Fitness Seller

KapiteinKoolvis: -83kg Raw powerlifting

• Topic Starter Topic Starter
drc -9w

Vandaag stond max voor squat op het programma. Aangezien ik van een blessure af kwam had ik er niet echt veel van verwacht maar het ging wel beter dan verwacht. Zonder pijn zwaarder dan mn max kunnen doen dus ik ben nu wel genezen.

Squat
5x100
3x120
3x140
1x160
1x170
1x180 super snel en easy, dit wordt mn opener waarschijnlijk
1x190 deze faalde ik omdat ik veel te diep zakte en daarna niet meer omhoog wilde goodmorningen
1x202,5kg heel erg close... echt jammer
1x202,5kg zelfde verhaal https://www.instagram.com/p/BEBhKaPlN4U/?taken-by=guusderickx

Bankdrukken paused
5x70
4x85
3x97,5
2x105
2x105
2x105

db press
3x5x34kg per kant

Hyperextensions
3x8x8 met elastieken

Ik was bang dat ik door mijn blessure veel heb moeten inleveren op squat maar dat is dus niet het geval. Ik ben niet achteruit gegaan maar vooruit ook niet echt, alhoewel 170 en 180kg in januari vrij traag gingen, nu kan ik ze wel redelijk snel. Hopelijk squat ik op de DRC 200kg of meer, heb er nu in ieder geval wel weer vertrouwen in.

Na het zien van de video is mijn oordeel dat het aan de muziek lag

Na een faalbeurt met 12.5 kg verhogen? Wazdeze?

Die 180 ging nou ook weer bepaald niet zo hard dat ik dacht dat er nog wel 22,5kg in zat tbh. Die 202,5 was tich een vrij kansloze fail of niet? K zou nu niet meer van die gekke dingen doen tot aan DRC en gewoon je volumes blijven draaien

Die 180 ging nou ook weer bepaald niet zo hard dat ik dacht dat er nog wel 22,5kg in zat tbh. Die 202,5 was tich een vrij kansloze fail of niet? K zou nu niet meer van die gekke dingen doen tot aan DRC en gewoon je volumes blijven draaien

Dit waren de volumes die op het schema stonden, 200 is mn max en ik moest van sheiko 200-210 proberen. Ik ben met squat en deadlift nooit goed in reps maken geweest maar wel goed in grinden. Heb er op dezelfde manier in januari 200kg squat uit weten te grinden https://www.instagram.com/p/BAFgq_JFN-X/?taken-by=guusderickx

1rm calculatoren kloppen ook nooit met mijn sq of deadlift, alleen bench is wel ongeveer volgens de theorie

Die 180 is al zware beurt voor opener zoals het er op film uitziet.

ik denk dat je zo ook wel een barbell sloopt als je hem op die manier op die vangers dropt.

Dit waren de volumes die op het schema stonden, 200 is mn max en ik moest van sheiko 200-210 proberen. Ik ben met squat en deadlift nooit goed in reps maken geweest maar wel goed in grinden. Heb er op dezelfde manier in januari 200kg squat uit weten te grinden https://www.instagram.com/p/BAFgq_JFN-X/?taken-by=guusderickx

1rm calculatoren kloppen ook nooit met mijn sq of deadlift, alleen bench is wel ongeveer volgens de theorie

1rm calculators heeft zowat niemand wat aan.
Ik hoop voor je dat dit niet nog vaker in je schema staat dan want dit moet je nu de komende acht weken niet meer willen. Zo nine weeks out wil je gewoon flinke volumes draaien met misschien af en toe eens een conservatieve max ertussen.

Ik hoop voor je dat dit niet nog vaker in je schema staat dan want dit moet je nu de komende acht weken niet meer willen. Zo nine weeks out wil je gewoon flinke volumes draaien met misschien af en toe eens een conservatieve max ertussen.

ik denk eerlijk gezegd dat het niet aan het schema ligt. Maar wellicht aan het feit dat je na je blessure iets te optimistisch bent geweest met je max invullen en weer meteen 200 hebt ingevuld terwijl je ook wat gewicht etc kwijt bent

Is gewoon een evaluatieweek dit. Heb ik ook deze week. In principe ga je tot 100% en als je denkt dat er meer bij kan, dan doe je dat. In deze fase mag een twijfelgeval nog. Als je nu dan dus een pr hit werk je verder met je nieuwe cijfer, vervolgens 4 weken out nog 1-2 singles op 100% (en een 100%+ attempts) en thats it.

ik denk dat je zo ook wel een barbell sloopt als je hem op die manier op die vangers dropt.
dit is idd niet echt goed voor de stang, als iemand dit met mijn materiaal in mijn homegym zou doen was het denk ik de laatste training

Ik heb die met opzet gefaalt omdat ik merkte dat ik veel te diep was gezakt en geen zin had om energie te verspillen, ik ging trainen om 202,5kg te proberen, niet om 190 te doen
Aha dat is dus verschil in benadering, ikzelf train nooit om een gewicht te halen, tuurlijk wel een doel in gedachten, maar belangrijker is goede beurten maken. Als 202.5 mijn doel is en 190 is een grinder dan houdt voor mij de1 rm max training op, blijkbaar is 190 dan mijn max, een kansloze faal heb je fysiek en mentaal niets aan.
Terugleggen is zeker geen optie, hoe wil dat je op de DRC doen? ook terugleggen om jezelf te sparen voor je volgende (verhoogde) beurt?
Zo een 1 rm test is op dit moment prima maar ik hoop dat meneer sheiko voor de rest van de weken lekker veel volume in zijn schema heeft gepompt.
Succes met de prep!

ik denk eerlijk gezegd dat het niet aan het schema ligt. Maar wellicht aan het feit dat je na je blessure iets te optimistisch bent geweest met je max invullen en weer meteen 200 hebt ingevuld terwijl je ook wat gewicht etc kwijt bent

Daar zit misschien wel wat in. Die 202.5kg poging was ook meer een alles of niets poging. Mentaal had ik niks aan een gewicht onder mn pr. Hoewel het volume op squat redelijk makkelijk gaat is 200 wellicht niet meer mijn max op dit moment. Ik ga echter geen lager getal invullen omdat de normale squat trainingen prima gaan

dit is idd niet echt goed voor de stang, als iemand dit met mijn materiaal in mijn homegym zou doen was het denk ik de laatste training

Dit is de eerste keer dat ik dit zo doe maar ik kon niks anders. De leggers zijn te laag

Aha dat is dus verschil in benadering, ikzelf train nooit om een gewicht te halen, tuurlijk wel een doel in gedachten, maar belangrijker is goede beurten maken. Als 202.5 mijn doel is en 190 is een grinder dan houdt voor mij de1 rm max training op, blijkbaar is 190 dan mijn max, een kansloze faal heb je fysiek en mentaal niets aan.
Terugleggen is zeker geen optie, hoe wil dat je op de DRC doen? ook terugleggen om jezelf te sparen voor je volgende (verhoogde) beurt?
Zo een 1 rm test is op dit moment prima maar ik hoop dat meneer sheiko voor de rest van de weken lekker veel volume in zijn schema heeft gepompt.
Succes met de prep!

Wellicht had ik ook niet zwaarder moeten gaan maar dat heb ik in de reactie op meaantje ook al uitgelegd. Ik ga dit in ieder geval niet meer doen zo. Op de drc ga ik natuurlijk niet zoiets doen

Terug
Naar boven