XXL Nutrition

Droger en sterker fysiek

Dan ben jij de enigste waar dit werkt. Als jij 3 sets hetzelfde gewicht doet ga je niet intensief genoeg en is het logisch dat je sessie erop zwaarder kan. Tot een punt dit niet meer kan en je stagneert door jou aanpak.

Je spieren groeien alleen door een prikkel te geven en niet door alleen volume.
Ten eerste ik train hetzelfde als dat jij doet tot failure en back of sets, maar er zijn meer wegen naar Rome. Er zijn meerdere schema's met straight sets waarbij mensen goede resultaten halen. Ook powerlifters die erg groot en sterk zijn geworden op straight sets.

Jij hebt erg goede resultaten behaald en dat is duidelijk te zien aan je foto's, maar het is echt wel mogelijk om ook goede resultaten te behalen door niet altijd tot failure te gaan.

Ten eerste ik train hetzelfde als dat jij doet tot failure en back of sets, maar er zijn meer wegen naar Rome. Er zijn meerdere schema's met straight sets waarbij mensen goede resultaten halen. Ook powerlifters die erg groot en sterk zijn geworden op straight sets.

Jij hebt erg goede resultaten behaald en dat is duidelijk te zien aan je foto's, maar het is echt wel mogelijk om ook goede resultaten te behalen door niet altijd tot failure te gaan.
Eens, maar ts is geen powerlifter en traint voor massa.
Meerdere wegen zijn mogelijk, maar de weg van geen weerstand geeft ook geen gains. 3 straight sets is leuk, maar waars telt alleen de laatste en groei je daardoor. De eerste 2 is opwarmen/fun.

Je prikkelt de spier alleen dmv de grens op te zoeken en niet 3x12 dat zijn zo gigantisch veel onderzoeken naar, maar het meest duidelijke is dat men om zich heen moet kijken in de gym. Daar zie je exact piet en jan die 10+ jaar trainen en er nog hetzelfde uitzien als 10 jaar terug, simpelweg doordat hun 3x12 trainen en geen grenzen opzoeken.

Ik overigens ook geen een bber die 3x12 traint en die ook goed resultaat daarmee behaald, misschien dat diegene zich hier kan melden.

Ik praat overigens niet over oefening keuze of splits, daar zijn talloze wegen naar succes voor. Puur spierstimulans, die trigger je niet dmv veel reps in reserve te houden maw “3x12” sets. Aangezien je nooit 3x hetzelfde gewicht/reps haalt als je alles geeft.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga overtrainen als ik altijd iedere set tot failure ga voor een lange periode daarom bouw ik naar failure toe en train ik hooguit een paar trainingen door gaan tot failure en begin ik weer op nieuw maar dan met een zwaarder gewicht, ik ga telkens een klein stapje terug en dan weer 2 stappen omhoog. Als ik te lang alle sets tot failure blijf trainen breek ik meer spiermassa af dan dat ik op bouw, helemaal nu tijdens het cutten. Ik ken mijn eigen lichaam wel want ik weet wat ik maximaal aan kan om te herstellen. Zo lang ik maar op 75-85% van 1rm blijf trainen zit ik goed.

hiermee kom je ~ 1850kcals pd, wat dicht tegen je BMR zit. kun je dat nog aantal weken volhouden denk je ?

Ik heb nu nog geen moeite gehad om mijn voeding strikt vast te houden op een cheatmeal per maand na waar bij ik iets meer kcal binnen krijg maar niet te extreem veel. Ik maak er geen cheat dag van zeg maar. Een paar week hou ik het wel vol met 250 kcal minder.

FitNotes Workout - donderdag 3rd oktober 2024

** Seated Cable Row **
- 30.0 kgs x 12 reps
- 50.0 kgs x 8 reps
- 70.0 kgs x 6 reps
- 90.0 kgs x 8 reps
- 90.0 kgs x 8 reps
- 90.0 kgs x 8 reps

Laatste set en laatste herhalingen niet volledig uit kunnen voeren. Laatste 2 sets tor failure. Alle sets meer gewicht.

** Lat Pulldown **
- 94.5 kgs x 10 reps
- 94.5 kgs x 10 reps
- 94.5 kgs x 8 reps

Laatste 2 sets tot failure

** One ARM Machine Row **
- 70.0 kgs x 12 reps
- 70.0 kgs x 12 reps
- 70.0 kgs x 12 reps

Meer gewicht

** Dumbell Shrug **
- 50.0 kgs x 10 reps
- 50.0 kgs x 10 reps
- 50.0 kgs x 10 reps

Kloten grip . Maar de dumbells gaan ook niet zwaarder dus ik moet verder gaan met een barbell.

