XXL Nutrition

Forumgame 22: Zwart en wit.

Potverdomme Woopy :roflol:

Het was een leuk spelletje Alley, props ! Hopelijk heb ik mezelf toch iets of wat nuttig gemaakt :D

Ik was overigens Reincarnist.

Was zeker een leuk spelletje. Ik denk dat het in mijn geval geholpen heeft dat de grootste trolls in mijn kamp zaten en ze me daardoor sowieso al minder opzettelijk zouden zitten irriteren :p

Wat me de afgelopen spelletjes is opgevallen, is dat veel spelers intussen zoveel ervaring met dit soort spelletjes hebben dat het voor burgers zeer moeilijk wordt om te winnen. De meesten weten intussen perfect hoe ze als cult onder de radar kunnen blijven en ervoor zorgen dat burgers elkaar er uit stemmen. Allerhande taktieken zoals op elkaar stemmen en elkaar verdacht maken enzo. Ik verwacht eigenlijk niet dat er nog veel spelletjes komen waarin de burgers winnen. In dit spelletje was het even spannend (alhoewel de jood nog steeds alles kon opvangen dus), maar dat kwam dan vooral door een opgeloste hint.

Was alleszins leuk om de wolf te zijn. Ik ben nog al eens wolf (draak) geweest, maar toen kon ik het spelletje niet echt goed volgen aangezien ik toen op een festival zat en alles op mijn gsm (niet smartphone) moest volgen.

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 09:28 ----------

Ik ook ! Mijn hint naar mn rol was, you may kill be but I'll be back :D

Die had ik gezien ja. Daardoor stond jij ook op mijn "to kill" lijstje ingeval ik geen andere goede keuzes kon maken of indien de jager er langer in gebleven was :p
Diaephi had ook zo'n vage hint naar zijn rol gegeven die ik opgevangen had.

Daarom dat ik je sterk verdacht als cult + aan de hand van de stemmingen maakte je niet zo slimme keuzes.

Inderdaad, is heel erg begrijpelijk. had gewoon niet genoeg tijd om mee te spelen, de volgende sla ik wss wel gewoon over. De stemmingen deed ik gewoon om niet onder inactief te vallen, omdat ik dacht de volgende dag wel meer tijd te hebben. Maar helaas bleef ik het uitstellen...

Ga daar nu aan beginnen. Waren er een hoop, dus weet nog niet of ik ze allemaal in een keer doe.

In het vervolg je verhalen in een worddocument bijhouden (dat heb je misschien gedaan) en dan elke keer de hints eronder bijzetten zoals ik ;)

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 10:23 ----------

Wat me de afgelopen spelletjes is opgevallen, is dat veel spelers intussen zoveel ervaring met dit soort spelletjes hebben dat het voor burgers zeer moeilijk wordt om te winnen. De meesten weten intussen perfect hoe ze als cult onder de radar kunnen blijven en ervoor zorgen dat burgers elkaar er uit stemmen. Allerhande taktieken zoals op elkaar stemmen en elkaar verdacht maken enzo. Ik verwacht eigenlijk niet dat er nog veel spelletjes komen waarin de burgers winnen. In dit spelletje was het even spannend (alhoewel de jood nog steeds alles kon opvangen dus), maar dat kwam dan vooral door een opgeloste hint.

Gohja, de cults winnen meestal maar de burgers verliezen zo vaak omdat ze te verdeeld stemmen en natuurlijk in het donker tasten. De cults hebben het gigantisch voordeel te weten wie de andere personen zijn uit hun kamp. Daar mag je nog altijd een aantal sterke rollen tegenover zetten bij de burgers maar dat maakt zelden iets uit. Ik heb me al eens afgevraagd of het niet eens interessant kan zijn om een spel te spelen waarbij de cults niet van mekaar weten dat ze cults zijn (dan wel een iets hoger aantal cults om dit een beetje te compenseren).

Oja, van de 1507 posts zijn er 166 van mij. Beetje actief geweest :roflol:

Laatst bewerkt:
In het vervolg je verhalen in een worddocument bijhouden (dat heb je misschien gedaan) en dan elke keer de hints eronder bijzetten zoals ik ;)

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 10:23 ----------

Gohja, de cults winnen meestal maar de burgers verliezen zo vaak omdat ze te verdeeld stemmen en natuurlijk in het donker tasten. De cults hebben het gigantisch voordeel te weten wie de andere personen zijn uit hun kamp. Daar mag je nog altijd een aantal sterke rollen tegenover zetten bij de burgers maar dat maakt zelden iets uit. Ik heb me al eens afgevraagd of het niet eens interessant kan zijn om een spel te spelen waarbij de cults niet van mekaar weten dat ze cults zijn (dan wel een iets hoger aantal cults om dit een beetje te compenseren).

Oja, van de 1507 posts zijn er 166 van mij. Beetje actief geweest :roflol:

Dat is net het idee achter de cults: een kleinere groep die het voordeel heeft elkaar te kennen. Als ze dat voordeel niet hebben, zijn ze niet anders dan burgers en kan je beide kampen beter even groot maken, en dan weet niemand op wie die moet stemmen aangezien niemand zijn teamgenoten kent en niemand ook maar enig verband met een andere speler kan tonen. Dan wordt er maar wat random gestemd tot 1 team over blijft :dunno:

Dat is net het idee achter de cults: een kleinere groep die het voordeel heeft elkaar te kennen. Als ze dat voordeel niet hebben, zijn ze niet anders dan burgers en kan je beide kampen beter even groot maken, en dan weet niemand op wie die moet stemmen aangezien niemand zijn teamgenoten kent en niemand ook maar enig verband met een andere speler kan tonen. Dan wordt er maar wat random gestemd tot 1 team over blijft :dunno:

De cults hebben nog altijd hun wolf die ze kennen. Ik heb tot nu toe altijd al in het burgerteam gezeten (behalve toen je me eens geconverteerd had en ik een dag of twee cult kon spelen) en dan boks je elke keer op tegen de cults die mekaar kennen. Zo mooi zijn moesten de cults ook wat onzekerheid hebben in hun team en de kansen zo iets gelijker maken want zoals je vertelt zijn de cults te goed/sterk nu.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.511
[FONT=Calibri, sans-serif]Openingsverhaal[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]Eindelijk is het jaarlijkse kamp dan weer begonnen. Elk jaar weer een hoogtepunt in het bestaan van de Nederlandse Ku Klux Klan. [/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Laten we de reis er naar toe maar overslaan, daar herinnert niemand zich meer iets van. Het belangrijkste is dat ze er zijn.[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]De tenten stonden reeds klaar en zijn, net als andere jaren, verdeeld op volgorde van het alfabet. Iets wat elk jaar weer voor de nodige hilariteit zorgt. [/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Vorig jaar leidde het nog tot een vechtpartij omdat Markrot een tent te vroeg was betrokken omdat hij er van overtuigd was dat de 'M' toch echt voor de 'L' kwam. Uiteindelijk kreeg Markrot zelfs zijn tent, omdat de ander na afloop van de vechtpartij niet veel noodzaak meer had voor een tent en iedereen er dus eentje opschoof. Want zo doen ze dat hier, als iemand dood gaat of vertrekt wordt de laatste tent afgebroken en schuift iedereen er eentje op. Daarna gaan ze gewoon weer door met de orde van de dag.[/FONT]

