AndroidHealthClinic

Drbrik from fat to shred

Wel goed dat je het zelf constateert en je trainingen er ook aan aanpast, en niet blind doorgaat met gevaar op blessures. Je bent behoorlijk rap gegaan, en je pezen en aanhechtingen hebben ook tijd nodig om zich aan te passen aan de hogere belasting.

Ik ken de verlokkingen van ronde getallen PRs. Een goede set van 5 reps met 100kg squat is me nog altijd niet gelukt (zal voor een deel ook mentaal zijn), maar mijn techniek en controle zijn wel veel beter geworden in de tussentijd, dus die 100kg (en daar voorbij) komt heus wel een keer. Belangrijker dan hoe je er over een half jaar bijstaat (en dat zal heus weer veel beter zijn dan nu, als je nu weer rustig opbouwt) is dat je over vijf jaar nog traint.

Succes ermee en ga door!

• Topic Starter Topic Starter
Wel goed dat je het zelf constateert en je trainingen er ook aan aanpast, en niet blind doorgaat met gevaar op blessures. Je bent behoorlijk rap gegaan, en je pezen en aanhechtingen hebben ook tijd nodig om zich aan te passen aan de hogere belasting. Ik ken de verlokkingen van ronde getallen PRs. Een goede set van 5 reps met 100kg squat is me nog altijd niet gelukt (zal voor een deel ook mentaal zijn), maar mijn techniek en controle zijn wel veel beter geworden in de tussentijd, dus die 100kg (en daar voorbij) komt heus wel een keer. Belangrijker dan hoe je er over een half jaar bijstaat (en dat zal heus weer veel beter zijn dan nu, als je nu weer rustig opbouwt) is dat je over vijf jaar nog traint. Succes ermee en ga door!
Ja ik probeer inderdaad de lange termijn vooruitzichten in het oog te houden. Heb nu eens gekeken wat te doen. En ik ben van plan op alles op de helft van mijn 1rm in te stappen. Ander bijkomend resultaat is dat de huidige plateau's dan ook enkele weken van elkaar komen te liggen. Zo kan ik in de buurt van zo'n fail ook goed doorknallen. En ben ik niet al uitgeput van vol doorduwen bij de andere oefening. Als ik dit zo doe zou ik binnen 10 weken met alle oefeningen over mijn huidige plafond heengaan. Vind ik zelf wel een acceptabele periode. Hopelijk zijn mijn pezen en aanhechtingen dan ook weer gereed voor het echte knallen!

ik zou ook de cardio weglaten, dit gaat echt ten koste van je herstel (cns)
Dit wordt volgens het programma ook niet geadviseerd
Je kan ook bv 1 maand niet verhogen
of met 1 rep verhogen en daarna het gewicht?
Is je voeding op orde, extra vit/min? (herstel)

ik zou ook de cardio weglaten, dit gaat echt ten koste van je herstel (cns) Dit wordt volgens het programma ook niet geadviseerd Je kan ook bv 1 maand niet verhogen of met 1 rep verhogen en daarna het gewicht? Is je voeding op orde, extra vit/min? (herstel)
Wilde ook alleen nu weekje of vier cardio erbij doen, oftewel totdat ik weer moet gaan graven voor de kracht! Gewoon om de vaart er een beetje in te houden in de cut! Voeding qua macro's wel in orde, ben wel eens aan het rondneuzen voor wat vitamientjes. Eens goed zoeken wat ik nodig zou hebben. Even kijken wat eventueel gewoon bij de drogisterij is te krijgen. (Vrouw is allergisch voor supps. dus ja als het van de drogisterij komt kan het gewoon wel)

Toch geen Davitamon zeker?
Je moet echt veel sterker gedoseerde nemen, sportvitaminen dus
Extra:
-B complex 100
-C 1000
-Cal/Mag
-Omega
-D3

PS je vrouw zegt wat jij moet nemen?

