XXL Nutrition

Contest Log HIIT 'm hard - part 2

Bezoekers in dit topic

Training van vandaag: Rug / Triceps
Er zit nog steeds vocht in mijn enkel en hij voelt ook nog niet helemaal stabiel, dus ene goede keuze gemaakt om even ene weke wat anders te doen.
Ik dacht ook voor vandaag (en donderdag) dat de keuze qua oefeningen zouden uitkomen op cable vs dumbbells o.i.d. maar in plaats daarvan heb ik het toch iets anders ingericht.

Rug was vandaag meer gefocust op algemene rugspieren en donderdag zal de focus meer op de lats liggen.
De focus van de triceps was nu op de lateral head, donderdag zal de focus op de long head liggen.

Alles wederom in superset gedaan. Eigenlijk van alles 3 sets van 10 herhalingen:
  • BOR: 50kg | Triangle Push-ups: BW
  • T-Bar row; 55kg | Triceps kickbacks: 4kg
  • Seated row: 30kg | Bench dips: BW
  • Dumbbell row: 25kg | Triceps pushdowns: 20kg
 
Wat een pech man, voor een dagje weg. Sterkte met de enkel.
 
Even niet gelogd, wel getraind, dus hier de samenvatting:

Woensdag: Schouders
4 oefeningen schouders gedaan, was een erg fijne training!

Donderdag: Borst/Biceps
4 oefeningen borst in superset met 4 biceps.
Borst oefeningen allemaal met dumbbells, en Biceps allemaal via Cable attachments.
Ook een erg lekkere training gehad.

Vrijdag: Rug/Triceps 20 pakken laminaat sjouwen
Rug/triceps stond op het programma. Maar vrijdag besloten om de begane grond aan te passen (nieuw likje verf, nieuwe laminaat vloer, etc.)
Dus in mijn hoofd gekregen om dan tijdens lunch maar het laminaat te halen.

Zaterdag: meubelboulevard
Want ja, ook een deel nieuwe meubels. Dus daar wel een paar km gelopen.

Zondag: Hout schuren en schilderen
Hele dag bezig geweest met schuren en schilderen, goede cardio sessie!

Eten/drinken:
Eigenlijk een beetje ruk. Vooral in het weekend. Niet dat ik mijzelf vol vreet, maar toch wel wat snacks 's avonds i.p.v. skyr. Ook wat meer alcohol gedronken.
Lastig om streng te zijn.

Slapen:
Eigenlijk al een paar dagen niet best. Onze kleine meid begint haar eerste tandjes te krijgen. Ze sliep dus een tijdje door van 19:00 tot 07:00, maar nu is het 1 a 2x per nacht wakker. Daarnaast wordt onze zoon ook nog wel geregeld 1x per nacht wakker. Dus we slapen niet best.

Enkel:
Zit nog steeds vocht in, en merkte gisteren na een hele dag op m'n poten te hebben gestaan dat ik er toch wel wat last van heb. Dus ik kijk het even aan maar ik denk dat ik een repeat van vorige week doe.
Dan volgende week een hele week benen + cardio.
 
  • Like
Waarderingen: KEUN
Hmm, hele week niet gelogd.

Afgelopen week maandag/dinsdag/woensdag/donderdag getraind. Geen benen.
Dus even lekker gedaan waar ik zin in had, nieuwe oefeningen uitproberen. Alles hoog in reps.

Van het weekend ons 8 jarig huwelijk gevierd, dus we hebben niet gelet op eten en drinken.
Er komen nu wat rustige weken aan zonder gekke dingen in het weekend, dus op eten letten in het weekend zal hopelijk beter gaan.

Enkel lijkt genezen. Van het weekend veel gelopen zonder problemen. Dus vandaag een benen dag gedaan met voornamelijk quad oefeningen.
Ging goed.
 
Training afgelopen dagen.

Eindelijk weer benen kunnen trainen. Bewust rustig aan gedaan.
Maandag dus benen getraind en focus gelegd op quad oefeningen.
Dinsdag Borst Biceps in superset
Woensdag de focus op deadlift.
En vandaag Rug Tricpes in superset

Morgen nog de focus op de kuitjes.

Ik wil een nieuw schema gaan maken voor de komende paar weken. Het soort schema dat ik nu doe vind ik erg prettig.
Alleen had ik nooit echt gekeken of ik ook wel alle delen van de spieren goed aanpak. Als voorbeeld, ik doe tricpes, maar de triceps bestaat uit 3 onderdelen, pak ik ze allemaal wel.
Dus dit wil ik gaan verwerken in mijn volgende schema.

Qua slapen gaat het af en aan. Ene nacht slapen we door, andere nacht 1 keer wakker vanwege peuter of baby.
 
Het zijn even wat rare weken geweest, en dat zal voorlopig ook nog wel even blijven.
Maandag nog gesport -> Borst/Biceps

De rest van de week bezig geweest met een verbouwing en eigenlijk te moe om te sporten.

Hopelijk maandag gewoon weer een normale week.

Qua voeding willen we eigenlijk een drastische aanpassing maken door goed te gaan tracken.
Want nu gaat het wat meer op gevoel.

Qua slapen gaat het gelukkig wel ok. Nachten kunnen we doorslapen, alleen gaan we veel te laat naar bed.
 
En helaas, geen normale week.
Maandag nog wat werkzaamheden in het huis gedaan. Vandaag ook niet aan sporten toegekomen.
Zaterdag wel door de Efteling gelopen en 13,5 KM gelopen.

Ik verwacht deze week nog wel meer klusjes te doen, dus of sporten erin zit betwijfel ik.
Ik zie het gewoon even als 2 weken vakantie.

Doel deze week is een nieuw schema in elkaar te zetten. Geeft altijd motivatie.
 
In! Suc6!
 
Alleen had ik nooit echt gekeken of ik ook wel alle delen van de spieren goed aanpak. Als voorbeeld, ik doe tricpes, maar de triceps bestaat uit 3 onderdelen, pak ik ze allemaal wel.
Ik zou me niet druk over maken over dit soort 'tweaks'. Als ik je log globaal doorlees en waar je 'struggles' liggen, zou ik me gewoon focussen op de basics; consistentie en regelmaat in training, voeding en slaap. Daar haal je 90% van het resultaat uit.
 
Ik zou me niet druk over maken over dit soort 'tweaks'. Als ik je log globaal doorlees en waar je 'struggles' liggen, zou ik me gewoon focussen op de basics; consistentie en regelmaat in training, voeding en slaap. Daar haal je 90% van het resultaat uit.
Ja dat klopt sowieso.
Regelmaat in training was sinds corona eigenlijk geen probleem, ging iedere dag tijdens mijn pauze. Eigenlijk pas sinds een paar weken is alles een beetje overhoop. Slaap was te verwachten met een baby maar dat ging eigenlijk snel goed.
Voeding was zeker een dingetje....

Hoe ik mijn post hierboven eigenlijk bedoelde. Ik heb de afgelopen week onderzoek gedaan om te kijken of ik in mijn oefeningen uberhaupt wel al mijn spiergroepen goed raak. En ook van interesse, de wetenschap erachter. Was gewoon interessant om te onderzoeken.
Plus, dit geeft mij altijd weer motivatie.

Dus, maandag een nieuw schema. Weer zorgen dat ik goed op mn eten let. Ook weer eens creatine besteld, dat was ook weer lang geleden.
 
Is niet meer zo heel veel activiteit hier. Maar ik zie dat je ondanks, baby, thuiswerken en andere struggles nog lekker doorgaat. Volhouden dus :thumb:
 
Is niet meer zo heel veel activiteit hier. Maar ik zie dat je ondanks, baby, thuiswerken en andere struggles nog lekker doorgaat. Volhouden dus :thumb:
Ja klopt, afgelopen 2 weken was echt drama.
Maandag pakbik alles weer op. Hopelijk heen bijwerkingen van de prik, net gehad.
 
Ja klopt, afgelopen 2 weken was echt drama.
Maandag pakbik alles weer op. Hopelijk heen bijwerkingen van de prik, net gehad.
Ik (en de meesten vlgs mij) heb alleen 24h last gehad van een stijve schouder. Op dag 2 moet je de armtraining weer normaal kunnen doen.
 
Ik (en de meesten vlgs mij) heb alleen 24h last gehad van een stijve schouder. Op dag 2 moet je de armtraining weer normaal kunnen doen.
Tot nu toe alleen last van een stijve schouder. Maar morgen staat benen op het programma dus moet goed komen :)
 
Hehe, eindelijk weer gesport. Ben nog bezig mijn nieuwe schema te finetunen.

Workout (tussen 12:00 en 13:00)
1625493398360.png

Niet veel oefeningen, maar wel veel reps. Was best lekker en was eigenlijk ook wel gesloopt.

Voeding
07:00 havermout met magere yoghurt en 1 scoup whey
09:00 1 volkoren cracker met 2 plakken nep kip
11:00 1 volkoren cracker met 2 plakken nep kip
12:00 nectarine
13:00 wortelwrap met tonijn/appel/beetje kaas/spitskool + shake met melk, 1 scoup whey en een banaan
15:00 handje nootjes

Rond 18:00 avondeten
Rond 21:00 skyr (halve bak)

Bovenstaande voeding is een normale doordeweekse dag. Qua avondeten is voornamelijk vegetarisch met veel groente en max 50 gram aan koolhydraat (volkoren pasta of meergranen rijst)
 
Workout
1625572019853.png

Was nog een beetje aan het experimenteren wat lekker bij elkaar past, maar dit gaat hem wel zo worden voor nu.
Was een lekkere training, alleen buik vergeten te doen. Voor de volgende keer.
 
Workout: Schouders/Armen
1625664569494.png

Ging lekker, wel mega spierpijn van maandag in mijn benen. Gaat vanzelf wel weer over.
 
Workout: benen
1625749687461.png

Deadlift qua kg's opgebouwd, van 70 naar 110 (10 kg per set erbij). Laatste 2 sets niet de volledige reps gehaald.
Rack pull erachteraan was helemaal pittig, begon op 110 en gezakt naar 90, voelde beter.
Bij de SLDL was ik eigenlijk al ver leeg, dus reps waren ongeveer gehalveerd.

Merkte goed dat ik nog wat spierpijn had van maandag. Had 2 weken bijna niet gesport, dan komt de spierpijn bij mij al snel.
Volgende week zal vast weer beter gaan. Toch niet ontevreden.
 
Workout: Borst/Rug
1625836156273.png

lekkere training, ondanks de minder leuke berichten vanuit de overheid
- Gaat decibel nog door?
- Kan ik over 3 weken nog wel op vakantie naar Frankrijk

Dus dit maar gebruikt als motivatie.
Nu weekend!
 
Back
Naar boven