XXL Nutrition

Sticky Het grote 'filmpjes van oefeningen' topic!

Presses doe ik altijd full rom Upright rows heb ik ook toegevoegd
Nu db side raises nog

Ik vind de small grip bench niet echt small. Grip moet iets smaller. En de upright row pak je die altijd zo breed of ook wel eens smaller?

Die rows pak ik meestal breed.
Voeld wat zwaarder voor de schouders vind ik.

CGBP mag idd wel wat smaller.

Side raises moet je aan werken. Probeer je ellebogen hoger te houden dan je handen, en stel je voor dat je in beide handen een flesje leeggiet. Dus ellebogen hoger dan handen, en pinkies hoger dan de duimen. Kzal kijken of ik het filmpje wat ik laatst voorbij zag komen kan vinden.

CGBP mag idd wel wat smaller.

Side raises moet je aan werken. Probeer je ellebogen hoger te houden dan je handen, en stel je voor dat je in beide handen een flesje leeggiet. Dus ellebogen hoger dan handen, en pinkies hoger dan de duimen. Kzal kijken of ik het filmpje wat ik laatst voorbij zag komen kan vinden.
Goeie tip!

Ik zal er aan denken maar ik vind side raises wel erug lekker aan voelen zo.
Branden in de zijkant vanaf 8 reps.
Small grip benchpress ongeveer 5 cm closer ?

Als het voor jou zo goed werkt moet je het blijven doen. Vind de vorm van de oefeningen enzo er verder top uit zien. Goed geconcentreerd etc.

Als het voor jou zo goed werkt moet je het blijven doen. Vind de vorm van de oefeningen enzo er verder top uit zien. Goed geconcentreerd etc.

Maar voor de verandering kan ik het wel een tijdje een keer doen zoals jij het zegt. Small grip moet na ijn eigen idee de volgende keer ook echt iets smaller.
Wel net zo diep ?

Jep, doe ik ook. Er loopt zo'n dude rond in mijn gym en die zegt dat je je armen langs je lichaam moet doen en de barbell naar de onderkant van de borst brengen. Paar keer gedaan, voelde best goed maar ben gestopt met CQBP. Misschien dat iemand anders hier meer over kan vertellen, miss is het bullshit. (zelfde verhaal als met skullscrushers armen zo dicht mogelijk bij elkaar, schijnt ook geen must te zijn.)

respect luppie, ziet er goed uit
je hebt wel moeite met die chins he?

Chins zijn idd nog zwaar.

Core verwaarlozen door een belt? Explain.

Ik quote EmileV even.

Citaat:
Een belt is geen blessurepreveterend middel per sé! Het is een hulpmiddel om met de juiste ademtechniek een hogere intra-abdominale druk op te bouwen. Dit kan leiden tot een verhoogde aanspanning van buik en rugspieren wat dan weer kan leiden dat een grotere activitatie van de spier en dus zwaarder tillen.

Waarom zou dit je core verwaarlozen?

dat is meer relevant voor toppen
zodra je belt gaat gebruiken krijg je heel dat intra abdominale druk verhaal erbij en hoeven je spieren dus minder inspanning te verrichten om omhoog te komen. zelfde als diep inademen en dan zakken of uitademen en dan zakken. dan merk je verschil wel. je krijgt beetje bounce effect omdat je aan het compressen ben als het ware. minder effort is dus verwaarlozen in mijn ogen.
zelfde als deadliften met straps is ook verwaarlozen van je grip
je verbeterd iets omdat het er eigenlijk niet is

Rope Upright Rows deden het bij mij ook lekker.. met zo'n zwa rt triceps trouw.. misschien ook het proberen waard.

Niemand een opmerking over de boxsquat van Luppie???

Waarvoor doe je een boxsquat? Om meer explosiviteit te krijgen op de hoogte van je "box".
Dat betekent dat je op de box gaat zitten en de spanning van de benen haalt. En dan weer
explosief omhoog komen. En dat gebeurt niet echt in je filmpje Luppie.
Zoals jij em doet kun je net zo goed zonder box squatten van het heeft zo totaal geen meerwaarde dan een standaard quartersquat.

• Topic Starter Topic Starter
Geen verstand van Boxsquats.. Doe liever de gewone.. ik vind 1 squat per training genoeg.. je doet immers ook nog LegPress.. Eventueel Lunges.. Dan vind ik 2 Squats overdreven!

Niemand een opmerking over de boxsquat van Luppie???

Waarvoor doe je een boxsquat? Om meer explosiviteit te krijgen op de hoogte van je "box".
Dat betekent dat je op de box gaat zitten en de spanning van de benen haalt. En dan weer
explosief omhoog komen. En dat gebeurt niet echt in je filmpje Luppie.
Zoals jij em doet kun je net zo goed zonder box squatten van het heeft zo totaal geen meerwaarde dan een standaard quartersquat.

Jawel heb al wat bezwaren gehad. En gelikkig maar want nu ga ik het doen zoals het wel moet. Alleen dat kan pas dinsdag weer, en ik laat
dan ook graag zien of ik het beter doe dan afgelopen filmpje.
Iig bedankt allemaal want zo leer ik oefeningen beter uit te voeren.
Terwel ik dacht dat het goed was.

Geen verstand van Boxsquats.. Doe liever de gewone.. ik vind 1 squat per training genoeg.. je doet immers ook nog LegPress.. Eventueel Lunges.. Dan vind ik 2 Squats overdreven!
Maar als je variatie wilt of je traint fullbody dan kun je op meerdere dagen een squat versie doen.

Deads zou ik nog iets meer uit je benen halen, maar dat is maar net waar je van houd.
En persoonlijk hou ik niet zoveel van dat "swingen" bij de latpulley en voer ik em liever stricter uit. Maar nogmaals...het is maar net waar je van houd:D

Terug
Naar boven