5aqpdv.jpg

[FONT=Calibri, sans-serif]De deelnemers zijn in afwachting van de officiële opening door de Kampleider. Guts, Penose Whami, Wauter en Biobeast zitten rond een brandend kruis wat te keuvelen. Eentje vertelt een recente anekdote: “Ik heb sinds een tijdje een vriendin en die komt moeilijk klaar bij de coïtus. We zijn bij de dokter geweest hiervoor en die stelde voor om voor wat ventilatie te zorgen tijdens de coïtus. Dat wilden we best proberen.[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Zo'n ventilator kopen vond ik toch wat te prijzig. Dus ik loop de stad in en spreek ergens in een steegje een man aan met een flinke baard waarvan ik wist dat hij veel met n*gers werkt. Hij kende wel een n*ger die voor een paar euro wilde waaieren terwijl mijn vriendin en ik coïtus hadden.[/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Paar dagen later komt hij inderdaad langs en mijn vriendin en ik beginnen eraan terwijl die n*ger begint te waaieren. [/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Spijtig genoeg zonder resultaat. Mijn vriendin komt nog steeds niet klaar. Na een tijdje word ik wat moe en mijn vriendin stelt voor dat ik even van plaats ruil met die n*ger. Ik was zo uitgeput dat ik daar eigenlijk wel blij mee was. Dus ik pak de waaier af van die gozer en hij klimt op mijn vriendin. Korte tijd later begint ze te huilen van genot en krijgt een dijk van een orgasme. Dus ik stop met waaieren en roep: ‘Heb je nu gezien hoe je moet waaieren? Stomme n*ger!’”

[/FONT][/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Iedereen vindt het prachtig. Guts pist bijna in zijn broek van het lachen (bijna, hij heeft namelijk geen broek aan onder zijn gewaad), Whami voelt zich zelfs geroepen een imitatie te geven van de slecht waaierende n*ger. Hij pakt daarvoor een door hem meegebrachte Muscle & Fitness en begint daarmee erg lafjes op een neer te bewegen. De imitatie had ook wel wat weg van een imitatie van iemand met het Syndroom van Down trouwens, maar dat is altijd zo bij Whami. Penose, Wauter en Biobeast slaan elkaar op de schouders van de pret. Dit is 'male bonding' op zijn best.
Al beklaagt Z1000 zich elders tegen Sanca en Stefanovich voorzichtig over het gebrek aan vrouwelijk schoon. En dan is zijn beste maatje Rob P er ook nog eens niet.
[/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Een eindje verderop zijn Krimlo en FabulaActaEst in een serieus gesprek verwikkeld met Markrot. Deze laatste is een trouw lid en komt al jaren naar het kamp. Zijn haat tegen n*gers is zeker niet afgenomen sinds hij drie jaar geleden door eentje werd geïnfecteerd met aids.[/FONT][/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Tijd voor de opening! De Kampers verzamelen zich aan de lange tafels en de Kampleider gaat achter de spreekstoel staan en neemt het woord: “Aan allen die gekomen zijn, proficiat. Aan allen die niet gekomen zijn, ook proficiat”. [/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Hierna drukt hij op de play knop van zijn meegebrachte cd-speler om het kamplied van dit jaar te laten horen: [/FONT]
“[FONT=Calibri, sans-serif]Go, go, go, go go, go, go, shawty
It's your birthday
We gon' party like it's yo birthday “

[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]De Kampleider slaat een ijzingwekkende gil. Enkele andere kampers reageren wat adequater en er vliegen achtereenvolgens een bijbel, een schoen, een hand pepernoten en een squatrek naar de muziekinstallatie (niet leden hebben vaak geen idee hoeveel je eigenlijk kwijt kan in zo'n gewaad). De schoen raakt met een enorme snelheid de installatie. De muziek stopt, maar de echo zal nog wel even doorklinken.
Oh ja, iets met getallen:265453453573

Het is dus dag tot maandag 22.00 uur. Iedereen weet wat hem te doen staat.
[/FONT]
- Veel te doen geweest over het plattegrondje met het tekstje. Had echt niet verwacht dat mensen daar zoveel moeite mee zouden hebben, maar kennelijk heeft niemand het onthouden vanaf dag 1 en daarna is het lastig terug te vinden. Ik was niet eens heel vastbesloten er iets mee te gaan doen omdat ik dacht dat het te makkelijk zou zijn, maar toen later in de game niemand het erover had begreep ik dat ik het wel kon gaan gebruiken.

- Gemakkelijk maar incompleet. Te dure ventilator dus Guts, Biobeast, Whami, Wauter of Penose is de Jood. Werd ook al vrij snel geopperd maar was iedereen volgens mij ook al erg snel weer vergeten.

- Meer een grapje, maar in de openingspost staat iets over dat de KKK-leden niet kunnen lezen, waarom zouden ze dan een tijdschrift meebrengen?

- n*gers en vrouwen, blijft een gevaarlijke combinatie. Bovendien worden vrouwen ook wel 'chickies' genoemd, wat dan weer simpel te herleiden is naar kip en daar zijn n*gers ook gek op.

- Markrot als ernstig zieke deelnemer in een serieus gesprek. Met de Kampleider en de Geestelijke natuurlijk.

- Toespraak komt inderdaad uit Samson en Gert. Daarmee wilde ik zeggen dat de Kampleider een Belg was.

- Arabieren die boos of beledigd zijn gooien vaak schoenen. 'Enorm' is in het Engels 'tremendous', dus Tremendes als Zelfmoordterrorist.

- En de getallen, werden door een ieder herkend als troll-hint. Er zat wel een gedachte achter, maar wist zeker dat niemand daar op zou gaan komen dus was inderdaad een soort troll-hint. Maar google deze getallencombinatie en je krijgt geen enkele 'hit'. De combinatie is dus erg Orgineel ... :)

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Dag 1 [/FONT][/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]De vondst van de CD en de bijbehorende wetenschap van de aanwezigheid van n*gers heeft het een en ander teweeg gebracht bij de Kampers, maar van paniek is nog geen sprake. Erg fanatiek werd er ook niet gezocht. [/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Je zou verwachten dat de leden witheet zouden worden van de gedachte dat de man naast zich aan tafel misschien een n*ger is, maar dit bleek erg mee te vallen. Wellicht is het echte fanatisme binnen de KKK wat aan het afnemen en begint het steeds meer om de gezelligheid en het verkleden te draaien. [/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Boddin riep vroeg op de dag zelfs dat het zoeken naar aanwijzingen onzinnig was aangezien die er toch niet zouden zijn en dat het dus veel beter was om gewoon dronken te worden. Aan deze oproep werd door velen gehoor gegeven. Krimlo, Biobeast en Woopy mompelden nog wat over een dure ventilator, maar dat kon niemand eigenlijk wat schelen.[/FONT][/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Met de drank zat het in ieder geval wel goed. IMBAatwork, Golderado, Jorgyboy, Diaephi en Sanca hadden elkaar gevonden en waren al aan het begin van de middag begonnen met drinken. Jorgyboy was dit duidelijk niet gewend want nog voor het avondmaal lag hij zijn roes uit te slapen op het grasveld. [/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Het ligt voor de hand dat Jorgyboy uren later wakker werd met een wortel in zijn kont en scheerschuim op zijn ballen. Hij werd woest om wat hem zojuist was overkomen en schreeuwde dat hij de verantwoordelijke zou vermoorden. Daar hadden de andere vier maar weinig begrip voor, het was toch zeker maar een grapje?[/FONT][/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Terwijl Lloydatoni aan de nuchtere Tremendus (zou hij aan het cutten zijn?) vertelde wat hij allemaal al gedronken had zaten Woopy en UnknownDBB verveeld te luisteren naar Weightboy die oreerde over hoeveel hij in zijn vorige leven kon drinken.[/FONT][/FONT]

