Fitness Seller

Drbrik from fat to shred

Nice going collega.

• Topic Starter Topic Starter
Ben de laatste tijd steeds meer aan het denken om over te gaan stappen op Madcow. Want na een vakantie heb ik gewoon meer kracht merk ik. Oftewel de hele tijd de hele tijd op flinke intensiteit trainen lijkt mijn lichaam toch wel meer te vermoeien dan nodig is om te groeien naar mijn idee. Lage intensiteitsdagen ertussen lijken mij voor mij dus ook een erg productief ding.

Wat me natuurlijk tegen staat is: eigenlijk wil ik gewoon bikkel spelen en vol doorknallen op stronglifts, maar begin me wel af te vragen ik mezelf daar gewoon niet te kort mee doe.

Ja ik weet dat ik nog niet ervaren ben, en ja stronglifts is een bewezen programma, maar na 2 weken niks doen doe ik de oefeningen met meer gemak dan voor de vakantie. Beetje vreemd naar mijn idee.

Op zich is het niet raar dat je als 'beginner' na de vakantie sterker terugkomt. Je moet doen waar je je het beste bij voelt. SL is voor de eerste tijd (meestal iets van 6 maanden, ik heb het 9 maanden gedaan, maar aan het eind ging het niet zo hard meer), maar zolang je het volhoudt gaat het wel het snelst. Madcow is ook prima, maar gaat wat langzamer. Wendler nog weer langzamer, maar is wel weer leuker en voor de langere termijn.

Gezien je gewichten en je postuur denk ik dat je op zich nog wel een tijdje SL kan doen. Je bent met de squats al naar 3x5 overgegaan zie ik, dat kan ook al schelen. Mijn advies: zolang je het mentaal nog trekt doorgaan met SL, en evt naar 3x5 en uiteindelijk 1x5 omschakelen als de volumes je te veel worden.

madcow is juist meer intensiteit en minder volume

je kan ook met 1 kg verhogen ipv 2,5kg
Met OHP (kleine spiergroep) bv doe ik het rustig aan 5x5 5x6 5x7 en dan verhogen met 1kg en weer 5x5 5x6 5x7 en verhogen enz enz en blijf weg van faillure altijd
ipv 1 neem ik 2 rustdagen voor een beter herstel, vooral veeeeeel eten, minstens 7 maaltijden
Zo blijf je gains maken

Op zich is het niet raar dat je als 'beginner' na de vakantie sterker terugkomt. Je moet doen waar je je het beste bij voelt. SL is voor de eerste tijd (meestal iets van 6 maanden, ik heb het 9 maanden gedaan, maar aan het eind ging het niet zo hard meer), maar zolang je het volhoudt gaat het wel het snelst. Madcow is ook prima, maar gaat wat langzamer. Wendler nog weer langzamer, maar is wel weer leuker en voor de langere termijn. Gezien je gewichten en je postuur denk ik dat je op zich nog wel een tijdje SL kan doen. Je bent met de squats al naar 3x5 overgegaan zie ik, dat kan ook al schelen. Mijn advies: zolang je het mentaal nog trekt doorgaan met SL, en evt naar 3x5 en uiteindelijk 1x5 omschakelen als de volumes je te veel worden.
Deze begint inderdaad ook mee te tellen nu, trainingsmaatje wat er mee gekapt is. Moet mezelf echt flink motiveren. Hangt allemaal beetje vast nu. Ik val niet meer echt af. Loop de hele tijd met vermoeide benen rond. Zal door de zure appel heen moeten ben ik bang, maar ja soms makkelijker gezegd dan gedaan.
Zelfdiscipline, daar draait het uiteindelijk allemaal om. Moet zeggen is nu wel redelijk lastig.
Wilde na de vakantie ook weer stevig beginnen. Gooien ze meteen de planning zo vaak om dat ik maar 2 keer kan gaan trainen deze week. Ach ja nog maar even doorbijten. Misschien een leuk doel om tot het eind van het jaar SL vol te houden.

