Fitness Seller

High frequency training project

• Topic Starter Topic Starter
Sterke deads hoor! Zeker met nog zoveel reps in de tank!

Ze gingen wel hard ja.

Nog voor de duidelijkheid. De bedoeling van de RPE's is trouwens niet om te patsen van; kijk hoeveel reps ik over heb. Maar om aan te geven wat de intensiteit van de werkset was. De gewichten gaan langzaam weer omhoog als alles goed voelt.

Prima training indeed! Ik snap wel dat je deadlift nog vrij vlot gaat als ik zie hoe veel gewicht jij pakt met box squats.....

Is je olympic squat bewust zo laag?

Ja ik doe nog voorzichtig aan i.v.m. mijn onderrug en knieën. Volgende keer verwacht ik die oefening weer te verzwaren.

Hierbij nog het vervolg van het vorige artikel.

Mooi stuk weer Victor!

Was inderdaad een mooi stukje Victor!:thumbs:

Wat heb je voor knieklachten gehad? Heb zelf namelijk ook wat last namelijk..

Bedankt. De knieën zijn nog licht geïrriteerd van de vorige cyclus. Het trekt waarschijnlijk pas weg als ik langer off neem. Zolang de pijn niet toeneemt, blijf ik zo doorgaan. Een beetje een moeizame start van deze cyclus, maar heb ik er vertrouwen in dat het goed zal gaan.

17-1-2014

box squat
3x60kg
3x100kg
3x130kg
2x3x170kg @ 8

wide grip bench (paused)
3x60kg
3x85kg
2x3x100kg @ 8-8,5

paused deadlift
5x100kg
5x140kg
5x155kg @ 6

pendlay row (wide grip)
5x60kg
3x5x80kg @ 7

ez bar upright row
10x47,5kg+3+3+3 @ 8,5-9

triceps bar floor extension
10x32,5kg+3+3+3 @ 9

ez bar curl
10x37,5kg+3+3+3 @ 9

Comment:
Dat gaat weer de goede kant op zo. Morgen de laatste sessie van de week.

pittige training vandaag dus.

Man, man! Sterk die benches en box squats!

Hoe diep is de box die je gebruikt?

Stevig volume ook! Gebruik je de sleeves nog? Anders die weer proberen?

De box squats zijn parallel, zie filmpje in 1ste post. Sleeves gebruik ik nog steeds ja.

18-01-2014

deadlift (reverse light bands)
3x100kg
3x140kg
3x180kg
1x210kg
3x220kg @ 7

paused chins
2xbw
2x20kg
3x2x35kg @ 9

front squat
5x60kg
5x85kg
2x5x100kg

incline bench press
5x60kg
3x5x75kg @ 7-7,5

step-ups
12xlight bands
12xlight + super mini bands @ 7

standing band leg curl
2x12xlight band @ 7

one leg calf raise
10xbw
2x10x8kg @ 9

assisted dragon flags
3x10xbw @ 8-9

band pull-throughs
12xlarge band

Comment:
Mooi, nergens last van gehad. Volgende week weer wat volume toevoegen.

Nette training!

Ik zie dat je veel met bands werkt. Zijn dat dezelfde die fysio's gebruiken (groen, blauw, rood etc)?

Zou je mij dinsdag kunnen helpen herinneren om daar wat uitleg over te geven? Ik heb ze namelijk zelf ook (blauw).

Nette training!

Ik zie dat je veel met bands werkt. Zijn dat dezelfde die fysio's gebruiken (groen, blauw, rood etc)?

Zou je mij dinsdag kunnen helpen herinneren om daar wat uitleg over te geven? Ik heb ze namelijk zelf ook (blauw).

Nee, zijn niet dezelfde.

Zou je mij misschien een link naar een webwinkel willen geven? Ik ben benieuwd wat voor bands dit dan zijn.

