Arendjan
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 86
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

. PR. Nog een PR. Enneh nog een PR. En om het af te leren nog een PR. Nah dat kun je toch geen verkeerde training noemen hehehe. Lekker man
Mooi dat de bank alweer beter gaat. Die ademhaling snap ik alleen niet zo. Het is de bedoeling dat je boven goed ademhaalt en dan die adem inhoudt tijdens de rep zelf. Ben je weer boven dan haal je weer een flinke teug adem en ga je weer opnieuw. Op die manier kan het bijna niet fout gaan. Probeer ook echt zo veel mogelijk explosiviteit in die lift te krijgen. Elke rep moet zo hard mogelijk omhoog. Gooi die agressie daarbij in de strijd![]()
Mooi dat die 5x5x40 goed ging man! ik had er nog een hard hoofd in ,maar hij ging nog vrij vlot, alleen je moet em bovenin niet zo lang vasthouden,maar dat had ik al gezegt. Rest van de training ging ook lekker!
Gefeliciteerd man! Mooie benches en nog een aantal PR's! Je hebt de 4 samba-bal-mannetjes meer dan verdiend![]()

Je gewicht blijft gestaag dalen, netjes!
Fijn dat je bench nu begint te vlotten. Wat filmpjes kijken en het een en ander aan techniek proberen kan je ineens veel stappen verder helpen. Hoe degelijker je techniek van compounds is, hoe meer profijt je daar op langere termijn van zult hebben.
Side raises heb ik zelf ook lang mee zitten kloten. Als ik een minder sterke dag heb nog steeds wel eens.. Wellicht gaat hij wat gewicht maar langzaam omhoog, maar ik ervaar inmiddels dat gewicht er bij isolatie-oefeningen er eigenlijk maar zeer weinig toe doet. Je kunt bijvoorbeeld ook side raises doen waarbij je bij de negatieve beweging je armen zo langzaam mogelijk laat zakken, wellicht ga je dan zelf in gewicht terug; terwijl je de oefening des te beter voelt!
En praat jezelf niet naar beneden, een PR is een PR, punt.
Still going strong!!

Eerst twijfelde ik nog om overal PR bij te zetten, omdat ik het helemaal nog niet noemenswaardig vind. Als ik de stats van andere bekijk ben ik er nog lang niet. Maar als complete noob moet ik gewoon trots zijn op wat ik bereikt heb en lekker naar mijzelf kijken. Het begin is gemaakt en daar gaat het om.
Wat betreft de ademhaling: op het moment dat de barbell op mijn borst ligt neem ik diepe adem in en vervolgens press ik de barbell. Ik moet eigenlijk als ik boven ben inademen, nu doe ik het pas als ik volledig gepressed heb. Vervolgens ben ik dan teveel bezig met de ademhaling en ben ik al aan het nadenken met het opnieuw inademen, terwijl ik de barbell nog steeds naar mijn borst moet halen. Ik moet nog even die timing zien te vinden en mijn geheugen daarin trainen. Ik zal jou methode eens proberen. Niet teveel nadenken en gewoon doen. Thanks wederom voor je tips!

Ha! Weer wat geleerd. Soms is het vrij lastig te leren wat nu wel of niet de juiste huouding is. Niet iedereen gebruikt dezelfde techniek namelijk. Zal vanavond nog eens op mijn gemak zijn filmpje bekijken. (Ik heb Alan Thrall zijn filmpjes al een paar keer gezien, maar nog niet echt op mijn gemak bekeken.)
Morgen gaan we weer eerst benchpressen, zondag mogen we weer squaten!
Verstandig. Nogmaals echt super dat je zo goed met je techniek bezig ben, echt waar!!![]()

)