072513-shows-bet-presents-chappelle-show-Clayton-Bigsby.png

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Voor het zoeken naar aanwijzingen was eigenlijk gewoon geen tijd. De stemming sloeg dan ook op niks. Na meer dan een halve dag hadden er zeven mensen gestemd op zeven verschillende mensen.[/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Toch blijken de kampers gezagsgetrouwe mensen want vrijwel iedereen brengt een stem uit. De enige die dat niet deed wordt met een grote meerderheid van stemmen ter dood veroordeeld. Er is een veilige keus gemaakt. De enige persoon wiens rol al bekend was moest sterven. En ach, dat ene dagje dat hij anders nog had kunnen genieten van dat wat hij het liefste deed (schelden op n*gers) is ook niet zo'n ramp.[/FONT][/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]De kampbeul trekt de kap van het hoofd van zijn slachtoffer en ontbloot zijn lijkbleke en ingevallen gezicht. De beul kan er zelf amper naar kijken. Markrot heeft er allang vrede mee en protesteert niet, sterven op zijn geliefde kamp door de hand van een van zijn broeders. Hij had het niet mooier kunnen wensen.[/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]De beul heeft geen zin er een hele show van te maken en snijdt snel en soepel de keel van de veroordeelde door. Markrot stikt in zijn eigen bloed.
De beul zet de plaats delict af met paaltjes en linten. Er zou maar iemand per ongeluk geïnfecteerd worden.
[/FONT]
[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Markrot is dood. Hij was[/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]nou ja, Markrot dus.[/FONT][/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Voor wat het waard is: DC 200421302230[/FONT][/FONT]
- Even een recap op de vorige dag. Boddin die letterlijk riep dat hints zoeken onzin was en Krimlo, Biobeast en Woopy die als enige nog door gingen over die ventilator.

- Dave Chappelle: Opnieuw veel over te doen geweest en uiteindelijk met vereende krachten opgelost. Verwees naar zowel Jorgyboy als n*ger als naar de andere vier als Blanke waaronder dan ook nog eens de Fag.

- De nuchtere Tremendes. Niet aan het cutten (staat ook een vraagteken achter), moslims drinken gewoon geen alcohol.
- Verwijzing naar Lloydatoni als blanke. Dave Chappelle zegt namelijk in zijn stukje ook dat blanken altijd vertellen hoeveel ze al gedronken hadden.

- Weightboy als Reincarnist. Was veel te makkelijk. Maar omdat de Reincarnist eigenlijk gewoon een burger was had ik niet eens verwacht dat Woopy daar gelijk voor zou gaan. Immers geen sterke of speciale rol.

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Nacht 1[/FONT][/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Nacht 1, de nacht dat de kampers zullen ontdekken dat er toch wel iets serieus aan de hand is. [/FONT][/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]We gaan het kort houden. De Hoofdpiet is zijn bedje uitgekomen op zoek naar wit vlees. Hij loopt een rondje door het kamp en houdt halt bij een van de tenten. ee[/FONT][/FONT][FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Maar dan bedenkt hij zich toch en loopt verder. Bij de volgende tent waar hij stopt bedenkt hij zich niet en klimt door de schoorstee[/FONT][/FONT][FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]n naar binnen. Het past maar net, maar de Hoofdpiet is wel wat gewend natuurlijk. [/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Zijn slachtoffer ligt rustig te slapen. Hij maakt zich nergens zorgen om, hij is niet bang om dood te gaan.[/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]De Hoofdpiet pakt zijn grote juten zak met pakjes van zijn rug en begint daarmee op het gezicht van Weightboy in te slaan. Na een paar slagen meer dan strikt noodzakelijk gelooft hij het wel weer en gaat door de deur (of hoe je dat dan ook noemt bij een tent) naar buiten.[/FONT][/FONT]

Are+_e800a8d78464a3e08264ae1712d296bb.jpg

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Ondertussen bevindt de Kampbewaker zich voor de deur van SubGenius. Hij heeft een rustige nacht, al hoort hij op een gegeven moment wel wat gehijg uit de bosjes naast de tent tegenover die van hem. [/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]De Fopneger ziet bij zijn nachtelijke trip nog net De Jood vertrekken uit de tent waar hij komt kijken.[/FONT][/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]De volgende morgen duurt het even voor de Kampers merken dat er iemand vermist wordt. Sterker nog, er wordt eerst melding gemaakt van een nieuwe deelnemer. Er loopt namelijk een nogal grote kip over het terrein die niemand eerder gezien had.
Jimbooo oppert dat die de komende dag dan maar geslacht moet worden,
maar nog voordat iemand de kans krijgt hierover na te denken bedenkt IMBAatwork zich dat Weightboy er niet is. De wat fittere deelnemers rennen naar de tent toe en treffen daar het lichaam van Weightboy aan met een tot moes geslagen gezicht. [/FONT]
[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Weightboy is dood.[/FONT][/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif][FONT=Calibri, sans-serif]Hij was, reïncarnist.[/FONT][/FONT]
- Het past maar net. Weer veel discussie over geweest. Woopy werd in die discussies niet eens genoemd en daar verbaasde ik toch wel wat over. Hij weegt weliswaar geen 100+ kilogram zoals sommige anderen hier maar hij is ook maar 1,65. En uiteindelijk gaat het bij een nauwe ruimte niet om hoe lang je bent.

- Verwijzingen naar waar de andere nachtrollen zich deze nacht bevonden. Je kan er weinig mee, maar toch alle informatie is welkom.

- Een kip op het terrein en Jimbooo wil hem opeten. Eigenlijk te makkelijk, maar daardoor juist weer niet. Niet echt opgelost ook.

- IMBA bedenkt zich door het zien van de kip dat Weightboy er niet is. De reden daarvoor is natuurlijk dat IMBA ook Reincarnist was.

- Clayton Bigsby komt terug op het plaatje, verwijzing naar vorige hint over Dave Chappelle.

Boem!

De stemming begint een bepaalde richting op te gaan en die richting zint niet iedereen.

Tremendes heeft vijf stemmen achter zich staan omdat mensen hem dik vinden. Het is lastig te zeggen wat hij het ergste vindt, de stemmen of het feit dat mensen hem dik vinden. Maar hij is het beu. Hij is ook helemaal niet aan het cutten want hij is helemaal niet dik, moslims drinken gewoon geen alcohol.

Hij loopt zijn tent in en pakt zijn dierbaarste bezit, zijn bomgordel. Hij rent zijn tent uit en holt als een bezetene naar de man die hij verantwoordelijk acht voor dit alles; FabulaActaEst. Die zit rustig met Krimlo te bespreken of Markrot en Weightboy eigenlijk geen begrafenis verdienen als hij Tremendes met enorme snelheid aan ziet komen rennen.
Hij kijkt wat verdwaasd op maar nog voor hij begrijpt wat er precies gaande is klinkt er een oorverdovende knal. Whami die zich een meter of tien verder bevindt is gelijk wakker en de bomgordel van Tremendes is kapot. Dat geldt trouwens ook voor Tremendes zelf en voor FabulaActaEst.

