MuscleMeat

Drbrik from fat to shred

In.

Je weet dat je gerust zo'n 3 minuten mag rusten wanneer je zwaar aan het squatten bent he?
Doe het met de squats rustig aan, eerst 5x95 kunnen doen, daarna komt die 5x100 wel. ;)

• Topic Starter Topic Starter
In.

Je weet dat je gerust zo'n 3 minuten mag rusten wanneer je zwaar aan het squatten bent he?
Doe het met de squats rustig aan, eerst 5x95 kunnen doen, daarna komt die 5x100 wel. ;)
3 min minimaal meestal lol.. nee meer t probleem dat na 3 trainingen de benen moe blijven. Zo erg dat ik in mijn warmup setjes moet graven om het te halen.. oh en welkom

---------- Toegevoegd om 22:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:26 ----------

Was weer heavy vandaag.

Squat
20x5
20x5
50x3
80x4
5x97,5
5x97,5
4x97,5

Net maar dan ook net niet die laatste rep.. jmmr volgende keer heb ik m!

Bench
5x20
3x40
2x60
5x70
5x70
5x70
4x70
3x70

Bent over row
5x50
5x5x70

Volgende keer nog maar eens hetzelfde gewicht. Was een beetje rommelig het laatste setje. Dus niet te veel willen!

Gisteren bagger training gehad
Squats 1x5 97.5 en dan 2x 97.5 helemaal leeg
ohp 55 kg 2 setjes van 5 en op was het!
dl 130kg 1x damn wat is dit.

Ben serieus aan het denken alles flink te deloaden. Weer eens goed op mijn form letten want die begint nu namelijk behoorlijk na te laten met deze gewichten. Gewoon weer eens een flinke aanloop nemen, want mijn lichaam is het even moe... Tijd om de boel eens te laten herstellen.

Je weet dat er een deload in SL5x5 is ingebouwd? Als je een oefening drie keer achter elkaar niet haalt op 5x5 ga je voor die oefening de volgende keer 10 in gewicht omlaag (deload), en bouwt vandaar weer op. Als je die oefening voor de derde keer zou gaan deloaden ga je over op 3x5. Dan weer hetzelfde, bij de derde deload over naar 1x5. En als je de squat op 1x5 voor de derde keer zou deloaden is het tijd voor een ander programma.

Dat is de 'officile' SL5x5 deloadstrategie. Je kan die natuurlijk aanpassen als je dat beter bij je eigen situatie voelt passen. Aan de andere kant, het kan ook heel goed werken om van te voren precies te weten hoe je het gaat aanpakken.

Overigens lijkt me je training van gisteren meer een uitschieter. Misschien iets onder de leden?

Je weet dat er een deload in SL5x5 is ingebouwd? Als je een oefening drie keer achter elkaar niet haalt op 5x5 ga je voor die oefening de volgende keer 10 in gewicht omlaag (deload), en bouwt vandaar weer op. Als je die oefening voor de derde keer zou gaan deloaden ga je over op 3x5. Dan weer hetzelfde, bij de derde deload over naar 1x5. En als je de squat op 1x5 voor de derde keer zou deloaden is het tijd voor een ander programma. Dat is de 'officile' SL5x5 deloadstrategie. Je kan die natuurlijk aanpassen als je dat beter bij je eigen situatie voelt passen. Aan de andere kant, het kan ook heel goed werken om van te voren precies te weten hoe je het gaat aanpakken. Overigens lijkt me je training van gisteren meer een uitschieter. Misschien iets onder de leden?
Ja dit was een uitschieter inderdaad, Maar ik merk dat ik binnen een week ze allemaal kom aan het deloaden ik faal nu op alle oefeningen. Dus vandaar vraag ik me af of die 2 trainingen wachten nog wat verschil gaat maken?

squats moet ik sowieso deloaden (3 keer niet gehaald) en dan een flinke klap maar dan toch die 5x5 proberen vol te houden, Met die 10gaat het hem niet worden dan. Dus ben aan het denken minimaal naar de 80 terug te gaan. Benchpress en Bor zou ik het misschien halen nog even maar die zullen binnen 2 weken ook vasthangen.

Gewoon 3x blijven proberen, voor squat is dat 3 trainingen, voor dl is dat dus 1,5 week..

Rond die gewichten begon ik ook te falen...
Ik heb ook een tijdje (3 weken ofzo) met 100 kg blijven squatten alvorens terug te verhogen (ook al lukte 5x5).

Bij een deload zak je 10%, dus niet altijd 10 kg.

Paar keer deloaden en je best doen, indien het echt niet meer vooruitgaat, overschakelen naar 3x5

Zo mijn dipje is voorbij, zat echt ff niet lekker in mijn vel! maar een super begin van de week! De weegschaal gaf vanmorgen 102,7kg aan! Whoop whoop hard onderweg naar de honderd! Morgen weer aan de gewichten met nieuwe energie!

Zo nieuwe ronde nieuwe kansen!
Alles 5x5 gehaald
Squat 80kg
Bench 70kg
Bor 70kg

En toch allemaal nog niet omhoog de volgende ronde Bor en squat vanwege bad form! En bench omdat ik bij de laatste rep bijna mijn broek volscheet! Te rammelend om tevreden mee te zijn, toch tevreden over train!

Training nr 32
Heerlijke training vandaag!

Squats
10x20
3x40
2x60
5x5x82,5 extra aandacht op vorm, en ging op laatste rep na erg goed!