** Machine Schoulder Press **
- 55.0 kgs x 10 reps
- 65.0 kgs x 8 reps
- 75.0 kgs x 6 reps

Nieuwe machine dus even proberen. Laatste set bijna tot failure

** Lateral Machine Raise **
- 35.0 kgs x 12 reps
- 35.0 kgs x 12 reps
- 35.0 kgs x 12 reps

** Rear Delt Machine Fly **
- 54.5 kgs x 12 reps
- 54.5 kgs x 12 reps
- 54.5 kgs x 12 reps

Laatste set tot failure

** Seated Machine Curl Preacher **
- 40.0 kgs x 8 reps
- 40.0 kgs x 8 reps
- 40.0 kgs x 8 reps

Laatste set tot failure en meer en overal gewicht.

** Barbell Curl Straight Bar **
- 35.0 kgs x 8 reps
- 35.0 kgs x 8 reps

** Dumbbell Hammer Curl **
- 18.0 kgs x 8 reps
- 18.0 kgs x 8 reps

Schouders en biceps train ik soms 3 keer per week als het op de juiste dag uit komt.

Cardio 20 minuten 35graden incline wandelen op 5kmpu. En de laatste 5 minuten stukkje joggen.

Laatst bewerkt:
Net eens een keer weer de biceps opgemeten en ze zijn echt flink terug gegroeid dit jaar van een schrammele 37cm naar 42cm en een stuk minder vet, 15 jaar terug waren ze nog dikker en heb helaas veel last van scheurtjes want de hele biceps zit er vol mee aan de binnenkant. Ze zijn in ieder geval dikker dan mijn nek op dit moment haha. Ik heb een vrij korte aanhechting van de biceps ze lijken dus best klein met gestrekte arm.

Laatst bewerkt:
Mooie discussie hier. Helaas is momenteel iedereen in de ban van zo optimaal mogelijk trainen en zo dicht mogelijk tot failure. Hier is iemand die luisterd naar zn lichaam en wordt bekritiseert.

Luisteren naar het lichaam blijft het belangrijkste.

Mooie discussie hier. Helaas is momenteel iedereen in de ban van zo optimaal mogelijk trainen en zo dicht mogelijk tot failure. Hier is iemand die luisterd naar zn lichaam en wordt bekritiseert.

Luisteren naar het lichaam blijft het belangrijkste.
Zonder per se aan één van beide kanten te gaan staan, is 3x12 natuurlijk niet automatisch "luisteren naar je lichaam".
En 'momenteel' zijn een hoop mensen juist in de ban van allerlei manieren om te groeien zonder tot falen te gaan, terwijl 'doorduwen tot je niet meer kan en dan nog een beetje' gewoon old school praktijk is.

En natuurlijk, je kunt overtraind raken en dan moet je verstandig zijn. Maar er zijn heel veel meer mensen ondertraind dan overtraind.

En nee, dit is niet direct aan TS gericht; daarvoor heb ik de log niet goed genoeg gevolgd.

Zonder per se aan één van beide kanten te gaan staan, is 3x12 natuurlijk niet automatisch "luisteren naar je lichaam".
En 'momenteel' zijn een hoop mensen juist in de ban van allerlei manieren om te groeien zonder tot falen te gaan, terwijl 'doorduwen tot je niet meer kan en dan nog een beetje' gewoon old school praktijk is.

En natuurlijk, je kunt overtraind raken en dan moet je verstandig zijn. Maar er zijn heel veel meer mensen ondertraind dan overtraind.

En nee, dit is niet direct aan TS gericht; daarvoor heb ik de log niet goed genoeg gevolgd.
1e 2 sets met RIR 1-2 en laatste set failure kan prima. met elke set tot failure bouw je teveel fatigue op.
zat onderzoeken die dit bevestigen

“Luisteren naar je lichaam”, bb draait om grenzen verlegen en jezelf prettig voelen met het oncomfortabel zijn. Kan ook met zekerheid zeggen dat er maar weinig mensen tot falen trainen, maar wel zeggen dat ze dit doen.

Zie graag de mens die jacked AF is dmv 3x12 trainen, kunnen jullie iemand opnoemen?

“Luisteren naar je lichaam”, bb draait om grenzen verlegen en jezelf prettig voelen met het oncomfortabel zijn. Kan ook met zekerheid zeggen dat er maar weinig mensen tot falen trainen, maar wel zeggen dat ze dit doen.

Zie graag de mens die jacked AF is dmv 3x12 trainen, kunnen jullie iemand opnoemen?
Dat 3x12 heb je nu wel uitgemelkt, indien je niet begrijpt wat RIR/RPE inhoud is het nutteloos geblèr.

Verschil zit hem in dat je bij (3x12) alle sets makkelijk kunt, of dat je de 1e 2 sets (RIR1-2) en laatste tot failure gaat.
alle sets makkelijk is nutteloos, dat is meer Fitness dan Hypertrophy.

1e 2 sets met RIR 1-2 en laatste set failure kan prima. met elke set tot failure bouw je teveel fatigue op.
zat onderzoeken die dit bevestigen
Daarom zeg ik ook dat ik niet per se aan één van beide kanten sta (ook al neig ik wel naar meer tot falen trainen). Ik reageerde meer op de dingen die ik noem (3x12= luisteren naar je lichaam, en alsof tot falen trainen nu de laatste hype is).

Over "teveel fatigue", bijvoorbeeld ook in CNS-opzicht, scheelt het nogal veel of we het hebben over squats/deadlifts, of over lateral raise en db curls.

Dat 3x12 heb je nu wel uitgemelkt, indien je niet begrijpt wat RIR/RPE inhoud is het nutteloos geblèr.

Verschil zit hem in dat je bij (3x12) alle sets makkelijk kunt, of dat je de 1e 2 sets (RIR1-2) en laatste tot failure gaat.
alle sets makkelijk is nutteloos, dat is meer Fitness dan Hypertrophy.
Rir/rpe word 100% fout gebruikt. Hoe kan men in vredesnaam weten hoeveel reps je nog in je hebt. Met als toppunt dat men nog zegt RIR 2.5, doe normaal dat iemand aanvoelt dat ie nog 2.5 reps kan.

Men maakt het allemaal te complex met allerlei termen en onzin. Het maakt vrijwel geen kut uit wat je doet als je maar echt hard traint tot je gewoon geen nette rep meer kan. Al het andere is leuk voor instagram om interessant over te komen.

Het is uiteindelijk altijd een afweging tussen de volgende dingen: dichterbij falen > grotere stimulus; verder van falen > in staat meer sets te doen.
Blijf je altijd ver van falen, is er te weinig stimulus. Maak je jezelf altijd kapot, kun je minder sets per week doen, ook qua herstel.

Iedereen moet ergens de juiste mix vinden qua intensiteit en volume, en herstel.

Rir/rpe word 100% fout gebruikt. Hoe kan men in vredesnaam weten hoeveel reps je nog in je hebt. Met als toppunt dat men nog zegt RIR 2.5, doe normaal dat iemand aanvoelt dat ie nog 2.5 reps kan.
Je verlegt die grens ook, en hoe langer te traint hoe meer je weet wat je max is. zeker als je je trainingen bijhoudt. het is allemaal niet zo moeilijk, alleen zijn er mensen die er moeilijk over willen doen.
als je laatste set tot failure is, zijn de voorafgaande meestal 2-1RIR. (over ECHTE failure kun je lang discusieren)

Bodybuilding draait om het veranderen/bouwen van je lichaam d.m.v. progressieve weerstandsoefeningen. Ieder kan dit doen op zijn eigen tempo en zijn eigen doel m.a.w. niet iedereen wilt helemaal stuk gaan iedere training. Je moet telkens net genoeg doen om spierschade te creeren en dan gebeurt gewoon door telkens net iets meer te doen als vorige keer, dat is dus niet gelijk balls to the wall. Hoop mensen draaien hierin helaas door.

FitNotes Workout - vrijdag 4th oktober 2024

** Barbell Full Squat **
- 82.5 kgs x 8 reps
- 82.5 kgs x 8 reps
- 82.5 kgs x 8 reps

** Leg Press **
- 125.0 kgs x 10 reps
- 125.0 kgs x 10 reps
- 125.0 kgs x 10 reps

Voeten laag en smal diepste stand.

** Romanian Deadlift **
- 95.0 kgs x 8 reps
- 95.0 kgs x 8 reps
- 95.0 kgs x 8 reps

** Seated Leg Extension Machine **
- 67.5 kgs x 12 reps
- 67.5 kgs x 12 reps
- 67.5 kgs x 12 reps

** Seated Leg Curl Machine **
- 65.0 kgs x 12 reps
- 65.0 kgs x 12 reps
- 65.0 kgs x 12 reps

** Crunch Machine **
- 20.0 kgs x 20 reps
- 20.0 kgs x 20 reps
- 20.0 kgs x 20 reps

** Lying Leg Raise **
- 25 reps
- 25 reps
- 25 reps

Alles nog bij failure uit de buurt, ook de laatste sets vanwege de teen en pijn kramp. Kuiten kan ik nog niet trainen helaas.

20 minuten cardio op de fiets 119bpm.

Terug
Naar boven