AndroidHealthClinic

Drangonky's Log

Bezoekers in dit topic

Training van Donderdag:
Abductor machine 48KG – 3X25
Leg Curl 60KG – 1X15, 2X14
Leg extension 80KG - 1x15, 2x13
Lat Pull 70KG - 1X6, 2X4
Seated Row 45KG – 1X6, 2X4
Incline BP 25KG - 1X12, 2X8
Peck Front 25KG - 1x15, 2x10
MP 10KG- 1X12, 2x8
Cable Side Raise 2.5KG? - :treuren: 1X6, 1X4, 1X3 (OMG ik wist dat mn schouders zwak waren maar...)
Biceps Curl (per arm) 15KG - 1X15, 2X8
Triceps Push Down 20KG - 1X15, 1X10, 1X8

Training van vrijdag:
Leg press, 130KG - 3X15 (gat wat begin ik die oefening te haten)
Leg extension, 80KG - 1x15, 1X13, 1x12
Leg Curl, 60KG – 1X15, 1X14, 1X13
Lat Pull, 60KG - 3X15 (10KG verlaagd, vorm en reps hield niet over)
Seated Row, 40KG, 1X4, 2X3 (5KG verlaagd, vorm en reps hield niet over)
Vertical BP, 25KG 1X15, 1X10, 1X9
Peck Front, 35KG, 1X13, 1X10, 1X6
MP, 10KG, 1X15, 1X10, 1X9 (volgende keer omhoog)
Upright Row Cable, 12.5KG, 1X12, 1X10, 1X9
Biceps Curl, 20KG, 1X10, 2X7
Overhead Triceps Cable, 20KG, 1X14, 1X10. 1X9

Beetje jammer van 2 toestellen die lager moesten maar een beetje aankloten leek me niet de juiste aanpak. De Cables staan tegenwoordig in het midden van de zaal waardoor mijn Shame-excersise (cable side raise) echt, voor mijn gevoel iig, opviel (al was het lekker rustig). Verder redelijk wat resultaten geboekt, vetgedrukt, dus redelijk tevreden.
 
Abductor machine 48KG – 3X25
Leg Curl 60KG – 3X15 (ai ai ai)
Leg extension 80KG - 1x15, 2x14
Lat Pull 70KG - (constant bezet/niet gedaan)
Seated Row 40KG (half-EXT)– 1X6, 1X5, 1X4
Incline BP 25KG - 1X12, 2X8 (schiet niet op met de progressie)
Peck Front 30KG -1X15 (oeps verkeerde gaatje) 35KG - 2x10
MP 10KG- 1X15, 2x10
Cable Side Raise (Thuis met een ketllebell) 4KG- 3X15
Biceps Curl (per arm) 20KG - 1X15, 2X9
Triceps Push Down 20KG - 1X15, 1X10, 1X9

Aardige training geweest terwijl het echt druk was en ik daar slecht tegen kan. De sportschool is al 3 maanden aan het verbouwen maar kennelijk verdwijnen er nu dus ook apparaten, mn hammer smith cross combo is weg ???, vond dat wel een fijne oefening maar mss komt hij nog terug als de verbouwing klaar is. Komt ook nog een crossfit sectie en daar ben ik wel benieuwd naar omdat het nog wel een vaag fenomeen voor mij is. Hopelijk betekend het dat meer manieren van cardio komen (van wat ik van onderdelen van CF begrijp)
Morgen naar een AYCE, lekker naar de wok en veel biefstuk en kip inladen :eating:
Deze week de weging maar even overgeslagen ivm veel kant en klaar/zout maaltijden (helaas), wel zelfde hoeveelheid kcal geschrapt als de week ervoor. Spijkerbroek zit wel iets losser maar merk het amper en enkel bij zijkanten vastpakken.
 
Kook je niet van te voren? Dan hoef je ook niet die zoute troep eten :)

Geniet van de ayce!
 
Geniet van de ayce!
Thanks! Geloof maar dat dat gaat lukken:cool: Vooruitzicht is nu dat ik me beperk tot biefstuk en kip etc maarrr ik ken mezelf een beetje. Vanmorgen 1broodje gehad om wat te compenseren maar een schrans festijn zal het toch wel worden :lol:
Kook je niet van te voren? Dan hoef je ook niet die zoute troep eten
Ik ben normaal gesproken echt een enorme liefhebber van koken maar ze hadden van de week aanbiedingen van kant en klaar maaltijden die er gewoon om vroegen om meegenomen te worden. Ik ben geen faliekante tegenstander van zout maar gebruik het eigenlijk nooit omdat het vaak overbodig is, vind ik iig. De kruidenpotjes e.d. vliegen je hier om de oren :p. Al zou ik officieel wel wat zout mogen toevoegen omdat ik een lage bloeddruk heb...keuzes keuzes.

