Fitness Seller

Ironsport's Strongman Logg.

• Topic Starter Topic Starter
Van me zelf wel het is mijn logg he...lol.

Ik weet niet of Cees nog een logg bij wil gaan houden hij doet namelijk "de sterkste man onderdelen logg al".
Van Wesley weet ik het niet eerlijk gezegd wat ie wil.

Vandaag, deadlift.

Deadlift van de grond, 5x2.
5x2 met 290kg.

Platform deadlifts staan op 1, 25kg schijf, singles,
170x1, 180x1, 180x1, 200x1, 220x1, 250x1.

Latt pull down, 4x12,
60-100kg.

Zittend roeien, 3x10,
60-120kg.

Dat deadlift schema lijkt me wel zwaar. Ik moet (voor mezelf) iedere training toch een klein beetje opbouwen. Ik begin in principe toch altijd ff opwarmen met 70 en 120. Ik zou er niet aan moeten denken om nu gelijk vanuit het niets te beginnen met 260 (uitgaande van een doel van 320). Ben gisteren weer begonnen aan dat 3x3 max effort schema. Eind november eindigde ik met een 3tje op 255, zat wel meer in trouwens. Nu gisteren als laatste beurt een 3tje op 240. (Voelde trouwens voor m'n gevoeld zwaarder als dat 3tje op 255 van eind november.) Daarna nog twee rug assistance oefeningen. Toen gaan squatten (want jullie doen toch ook altijd deadlift en squat op één dag?), maar het leek wel of ik al m'n kracht kwijt was. Ik ga niet eens zeggen wat ik deed, dat durf ik niet. Dus dat beviel me (nog) niet zo, deadlift en squat op één dag.

Jan we deden idd dead en squat op een dag. Nu we dit schema volgen word dat denk ik anders.
Wat je vooral niet moet doen is te hoog inschatten. Als je top nu 290 is ga dan niet voor 320 maar voor 305 of 310. Dit is maar een voorbeeld hoor.
Mijn top is 340 en ik heb het schema berekent op 360. Ik ben nu een beetje bang dat dit iets te hoog gegrepen is, vandaag ging wel maar het was net aan.

Als je dr voor kiest om squat en deadlift op een dag te trainen wat ik lang heb gedaan en de afgelopen maanden met Cees ook gedaan heb doe dan geen acc oefeningen voor rug.
Als je met squat begint doe daarna dan gelijk je deadlift variant en vica versa, ook dit is maar een voorbeeld.

Bv:
Box squat, max triple,
Romanian deadlift, 2x8,
Pull throughs, 4x10,
Legg curls, 4x10.

En:
Rack deadlift, max triple,
Front squat of legg press, 2x8,
Pull Throughs, 4x10,
Legg curls, 4x10.

Zo zou ik die dagen dan op delen. Op een andere dag zou ik dan oefeningen voor rug doen.
Bijvoorbeeld op een "bovenlichaam-dag".

Bv:
Militairy press, max triple, dan 2x8 licht,
One arm dumbbell press, 4x6,
Small bench press, 5x5,
Pushdowns, 4x10,
Front pull downs, 4x10.

Als je dan nog niet genoeg rug hebt gedaan kan je altijd op een extra dag doen:

Bv:
Bent over row, 3x10
Hammer curls, 3x10,
Heavy abs, 4x6
Gripp werk, 2 oefeningen.

Je ziet keuze genoeg. Ik zou dan als je herstel vermogen het toelaat gaan voor 1 squat/dead dag, 2 upperbody dagen, 1 extra dag en 1 onderdelen dag.

Ook hierin kan je wisselen en rouleren,
Bv,

Dag 1, squat/dead
Dag 2, upperbody
Dag 3, onderdelen
Dag 4, combi extra werk/upperbody.

Wat zie ik daar nou.......even goed kijken hoor..........ja, dat zijn volgens mij.....ja hoor dat zijn STRAPS!!!!!!! :hahaha:

Nee ff serieus, monstergewichten!

Bij Strongman wedstrijden mag je in 80 procent van de gevallen ook straps gebruiken dus moet je daar wel mee trainen..
@JP hehe van jou is logica maar ik ben benieuwd of het voor de anderen ook te doen is.
Mijn grote angst is iig dat ik halverwege moet afhaken.
Zo heb ik elke week een doel!

Brute deadlift bro!
Je gym ziet er ook wel goed uit.

Dit gewicht zou ik nog wel zonder straps kunnen doen. Het probleem is dat ik dan over/onderhands moet gaan. Dat is nogal blessure gevoelig, het is een k*t positie voor je biceps. Ik lift nogal explosief en blijf liever blessure vrij.

Bij Strongman wedstrijden mag je in 80 procent van de gevallen ook straps gebruiken dus moet je daar wel mee trainen..
@JP hehe van jou is logica maar ik ben benieuwd of het voor de anderen ook te doen is.
Mijn grote angst is iig dat ik halverwege moet afhaken.
Zo heb ik elke week een doel!

