AndroidHealthClinic

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Carbs is het niet.
Weet je hoe lang het duurt voordat je glycogeen voorraad leeg is bij kt? Ook al doe je 2 uur lang fokking zwaar kt, dan nog is ie lang niet leeg. (Als je in de bulk bent zeker)

Denk toch je vocht.
Je staat om 7 uur op? Kt 12 uur later?
In die 12 uur drink je 2-2,5 liter?
Weinig hoor, ook al ben je een vrouw.
Tik eens extra voor de traijing halve liter water weg (desnoods met wat druiven suiker) en kijk wat er gebeurd.

Eens kijken hoeveel ik drink op een dag. Ik kom ook niet aan zoveel liters ben ik bang

wat info over glycogeen met kt en hoe snel dat leeg is

Muscle glycogenolysis during differing intensities of weight-resistance exercise. - PubMed - NCBI

Influence of differing macronutrient intakes on muscle glycogen resynthesis after resistance exercise

Deze studie zegt dat een fullbody workout van 9 oefeningen, 3 sets per oefening op 80% van 1 RM glycogeen met 1/3e vermindert. 9 sets voor een specifieke spiergroep verminderen het glycogeen met 36%.

Koolhydraten innemen met als doel je glycogeen aan te vullen is dus onzin; met normale maaltijden/leven zal dit allang weer aangevuld zijn voordat je dezelfde spiergroep weer traint.

Ikzelf zou dus aanraden om je carbs VOOR je training te nemen; mocht je glycogeen wat uitgeput zijn, dan vul je dat hiermee aan. Is dit belangrijk? Nee eigenlijk niet, maar je oogt wat voller in de gym, en het gaat mij hier vooral om het mentale aspect. Je (in ieder geval ik, en ik heb gelijk) voelt je energieker en kan dus zwaarder trainen.

(knip en plak werk uit ander topic)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.984
Carbs is het niet.
Weet je hoe lang het duurt voordat je glycogeen voorraad leeg is bij kt? Ook al doe je 2 uur lang fokking zwaar kt, dan nog is ie lang niet leeg. (Als je in de bulk bent zeker)

Denk toch je vocht.
Je staat om 7 uur op? Kt 12 uur later?
In die 12 uur drink je 2-2,5 liter?
Weinig hoor, ook al ben je een vrouw.
Tik eens extra voor de traijing halve liter water weg (desnoods met wat druiven suiker) en kijk wat er gebeurd.

Ik sta om 9 uur op meestal en dan van 20:00 - 22:00 sporten doorgaans. Soms een keer overdag. Dan heb ik inderdaad 2-2,5L op.

Zelf vind ik 3L echt niet weinig, daar verschillen onze meningen dus over :o

Ga dat volgende training eens doen, het water. Druivensuiker heb ik zo los niet in huis.

Eens kijken hoeveel ik drink op een dag. Ik kom ook niet aan zoveel liters ben ik bang

Ik gebruik de app Hydro Coach waarmee ik het kan bijhouden, erg makkelijk vind ik.

wat info over glycogeen met kt en hoe snel dat leeg is

Muscle glycogenolysis during differing intensities of weight-resistance exercise. - PubMed - NCBI

Influence of differing macronutrient intakes on muscle glycogen resynthesis after resistance exercise

Deze studie zegt dat een fullbody workout van 9 oefeningen, 3 sets per oefening op 80% van 1 RM glycogeen met 1/3e vermindert. 9 sets voor een specifieke spiergroep verminderen het glycogeen met 36%.

Koolhydraten innemen met als doel je glycogeen aan te vullen is dus onzin; met normale maaltijden/leven zal dit allang weer aangevuld zijn voordat je dezelfde spiergroep weer traint.

Ikzelf zou dus aanraden om je carbs VOOR je training te nemen; mocht je glycogeen wat uitgeput zijn, dan vul je dat hiermee aan. Is dit belangrijk? Nee eigenlijk niet, maar je oogt wat voller in de gym, en het gaat mij hier vooral om het mentale aspect. Je (in ieder geval ik, en ik heb gelijk) voelt je energieker en kan dus zwaarder trainen.

(knip en plak werk uit ander topic)

Niet de gehele artikelen gelezen.

Zelf raak ik regelmatig bloated als ik veel carbs in één meal nuttig. Daarom zou ik niet bewust extra carbs voor de training willen eten.

70% van de tijd train ik na het avondeten, waar ik toch al 30% van m'n dagelijkde carbinname eet.

• #1.987
30/10 > 6/11 - Bulk week 5
Gewicht: 70.0 > 69.9 (-0.1)
Taille: 70.25 > 70.5 (+0.25)
Heup: 88.25 > 88.25 (-)
Kcals: 2800

Al m'n meetgegevens van begin deze bulk zijn gedelete in notities. Selecteerde alles en toen drukte ik op P perongeluk :(

Even kijken hoe aankomende week gaat. Ben niet meer op of boven de 70 gekomen afgelopen week. Weeg gemiddeld 3x per week.

30/10 > 6/11 - Bulk week 5
Gewicht: 70.0 > 69.9 (-0.1)
Taille: 70.25 > 70.5 (+0.25)
Heup: 88.25 > 88.25 (-)
Kcals: 2800

Al m'n meetgegevens van begin deze bulk zijn gedelete in notities. Selecteerde alles en toen drukte ik op P perongeluk :(

Even kijken hoe aankomende week gaat. Ben niet meer op of boven de 70 gekomen afgelopen week. Weeg gemiddeld 3x per week.
Kun je dat niet ongedaan maken of een oudere versie inladen?

• #1.989
Kun je dat niet ongedaan maken of een oudere versie inladen?

Ik heb Quickmemo van android. Er staat wel een pijltje terug (ongedaan knop) maar die kan je niet indrukken. Zelfde voor pijltje naar voren... Wie dat bedacht heeft.

Heb al vaker daardor gehad dat ik iets kwijt ben dus ga zo maar een backup maken van alle notities.

Ik heb Quickmemo van android. Er staat wel een pijltje terug (ongedaan knop) maar die kan je niet indrukken. Zelfde voor pijltje naar voren... Wie dat bedacht heeft.

Heb al vaker daardor gehad dat ik iets kwijt ben dus ga zo maar een backup maken van alle notities.
Klinkt als een klote app. Je kunt ook keep van google gebruiken, dat heb ik ook lang gedaan voor mijn gewicht. Of zoals ik nu doe het allemaal in een excel bestand zetten.

• #1.991
Klinkt als een klote app. Je kunt ook keep van google gebruiken, dat heb ik ook lang gedaan voor mijn gewicht. Of zoals ik nu doe het allemaal in een excel bestand zetten.

Zojuist Keep gedownload, ga zo eens even kijken ernaar. Ziet er in ieder geval al goed uit :)

Hield het voorheen ook bij in een excelbestand (én quickmemo) maar vond dat teveel gedoe.

Zojuist Keep gedownload, ga zo eens even kijken ernaar. Ziet er in ieder geval al goed uit :)

Hield het voorheen ook bij in een excelbestand (én quickmemo) maar vond dat teveel gedoe.

Ik heb een weegschaal die mijn gewicht voor mij onthoudt :-0

Drink je al meer dan stinkie? :D

• #1.994
Doet die van mij geloof ik ook, maar niet met een app naar m'n telefoon :(
En wil het graag op m'n telefoon gemakkelijk kunnen opzoeken

Vanavond voor training halve liter extra :)

Die van mij lekker wel :p. En hij meet ook mijn vp etc, maar dat slaat nergens op haha

• #1.996
Die van mij lekker wel :p. En hij meet ook mijn vp etc, maar dat slaat nergens op haha

Die van mij meet ook vetpercentage, botmassa, water, bmr en weet ik het :p
Maar daar vertrouw ik uiteraard niet op.

Hoewel de weegschaal wel (toevallig) gelijk kan hebben met 22.5% vet.

• #1.997
6/11/2017 - week 1, dag 1 (#30)
BP paused

1x5 30 kg
1x4 37.5 kg
1x4 37.5 kg
1x3 45 kg (ipv 1x4 verkeerd in m'n hoofd)
1x4 45 kg
1x3 50 kg
1x3 50 kg
1x3 50 kg
1x3 50 kg
1x3 50 kg

Squat
1x5 55 kg
1x4 65 kg
1x3 75 kg
1x3 75 kg
1x3 85 kg
1x3 85 kg
3x3 85 kg geskipt
Godver... Ik voelde héél licht weer een steekje hoog in m'n lies onder in de reps.
Is het dan zo dat ik alleen m'n rechtervoet meer naar voren kan houden (en last van m'n knie krijg bij BP) óf last van m'n lies ???
Ben meteen gestopt ookal voelde ik het licht, omdat ik niet wil wat ik een tijdje terug had met m'n lies.
Weet even niet wat ik moet doen... Morgen bel ik de fysio ivm m'n schouder, moet ik dan ook maar meteen die vrouw lang aan de lijn houden ivm de squats?
Nog 3 sessies (om maar wat te noemen) fysio gaat weer €110 kosten...

BP paused
1x5 30 kg
1x5 37.5 kg
1x5 45 kg
1x5 45 kg
1x5 45 kg
1x5 45 kg
1x5 45 kg
Deze sets vrij weinig last van front delt, vorige blok meer. Dit blok dacht ik minder na en deed ik het gewoon.
Teveel nadenken levert dus verkeerde houdingen op.

Squat (geskipt)
1x5 60 kg
1x4 70 kg
5x3 80 kg

GCPD
3x12 32 kg

RDL
3x8 62.5 kg
Met deadlift vanaf de grond.

Bench squeeze
3x15 sec

Fysio oefeningen
3x10 post delt naar achteren bewegen met 2 kg
3x3 bosubal uitlopen en pushup 3x per keer
3x10 bosbul rear delt flys met 2.5 kg
3x6 sec bosubal knuffelen

Trainingstijd: 95 min

Vanavond op tijd naar bed, ben wat moe sinds ik ziek ben geweest en zit nu best in m'n hoofd met bovenstaand probleem.

Wanneer ga je naar de HA?

Irritant is het als je lijf niet helemaal mee helpt. Zou ook kunnen komen dat je lichaam minder goed hersteld door die griep tijdje terug?. Hopelijk is het snel weer weg. Fysio is erg duur O.o

• #1.999
Wanneer ga je naar de HA?

Irritant is het als je lijf niet helemaal mee helpt. Zou ook kunnen komen dat je lichaam minder goed hersteld door die griep tijdje terug?. Hopelijk is het snel weer weg. Fysio is erg duur O.o

Ik ga morgenochtend :)
Heb gisteren te weinig gezweet (squats dus geskipt) om te merken of het extra drinken vooraf hielp.

Ja nogal... Zou kunnen van het herstel. Maar toch ben ik bang iets te vernaggelen als ik zo door ga.
Ik ben niet zo ervaren over de jaren heen dat ik pijntjes echt goed kan herkennen en onderscheiden als slecht herstel/komende blessure/gewoon even wat randoms :(

Terug
Naar boven