Fitness Seller

Ironsport's Strongman Logg.

Ahja, de pullthrough :D

Ook sinds kort opgenomen in mijn roulatie van regelmatig terugkerende oefeningen. De enorme ROM maakt hem echt een sloper...

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat Cees me trainingsmaat ook mijn onderdelen prestaties wel gaat posten, maar hier kan ik ze een beetje toelichten.

Vanavond onderdelen:

Yoke/20m sprints,

Opwarmen:
100kgx20mx2
200kgx20mx2

4 Runs, getimed,
300kgx20m
300kgx20m
300kgx20m
300kgx20m

Allemaal voor mij rond de 11,30 sec.

Boom, uiteindelijk op herhalingen, ging voor een max single
70x5
90x5
110x3
120x1 Failed!!
100x10, 1 keer clean dan press.

Ik denk dat me rug spieren me erectors om precies te zijn een beetje te vermoeid waren na gister had geen "stijfheid" in me rug en heb het max werk verder maar laten zitten en heb reps gedaan.

Farmer holds 100kg,
55 sec./ 1 keer.

Stenen, 100,105,115,120,130 op 1,3-1,35m
3 runs allemaal rond de 20sec schat ik.

Ik weet het zijn lichte stenen maar de 140 is klaar en wacht op transport en de 160 is in de maak zegt Jan.

Toch wel een lekkere training!

Ziet er zwaar uit die training! Volgens mij zou ik het op dit moment niet redden met mijn conditie en zou ik me halverwege leegkotsen, haha!
Wat doe jij zoal om je conditie op peil te houden/brengen?

Ik probeer af en toe wat te wandelen... Maar ik denk door de onderdelen regelmatig te trainen je op een gegeven moment alleen daar door al beter in conditie komt. Ik weet nog wel dat ik in het begin op onderdelen dagen nog wel is "near death" ervaringen heb gehad ..lol maar nu gaat het aardig goed moet ik zeggen.

Dat probleem heb ik dus ook regelmatig als ik op snelheid ga werken tijdens de training. Zeker nu het buiten kouder word en de kachel op de sportschool de lucht lekker droog maakt omdat sommige mensen het "koud" hebben. Volgens mij trainen ze dan niet hard genoeg, maar ja!

Ik neem aan dat je dan ook op een wat hoger tempo wandelt? Hardlopen zit er natuurlijk ook niet meer in met jouw BW?

Nee ik kan wel rennen hoor maar dan alleen in een "medley" als het echt moet haha.

Wheel flips, medleys en zware onderdeel dagen brengen je aardig in ik noem het maar "sterksteman conditie".

We proberen het tempo altijd erin te houden dat wel zowel op onderdelen dagen als in de gym!

ps Ik heb het nooit koud!!

heb je eigen stones (en overige onderdelen) of doe je dit altijd in schiedam.

In Schiedam. Maar me maat supercees heeft een boom liggen in zijn gym, en is bezig met het verzamelen van wat onderdelen, hij heeft al een band,farmers,boom nu nog stenen en een onderkomen en we kunnen ook bij Cees trainen!

Laatst bewerkt:
Trainen jullie meestal met 3 man of ook wel eens met meer? ik vroeg me eigenlijk af die gasten die bij Atlantis in vlaardingen trainen daar ook bij jullie mee doen?

3 of 4, 5 ,vaak is Fouad er ook en sinds kort Wesley. Geoffrey is er soms. Die andere van Atlas heb ik in Schiedam nog nooit gezien. Maar kan zijn dat ze er wel komen hoor. Dus al met al een aardig clubbie, ik vergeet Jefri Phlips nog die heeft ook al een aantal keer meegedaan. Maar volgens mij is iedereen welkom hoor, je moet alleen even Jan contacten het blijven zijn spullen.

Laatst bewerkt:
Dat is idd nog een aardig groepie. Als de feestdagen voorbij zijn ga ik zeker Jan contacten want nu heb ik het toch te druk met allerlei onzin. En dan maar hopen dat mijn onderrug het houd want mijn deadlift en squat zijn nog niet echt op peil maar het gaat wel weer de goeie kant op.

Ok dan ,klinkt goed!

Wel top van die Jan als hij inderdaad zo sympathiek reageerd op enthousiaste mensen die mee willen trainen.

Jan is de strongman promoter van Nederland, hij vertelde onder het trainen dat ie alle sterkste man van de wereld wedstrijden heeft op 2 of 3 na...

jan is een topper en wil de sterksteman sport uit het verdom hoekje halen wat mensen er ook van zeggen het is gewoon TOPSPORT

Vandaag:

upperbody/overhead,

opwarmen 1 arm dumbbell press, 2x8
20kgx8 reps per hand, 2 sets.

MP press strict,
opwarmen, stangx5, 50kgx5 80x5

werksets 5x5,
80kgx5, 100x5, 105x5, 110x5, 115x3, 10 sec rust +1

licht 2x8,
80kgx8, 80x6 10 sec rust + 1.

1 arm dumbbell press, 3x8,
20kgx8, 30x8 ,30x8.

Speed small gripp bench press, 5x5
110kg, 5x5.

french press, z-stang, 4x8
50kg, 4x8.

push downs, 4x8
20-40kg, 4x8.

Front pull downs, 4x8
90kg, 4x8.

Klaar!

goeie mp's!

Ach ik had die 115 ook 5x willen hebben maar raakte uit me bewegingsbaan en toen ging ie niet meer lol, volgende keer beter.
Ik denk dat ik volgend keer voor een paar singles ga, de eerste rep is altijd de moeilijkste lijkt het wel..

Terug
Naar boven