Ohp
5x20
4x30
3x40
2x50
5x55
5x55
3x55 en toen was het leeg!

Deadlift
5x60
4x90
5x120 had me misrekend en dacht dat dit mijn werkset, kwartje viel pas bij de kluisjes terug naar onder en gaan voor die pr! 130 kilo voor mijn neus, rammstein met ich will knallend in mijn oren, dit bedoelen ze dus met beastmode... Aaaaargh charge!!!!!
5x130 yeah pr!!!! volgende keer wel maar verhogen met 2,5kg ik zit tegen een plateau'tje aan te hikken!

Laatst bewerkt:
Netjes, goed bezig. :thumb:

Thanks

Stronglifts begint me wel een beetje tegen te staan nu.. 5x5 squaten is gewoon teringzwaar elke keer. Moet mezelf een doel gaan stellen merk ik.

Zo van 100trainingen of sq120kg of zo, en dan over op madcow! Lijkt me zonde om nu al over te stappen. Valt nog veel meer uit stronglifts te halen, maar moet echt motivatie bij elkaar schrapen om die 5x5 squat er uit te persen. Ach ja nog 2 keer vasthangen en dan mag ik naar 3x5! Ff doorbikkelen!

nog ff volhoawe jong!

Thanks, denk gewoon ff klote fase (met name in mie köpke) maar ja de buik word wel steeds minder en daar ben ik ooit voor begonnen!

Krijg zelfs al positieve opmerkingen hier over!

Alleen op de sportschool lijkt het doordat ik overal op een plateau zit wel even alsof ik vol gas op een betonnen muur af ren!

Thanks

Stronglifts begint me wel een beetje tegen te staan nu.. 5x5 squaten is gewoon teringzwaar elke keer. Moet mezelf een doel gaan stellen merk ik.

Zo van 100trainingen of sq120kg of zo, en dan over op madcow! Lijkt me zonde om nu al over te stappen. Valt nog veel meer uit stronglifts te halen, maar moet echt motivatie bij elkaar schrapen om die 5x5 squat er uit te persen. Ach ja nog 2 keer vasthangen en dan mag ik naar 3x5! Ff doorbikkelen!

ja ik ken het gevoel. Aan het einde van stronglifts was het echt opzien iedere dag om weer die 5x5 te gaan doen :o Maar juist dat hoge volume is wel waar de gains vandaan komen. Maar die motivatie komt in golven merk ik zelf, nu kan ik juist niet meer wachten tot ik weer een volgende keer mag trainen :D

zeker die MP is al erg mooi. Je streeft me daarin na een paar maanden al gewoon voorbij :eek:

ja ik ken het gevoel. Aan het einde van stronglifts was het echt opzien iedere dag om weer die 5x5 te gaan doen :o Maar juist dat hoge volume is wel waar de gains vandaan komen. Maar die motivatie komt in golven merk ik zelf, nu kan ik juist niet meer wachten tot ik weer een volgende keer mag trainen :D

zeker die MP is al erg mooi. Je streeft me daarin na een paar maanden al gewoon voorbij :eek:
Resultaten ben ik ook echt niet ontevreden over. Alleen dat nu alles vastloopt tegelijk is gewoon ff klote. Liep als een sneltrein alleen heeft er nu ff iemand aan de noodrem getrokken. Weet dat ik daar gewoon even doorheen moet, maar dat valt me mentaal zwaarder dan ik gedacht had!

Toen ik tegen mn max aan zat heb ik meer rust genomen, ipv 1 dag, 2 dagen tussen de workouts en toch 3x/wk gepakt
bv ma - do - zo daarna, wo - za - di enz

Toen ik tegen mn max aan zat heb ik meer rust genomen, ipv 1 dag, 2 dagen tussen de workouts en toch 3x/wk gepakt bv ma - do - zo daarna, wo - za - di enz
Ja helaas kom ik de laatste paar weken maar aan 2 keer in de week. Met het werk en vrijwilligerswerk en zo. Ach ja binnenkort weer wat meer tijd. Gewoon doorbijten en ff door die plafonds heen. Leuk is het even niet, maar ja daarna wel eens echt verdiende pr's neerzetten.

Met 2x/wk kan je wel goed herstellen, en vol er tegenaan gaan, dus gas erop!! :D

Zo nu moet ik toch echt naar mijn lichaam gaan luisteren. Gisteren was een diep trieste training. Al mijn spieraanhechtingen beginnen na elke training meer pijn te doen. Zal toch (tegen mijn zin in) een flinke deload moeten gaan doen op alles. Want het voelt nu aan alsof ik mijn lichaam meer de vernieling in ben aan het helpen dan dat ik aan het bouwen ben er aan.

Oftewel lichtere gewichten, focus op techniek. Wel weer gewoon opbouwen met 2,5kg per training. En extra cardio erbij om de cut verder door te zetten.

Baal er zelf nu best stevig van. Maar lijkt mij toch wijs om gewoon eens naar mijn lichaam te luisteren. Denk dat ik misschien iets te veel focus op die 100kg squat en die 150kg deadlift heb gehad. En hierdoor vorm en techniek een beetje uit het oog verloren ben. Beter nu weer alles degelijk opbouwen dan straks tegen ik weet niet hoeveel blessures aanhikken.

Niet aantrekken en rustig terug opbouwen
(rome wasn't built in 1 day)

Terug
Naar boven