MuscleMeat

Brab0 & Gains

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Wat is eigenlijk een goede verhouding tussen de bor en de bench?

Mooie trainingen, wat voor soort split hou je nu aan. Beetje Push - Pull of is het meer full body?

Dit vond ik op strenghtlevel.com. Is gemiddeld, en niet per se "goed".

Screenshot_20210414-115422.jpg

Zal ook nog verschil zitten in vorm, bijv. tussen bor en pendlay row

Wat is eigenlijk een goede verhouding tussen de bor en de bench?
Bedoel je in gewicht of aantal x per week? Heb wel vaker gehoord namelijk dat voor goede schouders (blessures) het beter is om misschien je rug wel 2x zo vaak te doen als borst?

Ik heb serieus nooit begrepen waar die fascinatie voor BOR getallen van komen. Ik heb letterlijk nog nooit een correlatie gevonden tussen row getallen en dikke lifts of zelfs een buffe back. Zijn er mensen met brute ruggen of dikke deadlifts die veel kilo's roeien? Absoluut! Maar dan heb je echt een kip of ei verhaal; deadliften ze veel omdat ze met veel kilo's roeien of roeien ze met veel kilo's omdat ze veel deadliften?

Mij brengen zware rows niks anders dan pijn in mijn onderrug. Ik voel me veel beter bij chest supported rows dan bij barbell row varianten. Daarmee zeg ik niet dat dit voor iedereen geld overigens; zat mensen zijn enorm gebaat bij barbell rows in allerlei varianten. Alleen kan ik me niet voorstellen dat kilo's (om nog maar te zwijgen over de verhouding tussen je bench en je rows qua gewicht) relevant zijn.

Welke verhouding WEL relevant is, in mijn ogen, is die tussen het volume op je presses en pulls. Als jij dus een BOR fan bent, is het prima om minimaal evenveel reps (met juiste form en intensity) op je BOR te doen als op je bench. Dit om blessures te voorkomen en een goed gebalanceerd fysiek te krijgen. Maar gewicht vergelijken? Meh...

Mij brengen zware rows niks anders dan pijn in mijn onderrug. Ik voel me veel beter bij chest supported rows dan bij barbell row varianten.
Same. Ik heb echt de pest aan BOR of iets waarbij je voorover moet buigen met constante spanning in de onderrug. Laatste keer dat ik 't deed schoot er wat in m'n onderrug. Blijft ook de laatste keer. Heb meer last van de onderrug tijdens BOR dan bovenrug, wat ik wil trainen lol

Same. Ik heb echt de pest aan BOR of iets waarbij je voorover moet buigen met constante spanning in de onderrug. Laatste keer dat ik 't deed schoot er wat in m'n onderrug. Blijft ook de laatste keer. Heb meer last van de onderrug tijdens BOR dan bovenrug, wat ik wil trainen lol
Ik zou dan eens Pendlays proberen.

Precies! Dat wij het met elkaar eens zijn, zegt niks overigens. In elke krachtsport (bodybuilding; ronnie coleman, powerlifting: Ed Coan, etc.) zijn er absolute legendes die fan zijn van barbell rows. Alleen denk ik niet dat ze zich heel erg druk maakten om de verhoudingen tussen hun bench en rows; want vanaf het moment dat je je echt gaat focussen op kilo's in plaats van form dan wordt het al helemaal brol.

Ik zie nu trouwens dat Sanca gereageerd heeft. Sanca deed vroeger afschuwelijke cheated kut rows met 130kg ofzo en had een mega brute back erdoor. Dus het kan zeker helpen. Ik denk dat het ook met lichaamsverhoudingen veel te maken heeft. Maar dan blijft dat verhoudingen qua gewicht tussen press en pull niet boeien :roflol:

Bedoel je in gewicht of aantal x per week? Heb wel vaker gehoord namelijk dat voor goede schouders (blessures) het beter is om misschien je rug wel 2x zo vaak te doen als borst?

Krachtverhouding.

De reden waarom ik dat vraag is omdat ik zie dat Brabo sterker is in rows dan in de bench, bij mij is dat juist andersom.

Laatst bewerkt:
Precies! Dat wij het met elkaar eens zijn, zegt niks overigens. In elke krachtsport (bodybuilding; ronnie coleman, powerlifting: Ed Coan, etc.) zijn er absolute legendes die fan zijn van barbell rows. Alleen denk ik niet dat ze zich heel erg druk maakten om de verhoudingen tussen hun bench en rows; want vanaf het moment dat je je echt gaat focussen op kilo's in plaats van form dan wordt het al helemaal brol.

Ik zie nu trouwens dat Sanca gereageerd heeft. Sanca deed vroeger afschuwelijke cheated kut rows met 130kg ofzo en had een mega brute back erdoor. Dus het kan zeker helpen. Ik denk dat het ook met lichaamsverhoudingen veel te maken heeft. Maar dan blijft dat verhoudingen qua gewicht tussen press en pull niet boeien :roflol:

Lieve Snow, ik wil gewoon weten of mijn row zo kut is of de row van Brabo zo sterk is. Haal adem.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.757
Krachtverhouding.

De reden waarom ik dat vraag is omdat ik zie dat Brabo sterker is in rows dan in de bench, bij mij is dat juist andersom.

Ik denk dat dit te maken heeft met je fysieke gesteldheid/voorkeur/opbouw.

Ik vind de row ook leuker om te doen dan de bench eerlijk gezegd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.758
Donderdag 15-4-2021

Barbell bent over row
Opwarmen: 8 x 60 KG
4 setjes: 8 x 90 KG

(SZ) Barbell bicep curl
Opwarmen: 5 x 40 KG
4 setjes: 6 x 50 KG

Skull crushers
Opwarmen: 6 x 40 KG
4 setjes: 8 x 45 KG

Ik heb een beetje last van mijn linker pols. Daarom geen olympische barbell gebruikt voor de bicep curl.
Ik had nog tijd over voor de pull down machine maar toen was’ie weer bezet :( Hoog tijd dat die sportscholen gewoon weer open gaan.

Krachtverhouding.

De row is de row niet meer. Op advies van Arnold stonden we op een bankje met de romp op hoogstens 90 graden. Yates heeft dat allemaal herzien en stond weer erg rechtop. Dan kan je zoveel meer gewicht nemen.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven