XXL Nutrition

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Bezoekers in dit topic

Succes, hoor. Maar waarom doe je niet gewoon Stronglifts 5x5 of iets dergelijks? Dit schema is volgens mij niet het meest geschikt als beginner.
 
Thanks! Ik heb heel weinig tot geen ervaring met compounds. Op dit moment heb ik enkel ervaring met het beoefenen van een benchpress en military press. Squats, deadlift etc moet ik allemaal nog leren. Ik hoor wel veel goede dingen over stronglifts, het broertje van mijn vriendin was er ook enthousiast over. Waarom is mijn huidige schema niet geschikt denk je?
 
Thanks! Ik heb heel weinig tot geen ervaring met compounds. Op dit moment heb ik enkel ervaring met het beoefenen van een benchpress en military press. Squats, deadlift etc moet ik allemaal nog leren. Ik hoor wel veel goede dingen over stronglifts, het broertje van mijn vriendin was er ook enthousiast over. Waarom is mijn huidige schema niet geschikt denk je?

Niet geschikt is wel een heel groot woord, minder optimaal is een betere omschrijving. Het zijn veel meer oefeningen dan je op dit moment nodig hebt om snel kracht te bouwen en te groeien. Het zal heus wel werken, maar lang niet zo effectief als een goeie fullbody. Je stopt nu een heleboel tijd en energie in oefeningen die in deze fase nog niet echt nodig zijn. Als je bijvoorbeeld 2 tot 3 keer per week squat en 1 tot 2 keer deadlift kan je voorlopig alle andere beenoefeningen eruit gooien. Zelfs je kuiten worden meegepakt door squats!

Squats en deadlifts kan je trouwens toch gewoon op de sportschool leren?

Maar als je het lekker vind om zo te trainen als nu, moet je vooral niet stoppen. Dat meen ik serieus: het is namelijk wel belangrijk dat je het leuk blijft vinden. :)
 
Ik vind het zeker leuk, dus dat zit wel goed! Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat ik squats en deadlifts ga leren. Ik heb al aardig wat video's bekeken en binnenkort ga ik het ook een keer proberen in de sportschool.

Er lopen wel wat personal trainers rond op mijn sportschool, maar ik weet niet of ik hun kan benaderen om mij de oefening uit te leggen. (Zij werken niet direct bij mijn sportschool) Ik had laatst een squat geprobeerd, maar die oefening zag er nog niet heel natuurlijk uit zei een maat van me die samen met mij traint.

Binnenkort nog eens oefenen met een barbell in de spiegel i guess! :D Ik kan trouwens ook eerst de zogenaamde bureaustoeltest doen.
 
Laatst bewerkt:
Goede topic titel! ;)

Ik zou overigens ook ZSM gewoon stronglifts gaan doen. Oefening baart kunst

Succes!
 
Sluit me aan bij Starx6673, compounds gaan (naar mijn mening) boven alles. Je pakt er meerdere spieren goed mee en het is ontzettend goed voor je houding etcetera, je doet een hoop kennis op wanneer je er eens in verdiept :).
Het is zeker het proberen waard!
Overigens heeft het mij veel geholpen om filmpjes te kijken van de bekendere lifters. Er zijn veel goede instruction guides te vinden op het wereldwijde web :).
 
Ik neem jullie advies zeker mee! Voor nu gaat het lekker en ik raak inmiddels gewend aan de oefeningen, dumbbells, barbell etc.