Toch geen Davitamon zeker? Je moet echt veel sterker gedoseerde nemen, sportvitaminen dus Extra: -B complex 100 -C 1000 -Cal/Mag -Omega -D3 PS je vrouw zegt wat jij moet nemen?
Nee hoor mijn vrouw zegt niet wat ik moet nemen hoor, maar ik sport voor mijn plezier en niet om eindeloze discussies met mijn vrouw over voeding enz. te voeren.

Zo lekkere train gehad.
Squat
10x20
5x40
5x5x57,5

Ohp
10x20
5x5x37,5

Dl
5x60
5x80
Daarna nog lekker HIIT gedaan effe heerlijk dood gegaan!

De kt was natuurlijk niet zo spannend wel flink tempo er op gehouden. Hooguit 1 min rust tussen de setjes! Dus was een rappe maar heerlijk intensieve training. Maar fuarrrk tijd voooor kwaaaark!

Vandaag weer eens een gewogen en gemeten 102kg en 101cm rond mijn middel! In totaal dus al 12centimeter rond mijn middel kwijt! Dit opstekertje had ik wel even nodig zeg!

Zo training zit er weer op voor vandaag... lekker licht focus op techniek!
Sq
5x20
5x40
5x5x60
Na wat filmpjes de lowbar even verder uit aan het zoeken. Gaat stukken beter. Kan nu even mooi aan die techniek werken!
Bp
5x20
5x5x40
Letten op de rechte polsen en de ellebogen bij het lichaam houden. Verder weining rust tussen setjes gepakt dus voelde toch lekker aan!
Bor
5x5x40
Niks speciaals maar vind het lekker dat mijn tennisarm hier toch wat meer rust krijgt nu!

Toen 8 min HIIT op de cross 30 op 60 af. De laatste 2 rondjes tikte mijn hartslag de 200 aan en was ik aan het twijfelen of ik flauw zou vallen of zou kotsen. Naisssss diep genoeg gegraven.
Volgende keer weer!

na de train nog maar eens een foto'tje genomen.
misschien wordt het nog eens wat
2a7vpdc.jpg

me jong, kiek aa, d'r kummpt nog inne gespierde kel onge dat sjpeck vandoan

Gaat goed zo te zien :thumb:

Toen 8 min HIIT op de cross 30 op 60 af. De laatste 2 rondjes tikte mijn hartslag de 200 aan en was ik aan het twijfelen of ik flauw zou vallen of zou kotsen. Naisssss diep genoeg gegraven.
Volgende keer weer!

En .... wat heb je gekozen?? Flauw vallen of kotsen?? :)

Maar srs. Ik begrijp dat je afvallen combineert met 5x5 en cardio. Afvallen en tegelijk sterker worden is zwaar, misschien bijna ondoenlijk. Ik vraag me af of het niet beter zou zijn de gewichten constant te houden en het aantal reps langzaam te verhogen? Dan krijgt je krachttraining als het ware meer een cardio karakter.

Maar complimenten met de vooruitgang.

En .... wat heb je gekozen?? Flauw vallen of kotsen?? :) Maar srs. Ik begrijp dat je afvallen combineert met 5x5 en cardio. Afvallen en tegelijk sterker worden is zwaar, misschien bijna ondoenlijk. Ik vraag me af of het niet beter zou zijn de gewichten constant te houden en het aantal reps langzaam te verhogen? Dan krijgt je krachttraining als het ware meer een cardio karakter. Maar complimenten met de vooruitgang.
Nou het vp omlaag is het belangrijkste voorlopig. Daarna heb ik nog tijd zat om me te focussen om meer gewicht op die halters te krijgen. Heb een flinke sprint getrokken met de gewichten, maar dat was even iets te veel voor nu dus weer even opbouwen.

Ik heb de tijd, en 5x5 voelt gewoonweg fijn! Dus blijf deze ingeslagen weg nog even volgen

Terug
Naar boven