Edit::grumble: zojuist de paaseierenpot geplunderd...hup weer zomaar 600kcal erbij:tanden:
 
Laatst bewerkt:
Ik lees in je openingspost dat je weer af wilt vallen en weer op bepaald aantal kg wil raken.
Tuurlijk kun je eens lekker eten maar wat ik zie is dat je regelmatig post dat je ruim boven je onderhoud raakt door bepaald eten en snoepen. Imo valt dat weinig te compenseren met iets cardio en zo nu en dan een boterham minder.

Of ben je er op t moment gewoon minder mee bezig?
 
Ik lees in je openingspost dat je weer af wilt vallen en weer op bepaald aantal kg wil raken.
Tuurlijk kun je eens lekker eten maar wat ik zie is dat je regelmatig post dat je ruim boven je onderhoud raakt door bepaald eten en snoepen. Imo valt dat weinig te compenseren met iets cardio en zo nu en dan een boterham minder.

Of ben je er op t moment gewoon minder mee bezig?
Ik ben er zeker nog mee bezig en de ene week gaat het beter dan de andere. Ik ben en blijf iemand die zich kan verliezen in emotie-eten. Daar heb ik zo mijn trucs voor door bijv IF te doen en de ruimte/kcals (kwark etc) die ik overhoud na mn middag en avondeten probeer ik zo 'laat' mogelijk te nemen zodat ik een mogelijk vreet moment omzeil omdat ik dan vol zit van gezonde dingen (binnen mn kcals). Het gaat natuurlijk niet altijd goed maar meer dan 1000kcal boven onderhoud zal niet vaak voorkomen. Eerder zal een snaaiavond goed zijn voor +500 en de dag erna zorg ik dat ik dat met een balansdag weer grotendeels recht trek. En soms, zoals gisteren, zit je met grotere getallen maar zo vaak ga ik niet uit eten. Aankomende week zal in het teken staan van die AYCE kcals er af te halen. Gewoon netjes 500kcal max per dag dan is het met 4 dagen toch wel weer redelijk rechtgetrokken. Ik heb geen haast wat dat betreft, tuurlijk liever 10k eraf voor morgen, maar ik moet het psychisch ook kunnen bolwerken en dat is soms best nog een struggle.

Leg press, 130KG - 3X15
Leg extension, 80KG - 3x15 (max bereikt op deze machine, ben in twijfel of ik er nog wat ophang of er tevreden mee ben>benen zijn goed genoeg)
Leg Curl, 60KG – 1X15, 3X15 (same story as extension)
Lat Pull, 60KG - 3X15
Seated Row, 40KG, 1X4, 2X3 (grrr)
Vertical BP, 30KG 1X10, 1X9, 1X8
Peck Front, 35KG, 1X12, 1X10, 1X6
MP, 10KG, 1X15, 1X13, 1X12 (volgende keer omhoog)
Upright Row Cable, 12.5KG, 1X13, 1X10, 1X9
Biceps Curl, 20KG, 1X13, 2X9 (volgende keer omhoog)
Overhead Triceps Cable, 20KG, 1X14, 1X10, 1X9
 
500kcal per dag eten of onder je onderhoud?

Mooie trainingen. Vreemd ja dat die gewichten niet hoger gaan. Lichte apparaten lijken me dat.
Misschien kun je een andere variant proberen als een 1 been leg extension en curl om het weer wat zwaarder te maken;)
 
500kcal per dag eten of onder je onderhoud?

Mooie trainingen. Vreemd ja dat die gewichten niet hoger gaan. Lichte apparaten lijken me dat.
Misschien kun je een andere variant proberen als een 1 been leg extension en curl om het weer wat zwaarder te maken;)
Potverdorie (gecensureerde versie) dat ik dat nou niet zelf bedacht heb :headbang: Ik heb tijden terug die oefeningen met 1 been gedaan omdat 1 been achter liep. Toen ze gelijk gewicht aankonden ben ik gaan opbouwen met 2benen en kilo's. Idd, dat is dus ook nog een optie. Thanks voor de reminder!
Die 500 is onder hetgeen ik dagelijks nodig heb aan kcal incl activiteiten. Ik heb tijdens mn afvalperiode op 3shakes per dag geleefd, in totaal 500kcal, maar reken maar dat dat geen pretje was. 500 Kcal in de min vind ik mooi en meer zal het niet worden dan prop ik er liever nog een rijstwafel in. Zit natuurlijk niet voor Jan L*l te trainen :laugh:
 