Het bloed en de lichaamsdelen vliegen in het rond. Krimlo zit onder de rode smurrie en het hoofd van Tremendes vliegt een meter of veertig verder. De massieve linkerarm van onze zelfmoordterrorist treft Stefanovich vol op zijn neus. Hij overleeft het wel, maar zal dit moment voorlopig toch niet vergeten.

Als de paniek en de chaos wat zijn gaan liggen overzien de Kampers het slagveld. Ze komen tot de conclusie dat er twee tenten leeggemaakt moeten worden.
Die van Tremendes bleek al leeg te zijn, hij heeft al zijn spullen mee de dood in genomen. In die van FabulaActaEst vinden ze het "Grote Vlaamse Speechesboek" dat bestaat uit één tekst: "Aan allen die gekomen zijn, proficiat. Aan allen die niet gekomen zijn, ook proficiat".
Tremendes is dood
Hij was Zelfmoordterrorist

FabulaActaEst is dood

Hij was de kampleider[/SPOILER]
- Kampleider bespreekt de eventuele begrafenis van de twee overledenen met Krimlo omdat die de Geestelijke is.

- Whami ligt te slapen omdat hij een luie n*ger is.

Dag 2

De dood van Weightboy is vrij snel vergeten. Drie leden veranderden van tent, maar verder maakte niemand zich erg druk.
Het programma voor de dag werd amper aangepast.

Het was sportdag. Met precies 22 deelnemers over sprak het voor zich dat er gevoetbald ging worden. Het eerste probleem diende zich echter al snel aan, Tremendus weigerde mee te doen: “Voetbal is voor homo's”. Hij zou wel thee zetten voor in de rust.
Maar 11 tegen 10 was toch niet helemaal eerlijk. “Laat Weightboy dan meedoen” stelde Sanca voor. Zo gezegd, zo gedaan.
De teams werden ingedeeld op volgorde van de tentindeling. Zo simpel kan het leven zijn.

Omdat voetballen in grote witte jurken met puntmutsen op lastiger is dan je wellicht op het eerste gezicht zou denken ontpopte Weightboy zich tot dé man van de wedstrijd. Hij scoorde drie keer. Het andere team was zo slecht dat de keeper van Team 2 driekwart van de wedstrijd op de lat heeft gezeten.

De thee van Tremendus in de rust was zonder twijfel heerlijk. Hij was alleen zo warm dat niemand er een slok van genomen heeft. Sterker nog, behalve Z1000 en Biobeast kon niemand de plastic bekertjes zelfs maar vasthouden.

http://www.desktopas.com/files/2013...s-Handguns-Objects-Ku-Klux-Klan-1920x1200.jpg

De sportdag zit er na het voetballen wel op. Een paar kampers gaat nog even minigolfen, waarbij het aantal slagen dat je over een hole doet gelijk staat aan het aantal glazen bier dat je moet drinken. Dat belooft weer, zeker omdat ook Jorgyboy bij de deelnemers zit. Maar na gisteren zullen de anderen wel even nadenken voordat ze een grapje met hem zullen uithalen. Hij is namelijk nog altijd vastbesloten de verantwoordelijke te vermoorden.

Het voorval rond Tremendes schopte de stemming aardig in de war. De twee mensen met de meeste stemmen bleken opeens dood en bovendien blank ... Ongeneeslijk blank.
Hierna was de stemming één grote chaos. Het was duidelijk dat alle Kampers enigszins van slag waren door het verlies van twee deelnemers waaronder hun Kampleider. Toch moest er gestemd worden.
Het slachtoffer lijkt de man die zo vaak met FabulaActaEst gepraat had te worden. Hij probeerde uit alle macht zich eruit te lullen. Er werden op het laatst nog wat stemmen gewijzigd.
Dan wordt de balans opgemaakt.

De Kampbeul wordt erbij geroepen. Hij ziet het helemaal niet zitten, er is al zoveel onschuldig bloed vergoten vandaag. De kampbeul is er ziek van. Maar hij moet zijn werk doen. Hij doet niet eens de moeite om eerst de kap van het slachtoffer af te doen. Hij trekt een dolk vanonder zijn gewaad en ramt hem in een keer door het hart van de veroordeelde.
SubGenius is dood
Hij was Kamper[/SPOILER]
- Sanca die voorstel dat Weightboy meedoet, omdat hij zelf ook Reincarnist is.

- Teams op volgorde van de tentindeling. Op alfabet dus.

- Keeper van Team 2 zit op de lat als een aapje, een n*ger dus. De enige twee spelers die de thee vast konden houden waren natuurlijk de keepers omdat die handschoenen aan hadden. Vervolgens kijk je naar de teamindeling op basis van de tenten en je ziet dat Z1000 de keeper was van Team 2.

- Jorgyboy als n*ger, nogmaals verwijzing naar een eerdere hint. De hint was al opgelost, maar er werd niks meegedaan. Dat vond ik zo ongelooflijk dat ik hem nog een keer aanhaalde. Nacht daarop ging Jimbooo dood, als ik dat geweten had had ik deze hint laten zitten want nu gingen er opeens twee n*gers uit.

- Lloydatoni had eerder op de dag in het topic laten weten dat hij ziek was.

[FONT=Calibri, sans-serif]Nacht 2[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]Het is nacht 2 en de vorige dag was een dag die de Kampers niet snel zullen vergeten. De aanslag van Tremendes dreunt nog na in een ieders oren en er zijn genoeg Kampers die deze nacht de slaap maar moeilijk kunnen vatten.[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]Jimbooo is zelfs naar het dorp gegaan en daar aan de bar gaan zitten. Het was geen slechte dag voor hem, maar hij heeft wel nog wat honger. Onbegrijpelijk dat Sanca hem die kip niet heeft laten frituren. [/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Hij bestelt een biertje, waarop de barman zegt: “Dat is goed, maar schiet alsjeblieft op want de Zwarte Ridder komt zo”. Hij denkt er het zijne van en drinkt rustig zijn biertje op. Daarna bestelt hij er nog eentje en krijgt hem ook, maar de barman waarschuwt nog een keer “Schiet nou maar op, de Zwarte Ridder komt zo”. Jimbooo merkt dat de rest van de bar langzaam leeg begint te lopen en als hij aan een vertrekkende klant vraagt wat er is antwoordt deze “De Zwarte Ridder komt zo”. Na een tijdje gaat ook de Barman zelf naar boven.[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]Niet veel later gaat de deur open en er komt een zwarte, zwaargebouwde, man binnen in pikzwarte kleren met een woeste blik. De man loopt met zware voetstappen op Jimbooo af en trekt onderweg een geweer uit zijn broek. Hij dwingt Jimbooo om hem te ppen. Jimbooo begint eraan maar het gaat de man duidelijk niet snel genoeg: “Sneller” roept hij dan ook. Jimbooo doet zijn uiterste best maar de man blijft roepen “Sneller, sneller”. Helemaal buiten adem stopt Jimbooo eventjes en vraagt aan de man “Waarom toch die haast?”. “Ja, wat denk je zelf” reageert de man “De Zwarte Ridder komt zo”. Hierna schiet hij Jimbooo door zijn hoofd en loopt zo snel hij kan het café uit. [/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]Wat verderop in het Kamp is het een komische bedoeling want de uitverkorenen van zowel de Fag als de Kampbewaker liggen niet in hun bed en beide lopen voortdurend rondjes om hetzelfde kruis heen.[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]De Geestelijke komt deze nacht in actie en besluit een praatje te gaan maken met de man die gisteren voor al die opschudding heeft gezorgd. [/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]De Jood berooft een onbekende en de Fopneger treft iemand die wakker is maar toch echt geen n*ger.[/FONT]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[FONT=Calibri, sans-serif]De volgende morgen wordt er weer een persoon vermist. Pas nadat er sirenes in het dorp worden gehoord beginnen de Kampers iets te vermoeden. Orgineel roept zichzelf in een vlaag van grootheidswaan uit tot tijdelijke kampleider en gaat het lichaam van Jimbooo ophalen.[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]Jimbooo is dood.[/FONT]
Hij was n*ger
- Sanca voorkomt dat Jimbooo de kip opeet. Want hij herkende natuurlijk zijn broeder Weightboy erin.

