- Waardering
- 34.342
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is eigenlijk een goede verhouding tussen de bor en de bench?

Goei vraag. Echt strikte rows dan toch stukken minder dan een strikte Bench bij mij![]()
Bedoel je in gewicht of aantal x per week? Heb wel vaker gehoord namelijk dat voor goede schouders (blessures) het beter is om misschien je rug wel 2x zo vaak te doen als borst?Wat is eigenlijk een goede verhouding tussen de bor en de bench?
Same. Ik heb echt de pest aan BOR of iets waarbij je voorover moet buigen met constante spanning in de onderrug. Laatste keer dat ik 't deed schoot er wat in m'n onderrug. Blijft ook de laatste keer. Heb meer last van de onderrug tijdens BOR dan bovenrug, wat ik wil trainen lolMij brengen zware rows niks anders dan pijn in mijn onderrug. Ik voel me veel beter bij chest supported rows dan bij barbell row varianten.
Ik zou dan eens Pendlays proberen.Same. Ik heb echt de pest aan BOR of iets waarbij je voorover moet buigen met constante spanning in de onderrug. Laatste keer dat ik 't deed schoot er wat in m'n onderrug. Blijft ook de laatste keer. Heb meer last van de onderrug tijdens BOR dan bovenrug, wat ik wil trainen lol
Ik probeer niks meer waar ik ver voorover moet buigen. Rug groeit goed genoeg als ik rechtop blijf :]
Precies! Dat wij het met elkaar eens zijn, zegt niks overigens. In elke krachtsport (bodybuilding; ronnie coleman, powerlifting: Ed Coan, etc.) zijn er absolute legendes die fan zijn van barbell rows. Alleen denk ik niet dat ze zich heel erg druk maakten om de verhoudingen tussen hun bench en rows; want vanaf het moment dat je je echt gaat focussen op kilo's in plaats van form dan wordt het al helemaal brol.Same. Ik heb echt de pest aan BOR of iets waarbij je voorover moet buigen met constante spanning in de onderrug. Laatste keer dat ik 't deed schoot er wat in m'n onderrug. Blijft ook de laatste keer. Heb meer last van de onderrug tijdens BOR dan bovenrug, wat ik wil trainen lol

Them good ol' shrows, toen was 130kg opwarmingSanca deed vroeger afschuwelijke cheated kut rows met 130kg ofzo en had een mega brute back erdoor. Dus het kan zeker helpen.

Mooie trainingen, wat voor soort split hou je nu aan. Beetje Push - Pull of is het meer full body?
Wat is eigenlijk een goede verhouding tussen de bor en de bench?
Bedoel je in gewicht of aantal x per week? Heb wel vaker gehoord namelijk dat voor goede schouders (blessures) het beter is om misschien je rug wel 2x zo vaak te doen als borst?
Precies! Dat wij het met elkaar eens zijn, zegt niks overigens. In elke krachtsport (bodybuilding; ronnie coleman, powerlifting: Ed Coan, etc.) zijn er absolute legendes die fan zijn van barbell rows. Alleen denk ik niet dat ze zich heel erg druk maakten om de verhoudingen tussen hun bench en rows; want vanaf het moment dat je je echt gaat focussen op kilo's in plaats van form dan wordt het al helemaal brol.
Ik zie nu trouwens dat Sanca gereageerd heeft. Sanca deed vroeger afschuwelijke cheated kut rows met 130kg ofzo en had een mega brute back erdoor. Dus het kan zeker helpen. Ik denk dat het ook met lichaamsverhoudingen veel te maken heeft. Maar dan blijft dat verhoudingen qua gewicht tussen press en pull niet boeien![]()
Krachtverhouding.
De reden waarom ik dat vraag is omdat ik zie dat Brabo sterker is in rows dan in de bench, bij mij is dat juist andersom.
Hoog tijd dat die sportscholen gewoon weer open gaan.De row is de row niet meer. Op advies van Arnold stonden we op een bankje met de romp op hoogstens 90 graden. Yates heeft dat allemaal herzien en stond weer erg rechtop. Dan kan je zoveel meer gewicht nemen.Krachtverhouding.
De reden waarom ik dat vraag is omdat ik zie dat Brabo sterker is in rows dan in de bench, bij mij is dat juist andersom.