---------- Toegevoegd om 07:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:04 ----------

madcow is juist meer intensiteit en minder volume
Okeeeeeeej je hebt gelijk. Bedoelde meer... Madcow is niet elke keer t*ring-jantje-zwaar squaten :P
Niet iedereen is zo'n squatmonster als jij bent :P

---------- Toegevoegd om 07:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:05 ----------

je kan ook met 1 kg verhogen ipv 2,5kg Met OHP (kleine spiergroep) bv doe ik het rustig aan 5x5 5x6 5x7 en dan verhogen met 1kg en weer 5x5 5x6 5x7 en verhogen enz enz en blijf weg van faillure altijd ipv 1 neem ik 2 rustdagen voor een beter herstel, vooral veeeeeel eten, minstens 7 maaltijden Zo blijf je gains maken
Ja 1kg zou ik schijven moeten gaan kopen.

En die rustdagen dat is vaak erg moeilijk te regelen met mijn onregelmatige werk. Ben meestal gewoon blij als ik 3 keer trainen in de week ergens ingepast krijg.

Maar misschien dat als ik met de squats weer tegen het plateau aan begin te hikken, dat dan die reps verhogen wel eens zou kunnen werken.

En veeeeeeel eten gaan we niet doen. Moet nog veeeeeeeel spekkies kwijt! Ik heb zelf ook wel het idee als ik richting mijn streefpercentage zit en ik kan gaan bulken dat ik dan met sprongen vooruit ga, maar eerst even mijn overtollig vet kwijt zien te raken.

bij madcow doe je maar 1 ramped up werk set. Je squat dus juist t*ring jantje zwaarder :P Maar je squat wel minder setjes dan

bij madcow doe je maar 1 ramped up werk set. Je squat dus juist t*ring jantje zwaarder :P Maar je squat wel minder setjes dan
Jup en dat is net de clou ik merk dat het volume eigenlijk wat hoog is. Zodra ik tegen plateau aan zit gaan de 1e 2 setjes makkelijk 3 is ook nog te doen. set 4 en 5 zijn dan op karakter zullen we maar zeggen. Mijn benen blijven dan gewoon veel langer (te lang) moe. Want mijn benen zijn gewoonweg nog niet hersteld als de volgende training zich aandient. Vandaar dat ik de stap gemaakt heb naar 3x5. Nog eens even aankijken hoe dit uitpakt.
De rest van de oefeningen gaat het nog goed met de 5x5 alleen op de squats lijkt het gewoonweg teveel volume te zijn dat 5x5. Tot aan de 80 a 85kg is 5x5 geen probleem, alleen daarboven herstellen mijn benen gewoonweg te weinig. Vandaar ook nu over naar 3x5. Nog maar eens even kijken hoe dit uit gaat pakken. Overstappen naar madcow is in ieder geval zo gebeurd als het moet he....

Het is heel zwaar om krachtopbouw te combineren met afvallen. Omdat je voedsel surplus nodig hebt om te kunnen herstellen. Zou je niet beter af zijn om juist de gewichten niet te verhogen maar de reps? Zodat je meer energie verbrandt met iedere sessie maar niet je spieren helemaal uitwoont? En op een moment dat je weer boven onderhoud kan gaan eten de kracht weer opbouwen?

Omdat je weinig hersteld is je voeding op orde?
Voldoende eiwitten? Wel schoon eten, ik pak dan meestal veel groenten dat vult goed
Wellicht als je op onderhoud eet of net eronder dat je toch afvalt, zonder cardio! dat is ideaal, met behoud van kracht.
Kleed je warm tijdens de workout dan ga je flink transpireren en dus verbranden.

Met squads gewoon kleine stapjes verhogen, of kijk bv hetzelfde gewicht voor 1 maand, so what?
Als je max bv 85 is 3 sets warming up 40x5 50x5 50x5 en dan je werkset 85
Ik bleef lange tijd hangen op 80kg BP de reden was dat ik TE VEEL opwarmsets deed 40-50-60-70
nu doe ik 3 opwarmsets 40-50-50 en ben over mn plateau
GEEN FAILLURE NEVER

Als je lange dagen maakt misschien kun je in het weekend 2 workouts doen op vrijdagavond en zondagmiddag
2 workouts /week is wel echt het minimum lijkt me

Het is heel zwaar om krachtopbouw te combineren met afvallen. Omdat je voedsel surplus nodig hebt om te kunnen herstellen. Zou je niet beter af zijn om juist de gewichten niet te verhogen maar de reps? Zodat je meer energie verbrandt met iedere sessie maar niet je spieren helemaal uitwoont? En op een moment dat je weer boven onderhoud kan gaan eten de kracht weer opbouwen?
Ja maar, ja maar, ja maar..... dan moet ik keuzes gaan maken..... Potverdikkie ik wil afgetraind EN beresterk worden.....
maar welke van de twee gaan we als eerst doen. Nog een weekje en dan gaat de cardio er weer van af want dan zweten we weer hard genoeg van de gewichten. Eens kijken hoe het loopt. Maar heel zeker en stellig van de ingeslagen weg ben ik niet altijd meer.

