Fitness Seller

Droger en sterker fysiek

Push training van gisteren ging wel lekker maar er moest iemand ingrijpen om de barbell bij het bankdrukken op te vangen ik zal toch wat vaker om een spotter moeten vragen.
Is het geen optie om in een squat rack te benchen, met de safety spotters precies op borsthoogte? Bij mij gaat dat precies goed, en dat gebruik ik eigenlijk altijd.

• Topic Starter Topic Starter
Is het geen optie om in een squat rack te benchen, met de safety spotters precies op borsthoogte? Bij mij gaat dat precies goed, en dat gebruik ik eigenlijk altijd.

Helaas is dat geen optie want dan kan ik niet diep genoeg zakken met de squat racks die we hebben anders wist ik het wel.

Dinsdag 20 Mei 2025

Gisteren een goede PULL training gehad en met sommige oefeningen was ik weer wat sterker geworden. Omdat ik nog wat last van de rug had heb ik de barbell row vervangen voor chest supported machine row. Ik eet nog steeds 500+ kcal meer, 2540 kcal om precies te zijn, en was vandaag weer iets lichter, 81,7kg.

Chest supported machine row 10x 8x
Latpulldown machine 10x 7x
Dumbbell row 12x 12x

Rear delt cable fly 12x 9x

Barbell curl 10x 8x
Cable curl 13x 11x

Overweeg misschien om Kettlebell Swings te doen om sneller af te vallen. Deze oefening verbrand net zo veel calorieen als sprinten.

Ik ga niet te veel cardio doen. Ik loop 2 keer per week rond de 5-7 km en de andere 5 dagen doe ik krachtraining. Verder elke dag minimaal 15000 stappen.

Vorige week.
1000015142.jpg

Woensdag 21 Mei 2025.

Het was benen dag maar ik heb het nog kalm aan gedaan met oefeningen die de onderrug flink belasten. Ik heb wel enkele PR's gezet, squat volume PR, Legpress volume PR, Seated leg curl volume PR, Standing calf raise extra gewicht PR. Alles tot falen tot een halve rep nog mogelijk was behalve met de squat.

Full squat 12x 8x
Leg press 8x 6x
Leg extention 10x 8x

Leg curl 9x 6x
Hyperextension 10x 8x

Standing calf raise 10x 7x

Kcal inname was gisteren iets hoger met 2574 kcal. Ik wil eigenlijk tussen de 2500 en 2550 kcal blijven maar zo nu en dan zitvik net iets lager of hoger.

Vandaag was mijn lichaamsgewicht 81,6kg dus iets minder dan gisteren. Het zou fijn zijn dat ik lange tijd 2500+ kcal kan blijven eten in plaats van 2000 kcal met hoge en lage dagen waar ik niet veel sneller op af val. Zolang het maar minimaal 300gram per week is wat ik blijf afvallen.

Laatst bewerkt:
Donderdag 22 Mei 2025

Ik had een rustdag dus ben ik maar gaan lopen. Ik loop nu wat sneller met een iets lagere hartslag van gemiddeld 139 bpm de 5km. De conditie lijkt dus ook wat te verbeteren.

Mijn gewicht van vanmorgen Vrijdag 23 Mei is gezakt naar 81.1kg.

Hahaha

Vrijdag 23 Mei 2025

Ik heb gisteren een cheat meal gehad en dat vervangen voor een maaltijd. Ik denk dat ik door de cheatmeal vocht ben gaan vasthouden want ik woog ook 0.8kg zwaarder vanmorgen. Maar ik ben dn alsnog gemiddeld 0.4kg afgevallen deze week.

Gisteren upperbody getraind.

Bechpress 9x 6x 5x

Chest supported machine row 9x 7x 6x PR +5

Machine schoulder press 9x 5x 4x VPR
Machine lateral raise 11x 10x PR +2,5
Machine rear delt fly 12x 9x

Standing DB curl 13x 11x VPR
Machine preacher curl 12x 10x PR +2,5

Diamond push-up 17× 11x VPR
DB overhead tri extention 12x 8x VPR

Gemiddeld over de week is er 0.3 kg af gegaan. Ik was vandaag met de laatste weging wat hoger in gewicht 82,5kg, ik ben afgelopen 2 dagen ook minder naar de WC geweest. Het zakte zo mooi aan het begin van de week.

Gewicht weekgemiddelde:
Zondag 18 Mei 2025 82.1kg
Zondag 25 Mei 2025 81.8kg

Edit

Ik heb gisteren lowerbody overgeslagen want ik heb nu 3 of dagen flinke pijn aan de linker voet aan de zijkant dus er op staan en lopen gaat amper zonder pijnstilling 50mg diclofenac+paracetamol.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven