- Waardering
- 6.327
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mooi ziet er goed uit, ging t goed met de onderrug?
Victor hoe denk jij over het nieuwe schema van Kelei, wat is jou visie daarop? Wil het namelijk zelf eens proberen binnenkort.
Sterke training Victor, en dat terwijl er nog meer in zat (@ RPE schaal).
Ik heb je artikel gelezen en ziet er weer goed uit!
Mooi artikel Victor! Iets wat ik in mijn achterhoofd ga houden!![]()
Wat vind je van deze gast z'n uitleg over buttwink?
Side raises dien je uit te voeren met gefixeerde schouderbladen, als je dat goed doet kan je het niet uit je traps halen. Knijp je schouderbladen naar elkaar toe en naar beneden en maak de raise tot ongeveer 80 graden --> profit.![]()
Mijn artikel omtrent het trainen met een split routine heb ik nog wat geüpdatet. Er staan richtlijnen in hoeverre het verstandig is om het volume door te pushen.

Dank voor deze tip ik heb de juiste houding gevonden!
Heb dit artikel van je ook gelezen! Klopt als een bus.
Zelf heb ik namelijk gemerkt dat ik in een korte tijd 12 weken ontzettende gains boekte met een UB/LB split
waarbij ik trainde volgens het principe
12 10 8 6 12,12
Dat wil zeggen voor elke spiergroep een basis oefening opbouwend in gewicht 12 reps, 10, 8, 6, dan een superset, met 12 reps voor de basisoefening en 12 voor een isolatie oefening.
Met de uitvoering 3 tellen voor de negatieve fase en 2 tellen voor de positieve fase van de beweging.
In principe pak je dan nagenoeg alle elementen die ik terug lees in jouw artikelen.
Een en ander vereist behoorlijk wat discipline omdat je krachtstats nergens meer over gaan. Ook is een trainingsmaatje wel handig.
Moet daar bij aantekenen dat dit echt wel iets is wat goed werkt voor beginners en half gevorderden of mensen die aan het terugkomen zijn.
Aangezien BB niet alleen om massa draait maar ook om vorm, symmetrie en proporties heeft een split routine voor wedstrijdatleten en ver gevorderden mijn voorkeur, omdat je dan bepaalde spiergroepen beter kan "vormen" of achterliggende spiergroepen meer aandacht kan geven.
Ik merk nl persoonlijk dat ik dan meer nodig heb in de isolatieoefeningen.
Wel vind ik dat een split waarbij je de spiergroepen echt over de week verdeeld een beetje onzinnig en veel te weinig.
Imo is een split een schema van 3/4 dgn op 1 dag rust 3/4 dgn op, waarbij je dus alles bijna 2x pw traint.
Maar misschien ben ik wel een beetje ouderwets haha.
Sorry ik zit je topic te vervuilen.
Maar je bent lekker bezig Victor! Keep up the good work, ik houd je site in de gaten!

Ben ik ook wel benieuwd naar..of misschien uitgedrukt in RPE schaal..Naar aanleiding van je artikel over hoeveel sets je moet draaien, toch even nagedacht, maar wanneer moet je een set meerekenen/hoeveel% 1rm?
IN, ga zelf ook wekelijks 4-5-6x trainen!
Elke sessie squats en dan ene dag Push andere dag Pull
Doel wordt uiteindelijk elke dag toe te werken naar 1RM @ 9RPE op de squats (FSQ of high bar)
Daarna dan flink was volume werk (10x3 of 15x2), maar nooit tot falen gaan nee!
Technisch falen is voor mij al een grens die ik wil gaan proberen te vermijden.
Naar aanleiding van je artikel over hoeveel sets je moet draaien, toch even nagedacht, maar wanneer moet je een set meerekenen/hoeveel% 1rm?
Ben ik ook wel benieuwd naar..of misschien uitgedrukt in RPE schaal..
Succes. Ik zou het rustig opbouwen en beginnen met 2-3 back-off sets. 10x3 of 15x2 is veel volume als je dat dagelijks gaat doen. Ik zou het volume met de tijd wat opbouwen als je merkt dat het op dat moment kan. Niet boven de @ 9 komen is een goede richtlijn ja.

Ik zie tot nu toe bij elke log waar ik langs ga 'slechte sessie'. Wat is dat toch vandaag..
Als je over een week maar een goede sessie knalt![]()