MuscleMeat

Sticky Het grote 'filmpjes van oefeningen' topic!

..leuk idee. klein leuke verandering om je fly zwaarder te maken. je begint gewoon boven je borst, maar inpv. opzij ga je een beetje schuin omhoog (zegmaar oor hoogte). zodat je je hele borst spier kan oprekken. ps. sorry geen filmpje!!

..leuk idee. klein leuke verandering om je fly zwaarder te maken. je begint gewoon boven je borst, maar inpv. opzij ga je een beetje schuin omhoog (zegmaar oor hoogte). zodat je je hele borst spier kan oprekken. ps. sorry geen filmpje!!
Daar nemen we geen genoegen mee... filmpje posten :mad:!!!;)

• Topic Starter Topic Starter
Oef over de training van gister (Rug/Biceps) Ik voel mn bovenrug een beetje.. niet in het midden ofzo.. wel stukje onder mijn nek (Midden en beide kanten)

Voel ik de (spier)Pijn nu op de goede plek? Of voer ik de oefeningen nog steeds 'fout' uit!?

w9v1ts.jpg

Dat zijn je traps, komt zeer waarschijnlijk omdat je je rug niet op spanning hebt gehouden en daardoor niet het midden van je rug hebt getraint maar bovenkant rug.

En ik maar denken dat je je traps ook traint als je rug doet.

Dat zijn je traps, komt zeer waarschijnlijk omdat je je rug niet op spanning hebt gehouden en daardoor niet het midden van je rug hebt getraint maar bovenkant rug.

Oke bedankt! Als je de BOR en de DB ROWS doet, ligt dan de meeste druk op bovenrug/Traps? Of moet ik (Als ik het goed doe) het in het midden voelen?

Ik geloof in bor hele rug Latpully hele rug
db row hele rug chinnen hele rug

Met deze oefeningen train je de brede rug spier (lats),
kleine en grote ronde spier, ruitvormige spier en onderdoornspier
Verder in lichere mate de monikskap spier.

Ik geloof in bor hele rug Latpully hele rug
db row hele rug chinnen hele rug

Met deze oefeningen train je de brede rug spier (lats),
kleine en grote ronde spier, ruitvormige spier en onderdoornspier
Verder in lichere mate de monikskap spier.

Weet je, soms is het zo duidelijk dat je alleen maar googlekennis hebt. Want niemand, echt niemand, heeft het over de onderdoornspier. Ga dan latijnse namen leren dan weet iedereen tenminste waar je het over hebt.

Ik had geen zin om de latijnse namen te gebruiken.
Die zijn mij veel te lang om te typen

Je hebt geen flauw idee. Onderdoornspier: infraspinatus.

Infraspinatus. 13. Onderdoornspier. 15. Het is zelfs korter. Sucker.

Als ik nederlande namen makkelijker vind gebruik ik die gewoon.
Aan jullie om op google uit te zoeken wat ik bedoel of schaf een anatomie boek aan

Als ik nederlande namen makkelijker vind gebruik ik die gewoon.
Aan jullie om op google uit te zoeken wat ik bedoel of schaf een anatomie boek aan

Fatsoenlijke anatomie boeken hebben het nooit over de nederlandse naam. Latijns is de way to go als je nog iets met je kennis wilt bereiken. Niemand gebruikt nederlandse namen. Niemand. Geen enkele fysiotherapeut, sportarts, chirurg die ik ken gebruikt nederlandse namen.

Terug
Naar boven