Training van vanmiddag:
Op de MTB naar de sportschool , wind mee dus ging vlot. 8:32 km, 20:53 minuten beweegtijd, 23,9 km/u gemiddeld.
Deadlift:
Warm up: 40/60/80/100 kg 5 reps. Belt om. 120/140 kg 3 reps, 150 kg 1 rep.
Werkset : 3x5, 155 kg, 5 minuten rust, mixed grip. Laatste set met +_ 5 sec hold op het eind.
1e rep lift off zwaar maar daarna gaan de werksetjes wel goed. Trek in de sportschool steeds meer bekijks met deze gewichten, i like it!
Volgende keer 160 kg
OHP:
Warm up: 20/30/40 kg 5 reps, 50 kg 3 reps.
Werkset: 59 kg, 3x5, 5 minuten rust, ging lekker!!!
Volgende keer 60 kg.
Weer een mijlpaal in zicht

De 1 kg verhogingen op de OHP waren tot nu toe een succes. Net als op de bench press trouwens.
Chin ups:
Warm up: 8x bw
Werk set: BW+2,5 kg, 2 minuten rust, 2x12 reps , 1x 7 reps + 4 halve reps.
Grip niet helemaal lekker en een veel te laag opstapje waardoor ik bijna moest springen om de stang beet te pakken. Volgende keer hetzelfde gewicht maar meer reps.
Assists:
Leg press: plate loaded machine.
Warm up: 40/80/100 kg 5 reps, 120/140/160 3 reps.
Werkset : 3x12, 180 kg, 3 minuten rust.
Prima te doen, de oefening met iemand gedaan die ik aanbood om tussendoor te mogen trainen. Lekker mee gekletst ook. Eindstand 20 minuten langer bezig geweest...Volgende keer 180 kg.
Leg extensions: Ik deed de laatste 3 weken dus de verkeerde machine, de leg curl was dat... beter opletten in het vervolg.
Warm up: 12x55 kg
Werkset : 3x12, 45 kg, gewicht verlaagd omdat ik dus een hele andere spiergroep heb getraind. Deed eerst 12 x 55 kg en dat was heel zwaar. Dat setje maar als warm up gerekend. Gewicht verlaagd naar 45 kg en 3x12 reps gedaan. Vanaf daar weer rustig opbouwen.
Volgende keer 50 kg.
Abs bankje:
Werkset: BW en 1x 10 + 1x 5 kg schijf op mijn borst. 3 minuten rust. bankje op -5% gezet.
Prima te doen, abs branden goed op het eind, probeer de spanning ook vast te houden als ik terug ga naar de startpositie.
Terug naar huis op de MTB. Wind tegen en het was flink harder gaan waaien. 8:21 km, 27:43 minuten beweegtijd, 17.9 km/u gemiddeld.
Voeding vandaag 3034 Kcal, had nog 4 pannenkoekjes van zondag in de koelkast staan, heerlijk van genoten en met Zeeuwse stroop! Thanx voor de tip
@Jespertie
Morgen weer twee fietstrainingen (lees cardio) op het menu staan, morgens vroeg 10 km en op het eind van de middag 15 km met een stuk over de MTB trail. Plan is om het stuk op de achterkant van de skiheuvel ook mee te nemen. #pittig
DAW