestand en energie.

Dit keer 6 flinke boterhammen en een shake met 3 scoops whey. Net ook weer wat gegeten en wat cashewnoten + visolie, multi's en magnesium tabs, straks om 19.30 mijn avondmaal.

Voel me moe, maar kan ook door de pittige werkweek komen.

Geen probleem! Vandaag was een pittige dag. Gisteren naar bed gegaan met mijn buik vol en wat kwark.
Vanochtend om 7 uur eruit en tot 12.30 uur niet gegeten. Had het vrij zwaar met niet eten, maar merk wel gewenning (geestelijk). Echt gezond voelt het nog niet. Na het eten heb ik een behoorlijke crash qua gemoedstoestand en energie.

Dit keer 6 flinke boterhammen en een shake met 3 scoops whey. Net ook weer wat gegeten en wat cashewnoten + visolie, multi's en magnesium tabs, straks om 19.30 mijn avondmaal.

Voel me moe, maar kan ook door de pittige werkweek komen.
Als je het na een weekje nog niet echt trekt dan is het misschien niet iets voor jou. Je moet je er wel lekker bij voelen natuurlijk.

Ik ga het proberen minstens tot maandag vol te houden. Dinsdag en woensdag heb ik oudergesprekken en dan moet ik mij niet zo moe voelen als nu.. de timing van starten was misschien niet ideaal, maar ik wen normaliter vrij snel aan veranderingen.
Zou zonde zijn om 1 week te stoppen..

Ik ga het proberen minstens tot maandag vol te houden. Dinsdag en woensdag heb ik oudergesprekken en dan moet ik mij niet zo moe voelen als nu.. de timing van starten was misschien niet ideaal, maar ik wen normaliter vrij snel aan veranderingen.
Je gemoedstoestand zou er niet onder moeten lijden. Vreemd. Hopen dat het nog opstartproblemen zijn.

Ja, zonde om het niet even tijd te geven.
Koffie drinken.. Liters koffie!
Nou.... liters misschien dan weer niet. Maar het helpt zeker tegen een 'lege maag' gevoel.

Zorg er ook voor dat je geen dingetjes doet zoals toch even een smintje eten, klein hapje ergens van nemen of suiker in de koffie ;) e.d. Dat werkt alleen maar contra productief.

Haha, heb ik nu ook niet gedaan idd. Er zit in smint 0.2 gram carbs in waarvan 0 suikers, dus vandaar dat ik dacht dat het niet veel kwaad kon. Is mijn vermaak tijdens het motorrijden ;)

Haha, heb ik nu ook niet gedaan idd. Er zit in smint 0.2 gram carbs in waarvan 0 suikers, dus vandaar dat ik dacht dat het niet veel kwaad kon. Is mijn vermaak tijdens het motorrijden ;)
;)

Wat er ook in zit aan carbs of whatever, je maakt het jezelf alleen maar moeilijker.
Hoe krijg jij die smint eigenlijk in je mond met je helm op. :D

Dat is toevallig! Ik wilde net weer gaan posten, zag dat ik ondertussen naar pagina 3 in het overzicht was gezakt, dat kan natuurlijk niet!!!
En idd, kwam nog wel wat vloeibare pakking van 20 Euro bij zaterdag, hij lekte nogal.. Zondag ritje met lief gedaan en hij reed weer heerlijk!
Na 70.000 km still going strong!
Damn 70k op een motor. Niet dat ik een motor had, maar mijn brommer had in 2000 kilometers al 2 blok revisies gehad :roflol:

Je manier van trainen bevalt mij wel, als ik over een paar maanden een goede basis heb gelegd hoop ik hier veel inspiratie op te kunnen doen.

Terug
Naar boven