Voor het eerst in tijden op zaterdag naar de sportschool geweest. Weekend is me heilig maar gisteren ging ik als kapitein éénoog door het leven door een muggenbeet op mn linker wenkbrauw. Viel me heel erg mee hoe druk het was, geen overvolle zaal iig met jeugd met petjes/capuchons. Redelijk getraind maar kon niet voluit gaan ivm hoofdpijn die daar al 3 dagen zit. Vooral bij oefeningen waar ik echt moeite moet doen voor vorm en controle (MP en BP) merkte ik dat ik tegen een muur liep.
Abductor machine (EXT), 48KG – 3X15
Leg Curl (single raise), 25KG 1X15 (even kijken wat 1 been kan), 30KG 1X14, 35KG 1X12
Leg extension (single raise), 35KG 1X15 (even kijken wat 1 been kan), 40KG 1X15, 45KG 1X13
Lat Pull, 60KG - 3X15 (vorm op t eind mwahh mede door grip)
Seated Row, 20KG (EXT)– 3X15
Incline BP, 20KG (EXT) - 1X15, 1X10, 1X8 (dan maar even op herhaling om plateau te doorbreken)
Peck Front, 35KG - 1X13, 1X10, 1X8
MP, 15KG- 1X8, 1X7, 1X6
Cable Side Raise (Thuis met een ketllebell), 4KG- 3X15
Biceps Curl (per arm), 25KG - 1X8, 1X7, 1X6 (grip was enigszins droef)
Triceps Push Down, 20KG - 1X15, 1X10, 1X9
(merk dat mn benen toch nog een beetje verschillen qua shape dus komende tijd mn 'slechte' been eerst zodat ik gelijk loop in mn reps)
Verder echt helemaal krom gelegen om een man die ik vaker tegen kom. Hij is zo'n typische midlife crisis man die ook eens de sportschool aandoet. Slobberige korte broek, halter topje met veel haar en maar de machine bezet houden. Als hij er is dan hoor je het van verre al want hij traint volgens mij zonder adem te halen. Reps van 40 (halve bicepscurls en maar pompen) en van rood naar paars puffen en hijgen zodat de hele zaal omkijkt. Ik voel iig niet echt de behoefte om hem aan te spreken op zn training, heb ik ook nog mn lolletje. :grinny:
 
Van de week op maandag en woensdag getraind maar door drukte geen tijd gehad om te loggen.
Vandaag:
Leg press, 130KG - 2X15, 1X7 (linker knie voelde niet goed)
Leg extension, 50KG - 1X12, 1X10, 1X8
Leg Curl, 40KG1X12 (linker knie wou weer niet meewerken), 15KG 1X15, 35KG 1X10
Lat Pull, 60KG - 3X15 (bij de laatste reps verlies ik grip en doen mn handen zeer)
Seated Row, 40KG, (vergeten)
Vertical BP, 15KG, 1X35, 1X30, 1X25 (op herhaling om plateau te doorbreken)
Peck Front, 35KG, 1X12, 1X10, 1X8
MP, 15KG, 1X9, 1X8, 1X6
Upright Row Cable, 12.5KG, 1X13, 1X10, 1X9
Biceps Curl, 30KG, 1X8, 1X7, 1X6
Triceps Push Down, 22.5KG - 1X11, 1X10, 1X9 (vervangt Overhead Triceps Cable)

Woensdag schoof mn quadricep van mn linker been bij de aanhechting knie al over het kussentje van de curl wat niet echt fijn was maar vandaag was mn knie echt aan het zeuren bij de curl. Bij de LP voelde ik al dat het 'zo'n' training zou gaan worden maar de curl ging nergens over. Qua kracht ging het makkelijk maar de pijn voelde niet goed daarom ook even kort de knie gereset door laag in gewicht te gaan en daarna voelde het wel weer ok. Vreemd genoeg bij de extension, die ik erna deed, geen enkele last. Op dit moment voel ik iets tintelen in de knie maar verwacht dat rust goed zal doen.
Iemand nog tips hoe ik bij de pully mn grip kan verstevigen? Ik gebruik n al handschoentjes maar de laatste paar reps voel ik mn grip echt verslechteren.
 
Balen van je knie. Pas wel op want gewrichten en problemen zijn vaak langdurig als je te ver doorgaat.

