MuscleMeat

Brab0 & Gains (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Vroeger toen ik bij Chris Visser trainde kende ik een gast, hij en zijn trainingspartner werden 'de beesten' genoemd. Omdat ze zo brulden en merkwaardig trainden, ze stonken ook behoorlijk. Als ze bankdrukten deed de spotter bijvoorbeeld een soort deadlifts met hetzelfde halter. Erg gespierd waren ze niet, wat onduidelijke massa. Toen zag ik de lelijkste van de twee een keer hardlopen op het strand, op zijn trainingspak stond 'powerbuilding'. Had er nog nooit eerder van gehoord en krijg nog steeds de slappe lach als ik eraan denk.
 
Meh, iedereen die boven de 25 is en niet onmenselijk getalenteerd, gaat toch nergens meer zijn beroep van maken (voor zover de pros dat binnen de krachtsport wel lukt). Dus ik snap best dat je als bodybuilder liever 1.5kg minder massa hebt maar wel een 200kg bench of als powerlifter liever 40kg minder totaal hebt maar ook een degelijk fysiek. Vroeger kon ik dit minder snappen, want in de judo is dit minder het geval, maar dat is een sport (wedstrijdjudo dan, niet zozeer judo in het algemeen) die je doet tot +- je 20e (als amateur) of +- je 34e (als pro) en dan ben je klaar ermee. Krachtsport (gericht op fysiek of kracht) is (voor veel van ons) meer een passie voor het leven en daarmee kan je soms beter half/half doen en met alles tevreden zijn dan helemaal ergens voor gaan (en nog niks bereiken) en met een ander deel doodongelukkig zijn :)
 
Precies, zolang je geen wedstrijden wilt winnen zou ik vooral doen wat je leuk vindt en wat hé gemotiveerd houdt. Of je dan een kilo meer of minder massa opbouwt of een hoger of lager gewicht kunt tillen is minder van belang.

een jaar alles perfect doen, daarna klaar zijn met het Spartaanse schema en binnen twee jaar dik op de bank zitten is echt minder effectief dan blijven trainen op een manier die een beetje leuk blijft.
 
Precies, zolang je geen wedstrijden wilt winnen zou ik vooral doen wat je leuk vindt en wat hé gemotiveerd houdt. Of je dan een kilo meer of minder massa opbouwt of een hoger of lager gewicht kunt tillen is minder van belang.

een jaar alles perfect doen, daarna klaar zijn met het Spartaanse schema en binnen twee jaar dik op de bank zitten is echt minder effectief dan blijven trainen op een manier die een beetje leuk blijft.

Precies dit. Zie zoveel gasten (no offense @ de serieuze kuurders, maar dit zijn vaak wel kurende boys) die één jaar veel goed doen (brofoods, supps, roids, hard trainen) en als ze dan eenmaal een beetje groot en sterk zijn (in hun geval; doel bereikt, want pussy magnet) laten ze alles gaan.
 
Zo.
Waar waren we ook alweer?

Vanaf half december 2020 niks meer gedaan.
Ik heb gemerkt dat ik voor thuis trainen geen motivatie heb. Ik had het gelukkig wel druk met werk. Ook veel gelezen, YouTube content gekeken over krachttraining en dergelijke.

Sinds een aantal weken weer rustig aan begonnen met trainen. Onze sportschool heeft basiszaken zoals een squatrack, barbells, dumbbells en bankjes buiten staan. Dus in principe kan ik de meeste oefeningen weer doen.
De eerste week verging ik van de spierpijn maar daar ben ik inmiddels weer overheen. We mogen helaas maximaal 45 minuten trainen dus ik moet efficiënt zijn. Ik richt me daarom ook alleen maar op ‘compounds’.

3x per week squat/bench/MP
3x per week BB row/BB curl/Skull crushers

Dus in totaal 6x per week trainen. Ik ben natuurlijk niet op het niveau van vóór de lockdown maar ik zit er gelukkig ook niet ver vanaf:

Squat (billen tegen kuiten aan): 4 x 6 x 110 KG
Bench press (flat): 4 x 5 x 85 KG
Military press: 4 x 5 x 50 KG
BB Bent over row: 6 x 8 x 85 KG
BB Curl: 5 x 8 x 45 KG
Skull crushers: 5 x 8 x 45 KG

Rustig aan weer opbouwen ;)
 
Zo.
Waar waren we ook alweer?

Vanaf half december 2020 niks meer gedaan.
Ik heb gemerkt dat ik voor thuis trainen geen motivatie heb. Ik had het gelukkig wel druk met werk. Ook veel gelezen, YouTube content gekeken over krachttraining en dergelijke.

Sinds een aantal weken weer rustig aan begonnen met trainen. Onze sportschool heeft basiszaken zoals een squatrack, barbells, dumbbells en bankjes buiten staan. Dus in principe kan ik de meeste oefeningen weer doen.
De eerste week verging ik van de spierpijn maar daar ben ik inmiddels weer overheen. We mogen helaas maximaal 45 minuten trainen dus ik moet efficiënt zijn. Ik richt me daarom ook alleen maar op ‘compounds’.

3x per week squat/bench/MP
3x per week BB row/BB curl/Skull crushers

Dus in totaal 6x per week trainen. Ik ben natuurlijk niet op het niveau van vóór de lockdown maar ik zit er gelukkig ook niet ver vanaf:

Squat (billen tegen kuiten aan): 4 x 6 x 110 KG
Bench press (flat): 4 x 5 x 85 KG
Military press: 4 x 5 x 50 KG
BB Bent over row: 6 x 8 x 85 KG
BB Curl: 5 x 8 x 45 KG
Skull crushers: 5 x 8 x 45 KG

Rustig aan weer opbouwen ;)
notbad voor juist terug bezig te zijn, tegen de zomer knal je weer PR’s
 
Welcome back!
 
welcome back holmes!
 
Zo.
Waar waren we ook alweer?

Vanaf half december 2020 niks meer gedaan.
Ik heb gemerkt dat ik voor thuis trainen geen motivatie heb. Ik had het gelukkig wel druk met werk. Ook veel gelezen, YouTube content gekeken over krachttraining en dergelijke.

Sinds een aantal weken weer rustig aan begonnen met trainen. Onze sportschool heeft basiszaken zoals een squatrack, barbells, dumbbells en bankjes buiten staan. Dus in principe kan ik de meeste oefeningen weer doen.
De eerste week verging ik van de spierpijn maar daar ben ik inmiddels weer overheen. We mogen helaas maximaal 45 minuten trainen dus ik moet efficiënt zijn. Ik richt me daarom ook alleen maar op ‘compounds’.

3x per week squat/bench/MP
3x per week BB row/BB curl/Skull crushers

Dus in totaal 6x per week trainen. Ik ben natuurlijk niet op het niveau van vóór de lockdown maar ik zit er gelukkig ook niet ver vanaf:

Squat (billen tegen kuiten aan): 4 x 6 x 110 KG
Bench press (flat): 4 x 5 x 85 KG
Military press: 4 x 5 x 50 KG
BB Bent over row: 6 x 8 x 85 KG
BB Curl: 5 x 8 x 45 KG
Skull crushers: 5 x 8 x 45 KG

Rustig aan weer opbouwen ;)
Kijjjjk hoppaaaa, welcome back :D
 
Welcome back, ik vroeg me al af waar je was haha
 
:kiss: welkom terug!!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven