Fitness Seller

Forum Challenge N°2 max reps Bench press met bodyweight

Peiling Peiling Archen/bruggen is toegelaten

• Totaal stemmers
    65
  • Peiling gesloten .
Haha zoveel over..

Yep. Zal ik je anders ook toevoegen bij de vrouwen ? Elke zichzelf respecterende bb'er kan wel met z'n bw benchen en we moeten de vrouwen ook een kans geven.

Dan mag je mij wel bij de vrouwen heen zetten. Mijn bench press zuigt. :trollface:

Beetje warmdraaien. Binnenkort wel wat meer denk ik. Was de derde keer benchen in vier dagen.

Ik heb wrist wraps om en compression cuffs, dat hebben oude mannen nodig. Als dat problemen oplevert dan is dat jammer, doe ik wel voor spek en bonen mee.

Gek, effe 120kg voor 20reps alsof het niks is. :P

Grote voordeel van archen is dat de ROM een stuk kleiner wordt en je dus meer Reps op korte tijd kan doen en allicht ook energie spaart. Mooie techniek trouwens in je filmpje, ik heb dat niet onder de knie maar ben dan ook geen powerlifter :)

Gek, effe 120kg voor 20reps alsof het niks is. :P

Grote voordeel van archen is dat de ROM een stuk kleiner wordt en je dus meer Reps op korte tijd kan doen en allicht ook energie spaart. Mooie techniek trouwens in je filmpje, ik heb dat niet onder de knie maar ben dan ook geen powerlifter :)

Moet wel beter kunnen, ook voor anderen. Denk dat er zat lichtere lifters zijn hier die wel over de 20 reps heen gaan.
Naast die verkorting van de rom is het sparen van de schouders ook wel een erg groot voordeel.

Goeie bankboks. T-rex arm not fair/10.

mijn armen zijn zo lang dat ik niet eens 20 reps is een minuut kan maken:sad:

mooie prestatie daffy en tymboo, zal wel grappig zijn als iemand van 120kg een BW challenge zou gaan winnen

Toch maar arch wat meer oefenen, heb amper arch:p

Moet wel beter kunnen, ook voor anderen. Denk dat er zat lichtere lifters zijn hier die wel over de 20 reps heen gaan.
Naast die verkorting van de rom is het sparen van de schouders ook wel een erg groot voordeel.

Maandag doe ik een poging, ik probeer 25x 90kg te pressen. Mits wat training moet daar de komende maand misschien nog wat meer inzitten. Ik train chest voorbije maanden een stuk minder omdat chest voorloopt op de rest :) Kan natuurlijk ook dat het resultaat maandag dik tegenvalt, net omdat ik de voorbije maanden minder chest train...

Denk dat de uiteindelijke winnaar tussen 30-35 reps zal halen.

Kan jij eigenlijk even goed benchen als squatten? Kwestie om te weten of ik (en de rest) nog moeten meedoen aan deze challenge :D

J/K: ik doe sowieso mee voor de fun.

@Sanca doe jij mee aan de bench challenge?

Laatst bewerkt:
Leuk idee! Maar goed dat deze gast niet meedoet.. :)
50x70 als hij een beetje tempo maakt, lijkt mij haalbaar

• Topic Starter Topic Starter
Net eerste poging gewaagt, 15x72 met minimale arch, maar triceps verzuurde, iemand tips om dar komende tijd op te trainen?

@flexx123 tegen pomp werkt taurine voor mij wel prima, misschien ook tegen verzuring? Zelf eigenlijk nooit last van verzuring (maar snap dat je dat hebt met zulke reps :p ) dus weet niet of het daar iets voor zou kunnen betekenen.

Terug
Naar boven