AndroidHealthClinic

Shocking Bloed, zweet en trainen! Conwa's foto en filmpjes log! Before&after edition

Volgens mij heb ik iets gemist, je bent nu begonnen aan IF?
Wat is daar de rede van, had je niet veel moeite om aan te komen?

• Topic Starter Topic Starter
Je manier van trainen bevalt mij wel, als ik over een paar maanden een goede basis heb gelegd hoop ik hier veel inspiratie op te kunnen doen.

Leuk om te lezen! Hopelijk doe je hier wat inspiratie op. Met mijn manier van trainen leg je ook een basis hoor ;)
Zijn nu een aantal leden in mijn gym die ook zo zijn gaan trainen. Zij trainen ook nog niet heel lang.

Volgens mij heb ik iets gemist, je bent nu begonnen aan IF?
Wat is daar de rede van, had je niet veel moeite om aan te komen?

Ik kom vrij lastig aan, maar wil nog wel rond de 8% staan deze zomer.
Begonnen is een groot woord ;) Heb er aan geroken en het bevalt mij wel... Enkel ben ik erachter dat het momenteel bijna niet te doen is ivm werk.
Ik moet er nogal aan wennen en merk dat meer weerstand gezakt is (ook gewenning waarschijnlijk).. Ben nu strontverkouden en zit midden in oudergesprekken week.
We gaan het zeer snel weer proberen en als dat op niks uitdraait, dan iig tijdens de meivakantie. Dan zal ik ook flink droppen in Kcals om wat rapper af te vallen.

Ik heb geloof ik een paar updates gemist hier :D

Heb een beetje terug gelezen en ik begrijp dat IF een andere eetgewoonte is, waarbij je in de ochtend niets eet en pas rond het middaguur je eerste maaltijd neemt? Ik heb er totaal geen problemen mee om 's-ochtends niet te eten, dus mijn vraag....of vragen... 1.) Verlaag je hier je dagelijkse calorie-inname mee of prop je alles in de resterende uren van de dag naar binnen? 2.) Werkt dit ook voor vetzakjes zoals ik? Met een BF% van een miljoentriljard? Om flink vet mee te verlagen? Ik cardio ook zo'n 3x per week.

Ik schuif dagelijks (zoals sommigen wellicht voorbij hebben zien komen) 2 flinke bakken groente/kip/vis/ei (soms rijst/pasta) per dag naar binnen, waarvan de eerste rond de lunch, 4 flinke boterhammen met kip- of kalkoenfilet, ca. 500 gram kwark met muesli en wat eiwitten en creatine hier en daar...In totaal een kcal of 2600...Maar ik heb er dus geen moeite mee om hier pas rond 13:00 uur mee te beginnen ;)

Je propt alle kcal van de hele dag in de resterende uren.

Zeker weten.

Dat klinkt in mijn oren gek, want je krijgt net zo veel kcal's binnen als normaal...Maar ik ga me eerst inlezen voordat ik domme dingen ga roepen hier :D Maar als ik er goed van kan afvallen, ben ik voor alles in :loopband: Dat is namelijk nog steeds mijn hoofdreden van het sporten op het moment.

Sorry @Conwa voor het spammen van jouw topic! :o

Het werkt natuurlijk alleen als je een deficit hebt. IF en dan een calorie overschot gaat niet werken, alhoewel ik wel droger blijf bij een IF lean bulk.

Ik neem even aan dat een "deficit" een tekort in je kcals betekent...Ik heb tot een aantal weken terug erg moeite gehad om op gezonde wijze aan 2600 tot 3000 kcals te komen, omdat ik de domme gewoonte had om met lijnen mezelf "uit te sterven". Iets wat natuurlijk niet werkt...

Het is voor mij dus vrij "makkelijk" een deficit te creëren. 2600 kcal per dag is voor mij een deficit van bijna 800 kcals t.o.v. mijn onderhoud volgens Katch-McArdle en bijna 1000 kcals volgens Harris-Benedict.

2600 kcal per dag is voor mij een deficit van bijna 800 kcals t.o.v. mijn onderhoud
Dan zal IF het nog gemakkelijker maken om dit vol te houden en je hebt in de ochtend vooral verbranding van vetzuren omdat er niet veel anders voorhanden is. Heb ik het nog niet eens over de extra HGH en het opgekrikte metabolisme na 16 uur vasten. ;)

Laatst bewerkt:
Dan zal IF het nog gemakkelijker maken om dit vol te houden en je hebt in de ochtend vooral verbranding van vetzuren omdat er niets anders voorhanden is. Heb ik het nog niet eens over de human growth hormone productie die naar 2000% verhoogd wordt na 16 uur vasten. ;)

Gaat je lichaam dan geen spierweefsel "opvreten"? Niet dat ik dat op dit moment heel erg belangrijk vind eerlijk gezegd...Mijn main goal is toch afvallen en vooral veel vet verliezen. Dit klinkt dan voor mij erg interessant. Blij dat ik hier weer eens een kijkje kwam nemen :D Ik ga dit vanaf maandag eens proberen. Dat wordt wel de volgorde van maaltijden even omgooien, maar daar kom ik wel uit ;)

Wat is dit toch een top forum!! :woot:

Gaat je lichaam dan geen spierweefsel "opvreten"?
Nee. De HGH productie wordt verhoogd daardoor blijft spierweefsel behouden. Je moet echt wel drie dagen of langer vasten voordat dat echt een issue begint te worden hoor. Eerst zal je vetreserve zoveel mogelijk worden aangesproken.

Nee. De HGH productie wordt verhoogd daardoor blijft spierweefsel behouden. Je moet echt wel drie dagen of langer vasten voordat dat echt een issue begint te worden hoor. Eerst zal je vetreserve zoveel mogelijk worden aangesproken.

Thanks! Ik ga me even goed inlezen...Heb ineens nieuwe hoop dat ik toch nog een keer vetz*k-af word :yes:

Tuurlijk man! Gewoon geduld hebben en volhouden. Als ik van 97kg naar 67kg kon komen met IF dan moet het jou ook lukken.

Mag ik vragen hoe lang je daar over gedaan hebt? Ik ben nu sinds 6 januari aan het sporten/lijnen en ben ca. 12 kilo kwijt. Maar vet gaat nooit snel genoeg hè? ;)

Mag ik vragen hoe lang je daar over gedaan hebt? Ik ben nu sinds 6 januari aan het sporten/lijnen en ben ca. 12 kilo kwijt. Maar vet gaat nooit snel genoeg hè? ;)
Dat mag, ik heb er twee jaar over gedaan. Als je mijn log leest dan lees je op pagina 1 bijna het volledige verslag over die twee jaar met wat werkte en wat niet werkte. Hoef je dezelfde fouten niet te maken. ;)

RaceRookies road to succes :)

Dat mag, ik heb er twee jaar over gedaan. Als je mijn log leest dan lees je op pagina 1 bijna het volledige verslag over die twee jaar met wat werkte en wat niet werkte. Hoef je dezelfde fouten niet te maken. ;)

Sorry, dat heb ik uiteraard al lang gelezen (en erop gereageerd :D). Ik heb nog een lange weg te gaan, wat afvallen betreft, voordat ik kan gaan denken over echte spieropbouw. Ookal zie ik nu al verschil, moet ik echt nog veel doen. Maar ik ben gelukkig heel gedisciplineerd en gemotiveerd :thumb:

Sorry, dat heb ik uiteraard al lang gelezen (en erop gereageerd :D). Ik heb nog een lange weg te gaan, wat afvallen betreft, voordat ik kan gaan denken over echte spieropbouw. Ookal zie ik nu al verschil, moet ik echt nog veel doen. Maar ik ben gelukkig heel gedisciplineerd en gemotiveerd :thumb:

Terug
Naar boven