Qua grip... hoe pak je nu vast? Met je duim om de stang?
Anders misschien een keer hook grip proberen, dus met je duim aan dezelfde kant.
Desnoods straps nemen om zwaarder te gaan. Ik pak soms ook straps omdat mijn arm aan 1 kant soms uitvalt en mijn grip in 1 keer wegvalt.. lastig met DL :o
 
Grip is ook kwestie van tijd. En je kunt idd zoals marina zegt even uitproberen welke grip voor jou t beste is.
 
Ik had ook moeite met grip bij de lat pulldown (cable) en ben toen geswitcht naar pulldown plate loaded (waar je zelf dus de gewichten aanhangt). Beste keuze :) nooit meer last van gehad. En had er ook alleen last van bij deze oefening, puur omdat die lat pulldown zo kak vasthoudt
 
Balen van je knie. Pas wel op want gewrichten en problemen zijn vaak langdurig als je te ver doorgaat.

Qua grip... hoe pak je nu vast? Met je duim om de stang?
Anders misschien een keer hook grip proberen, dus met je duim aan dezelfde kant.
Desnoods straps nemen om zwaarder te gaan. Ik pak soms ook straps omdat mijn arm aan 1 kant soms uitvalt en mijn grip in 1 keer wegvalt.. lastig met DL
Ik ben idd heel voorzichtig met gewrichten. Net voor kerst een spier, net onder mn sleutelbeen, verrekt en daar flink van gebaald omdat ik net met Creatine bezig was maar keurig de direct belastende oefeningen achterwegen gelaten. Mn knieen zijn al niet zo best door een skie-ongeluk en jarenlang overgewicht vandaar dat ik er al extra op let (vandaar dat ik de legpress grondig haat en al 'laag' doe). Dinsdag of woensdag weer trainen maar tot die tijd doe ik niks meer met mn knieen. Geen traplopen maar de lift en niet hurken en op de training even laag beginnen voordat er van alles scheurt :eek2:
De grip? Uhh meestal begin ik met de normale greep met een duim eroverheen maar merk dat ik ook vaak zonder duim wissel (ook tijdens de set omdat mn grip al minder wordt). Ik ga hier de volgende keer eens op letten wat beter werkt. Straps had ik ook al half in mn hoofd maar wil ik zo lang mogelijk uitstellen omdat het me toch een hoop gedoe lijkt. Als ik kijk naar de mannen die het gebruiken lopen ze er alleen maar mee te kloten en wapperende dingen. Ik moet me er iig meer in gaan verdiepen (en gewoon goed gaan afkijken:grinny:)

Ik had ook moeite met grip bij de lat pulldown (cable) en ben toen geswitcht naar pulldown plate loaded (waar je zelf dus de gewichten aanhangt). Beste keuze :) nooit meer last van gehad. En had er ook alleen last van bij deze oefening, puur omdat die lat pulldown zo kak vasthoudt
Die hebben ze bij ons ook staan (best een uitgebreide gym). Ik ga daar eens naar kijken als mn grip, duim in/uit, geen verschil maakt. Straps is laatste optie.
 
Waarom balen wanneer je net met creatine begonnen bent? Het zijn geen aas he;)

Straps zijn geen moeilijke dingen die mannen doen gewoon moeilijk:P
 
Waarom balen wanneer je net met creatine begonnen bent? Het zijn geen aas he;)
tja ik heb daardoor echt een periode stilgestaan, letterlijk omdat ik vrij weinig arm oefeningen kon doen, en merkte dat ik met mn benen als een speer ging qua vooruitgang. (die blessure speelt helaas weer op)
AAS? :bang: Straks moet ik naast mn snor ook nog de rest gaan harsen, nee bedankt :p
Straps zijn geen moeilijke dingen die mannen doen gewoon moeilijk:P
haha zag er vandaag weer 1 voorbij komen met die dingen, leek wel een turn oefening met lint. Maar als het goed is heb ik voor 90% de oplossing...mn duim naast mn andere vingers houden en dus niet de stang omklemmen. Grip ging veel beter al zal het op hoger volume wel weer een aandachtspuntje worden vrees ik (maar daar eerst maar eens komen:flexbiceps:).
Training vandaag:
Abductor machine, 48KG – 3X15
Leg Curl (single raise), 30KG 1X12, 35KG 1X8, 1X7 (nog niet 100% zeker over knie maar been ging maar niet lekker liggen)
Leg extension (single raise), 45KG 1X12, 1X10, 1X8 (ook niet optimaal)
Lat Pull, 60KG - 3X15 (yes! eindelijk grip)
Seated Row, 20KG – niet gedaan
Incline BP, 20KG (EXT) - (dan maar even op herhaling om plateau te doorbreken) / Uiteindelijk Vertical press geworden, 15KG 1X50, 1X35, 1X25
Peck Front, 35KG - (EXT vanwege pijn schouder oude blessure op laag gewicht aangekloot)
MP, 15KG- 1X10, 1X8, 1X6
Cable Side Raise (Thuis met een ketllebell), 4KG- 3X15 (gaat steeds makkelijker, voel schouder wel)
Biceps Curl (per arm), 30KG - 1X9, 1X8, 1X6 (grip was enigszins droef)
Triceps Push Down, 22.5KG - 1X12, 1X10, 1X9

Aansluitend nog 20KM gefietst op lekker tempo maar vanwege de wind ietwat vertekenend beeld qua snelheid. Was wel weer lekker om sportief te fietsen, lekker in een dunne jas en geen winterjas. Begin van het sportieve seizoen wat mij betreft. Nu voeding weer op de rit zetten. Pasen ging qua kcal redelijk goed maar gisteren verjaardag van mn moeder en wel wat extra gehad. Voorlopig even niet wegen tot ik het idee heb dat ik richting oud niveau ga qua gewicht/broekentest.
 
Maar snap dat van het creatine niet. Zo heel bijzonder veel doet dat spul niet.

Mooi dat het gelukt is met je grip.
Op Den duur vindt je wel uit wat het fijnste is bij welke oefening.

Pff fietsen. ...Ik doe het je niet na:p
 
Maar snap dat van het creatine niet. Zo heel bijzonder veel doet dat spul niet.
ik ben met mn benen zo'n 20-30kg omhoog gegaan in die 2maanden. Had opzich wel het idee dat ik net wat meer kon doen maar of het echt zoveel verschil heeft gemaakt..meer mss psychologisch effect wss, die 20/30kg had ik wss ook wel behaald met gewoon trainen. Ik vond het een leuk experiment en merkte dat het een extra stok achter de deur was omdat je toch het meeste uit die Creatine wil halen, kan dus wel eens een middel worden om me uit een motivatie dip te halen. Al hoop ik voorlopig de motivatie hoog te houden.
 
Leg press, 130KG - 2X15, 1X7 (voorlopig even niet, vervangen door Abductor machine, 48KG – 3X15)
Leg extension (single leg), 50KG - 1X15, 1X12, 1X10
Leg Curl (single leg), 35KG 3X15 (uit voorzorg even laag gehouden ivm knie)
Lat Pull, 60KG - 3X15 (volgende keer kan hij omhoog, eindelijk grip!)
Seated Row, 40KG, 1X8, 1X6, 1X4 (mwah vorm was minder)
Vertical BP, 15KG, 1X50, 1X40, 1X35 (op herhaling om plateau te doorbreken)
Peck Front, 35KG, 1X12, 1X10, 1X8
MP, 15KG, 1X10 (oude blessure schouder speelde op)
Upright Row Cable, 12.5KG, 1X15, 1X15, 1X13
Biceps Curl, 30KG, 1X9, 1X7, 1X6
Triceps Push Down, 22.5KG - 1X15, 1X13, 1X10
Beetje vreemde training. Veel last van kwaaltjes, schouder/borst, knie en tijdens het fietsen mn lies:bang:. Anyway's ik ben even voorzichtig en omzichtig te werk gegaan. Aansluitend nog 45m fietsen op 20km gemiddeld wat wel goed voelde op de lies na. (sta je na je workout even lekker je whey weg te slubberen aangezien dit het makkelijkst is te combineren khy en water. Ik drink eigenlijk nooit tijdens de workout en krijg pas erna dorst, dan ben ik binnen 10m thuis)
Morgen en overmorgen even recreatief fietsen met moeders, max15p/u, dus aan beweging kom ik aardig in het weekend. Was ondertussen al begonnen met cutten maar vrees dat er in de kasten van moeders nog wel wat paasgerei ligt dat op moet. Maandag dus formeel weer beginnen :toothpick:
 
Over de training van vandaag kan ik kort zijn..die was slecht. De meeste oefeningen kon ik amper doen omdat ik bij alles mn rug voelde. Zelfs de 'hulp-hendel' van de shoulder press kon ik amper indrukken omdat mn been niet omhoog wou. Uiteindelijk nog 45m in de gym rondgehangen en alles een beetje half half gedaan. Planning is om morgen te gaan trainen maar vermoed dat het donderdag gaat worden. :fire:
 
Back
Naar boven