@SanneF
Ik heb best al wat filmpjes gezien op youtube en dergelijke! Even kijken hoe ik thuis anders alvast kan oefenen. (de houding in ieder geval)

@zerotohero
Je zou bijna denken dat ik mijn topictitel heb gejat van je naam, maar dat het een toffe topic titel is staat buiten kijf! :D
 
Laatst bewerkt:
dinsdag 14-07-2015 (UB1)

voeding
Totaal 2.153
KVE 171/76/195

warmup
crosstrainer: 10 minuten, 0.6km

benchpress
10x20kg
10x30kg
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg

Volgende week 40 kilo? :D

Dumbell row
10x8
5x16kg
5x16kg
5x16kg
5x16kg
5x16kg

Incline db press
10x10kg
10x14kg
10x14kg
10x14kg
10x14kg

Machine pulldown
10x30kg
10x45kg
10x45kg
10x45kg

Db side raise
10x4kg
10x4kg
10x4kg
10x4kg

Vind dit toch nog wel de moeilijkste oefening. :(

rope pushdown
10x10kg
10x15kg
10x15kg
10x15kg

barbell curl
10x12,5kg
10x20kg
10x20kg
10x20kg

hammer curl
10x10kg
10x10kg
10x10kg

Bijna elke workout heb ik extra gewicht gebruikt ten opzichte van vorige week. Gaat best lekker dus! Voelde het eigenlijk de hele training goed in mijn bovenarmen wat een goed teken is .
Ik mag best tevreden zijn na 3,5 week als je bekijkt hoeveel progressie ik al gemaakt heb (zowel qua oefeningen als mijn gewicht).

rating
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
 
Laatst bewerkt:
Bp ging goed, ben benieuwd of je de 5x5x40 volgende week drukt. Binnekort gaan we de 5x5 db row vervangen door barbell row, ga dus maar vast filmpjes kijken :D
 
Je gaat lekker hoor Freak!! Lekker zo door gaan!!:thumbs::thumbs:
 
Bp ging goed, ben benieuwd of je de 5x5x40 volgende week drukt. Binnekort gaan we de 5x5 db row vervangen door barbell row, ga dus maar vast filmpjes kijken :D


Gaat goed komen, moet te doen zijn!

Je gaat lekker hoor Freak!! Lekker zo door gaan!!:thumbs::thumbs:

Gaat zeker lekker! De eerste resultaten zijn ook al te zien. Ik probeer elke week een foto van mijn body te maken en ik zie al lichtelijk verbetering. Prioriteit is in ieder geval nog steeds kilo's kwijtraken
 
Post ff wa beginfotos dan:)

Waar blijven die fotos?
 
Laatst bewerkt:
patience-yoda.jpg
 
training 16-07-2015 (LB2)

voeding
Totaal 1.991
KVE 180/58/186

crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.55 km

squat
8x20kg
8x22.5kg
8x22.5kg
8x22.5kg

Was de allereerste keer dat ik een poging deed om te squaten en het is best wel (letterlijk en figuurlijk) retemoeilijk! Ik heb ondertussen naar aardig wat mensen gekeken en aardig wat filmpjes gekeken, maar die kont even naar achter steken en goed door de knietjes gaan is lastiger dan ik dacht. Maar goed, dit was dus de eerste keer. Zoveel mogelijk oefenen met een laag gewicht en eerst de houding in orde. Komt uiteindelijk wel goed! :D


single leg extensions
10x20kg
10x22,5kg
10x22,5kg
10x22,5kg

single leg curl
10x20kg
10x25kg
10x25kg
10x25kg

Ik heb eigenlijk niet eens zo heel veel moeite met deze oefening. Ik denk dat ik al beschik over aardige hamstrings :D

dumbbell shrugs
10x10kg
10x10kg
10x10kg
10x12kg

Smith machine calve raises (staand)
15x20kg
15x40kg
15x40kg
15x40kg

Flinke sprong gemaakt (was vorige week nog 32,5 kg), maar oefening gaat eigenlijk heel goed, dus waarom niet :)

Weighted decline situps
15xbw +12kg
15xbw +12kg
15xbw +12kg
15xbw +12kg

Planks
63sec
39sec

calves on leg press
15x60kg
15x60kg
15x60kg

Veel apparaten waren helaas bezet. Sinds het een basic-fit is geworden is het veel drukker helaas. Binnenkort gaan ze nog wat kantoren slopen en meer ruimte creeeren. Hopelijk dan wat meer plek.