- Zwaargebouwd, Woopy lijkt mij, zoals eerder gemeld, vrij zwaar gebouwd. En de woeste blik, kijk naar de avatar van Woopy. Er is geen enkele avatar met zulke opvallende ogen.

- De Fag en de Kampbewaker kiezen hier elkaar uit.

- Het muntje. Wauter zocht te ver en kwam bij Guts uit. Hij is in mijn ogen makkelijker. Met de munt wil ik enkel zeggen dat het een verwijzing is naar De Jood. De 'Twaalf' op het muntje verwijst naar de man die deze nacht in Tent 12 heeft geslapen. Penose dus, en dat was De Jood.

- Google "Grootheidswaan" en een van je eerste 'hits' is een nummer van Extince. Niks mis met Extince op zich, maar het is toch wel een voorbeeld van een Fopneger.

Dat het muntje naar de jood verwees dacht ik wel maar inderdaad te ver gezocht, jammer.

Was alleszins leuk om de wolf te zijn. Ik ben nog al eens wolf (draak) geweest, maar toen kon ik het spelletje niet echt goed volgen aangezien ik toen op een festival zat en alles op mijn gsm (niet smartphone) moest volgen.

Klopt. De spelers worden idd steeds meer ervaren en daardoor wordt het ook een stuk lastiger spelen. Al waren dit potje Penose en Whami vrij inactief en dat vind ik als cult zijnde niet zo netjes spelen. Daarnaast waren er ook een hoop burgers die inactief waren en ja dan houdt het snel op.

Een ander nadeel is dat burgers elkaar moeten zien te overtuigen met argumenten en die argumenten die moeten ze altijd kenbaar maken, anders kan je immers nooit iemand overtuigen. Het probleem daarbij is, is dat de cults dit ook gewoon lezen en hierop in kunnen spelen.
In principe hadden de burgers gewoon een goede kans om dit potje te winnen gezien de rolverdeling alleen hadden we de pech dat zowel de powerlifter als de zelfmoordterrorist in een vroeg stadium vermoord werden en de jood wel het einde haalde.

Sommige hints zijn erg knap bedacht zoals bijvoorbeeld de keeper met handschoenen en de plastic bekertjes.
Ik dacht dus aan "plastic bekertjes zijn wit--> Z1000 en Bio zijn dus blank". Vandaar ook dat ik in eerste instantie dacht dat z1000 dan jood moest zijn.

Andere hints zijn zo obvious dat ik ze niet eens serieus wilde nemen. Die van "Jorgyboy was vastbesloten op iemand te vermoorden" is gewoon zo voor de hand liggend dat je niet durft te geloven dat de oplossing zo simpel is. Zelf gelde geldt voor Jimbooo en z'n kip.

• #1.516
Dag 3

Dag 3 is aangebroken. Traditioneel de dag van de Bonte Avond. Omdat de deelnemers elkaar voor het kamp nog niet kenden en er niet genoeg ruimte in het programma is om ze allemaal alleen te laten optreden zijn er tijdens het kamp wat groepjes gevormd en er is een programma samengesteld met zowel individuele shows als groepsacts.

Overdag wordt er al druk geoefend. Jorgyboy werkte keihard aan een comedyshow. Ook de andere deelnemers waren druk aan het oefenen.
Af en toe werd er een stem uitgebracht, maar het sprak voor zich dat de Bonte Avond beslissend zou zijn voor de uitkomst van de stemming.

Kort na het avondeten begonnen ze eraan. De openingsact bestond uit Sanca en Diaephi die hun eigen versie van de oud-Hollandse klassieker ´Kaap'ren Varen´ lieten horen. De stemming zat er al snel goed in en er werd luidkeels meegezongen:
“Al die willen te Kaap'ren Varen, moeten mannen met baarden zijn. Jan, Pier, Tjores en Corneel, die hebben baarden, die hebben baarden. Jan, Pier, Tjores en Corneel, die hebben baarden zij varen mee!!”.

Hierna was het de beurt aan IMBAatwork en Biobeast. Zij hadden al vroeg een groepje gevormd met Weightboy en IMBA was vast besloten het optreden in die vorm door te laten gaan. Ze hadden 's ochtends hard geoefend en, het moet gezegd worden, hun versie van 'Old McDonald had a Battery Cage' was prachtig. Telkens als het publiek meezong met “And in that Battery Cage he had a chicken” begon Weightboy in de maat mee te tokken.

Je zou denken dat het na twee van zulke schitterende acts alleen nog maar bergafwaarts zou kunnen maar dat klopt toch niet. De stemming werd beter en beter.
Van tevoren had de inmiddels overleden FabulaActaEst nog met zijn hoofd geschud na het zien van de keuze van Woopy, Whami en Golderado. Maar de zaal ging helemaal plat toen zij ´It´s raining men´ inzetten.
Hierna was het de beurt aan Unknown, Penose, Stefanovich en Z1000 die luidkeels `En wie niet springt die is geen Jood` ten gehore brachten.
Dit werd opgevolgd door Guts, Boddin en Wauter die een medley brachten van alle grote Vlaamse artiesten van de afgelopen 100 jaar. Het ging van 'Alle Kleuren' naar 'Oya lele' naar 'Oma's aan de top' en ze eindigden met de hartverscheurende ballade 'Je mama ziet je graag'.

Dit laatste nummer was het signaal voor het serieuze deel van de show. Ook Krimlo had namelijk een ballade voorbereid, en niet zomaar eentje. Het was een begrafenisklassieker: "Waarheen leidt de weg, die wij moeten gaan. Waarvoor zijn wij op aard." zong de hele zaal mee. Lloydatoni pinkte een traantje weg.
Vervolgens kwam Orgineel de buhne op met 'De Clown' van Ben Cramer, ook zo'n pareltje uit de Nederlandse popmuziek.
Lloydatoni maakte het geheel weer wat luchtiger door het muzikale gedeelte af te sluiten met 'Hammer smashed face' van Cannibal Corpse.

Toen was de beurt aan Jorgyboy. Hij had een stand-upshow ingestudeerd en ging daar zo in op dat hij vergat dat hij undercover was:
“Twee blanke agenten lopen op straat en zien een spiegel. De ene agent kijkt erin en zegt: "Die komt me bekend voor." Zegt de andere agent: "Laat mij ook eens kijken," en hij kijkt en zegt: "Maar natuurlijk dat je die kent, dat ben ik."
“Een Hollander komt bij de huisarts met een splinter in zijn tong. "Hoe is dat gekomen? "vraagt de arts verbaasd. "Ik had een druppel jenever gemorst op een ruwe houten tafel." verklaart de Hollander.”

Na deze laatste grap ziet Jorgyboy de verbijsterde gezichten voor zich en realiseert hij zich zijn vergissing. Woopy roept dat de stemming voor vandaag wel afgeblazen kan worden omdat er eentje gevonden is.
Voor Jorgyboy is er geen ontsnappen meer aan. Hij wordt gegrepen en meegevoerd naar een lege tent. Daar komt even later een boze Kampbeul binnengelopen.

Het verhoor duurt niet al te lang. Jorgyboy schaamt zich vreselijk voor het feit dat hij zich zo makkelijk over heeft gegeven en vertelt snel wat dingen om ervan af te zijn.
De kampbeul is snel tevreden, hij maakt wat aantekeningen en begint Jorgyboy daarna met het aantekeningenboekje op zijn hoofd te slaan. Een uurtje later is Jorgyboy bezweken aan zijn verwondingen.

Jorgyboy is dood, hij was n*ger.
- IMBA wilde per se het optreden met Weightboy door laten gaan, niet Biobeast. IMBA is dus ook Reincarnist.

- Nichtenplaat. Een van deze drie is duidelijk de Fag. Bovendien is Rain in het Nederlands Regen en dat is omgekeerd n*ger. De andere twee waren dus n*gers.

- Makkelijk, een van de vier die dit nummer zingen is De Jood. Pak daarbij het verhaal van de Ventilator en je weet dat het Penose is.

- Krimlo een begrafenisnummer. Ik weet weinig van Geestelijken maar ik vermoed dat die erg vaak op begrafenissen komen. Lloyd pinkt een traantje weg omdat hij als Kampbeul voor een hoop begrafenissen verantwoordelijk is.

- De Clown van Ben Cramer was geen verwijzing. Ik vond het gewoon erg geschikt voor deze Bonte Avond. Toen iemand het linkte aan de Fopneger begreep ik dat wel gelijk, maar het was dus niet zo bedoelt.

- Hammer Smashed Face leek me nou echt iets voor een Kampbeul.

[FONT=Calibri, sans-serif]Nacht 3[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]De dood van Jorgyboy heeft de sfeer nog beter gemaakt dan hij al was dankzij de Bonte Avond. Er wordt weer flink gezopen. Terwijl alle nummers van de afgelopen avond nog eens voorbijkomen.[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]IMBAatwork spreekt zijn bewondering uit voor de Vlaamse popmuziek tegen Guts en Wauter: “Jongens, voor jullie medley nam ik die Vlaamse popmuziek nooit zo serieus, maar wat een schitterende nummers waren dat”.[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Wauter op zijn beurt spreekt zijn bewondering uit voor de samenwerking tussen IMBA en Weightboy: “Heel knap, vroeger op tv lukten acts met dieren meestal niet als het moest gebeuren. Maar dit was erg goed”.[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Z1000 schepte op tegen Orgineel dat hij na deze avond een carriere in de popmuziek overwoog. Daar zou hij vast een hoop wijven mee kunnen scoren.[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]Een eindje verderop was Diaephi bezig met het optillen van zware dingen. Dat deed hij nou eenmaal graag. Hij had zijn meegebrachte squatrek ergens opgesteld en was onder aanvoering van Stefanovich zojuist bezig met een 200 kilogram squat. Hij had er vertrouwen in want Sanca had hem verteld dat je elke dag dat je je baard liet staan minimaal 10 kilo aan je pr kon toevoegen. [/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]Terwijl hij het gewicht uittilde kon de goede luisteraar hem nog horen mompelen dat Jan, Pier, Tjores en Corneel mee zouden varen. Stefanovich stond achter hem om te spotten, gewoon voor de zekerheid.[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Toen Diaephi na zes herhalingen nog steeds geen enkel teken van vermoeidheid toonde begon Stefanovich echter zijn concentratie te verliezen en beneveld door de alcohol besloot hij maar even op de grond te gaan zitten. Precies op dat moment hoorde Diaephi ergens in de verte een geluid. Hij wilde natuurlijk kijken wat het was en riep “Hier Stefano, pak jij hem even over?” en gooide de stang achterover. Stefanovich was hier natuurlijk totaal niet op berekend en kreeg de volgeladen stang vol op zijn hoofd. Hij was op slag dood.[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]Diaephi had het niet eens door, hij rende in de richting van het geluid. 15 seconden later stond hij hijgend en puffend te rusten tegen een kruis. Vanachter dat kruis kwam een schim tevoren die Diaephi een zak pepernoten gaf om wat op krachten te komen. Dit nam hij natuurlijk dankbaar in ontvangst en hij begon gulzig te eten.[/FONT] Na een halve zak bedacht hij zich dat er toch wel een wat eigenaardige smaak aan zat.

[FONT=Calibri, sans-serif]Toen besloot hij dat hij geen zin meer had dat hele stuk naar zijn tent te lopen en dat hij ook best hier kon slapen. En dat geluid was vast niks, hij had immers niemand gezien.[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]De Fag zat heel de nacht vruchteloos te wachten op de terugkeer van Diaephi. Dit maakte het voor de Jood een eitje om de extra stem te bemachtigen.[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]De geestelijke zoekt zijn vriend van gisteren weer op en de kampbewaker heeft een betrekkelijk rustige nacht. Hij hoort af en toe wat gebrabbel, maar daar blijft het bij. Veel mensen praten in hun slaap als ze gedronken hebben.[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]De Fopneger vindt deze nacht eindelijk een van zijn vriendjes. Het is een glorieus moment voor hem.[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]Diaephi is dood.[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Hij was de powerlifter.[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]
Stefanovich is dood.
[/FONT]
Hij was kamper.
- Z1000 weer met zijn vrouwen. IMBA zag het deze keer, maar kreeg te weinig mensen mee.

- Fag kiest net als Woopy voor Diaephi. De Jood berooft de Fag en de Kampbewaker zit bij De Geestelijke die een gesprek voert met Tremendes.

- De 15 seconden in dit verhaal betekenden helemaal niks. Bizar toeval dat die eerste aan Whami gelinkt kon worden en daarna aan Woopy.

Dag 4

Er zijn nog vijftien tenten bezet. Het zomerkamp dat vooral bedoelt was om lol te maken en eventueel nog wat te leren heeft inmiddels een naargeestig tintje gekregen.
De KKK-leden kijken niet op een dode meer of minder, maar dit jaar is het wel erg hard gegaan.

Voor dag 4 staat er een speurtocht gepland. De kampers krijgen een raadsel en moeten met behulp van dat raadsel op zoek naar een locatie waar een pakketje met een onbekende inhoud verborgen is. De groep die met dit pakketje arriveert op het kamp mag het opdrinken.

Er worden groepjes van vier gevormd en het zal voor de oplettende lezer geen verrassing zijn dat Weightboy ook meedoet.
De groepjes werden in eerste instantie samengesteld op basis van de tentindeling waarbij Weightboy aan het laatste groepje werd toegevoegd. Deze laatste zag dat echter absoluut niet zitten en protesteerde luidkeels: “Pokpokpokpokpokpok” bleef hij roepen totdat Sanca hem uiteindelijk oppakte en zei dat hij Weightboy dan wel in zijn groepje op zou nemen.

kkk.jpg

Hierna werd besloten dat Sanca een nieuwe groepsindeling zou maken die wel goed was voor Weightboy:

Groep 1: Boddin, Guts, Wauter en Woopy.
Groep 2: Golderado, Krimlo, IMBAatwork en UnknownDBB.
Groep 3: Sanca, Weigthboy, Guts en Biobeast.
Groep 4: Orgineel, Z1000, Lloydatoni en Penose.

Het raadsel voor de opdracht was:
Hoog boven Wales ligt het pakje. Zoek het goede spoor, al is het nog zo smal. Aan het eind van het spoor krijg je hulp.

Groep 1 mocht als eerste vertrekken, maar eigenlijk snapten ze er niks van. Ze eindigden dan ook al snel in het dichtsbijzijnde café. En waren bovendien betrekkelijk vroeg terug op het kamp vanwege een of andere lokale legende over een ´Zwarte Ridder´.

De speurtocht van Groep 2 was ook geen groot succes. Binnen een uur rolden Krimlo en Golderado vechtend door het gras. Toen Unknown gevraagd werd naar wat er gebeurd was mompelde hij iets over dat hij het niet mee had gekregen omdat hij examens had.

Het ging duidelijk tussen Groep 3 en Groep 4. Sanca en Guts begrepen er weliswaar niks van, maar waren zo verstandig daarom ook gewoon hun mond dicht te houden.

De mannen die het voortouw namen waren Biobeast en Z1000. Beide begrepen ze al snel dat er met ´spoor´ een treinrails bedoeld werd. En ook dat die trein dus naar een bergtop moest leiden.

Groep 4 besloot langs het spoor te gaan lopen, terwijl Groep 3 in de trein stapte. De trein was erg traag en beide groepen kwamen tegelijk aan bij het eindstation.
Na een tijdje lopen kwamen ze aan op een boerderij. Hier bleek de aanwezigheid van Weightboy erg nuttig, hij sprak wat soortgenoten aan en zo vond Groep 3 betrekkelijk snel het pakketje.

Samen liepen de groepen terug naar het kamp. Onderweg dronk Guts het hele pakketje leeg, struikelde over zijn eigen voeten en viel per ongeluk voor een langskomende boemeltrein.
Hij werd het hele stuk naar boven toe voortgeduwd door de trein. Op het laatste station werd hij gevonden door de machinist. Deze ontstak in woedde, beschuldigde Guts van zwartrijden en sloeg hem dood met zijn fluitje.

Guts is dood.

Hij was ...
Kamper
- Maak de groepjesindeling op alfabet en zet Weightboy bij het laatste groepje. Hij komt dan bij Z1000, Woopy en Whami. Alledrie n*gers, logisch dat hij dat niet wilde.

- De Fag en de Geestelijke in een groepje, dat kan natuurlijk niet goed gaan.

- Groep 4 gaat lopen omdat dat goedkoper is. In deze groep zit dus De Jood.

Nacht 4

De Fag had het moeilijk deze nacht. De man bij wie hij wilde gluren werd bewaakt. Toch ving hij een glimp op toen deze man 's nachts even naar het toilet moest.

De Hoofdpiet had zich verslapen. Dat is te begrijpen als je drie nachten achter elkaar 's nachts in de weer bent, maar het is toch vervelend.
Buiten hoorde hij al stemmen en hij moest nog iemand vermoorden deze nacht.

Hij wreef de slaap uit zijn ogen en kleedde zich snel aan. Hij pakte een wc-rol uit zijn jutezak en ritste zijn tent open.
Hij liep schuin het hele terrein over op weg naar de toiletten. De toiletrol prominent in zijn handen. Onderweg kwam hij wat kampers tegen die hij vriendelijk gedag zei.

Hij liep rustig verder naar het sanitair gebouw en hoorde dat er een douche aanstond. Dit was een gelukje, want over het algemeen werd er weinig gebruik gemaakt van de douches. Uit de douchekabine kwam wat geluid: “Kom Tremendes, nu wil ik even onder de douche. Ik weet wel dat jij groter bent dan ik, maar jij bent natuurlijk ook dood”.
De Hoofdpiet wist genoeg. Hij pakte een trekker en zette die stevig vast in de grond schuin tegen de deur. Omdat hij wist dat het kamp zo'n beetje op zijn einde liep besloot hij daarna gewoon het hele sanitair gebouw in de fik te zetten. Hij poepte wel even buiten, dat was hij toch gewend. Misschien kon hij er over een tijdje wel een huis van bouwen, net als waar hij vandaan komt.

De mannen die hij eerder aan de eettafels was tegengekomen merkten niks op. Ze dachten dat er gewoon weer een kruis in brand gestoken was.
Pas toen er twee uur later iemand anders moest poepen werd opgemerkt dat het wc-gebouw afgebrand was. De man die zich op dat moment aan het douchen was, kon nu in ieder geval voor altijd bij zijn beste vriend blijven.

Krimlo is dood.
Hij was De Geestelijke.
- Fag kiest opnieuw iemand uit die bewaakt wordt. Wauter en Golderado zaten duidelijk niet helemaal op één lijn met hun verdenkingen. Het is bovendien iemand met een nachtrol, want hij gaat er 's nachts uit.

- Daar is hij dan, de hint die het hele spel veranderde. Schuin het terrein over naar het toiletgebouw. Weightboy was de eerste die het zag en me erover pm-de. Hij zag en de alfabetische volgorde over het hoofd en ook het opschuiven van de tenten. Unknown deed het iets beter, hij miste enkel de alfabetische volgorde. Daardoor kwam hij bij Whami uit en hij had de mazzel dat dit een n*ger was.
De dag erna loste Golderado hem helemaal op. Maar dat was eigenlijk net een dag te laat. Bovendien hadden ze al wat Goodwill verspeelt door de dag ervoor fout te zitten, dus ze kregen sowieso te weinig mensen mee.

Dag 5

Het kamp nadert haar einde en de deelnemers beginnen stilaan vermoeid te raken. Na het afbranden van het sanitair gebouw is er overdag niet al te veel meer gebeurd.

Na het eten zaten alle deelnemers rond een brandend kruis en werd er besloten om een spelletje “Weerwolf” te spelen.
Niemand minder dan Weightboy deelde de kaarten met de rollen uit. Alle spelers deden hun ogen dicht en het spel begon.

Tijdens het schrijven van het verslag van dit potje “Weerwolf” kwam de schrijver tot de conclusie dat dat een saai en lang verhaal ging opleveren. Aangezien hij niet van lange en saaie verhalen houdt, en er daar bovendien al voldoende van beschikbaar zijn in uw lokale bibliotheek, besloot hij daarom dat niet te doen.

We gaan dus gelijk naar het einde toe: Er waren nog vijf spelers over, een van hen was UnknownDBB. De burgers waren aan zet.
UnknownDBB had de rest van het spel in een coïtusboekje zitten staren en was eigenlijk alleen nog in leven omdat de anderen hem een beetje vergeten waren, maar nu ineens had hij het hoogste woord: “Jongens, Whami is weerwolf ik weet het zeker. Ik keek hier net in de harige poes van een vrouwtje en daarna in het gezicht van Whami en toen zag ik het, Whami is soms ook harig.”
Whami ontkende dat het een lieve lust was: “Unknown kletst, hij is zelf harig. Hij heeft helemaal niet op zitten letten, dus dit slaat nergens op.”

Aan de zijlijn vinden de mensen die er uit liggen het erg spannend: “Die Unknown is toch een goede speler, dat blijkt maar weer. Ik zie het nu ook opeens, die Whami lijkt mij inderaad ook harig.” zei Biobeast enthousiast tegen Orgineel. Penose was minder overtuigd: “We zullen het straks wel zien” sprak hij voorzichtig. Sanca en Weightboy keken vol spanning toe.

Unknown bleef doorgaan: “Kom op jongens, stem op Whami. Als hij niet de Wolf is heb ik echt heel slecht gespeeld en klopt er bovendien niks van dit spel.”
De vreemde combinatie van deze twee argumenten viel helemaal niemand op. Drie deelnemers volgden Unknown zonder al te veel bezwaren, maar ook hieruit trok hij geen conclusies: “Whami is het jongens, let maar op”.

Whami werd er uitgestemd. Zijn kaartje werd afgepakt en tegelijkertijd dook de Kampbeul achter hem op.

Deze trok een mes en stak Whami drie keer in zijn rug. Whami viel achterover en mompelde nog wat laatste woorden tegen de Kampbeul die alleen deze laatste kon verstaan.

Whami is dood.
Hij was
n*ger
- Voorzichtig is ook wel 'zuinig'. De Jood dus.

- Weinig hints verder. Vorige was al zo'n beetje opgelost, dus leek me niet wat zinloos.

[FONT=Calibri, sans-serif]Nacht 5[/FONT]

Weekend, en dan toch in alle vroegte weer op. De Hoofdpiet vindt het maar niks. Erg veel inspiratie heeft hij ook niet trouwens, want hij stopt deze keer gewoon een pistool onder zijn Pietenmuts. Het is al de vijfde keer, hij begint al dat moorden stilaan beu te worden.
Sterker nog, hij heeft zelfs al wat sympathie gekregen voor sommige van de andere deelnemers. Het zijn simpele geesten, maar de meesten bedoelen het helemaal zo kwaad niet.

Het is nog ver voor de voormiddag als hij zijn tent open doet op weg naar zijn slachtoffer. Hij loopt rustig naar de tent van de man die gisteren ineens zo'n grote mond had: UnknownDBB.
Maar daar aangekomen staat er een man met een geweer voor diens tent. De Hoofdpiet houdt niet van mannen met geweren en besluit hem daarom maar dood te schieten.

De Jood ziet dit alles met een glimlach aan en ziet zijn kans schoon om de stem van de Hoofdpiet mee te pakken. Je moet het maar durven, maar na zovele succesvolle berovingen begint de Jood zich stilaan steeds belangrijker te voelen.

De Fag ondertussen, staat ergens zijn tijd te verdoen. Hij krijgt betrekkelijk weinig te zien, en zeker geen n*ger.

De Kampers beginnen langzaam wat door te krijgen want de volgende ochtend wordt er begonnen met een korte zoektocht naar wie er deze nacht is vermoord. Omdat er niet zo gek veel deelnemers meer over zijn hebben ze hem snel genoeg gevonden.
Als ze zijn lichaam zien gaat er toch een golf van ontzetting door de groep heen. Deze speler konden ze eigenlijk nog niet missen.

Wauter is dood.
Hij was de Kampbewaker.
- In mijn tweede spel ooit (spel van Whami) maakte Woopy een keer een prachtige opmerking over een 'muts', vandaar Pietenmuts. Maar geen relevante hint, gewoon een aardigheidje. Zijn rol was toch al wel duidelijk.

• #1.517
Sommige hints zijn erg knap bedacht zoals bijvoorbeeld de keeper met handschoenen en de plastic bekertjes.
Ik dacht dus aan "plastic bekertjes zijn wit--> Z1000 en Bio zijn dus blank". Vandaar ook dat ik in eerste instantie dacht dat z1000 dan jood moest zijn.

Andere hints zijn zo obvious dat ik ze niet eens serieus wilde nemen. Die van "Jorgyboy was vastbesloten op iemand te vermoorden" is gewoon zo voor de hand liggend dat je niet durft te geloven dat de oplossing zo simpel is. Zelf gelde geldt voor Jimbooo en z'n kip.
Hints bedenken viel me echt tegen. Iets is al snel te makkelijk of te moeilijk, mede afhankelijk van of het wel of niet opgelost wordt.

Zelf ben ik tevreden over de 'Dave Chappelle' hint omdat daar meerdere mensen langere tijd mee bezig zijn geweest om hem op te lossen en over de 'schuin-oversteken' hint om dezelfde reden.
Ook nog wel over de hints die naar een paar mensen verwezen omdat je dan niet direct een oplossing vindt. Dat mensen vervolgens niet in staat bleken de hints te combineren reken ik mezelf niet aan.

Maar sommige hints waren inderdaad veel te makkelijk. Dat waren vaak de hints die ik niet vantevoren bedacht had, maar die ik er al schrijvend in verwerkte.

Hints bedenken viel me echt tegen. Iets is al snel te makkelijk of te moeilijk, mede afhankelijk van of het wel of niet opgelost wordt.

Zelf ben ik tevreden over de 'Dave Chappelle' hint omdat daar meerdere mensen langere tijd mee bezig zijn geweest om hem op te lossen en over de 'schuin-oversteken' hint om dezelfde reden.
Ook nog wel over de hints die naar een paar mensen verwezen omdat je dan niet direct een oplossing vindt. Dat mensen vervolgens niet in staat bleken de hints te combineren reken ik mezelf niet aan.

Maar sommige hints waren inderdaad veel te makkelijk. Dat waren vaak de hints die ik niet vantevoren bedacht had, maar die ik er al schrijvend in verwerkte.

Hints bedenken is inderdaad nog vrij moeilijk maar ik weet dat mensen na een tijd overal hints in beginnen te zien dus zoveel zorgen hoef je je niet te maken. Achteraf gezien lijkt het toch altijd zo simpel te zijn die hints :(

Dat getal dat in het eerste verhaal naar Orgineel kon wijzen: ik snap hoe je aan orgineel komt, maar daar had je dan geen rol bij toch ??? Dus alsnog nutteloos :p

En mijn kill op reincarnist weightboy: inderdaad geen belangrijke rol, maar de kans dat ik na 1 dag al zo'n rol zou kennen was erg klein, en weightboy was vrij zeker een goeie, dus dan ga ik liever voor de zekerheid :)

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 11:34 ----------

Hints zijn inderdaad het moeilijkste. In mijn spelen duurde het verhalen schrijven 5 minuten, en het hints bedenken gemakkelijk een uur of langer :p

Dat getal dat in het eerste verhaal naar Orgineel kon wijzen: ik snap hoe je aan orgineel komt, maar daar had je dan geen rol bij toch ??? Dus alsnog nutteloos :p

En mijn kill op reincarnist weightboy: inderdaad geen belangrijke rol, maar de kans dat ik na 1 dag al zo'n rol zou kennen was erg klein, en weightboy was vrij zeker een goeie, dus dan ga ik liever voor de zekerheid :)

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 11:34 ----------

Hints zijn inderdaad het moeilijkste. In mijn spelen duurde het verhalen schrijven 5 minuten, en het hints bedenken gemakkelijk een uur of langer :p

Bij mij was het dan eerder omgekeerd. Eens ik mijn manier van hints uitgedacht had (meestal met codering enzo) waren het vooral de verhalen schrijven die bij mij veel tijd kostte.

Terug
Naar boven