---------- Toegevoegd om 10:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:36 ----------

Omdat je weinig hersteld is je voeding op orde? Voldoende eiwitten? Wel schoon eten, ik pak dan meestal veel groenten dat vult goed Wellicht als je op onderhoud eet of net eronder dat je toch afvalt, zonder cardio! dat is ideaal, met behoud van kracht. Kleed je warm tijdens de workout dan ga je flink transpireren en dus verbranden. Met squads gewoon kleine stapjes verhogen, of kijk bv hetzelfde gewicht voor 1 maand, so what? Als je max bv 85 is 3 sets warming up 40x5 50x5 50x5 en dan je werkset 85 Ik bleef lange tijd hangen op 80kg BP de reden was dat ik TE VEEL opwarmsets deed 40-50-60-70 nu doe ik 3 opwarmsets 40-50-50 en ben over mn plateau GEEN FAILLURE NEVER Als je lange dagen maakt misschien kun je in het weekend 2 workouts doen op vrijdagavond en zondagmiddag 2 workouts /week is wel echt het minimum lijkt me
Eiwit inname zit snor hoor! Voeding zou soms iets cleaner kunnen maar het is geen fastfood of zo. Gewoon hollandse kost tussendoor.

Warming up is bij squats is al niet veel. Die 10x20 is meer om de boel los te gooien dan wat anders. En voor de rest ook geen spannende dingen.

Nou het zijn gewoon dagen van 8uur. Maar ja in zeer onregelmatige diensten (vroege, late en nacht) alleen dan niet in een rooster maar randomly bepaald door het planbureau. Dus er zitten vaak genoeg weken tussen dat ik 6 dagen werk. En voor mij is normaal 3 keer in de week het minimum. Minder wil ik ook niet. Alleen dat is al een gepuzzel tot en met. Laat staan dat ik het voor elkaar zou krijgen elke keer mooi 2 rustdagen er tussen te hebben.

Ja maar, ja maar, ja maar..... dan moet ik keuzes gaan maken..... Potverdikkie ik wil afgetraind EN beresterk worden.....
maar welke van de twee gaan we als eerst doen. Nog een weekje en dan gaat de cardio er weer van af want dan zweten we weer hard genoeg van de gewichten. Eens kijken hoe het loopt. Maar heel zeker en stellig van de ingeslagen weg ben ik niet altijd meer.

Twijfel is niet verkeerd hoor. Ga nog eens opnieuw bijlezen en heroverwegen wat je aan het doen bent en wat je doelen moeten zijn. Nu weet je meer en ken je je lichaam weer beter dan toen je een totale beginner was.

En bosco: zweten is alleen water verlies hoor, een pot thee en het zit er weer bij. Om de verbranding op te jagen zou je eerder in een onverwarmde schuur moeten trainen in een hemdje (maar dat is weer slecht voor soepele spieren).

Vandaag veel te druk op de sportschool maar toch mijn traning redelijk vlot kunnen doen!

Squats
10*20
5*40
3*60
3*5*85

Bench
10*20
5*40
5*5*57,5

Bent over row
5*40
5*5*57,5

16min hiit op de crosstrainer

Lekkere training

En hij blijft gaan :D

Goed bezig!

Goed bezig dokter Baksteen
Thanks, ging ook weer best lekker gisteren! Vooral de bench, weer eens flink wat filmpjes over techniek gechecked, proberen toe te passen. Deed wonderen, ging een stuk makkelijker!
So you think you can bench? Vind ik een ideaal filmpje, heb ik veel van geleerd. Weet niet of je die al kent :)

Zo training zit weer er op!

Squats
10*20
5*50
5*65
3*80
3*5*87,5

Ohp
10*20
5*40
5*5*47,5

Deadlift
5*60
5*100
3*120
3*137,5

Helaas na 3 keer was het echt helemaal leeg. Had gedacht het wel te halen maar dat viel dus even tegen!

Zo, mooie gewichten! Die DL gaat netjes, geen last van de rug?

Gaat lekker collega. nette dl idd.

Terug
Naar boven