rating
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
 
Laatst bewerkt:
training 18-07-2015 (UB2)

voeding
Totaal 1.846
KVE 178/42/190

1 boterham met pindakaas niet gegeten, avocado was op en de cashewnootjes ook. Scheelt stiekem gelijk 250 kcal. Oeps.

crosstrainer (warming up)
6 minuten, ~ 0.4 km

Benchpress
10x20kg
8x35kg
8x35kg
8x35kg

BP ging redelijk. Eerste setje van 35 kg concentreerde ik me alleen niet zo goed. Volgende 2 setjes gingen beter.

Dumbell row
10x12kg
10x12kg
10x12kg
10x12kg


Mp
10x20kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg


Incline db fly
10x10kg (toch iets te zwaar, terug naar 8kg)
10x8kg
10x8kg
10x8kg


Small grip lat pulldown
10x20kg
10x45kg
10x45kg
10x45kg


Reverse machine flyes
10x15
10x25
10x25
10x25

Armen bleven deze keer wel goed recht, liet de ellebogen niet zakken :D


Preacher db curl
10x12kg
10x12kg
10x12kg
10x12kg

dips
10x40kg (contra gewicht)
10x35kg
10x35kg
10x35kg


crosstrainer
25 minuten, ~ 220kcal verbrand, 1,5 km

Lekkere training vandaag, bijna 3 uur in de sportschool geweest. Vandaag expres wat langer cardio gedaan, er mogen namelijk nog genoeg kilo's vanaf!


Rating:
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
 
Laatst bewerkt:
Top dat je bezig bent met compounds, dat gaat ongetwijfeld vruchten afwerpen!
 
Cool dat Flexx jou zo aan het helpen is. Op die manier gaat het allemaal veel sneller.

Zag dat je de Squat nog lastig vond. Hier echt een uitstekende video over de Squat. Hele duidelijke en uitgebreide uitleg: https://youtu.be/bs_Ej32IYgo

Ook dit is een mooie over de Squat. Hier worden de meest voorkomende beginnersfouten besproken:https://youtu.be/zoZWgTrZLd8

Het is trouwens best verstandig om je lifts (Squat, Bench, en straks Deadlift) een keer te filmen en hier te postten. Succes met je road naar een afgetraind lichaam! :D

Ik ben IN! ;)
 
crosstrainer
25 minuten, ~ 220kcal verbrand, 1,5 km
1.5km in 25 min? Is dat niet hele lage snelheid? Of heeft dat ding een superhoge weerstand?
 
Top dat je bezig bent met compounds, dat gaat ongetwijfeld vruchten afwerpen!

Dat geloof ik zeer zeker! Ik ga me eerst focussen op de houding en de techniek en lekker light-weight oefenen. Ik heb geen zin om in een vroeg stadium al blessures op te lopen. Gaat vast goed komen!

Cool dat Flexx jou zo aan het helpen is. Op die manier gaat het allemaal veel sneller.

Zag dat je de Squat nog lastig vond. Hier echt een uitstekende video over de Squat. Hele duidelijke en uitgebreide uitleg: http://youtu.be/bs_Ej32IYgo

Ook dit is een mooie over de Squat. Hier worden de meest voorkomende beginnersfouten besproken:http://youtu.be/zoZWgTrZLd8

Het is trouwens best verstandig om je lifts (Squat, Bench, en straks Deadlift) een keer te filmen en hier te postten. Succes met je road naar een afgetraind lichaam! :D

Ik ben IN! ;)

Welkom! Ja zeker, heel relaxed dat hij me helpt. Als beginneling maak ik nog onwijs veel fouten aangezien ik helemaal niet bekend ben met krachttraining en de apparaten. Ik ben nu precies 4 weken onderweg en het gaat beetje bij beetje beter. Ik ben inmiddels ook al 4 kilo kwijt (afvallen is eigenlijk prio #1). Ik vind de squat inderdaad nog vrij lastig. Ik heb gisteravond het filmpje bekeken en vanmorgen nog een keer en het ging al een stuk beter (was pas de 2de keer dat ik squats deed. Zoals in het filmpje besproken let ik nu extra goed op mijn houding:

- diep inademen voor elke squat (en pas uitademen als je de squat voltooid hebt)
- 3 stapjes achteruit
- tenen/voeten licht naar buiten toe
- met je ellebogen proberen je oksels bij wijze van te beschermen

Grootste probleem wat ik echter op dit moment heb is dat ik tijdens het squaten met mijn knieen teveel naar voren buig. Ik mag mijn knieen niet verder laten komen ten opzichte van mijn tenen, maar dat gebeurt wel heel vaak. Ook komt heel soms mijn hiel van de grond af. Ik denk dat dit komt door mijn schoeisel. Ik draag nike running shoes, die eigenlijk speciaal gemaakt zijn voor hardlopers. Ik denk dat ik er goed aan doe, door bijvoorbeeld adidas powerlift 2.0 schoenen te kopen. Ik zal eens over een tijdje als ik die nieuwe schoenen ook draag wat filmpjes laten maken door flexx. Kritiek en tips zijn altijd welkom natuurlijk.

1.5km in 25 min? Is dat niet hele lage snelheid? Of heeft dat ding een superhoge weerstand?

Ik deed een gevarieerd programma met verschillende weerstanden (stand 3,5,7,9). De helft van de tijd crosstrain ik ook zonder handen om mijn core te verbeteren. Ik haal gemiddeld een rpm van 120/130 denk ik. Hoe jij 6km haalt in een half uur is mij sowieso een raadsel, maar iemand houdt vast een touwtje met apekoppen voor je, zodat jij heel hard te keer gaat :D


training 19-07-2015 LB1

gewicht:
87,2 kilo (4 kilo afgevallen sinds 21-06-2015)

voeding
Totaal 2.103
KVE 173/67/199

Onze eigen basic-fit was dicht, dus we moesten uitwijken naar een andere vestiging. Deze vestiging was toevallig afgelopen 2 dagen dicht vanwege nieuwe apparaten, dus we moesten eerst kijken hoe alles werkte en sowieso zoeken waar alles stond.

crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.55 km

warming up
2x12 back extension
2x12 leg curl
2x12 leg extension

Leg press plate loaded (andere koek ten opzichte van een normale leg press, je voelt deze veel beter!)

12x80
10x100
10x110
10x110

squat
10x20
10x20
5x25
5x25
5x25
5x25
5x25

De eerste squats zonder gewicht ging eigenlijk heel erg goed. Het hurken ging erg goed en ik ging soepel door de knieeen. Ik heb voor mijn gevoel voor een beginneling al vrij goede hamstrings, dus daar heb ik denk ik veel baat bij. Die 5 kilo erbij maakte toch wel flink verschil. Had moeite met de houding; linkerhiel kwam soms door de vloer, knieeen staken te veel uit naar voren of ik hield mijn rug niet recht genoeg. Was ook lastig dat er geen spiegel was. Flexx en ik moesten elkaar hierdoor helpen met onze setup en houding. Toch wel fijn eigenlijk zo, met zijn 2en sporten :D

Smith calve raises (staand)
15x20
15x40
15x40
15x40

crosstrainer
20 minuten, ~ 1,1 km ~ 170kcal

We waren veel tijd kwijt in de gym met het squaten, dus na 1,5 uur had ik eigenlijk maar 3 oefeningen gedaan. Omdat afvallen op dit moment mijn prio is, heb ik de laatste oefeningen overgeslagen en ben ik nog 20 minuten gaan crosstrainen (interval).


Rating:
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven