MuscleMeat

Gaining muscle (cleanbulk)

• Topic Starter Topic Starter
denk dat ik pangafilet erbij toe ga voegen maar weet de waardes niet ervan als ik olijfolie + wat meel erop doe..

wrm meel erop? je kan panga ook gewoon bakken zonder olie of boter mits je een anti-aanbakpan hebt

is zo lekkerder zonder vind ik niet op te eten man

vandaag rug + biceps
pull ups
3x8

db rows
1x10x32kg vpr
3x6x34kg pr

t bar row
3x7x40kg
1x8x25kg

lat pulldown
3x6xstand 10

deadlift
3x5x100kg
1x10x60kg

db curl schijn bank
3x10x18kg
1x10x12kg

ez bar
3x8x12,5 elke zij
1x10x10kg elke zij

arnold curl
3x7x12kg
1x8x9kg

ben kapot en nu down door jack3d denk ik.
kijken hvl % ik ben gezakt over een maand

heb ook prik van ggd gekregen voor een ziekte btw

Cut klaar, nu 3 weken cleanbulken.

foto dan als je klaar bent met k*tten

Goed bezig! ;) veel succes met cut

Ben al klaar met cut (weekje cut)
Meeste vet zit bij zijkant buik en onderrug wat buikspieren onmogelijk maakt om te zien, ik wil gewoon meer vvm en dan een weekje cut om de gegainde vet weer te verliezen. Als ik eenmaal redelijk veel spier heb ontwikkeld ga ik cutten.
Vnadaag rug + biceps

pull up
3x8xbw

db row
3x6x34kg
1x10x24kg

2 oefeningen voor rug @ latt pulldown machine maar weet naam niet ervan maar kreeg een dikke pomp @ biceps en rug.

seated db curl
3x8x20kg
1x10x14kg

ez bar
2x8x15 kg elke zij
2x10x12,5 elke zij

arnold curl
3x7x14kg pr
1x8x10kg

klaar, ga zo een schema maken, eerst at ik 2500 kcal, dus als ik wil cleanbulken 3000? of 2800?

Het werkt niet op zo;n manier. Paar weekjes bulk, weekje cut.
Je kan het beste doorcutten tot een acceptabel vetpercentage en dan gaan bulken terwijl je niet teveel stijgt in vet en dan na een lange tijd weer gaan cutten.

Het werkt niet op zo;n manier. Paar weekjes bulk, weekje cut.
Je kan het beste doorcutten tot een acceptabel vetpercentage en dan gaan bulken terwijl je niet teveel stijgt in vet en dan na een lange tijd weer gaan cutten.

+1 Jay!

Je kan best kortere perioden bulken en cutten hoor, zal geen verschil maken in uiteindelijk resultaat.

Echter beginnen aan een bulk terwijl je cut nog niet 'klaar is' is geen goed idee. (dan blijf je namelijk ontevreden over je uiterlijk. Daarnaast ga je als gevolg waarschijnlijk zo zuinig mogelijk bulken waardoor je minder snel progressie maakt)
Gewoon doorgaan met cutten tot je redelijk droog bent (10-12%) daarna weer een periode gaan opbouwen.
Je zult trouwens in die 3 weken toch niet meer dan max 0.6-0.75 spiermassa pakken dus voor een hoger vvm wanneer je gaat cutten hoef je het eigenlijk niet te doen.

Gewoon nog een paar weekjes doorgaan en daarna met een schone lei beginnen.

Laatst bewerkt:
Je kan best kortere perioden bulken en cutten hoor, zal geen verschil maken in uiteindelijk resultaat.

Echter beginnen aan een bulk terwijl je cut nog niet 'klaar is' is geen goed idee. (dan blijf je namelijk ontevreden over je uiterlijk. Daarnaast ga je als gevolg waarschijnlijk zo zuinig mogelijk bulken waardoor je minder snel progressie maakt)
Gewoon doorgaan met cutten tot je redelijk droog bent (10-12%) daarna weer een periode gaan opbouwen.
Je zult trouwens in die 3 weken toch niet meer dan max 0.6-0.75 spiermassa pakken dus voor een hoger vvm wanneer je gaat cutten hoef je het eigenlijk niet te doen.

Je hebt gelijk, omdat ik al een buikje heb en heel snel opzwel bij vochtinname lijd mn cleanbulk eronder omdat ik dan denk dat ik vet gain...
Normaal ben ik vastbesloten over dingen maar dit focked me erg :P hoeveel zal ik zakken in een maand als je zou mogen schatten, denk dat ik nu 12% ben en eet nu rond 2500 kcal

Ik heb zelf het idee dat mijn lichaam toch even moet omschakelen dus dat ik na een paar weken lekker in de cut zit. Vandaar zou ik echt niet minder dan 6 weken cutten.

Ik heb zelf het idee dat mijn lichaam toch even moet omschakelen dus dat ik na een paar weken lekker in de cut zit. Vandaar zou ik echt niet minder dan 6 weken cutten.

Dat is denk ik iets psychologisch ivm gewenning aan een nieuw patroon en een kcal tekort. Qua hormoon huishouding is de cut het effectiefst in het begin en wordt daarna minder effectief naarmate hormoonlevels van oa leptine afnemen en daarmee het metabolisme vertraagd (waardoor het dus goed is om gebruik te maken van refeeds en full diet breaks)

@Little Daddy
Als je een buikje hebt denk ik dat je je vet% wat te laag hebt ingeschat of een foutieve meting hebt gedaan. Bij dat percentage horen er geen grotere ophopingen meer te zijn behalve mss als je hoofdzakelijk vet op je buik opslaat en weinig op andere plaatsen.
Ik zou gewoon op de spiegel afgaan en doorcutten tot je echt tevreden bent.

Kerel, mooi logje.. heb het even vanaf het begin globaal doorgelezen..

Gast 1 ding: jij moet de komende 2 jaar nog niet eens denken aan roids, jij kan nog zoveel gainen..

Veel dingen die je schrijft zijn zijn herkenbaar..

Bulken, maar nog niet ripped staan, en dan wil je eigenlijk cutten, maar je mist nog de massa.. ik heb exact hetzelfde..

Ik ben 1.80 en weeg 81kg, kom ook van 72kg 7 maanden terug en me bf is ook 14%.
Ik squat ook 100kg 5x en bench 5x 90.. bijna hetzelfde dus..

Wat mij erg helpt is gewoon denken aan de lange termijn.. Deze zomer geef ik op om door te bulken. Ik ga doorbulken tot maart 2012, en dan pas cutten tot 8%. Maar ik hoop in maart 2012 toch wel zo'n 90kg te wegen..

**** deze zomer, dit jaar moeten wij investeren om er volgend jaar de vruchten van te plukken..

Dat is denk ik iets psychologisch ivm gewenning aan een nieuw patroon en een kcal tekort. Qua hormoon huishouding is de cut het effectiefst in het begin en wordt daarna minder effectief naarmate hormoonlevels van oa leptine afnemen en daarmee het metabolisme vertraagd (waardoor het dus goed is om gebruik te maken van refeeds en full diet breaks)

@Little Daddy
Als je een buikje hebt denk ik dat je je vet% wat te laag hebt ingeschat of een foutieve meting hebt gedaan. Bij dat percentage horen er geen grotere ophopingen meer te zijn behalve mss als je hoofdzakelijk vet op je buik opslaat en weinig op andere plaatsen.
Ik zou gewoon op de spiegel afgaan en doorcutten tot je echt tevreden bent.

Ik heb zelf niet het idee dat het psychologisch is aangezien ik in de spiegel kijk en niet meteen wat zie. Refeeds zijn idd goed, maar als ik die te hoog doe of met verkeerd voedsel duurt het wel een aantal dagen voordat ik weer progressie merk, maar misschien is dit vooral vanwege vocht vasthouden

Terug
Naar boven