Als je 10-15kg boven je huidige pr gaat zitten is het ook voor jou te doen hoor denk ik.
Maak gewoon een niet al te grote sprong je kan op je max test dag toch zo zwaar gaan als je wilt en gewicht toevoegen kan altijd. Zorg in iedergeval dat je je sets en reps kan maken. Als je een keertje faalt is dat geen ramp. Falen kan aan zoveel dingen liggen, eten,rust,motivatie etc etc. Heb vertrouwen in jezelf!!

super training weer en leuke pics!

Whehe, altijd grappig om te zien dat zoveel Powerlifters/Strongman een kale kop hebben. ;)

Die Cees is ook geen kleintje trouwens!

Dit gewicht zou ik nog wel zonder straps kunnen doen. Het probleem is dat ik dan over/onderhands moet gaan. Dat is nogal blessure gevoelig, het is een k*t positie voor je biceps. Ik lift nogal explosief en blijf liever blessure vrij.

Blessure gevoelig? Je hebt al een blessure aan je biceps gehad? Of je bent gewoon bang om er een te krijgen? Want in dat laatste geval, op powerlifting meets worden regelmatig meer dan 400kg getrokken zonder straps hoor. Imo train je best zonder straps als je zonder kan, denk dat je resultaten in strongmanwedstrijden toch grotendeels van je grip afhangen?

Als je 10-15kg boven je huidige pr gaat zitten is het ook voor jou te doen hoor denk ik.
Maak gewoon een niet al te grote sprong je kan op je max test dag toch zo zwaar gaan als je wilt en gewicht toevoegen kan altijd. Zorg in iedergeval dat je je sets en reps kan maken. Als je een keertje faalt is dat geen ramp. Falen kan aan zoveel dingen liggen, eten,rust,motivatie etc etc. Heb vertrouwen in jezelf!!

Dat is ook waarom ik "maar" op 225 inzet.
Zo heb ik meer kans dat ik mn reps en sets gewoon haal en op de max dag kan ik als ik de 225 haal zoals je al aangeeft altijd nog zwaarder:D
Lol ik zag het als een ramp als ik een keer zou falen dan zou het hele schema in de war zijn dus mislukt.
Grote onzin natuurlijk.

@Monsterstrength
Op strongmanwedstrijden mag je zoals ik al eerder schreef in dit topic in de meeste gevallen straps gebruiken bij je deadlift.
En grip is dan wel belangrijk maar die traint hij wel met bv timberwalk etc..

Blessure gevoelig? Je hebt al een blessure aan je biceps gehad? Of je bent gewoon bang om er een te krijgen? Want in dat laatste geval, op powerlifting meets worden regelmatig meer dan 400kg getrokken zonder straps hoor. Imo train je best zonder straps als je zonder kan, denk dat je resultaten in strongmanwedstrijden toch grotendeels van je grip afhangen?

Ik heb nog niks aan me biceps gehad Dries. Je hebt helemaal gelijk wat betreft de powerlift wedstrijden. Ik twijfel dr aan of het soort grip dat je gebruikt bij zware deadlifts hetzelfde is als bv bij farmers. Ik heb wel crush sterkte maar mis endurance sterkte..beter kan ik het ook niet verworden.

Vandaag: onderdelen te Schiedam,

Conans Wheel,
200x1 rondje,
250x1,5 rondje,
300x0,5 rondje.

Forward Hold, ongeveer 25kg,
30 sec.

Farmers Walk, 100kg per hand, 75m op tijd,
1 minuut en een paar tellen.

Ik moest de farmers na ongeveer 65m laten vallen en zat toen op 35sec...die laatste 15m waren een ****ing hell en kostte me heel veel tijd. Volgende keer maar gewoon doorlopen...lol.

Stenen, op 1,70m
105kg, 3x,
110kg, 1x,
120kg, 1x,
130kg, 1x.

Al met al toch een aardige training na het deadliften van gister wat me zwaar gevallen is.

Jan "REAL DUTCH POWER" en Viking van dit board waren dr ook. Voor Viking was het op de meeste onderdelen van vandaag de eerste keer maar ik vind dat hij het goed gedaan heeft. Met oa een Conans Wheel van 250kg een half rondje.

Tnx, het is goed bevallen in ieder geval dus ik ga er zeker vaker bij zijn.
De Conans wheel en Forward hold vielen idd niet tegen maar de steen wel vanwege mijn ontbrekende soepelheid. Van de week gelijk maar beginnen met rekken om dat ouwe lichaam van mij wat soepeler te maken, lol.

Ik denk dat je ook sterk bent op de logg press en Yoke. Volgende keer maar is proberen.

Ik zou het echt niet weten maar we gaan het wel zien de volgende keer.

Terug
Naar boven