AndroidHealthClinic

Brab0 & Gains

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Jongens, welke schouderoefeningen kan ik naast de military press nog doen?

Het liefst met losse gewichten want ik heb nog geen kabels tot beschikking.
SIDE RAISES MET DUMBBELLS. Probeer licht superstrikt en zwaar met lichte cheat. quadzilla die in mijn optiek meer Deltzilla is doet dat bv ook naast MP.
 
Jongens, welke schouderoefeningen kan ik naast de military press nog doen?

Het liefst met losse gewichten want ik heb nog geen kabels tot beschikking.
Ik doe gewoon side raises en seated rear delt. Vooral die laatste vind ik enorm lekker. Nu ik volg. Mijn kennis van oef is zo basic als maar zijn kan
 
Probeer licht superstrikt en zwaar met lichte cheat.
Om aan toe te voegen: Iets wat ik zag op een vid van John Meadows & Jeff Nippard ooit was dat ie eerst die raises doet met zware db, halve reps basically omdat dat deel van de ROM super makkelijk is, en daarna volledige ROM met lichtere db.
Zo doe ik ze ook, toen de gym nog open was en voelt wel nice. Thuis doe ik nu ook upright row en zou ze erin laten moest er tijd voor zijn in de gym.

Aanrader: side raises en daarna one arm front fraises in hogere reps
 
Om aan toe te voegen: Iets wat ik zag op een vid van John Meadows & Jeff Nippard ooit was dat ie eerst die raises doet met zware db, halve reps basically omdat dat deel van de ROM super makkelijk is, en daarna volledige ROM met lichtere db.
Zo doe ik ze ook, toen de gym nog open was en voelt wel nice. Thuis doe ik nu ook upright row en zou ze erin laten moest er tijd voor zijn in de gym.

Aanrader: side raises en daarna one arm front fraises in hogere reps
Als je maar side raises doet is elke variatie goed in mijn optiek. Persoonlijk luister ik als het om delts gaat liever naar quadzilla dan naar Nippard en Meadows.
 
Dankje heren. Dat wordt nog wat :D
 
Jongens, welke schouderoefeningen kan ik naast de military press nog doen?

Het liefst met losse gewichten want ik heb nog geen kabels tot beschikking.
Ik zou geen extra front delt werk toevoegen; weinig waarde en naast directe volume van military ook indirect van andere presses. Tenzij je 1 dag pw alleen schouders zou doen

front delts zijn de meest overtrainde spiergroep
 
Ik zou geen extra front delt werk toevoegen; weinig waarde en naast directe volume van military ook indirect van andere presses. Tenzij je 1 dag pw alleen schouders zou doen

front delts zijn de meest overtrainde spiergroep
Ik sluit me hier volledig bij aan
 
Ik zou geen extra front delt werk toevoegen; weinig waarde en naast directe volume van military ook indirect van andere presses. Tenzij je 1 dag pw alleen schouders zou doen

front delts zijn de meest overtrainde spiergroep

Ik doe vanaf vandaag een bro split :D dus iedere spiergroep 1 keer per week hard aanpakken.
 
Ik doe vanaf vandaag een bro split :D dus iedere spiergroep 1 keer per week hard aanpakken.
Dat is jouw keus. Maar ook in een brosplit, zeker als natty, is 3 oefeningen 3-5 sets front delt wel een beetje overkill.

doe dan military press als main oefening en dan wellicht nog een front raise/arnold press 2-3 sets max. Kijk ook eens naar upright rows die zorgen ook voor trapezius hypertrofie

je hoeft bij de brosplit natuurlijk ook niet elke dag maar 1 spiergroep te trainen. Je kunt ook wat extra armwerk/kuiten/buik toevoegen mits je daarvan herstelt. Tenminste, ik zie niemand echt 1-2u lang schouders pompen
 
Dat is jouw keus. Maar ook in een brosplit, zeker als natty, is 3 oefeningen 3-5 sets front delt wel een beetje overkill.

doe dan military press als main oefening en dan wellicht nog een front raise/arnold press 2-3 sets max. Kijk ook eens naar upright rows die zorgen ook voor trapezius hypertrofie

je hoeft bij de brosplit natuurlijk ook niet elke dag maar 1 spiergroep te trainen. Je kunt ook wat extra armwerk/kuiten/buik toevoegen mits je daarvan herstelt. Tenminste, ik zie niemand echt 1-2u lang schouders pompen

ik hoef ook helemaal geen front raises te doen als ik de military press heb gedaan hoor.

Maar bijvoorbeeld:

Military press 4-5 sets (5/6 reps)
Side raises 4-5 sets (8 reps)
Rear delt 4-5 sets (8 reps)
eventueel een 4e oefening?

Zou dit overkill zijn?
 
ik hoef ook helemaal geen front raises te doen als ik de military press heb gedaan hoor.

Maar bijvoorbeeld:

Military press 4-5 sets (5/6 reps)
Side raises 4-5 sets (8 reps)
Rear delt 4-5 sets (8 reps)
eventueel een 4e oefening?

Zou dit overkill zijn?
Imo dikke prima, ik vind dit zeker geen overkill
 
ik hoef ook helemaal geen front raises te doen als ik de military press heb gedaan hoor.

Maar bijvoorbeeld:

Military press 4-5 sets (5/6 reps)
Side raises 4-5 sets (8 reps)
Rear delt 4-5 sets (8 reps)
eventueel een 4e oefening?

Zou dit overkill zijn?

Nee. Je lijf kan sws meer aan dan hier vaak gedacht wordt. Je kan gerust 2 oefeningen per kop pakken.
 
ik hoef ook helemaal geen front raises te doen als ik de military press heb gedaan hoor.

Maar bijvoorbeeld:

Military press 4-5 sets (5/6 reps)
Side raises 4-5 sets (8 reps)
Rear delt 4-5 sets (8 reps)
eventueel een 4e oefening?

Zou dit overkill zijn?
Denk dat hij meer doelde op de front raises die hier aangeraden werden. Maar dit is gewoon prima
 
Ik heb nooit zelf full-body gedaan. Vond dat niet leuk..ook nooit meer dan 3 oefeningen 4 sets gedaan. Uiteindelijk werkt alles en schouders is nu ook niet groot qua CNS belasting?
 
Nee. Je lijf kan sws meer aan dan hier vaak gedacht wordt. Je kan gerust 2 oefeningen per kop pakken.

Ja dit denk ik ook. Vooral als ze lang rust krijgen.
Ik ga kijken hoeveel oefeningen überhaupt uit te voeren zijn in 45 min.
 
Ik heb nooit zelf full-body gedaan. Vond dat niet leuk..ook nooit meer dan 3 oefeningen 4 sets gedaan. Uiteindelijk werkt alles en schouders is nu ook niet groot qua CNS belasting?

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar full body erop zitten. Qua kracht ontwikkeling en juiste techniek voor jezelf ‘vinden’ is het wel ideaal. Maar nu begin ik me een beetje te vervelen dus moet ik ff schakelen.

wat bedoel je precies met je vraag? Ik begrijp’m niet zo goed.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven