MuscleMeat

Bricone's way of life 2016

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Waarom al straps vanaf 100kg?
Ken je hem mixed grip niet houden?

In het begin had ik zelf heel veel moeite met grip, maar om juist zonder straps te trainen werd die redelijk snel sterker en sterker.
Die 225 had ik ook gewoon zonder straps, ging op zich nog goed, terwijl ik in het begin nog geen 120kg in me handen kon houden.

• Topic Starter Topic Starter
Klopt weinig grip en knijpkracht, langzaam opbouwen weer.

Fijne training weer. Ik zou proberen om niet te afhankelijk te worden van de straps. Dat geldt ook voor de riem (of niet Johnny? :D)
Dat je nog zoveel puf had om op te trekken na de deadlifts, goed :)

Goed bezig hier! Je maakt inderdaad wel monster trainingen met zoveel oefeningen en sets. Zeker 1.5 uur bezig per avond toch wel, misschien richting 2?
En die straps: de warmdraai sets en misschien de eerste heavy set moet toch wel zonder te doen zijn? Maar bij mij is het ook de beperkende factor hoor, bij DL.

Fijne training weer. Ik zou proberen om niet te afhankelijk te worden van de straps. Dat geldt ook voor de riem (of niet Johnny? :D) Dat je nog zoveel puf had om op te trekken na de deadlifts, goed :)
thnx tank, probeer ik ook maar eigenlijk is dit de 1e heavy dl training sinds 2 a 3mnd er is nogal wat knijpkracht verloren gegegaan, en riem is gedeeltelijk preventief, in de loop van de tijd hoop ik beide steeds later te kunnen gebruiken.

Goed bezig hier! Je maakt inderdaad wel monster trainingen met zoveel oefeningen en sets. Zeker 1.5 uur bezig per avond toch wel, misschien richting 2? En die straps: de warmdraai sets en misschien de eerste heavy set moet toch wel zonder te doen zijn? Maar bij mij is het ook de beperkende factor hoor, bij DL.
Bedankt rene, ja aan volume ontbreekt het niet, meestal 1 a 1,5u max duurt het dat ik klaar ben.

Ja eigenlijk wel, miste zoiezo grip gister.

Krijg jij die deadlift met mixed grip ook niet voor elkaar?, of heb je dat niet geprobeerd.
Eerst vond ik mixed grip niet fijn, totdat ik me handen x omdraaide en nou blijkt dat als ik ze de ene kant om en om doe dat het niet lukt en zeer doet, en als ik ze dan andersom doe dan lukt het wel.
Zonder straps versterkt je grip best wel snel hoor! Gewoon die stang kapot probere te knijpen.
Maar ik deadlift ook wel niet zoveel herhalingen als jij.., denk dat dat ook wel scheeld.

Riem gebruik ik meestal alleen bij het zwaarste setje deadlift, en de rest allemaal zonder.
Omdat ik weet dat ik zonder riem toch net iets minder trek als met, en vaak wil ik het laatste setje toch ffe 200 of meer trekke en anders denk ik dat dat niet lukt haha.

En met Squaten doe ik hem alleen om als ik nog wat gezeur in me onderrug heb, of ooit als ik op de helft zit en ik vertrouw me onderrug niet zo.

Maar zonder riem trainen maakt je onderrug zowizo een stuk sterker als met riem, dat is een ding wat zeker is.

Ik doe eigenlijk altijd al mixed grip, hookgrip ofzo vind ik helemaal verot kwa grip.

Volgende keer knijp ik de stang plat grip is iets waar ik aan ga werken.

riem wil ik niet altijd om maar doe het soms toch maar preventief bang me onderrug te verpesten. Onderrug moet nog goed ontwikkellen.
Thnx johnyyy

Status van vandaag, brandende lats en traps, lovin it.

Ik draai mijn handen bij elk setje om bij mixed grip, om geen voorkeur voor een van de twee houdingen te ontwikkelen. Hetzelfde doe ik bij oefeningen waarbij ik een been voor de andere set. Dat wissel ik ook ieder setje af.

Chest Day.

Rotator cable oefeningen.

4x15x2,5kg

DB presses

2x15x16kg warm up

Benched Cable flyes

2x15x5kg(per kant)
2x15x7,5kg
1x15x5kg (nadruk veel op de spanning en negatives gelegd) heavy burn/pump

Pecdec

1x15x15kg
1x15x20kg
2x15x25kg (ook bij deze set echt de spanning en negatives benut)

Incline db flyes

2x15x8kg
1x15x10kg
1x15x12kg (borsten waren al lekker vol)

Decline db presses

1x10x20kg
1x10x24kg
1x10x28kg
1x6x32kg (laatste herhaling moest ik echt extra kracht op links geven die wilde amper omhoog)
1x10x28kg (easy)

Benchpress

1x15x50kg
1x8x70kg
1x15x50kg

Incline bench

1x2x40kg (no go)

Incline machine press

3x10x20kg

Tripleset:
Single hand 3xcable flyes, Cable cross, Cable tricep extensions (teardrops)

2x10x7,5kg / 1x10x5kg / 1x10x5kg
2x10x10kg / 1x10x7,5kg / 1x10x7,5kg
2x10x12,5kg / 1x10x5kg / 1x10x5kg

Aardig wat volume maar het ging lekker. Vandaag veel op de spanning en negatives gelet en dat merkte ik wel, zit nu 5uur later nog met volle borsten :D

Ik draai mijn handen bij elk setje om bij mixed grip, om geen voorkeur voor een van de twee houdingen te ontwikkelen. Hetzelfde doe ik bij oefeningen waarbij ik een been voor de andere set. Dat wissel ik ook ieder setje af.
Dat zal ik eens proberen kijken of het verlichting geeft thnx.

Legs / Bicep

legextensions warm up

3x15x20kg

squat

1x10x20kg (kale bb) warmup
2x10x60kg
1x10x80kg
1x10x100kg
1x8x120kg
1x5x140kg
1x12x100kg

Barbell Hacksquat

2x10x60kg
1x10x70kg
1x10x80kg

Sumosquat

1x10x80kg (miste gevoel en contractie)

Legpress

1x20x50kg
1x15x100kg
1x10x150kg
1x5x200kg
2x20x100kg (pump)

Abductors/Adductors

beide 3x20x30kg

Legextensions / Seated legcurls

1x10x40kg / 1x10x20kg
1x10x60kg / 1x10x30kg
1x10x70kg / 1x10x40kg

Legextensions Dropset

1x15x80kg
1x10x80kg
1x10x60kg
1x10x40kg
1x16x20kg
2x10x20kg single leg
2x10x15kg single leg

Paused Squat

1x10x60kg burn

BB curls

3x10x20kg
1x10x25kg

Preacher curl ez bar

1x12x35kg
2x10x30kg

DB hammercurl op preachter bankje single arm

1x10x10kg (per arm)
1x10x12kg
1x10x10kg

Preacher curl straight bb

2x15x25kg
1x15x20kg

DB curls dropset

1x15x10kg
1x15x9kg
1x15x7kg

Benen gingen super dit keer, de barbell hacksquat viel niet tegen en prima grip. Eind van de beentreen waren de quads echt helemaal vol voelde lekker. Biceps ging minder, linker bicep zeurt een beetje met strekken bij de aanhechting..

Gaat lekker Bricone! Mooi volume voor je benen en ook voor je biceps!;)

PFoeeeeeeeee, flinke lijst oefeningen! Mooie gewichten weer op je wheeels! Begin alweer jaloers te worden:(

Heftige trainingen. Dat je biceps nog na benen doet. Ben je dan niet gesloopt? Wat zit er allemaal in die PWO van je? ;)

Heftige trainingen. Dat je biceps nog na benen doet. Ben je dan niet gesloopt? Wat zit er allemaal in die PWO van je? ;)
Thnx frank, ja was al aardig op maar heb een stukje op ergogenics gelezen over biceps na benen dus probeer dat een beetje.

Oud potje noxipro moet nog op :)

Sterke squatters man!

Goeie squat, wel veel chest oefeningen, speciale reden voor?

Pomp en burn wil je vooral om het gevoel?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven