XXL Nutrition

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Wide stance werkt voor mij ook vele maals beter hoor, had ook een tijdje close stance geprobeerd en meteen voelde het super zwaar en geen progressie (voor mijn gevoel kreeg ik hierdoor zelfs meer pijntjes). Toen weer wide stance gedaan en voelde weer aardig stuk sterker en ook qua vorm, minder wiebelig etc.

Die front squats helpen gewoon je vorm goed te verbeteren en die sumo deadlifts bouwen je posterior chain goed op met minder belasting van je onderrug. Dus dat zal zeker de reden zijn dat je nu wel weer progressie boekt :). Alhoewel je dit ook al zei in je bericht, ik hou er blijkbaar van mensen te herhalen :P.

Die front squats helpen gewoon je vorm goed te verbeteren en die sumo deadlifts bouwen je posterior chain goed op met minder belasting van je onderrug. Dus dat zal zeker de reden zijn dat je nu wel weer progressie boekt :) Maar zoiets zei je zelf ook al zeker...

Die front squats helpen gewoon je vorm goed te verbeteren en die sumo deadlifts bouwen je posterior chain goed op met minder belasting van je onderrug. Dus dat zal zeker de reden zijn dat je nu wel weer progressie boekt :) Maar zoiets zei je zelf ook al zeker...

:roflol:

Denk dat het door die front squats en sumo dl komt man, maar volgens mij zei je dat zelf ook al..

Ik schrijf het toe aan de sumo squats en front deadlifts. Zoiets zei je zelf ook volgens mij.

Denk dat het door die front squats en sumo dl komt man, maar volgens mij zei je dat zelf ook al..

Ik schrijf het toe aan de sumo squats en front deadlifts. Zoiets zei je zelf ook volgens mij.

a178327b2693e3260d916e108e9fe760.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.230
Het WORDT beter! Je kan het man :D
Yeah buddy!
Je ziet T ... De volhouder wint he! :D
Helemaal top!!
Het volhouden heeft wel even geduurd, maar geduld wordt beloond!
Je doet wel een ingewikkeld schema, vooral op squat. Wat is de reden dat je niet simpel 4x5 x 70 kg doet of zo iets? (just curious....)
Ja het is inderdaad een Wendler variant. Zie mijn post die ik een tijdje terug met je had gedeeld. FREAKJAM - 5/3/1 Linear Progression
Dit!
Ach natuurlijk, staat er ook boven. Een schema van Jim Wendler :o .....
Onze vriend Jim inderdaad :D
Wide stance werkt voor mij ook vele maals beter hoor, had ook een tijdje close stance geprobeerd en meteen voelde het super zwaar en geen progressie (voor mijn gevoel kreeg ik hierdoor zelfs meer pijntjes). Toen weer wide stance gedaan en voelde weer aardig stuk sterker en ook qua vorm, minder wiebelig etc.

Die front squats helpen gewoon je vorm goed te verbeteren en die sumo deadlifts bouwen je posterior chain goed op met minder belasting van je onderrug. Dus dat zal zeker de reden zijn dat je nu wel weer progressie boekt :). Alhoewel je dit ook al zei in je bericht, ik hou er blijkbaar van mensen te herhalen :P.
Een wide stance heb ik helemaal in het begin ook geprobeerd, maar dat werkte voor mij niet. Ik was toen wel echt een beginneling en toen was alles nog compleet ruk en had ik ontzettend veel last van naar binnen knikkende knieën. Vervolgens heb ik lange tijd heilig geloofd in een narrow stance, maar inmiddels weer bij de wide stance beland. Mwah, ik zie het niet als herhalen van, ik zie het meer als een bevestiging en dat is ook fijn om te horen :D
Kan het me anders niet herinneren hoor. Kan je het voor de zekerheid nog eens herhalen?
Weet je het zeker?
Kan het mij niet herinneren :roflol:
Ik zou lekker gaan legpressen en die squats en deads lekker skippen:trollface:
Nee Marv, ik begin squats nu net bijna leuk te vinden!
En met een goeie dosis AAS zijn zelfs die niet meer nodig! :cool:
Nee en nog eens nee! :D

Nee, ook geen w00t :D

Gister armen, rug borst en schouders getraind. Schouders erbij gepropt omdat ik "maar" 4x kan sporten deze week (weekendje weg).

Q3iRzhr.png

Reeting:
Ik kwam een beetje in tijdnood omdat ik wat later in de sportschool was en ik moest ook nog side raises + face pulls toevoegen dus moest aan het einde een beetje improviseren.
Pompen of verzuipen dus! Een aantal oefeningen zoals eerder gemeld ook ietwat verlaagd en wat meer focus op mmc/tut en meer hypertrophy (12 reps).

Vanavond benen!

Laatst bewerkt:
Kan je niet beter eerst de chins doen en dan pas de bb curl? vind het ook vreemd dat je de t-bar als laatste oefening pakt, die zou ik dan weer als eerste doen.. je rug kan natuurlijk veel meer hebben dan je biceps, en die zijn op dat punt al aardig aangedaan.

• #2.232
Kan je niet beter eerst de chins doen en dan pas de bb curl? vind het ook vreemd dat je de t-bar als laatste oefening pakt, die zou ik dan weer als eerste doen.. je rug kan natuurlijk veel meer hebben dan je biceps, en die zijn op dat punt al aardig aangedaan.
Het was de bedoeling om t-bar rows en pullups te doen na de compounds, maar de t-bar row en seated row(s) waren bezet in de gym. Dus maar moeten improviseren.

Redelijk bewogen weekje uiteindelijk zo nog achter de rug:

Het leuke nieuws:
Mijn vriendin en ik waren afgelopen weekend 4 jaar samen. Als verrassing weekendje weg geweest naar een mooi landgoedkasteel in Brummen. Eerst gefietst in en rondom de Hoge Veluwe (zo een 30km) en vervolgens lekker wezen lunchen in Otterlo. Daarna naar Brummen gegaan en overnacht daar en lekker gegeten zowel in de avond in het restaurant en een lekker ontbijtje de volgende ochtend.

kasteel-engelenburg-luchtfoto.jpg

Nog meer leuk nieuws:
Mijn appartement staat nog niet eens op Funda, maar dinsdag komt een potentiele koper al kijken naar mijn appartement. Mogelijk betekent dat een snelle verkoop :)

Minder leuk nieuws:
Mijn vriendin heeft afgelopen week te horen gekregen dat haar tante op sterven lag. Het gaat al langer niet goed (paar jaar geleden borstkanker geconstateerd en daar de chemo en bestralingen is er het een en ander aangetast waardoor ze een tijdje terug een hersenbloeding heeft gehad), maar afgelopen week was ze van de trap gevallen waardoor er wederom een bloeding was ontstaan. Spoedoperatie moeten uitvoeren en daarna ging het snel bergafwaarts. Ze kwam op de IC terecht en al snel werd duidelijk dat het een aflopende zaak was. Vriendin en haar ouders (het betreft de zus van de moeder) hebben dinsdag nog afscheid kunnen nemen. Ouders zijn donderdag nog een keertje geweest, maar toen was ze eigenlijk al hersendood. Vrijdag hebben ze haar van de beademing gehaald, maar het lichaam heeft het daarna nog 3 dagen volgehouden. Afgelopen zondagochtend is ze gestorven. Gelukkig waren we alweer thuis van het weekendje weg op het moment dat we het te horen hebben gekregen.

Afgelopen vrijdag is er ook nog getraind. Even snelle log, heb het druk op het werk :roflol:

benchpress
10x20kg (warm-up)
10x35kg (warm-up)
3x8x50kg

deadlift
5x60kg (warm-up)
5x80kg
3x92.5kg
1x102.5kg (PR)

Meer gelet op mijn rug, aangezien ik vorige week een lichte bolling had. Helaas maar 1 repje, had gehoopt op meer :)

close-grip benchpress
6x30kg (warm-up)
3x8x42.5kg

front squat
8x20kg (warm-up)
3x8x40kg (PR)

front squats gaan steeds beter :)

seated cable row
3x12x41kg

pullups
3x6 +bw

skullover
3x12x21kg

face pulls
3x12x23kg

bayesian curl
3x11x12kg

seated calf raise
3x15x42.5kg

Reeting:
Lange pittige training wel. Twee trainingen gepropt in één training omdat ik donderdag niet was wezen trainen. Deze week 4 trainingen, dit weekend naar Dominator! :)

Laatst bewerkt:
Gecondoleerd kerel! Natuurlijk ook aan je vriendin.

Dominator ben ik vorig jaar ook geweest, loopt wat rond daar:)

Klote man. Sterkte!

Zo is het leven, de leuke en vervelende dingen wisselen elkaar af (als het goed is). Gelukkig toch nog een leuk uitje gehad. Gecondoleerd met het verlies.
Even een vraagje, skull over is toch gewoon een pull over?

• #2.236
Gecondoleerd kerel! Natuurlijk ook aan je vriendin.

Dominator ben ik vorig jaar ook geweest, loopt wat rond daar:)
Thanks Saik! Dominator ben ik nog nooit geweest. Ik ben eigenlijk niet meer zo van de hardstyle/hardcore, maar wel leuk om weer eens mee te maken. Vroeger wel eens Defqon etc geweest.

Thanks!

Zo is het leven, de leuke en vervelende dingen wisselen elkaar af (als het goed is). Gelukkig toch nog een leuk uitje gehad. Gecondoleerd met het verlies.
Even een vraagje, skull over is toch gewoon een pull over?
Geluk en ongeluk zitten in een klein hoekje! Dank Rookie :)
Skullover is eigenlijk een skullcrusher met schouderextensie. Je laat de barbell zo ver mogelijk achter je hoofd zakken. Je spreekt daardoor meer de grootste kop van je tricep aan (de long head) en zou minder stress uitoefenen op je ellebogen. (ten opzichte van de normale skullcrusher). Ik doe hem zoals het filmpje hieronder, maar minder snel. (tut)

Gecondoleerd kerel!

Desondanks een mooi weekendje weg geweest en goed getraind! Weer wat PR's gespot:thumbs:

Gecondoleerd met de tante. gelukkig zijn er ook weer 2 PR's :)

Gecondoleerd.... :(

Wel leuk dat weekend. Mijn schoonouders hebben ook een keer op dat landgoed verbleven. :D echt nice!

Training gaat lekker!

Gecondoleerd..
Wel erg leuke date zo te zien, hebben jullie vast heerlijk van genoten :heart:

Terug
Naar boven