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:25 ----------

Deze? [Link niet meer beschikbaar]

Wat zeer lichte leg curls met een band voordat je gaat squatten heeft mij geholpen de kniepijn te verminderen. Zorgt er goed voor dat de hamstring en knie goede doorbloeding hebben gehad.

Wat zeer lichte leg curls met een band voordat je gaat squatten heeft mij geholpen de kniepijn te verminderen. Zorgt er goed voor dat de hamstring en knie goede doorbloeding hebben gehad.

Moet ik ook maar weer eens doen ja. Had ik zelf ook opgepikt uit vid van John Meadows maar ben er ook mee gestopt toen ik tijdje niet meer kon squatten

Mooi werk wordt er hier vericht Victor.

Ik heb overigens je vervolg ook weer met plezier gelezen.

Keep doing !

De bands had ik bij iron woody besteld. Die van strength shop zijn hetzelfde.

Die tip van de leg curls pas ik inderdaad al toe als ik merk dat mijn knieën wat meer geïrriteerd zijn. Deze training had ik er toevallig geen last van.

Aankomend weekend hoop ik het vervolg te posten. Op dit moment heb ik het best druk helaas.

20-1-2014

box squat
5x60kg
3x100kg
2x140kg
1x170kg
1x190kg @ 8-8,5
2x5x160kg @ 7

paused bench press
3x60kg
2x85kg
1x100kg
1x105kg @ 8,5
2x5x92,5kg @ 7,5-8

deficit deadlift
5x100kg
3x140kg
2x5x160kg @ 6

kb rows
5x24kg
3x5x32kg @ 7

ring dips
10x20kg+3+3 @ 9,5

Comment:
Na de deficit pulls zat ik er al doorheen. Het is weer even aanpassen. Morgen ga ik langs FTIO voor een trainingssessie.

Prima trainingen hier zeg!
Veel plezier morgen met FTIO samen!

Prima trainig Victor! Ik ga wel hard aan je onder doen morgen :o

Lijkt me leuk om de filmpjes een keer 'live' te zien :D

hoe set je die bands up voor de leg curls dan ?

Ik bevestig ze onderaan mijn power rack. Hieronder een voorbeeld hoe ik ze ongeveer uitvoer.

http://www.youtube.com/watch?v=8MsNscrk6hc

Gisteren bij FTIO getraind. Was een leuke training en wel een goede gym. Vooraf de metabolic training had ik nog 3x5x130kg gesquat, 2x5x160kg gedeadlift en 3x5x82,5kg gebencht. Deze lifts ga ik vanaf nu wel weer noteren.

Vandaag werd ik best belemmerd door de DOMS en mijn onderrug die snel verzuurde. Vandaar iets rustiger aan gedaan.

22-01-2014

deadlift
5x60kg
3x100kg
2x140kg
2x180kg
1x210kg @ 7

chins
3xbw
2x20kg
3x2x40kg @ 9

olympic squat
5x60kg
5x100kg
3x5x130kg.. dit voelt zoveel chiller aan dan reguliere power squats

cg axle floor press
5x40kg
5x70kg
3x5x87,5kg @ 7

pull-up
10x12kg+3+3+3

Comment:
Ondanks de relatief lage RPE's hakken de trainingen er wel goed in. Met de meeste oefeningen merk ik een krachtverlies van 10-15%. Een goed teken dat ik niet 'te licht' aan het trainen ben. Het gaat nog wel even duren om aan te passen. Op lange termijn drop ik de metabolic trainingen om mijn herstel te verbeteren. Ik verwacht een leuke supercompensatie als alles goed uitpakt.

Ik vond het mooi om te zien hoe jij nog net niet in de lucht springt met 130 kilo in je nek, zo explosief ga jij omhoog..

Verder hoop ik dat je een mooi artikel kan schrijven als je klaar op een gegeven moment alles goed hebt aangepast qua intensiteit en frequentie.

Veel plezier nog met de DOMS :)

Terug
Naar boven