MuscleMeat

KapiteinKoolvis: -83kg Raw powerlifting

de Nederlands kampioen tilde in zn vorige wedstrijd:
squat: 226
bench: 145
Deadlift: 260

Wut? Ik vind het een best ziek totaal voor de -83
Ja? Ik denk dat ik het na een x aantal jaar wel zou kunnen halen als ik me zou storten op powerliften, vandaar.
Train nu meer bodybuilding gericht en doe ook nooit 1RMs.

Terwijl ik met mijn genen nooit de top10 ofzo zou kunnen halen van NK bodybuilding.

Ja? Ik denk dat ik het na een x aantal jaar wel zou kunnen halen als ik me zou storten op powerliften, vandaar.

Terwijl ik met mijn genen nooit de top10 ofzo zou kunnen halen van NK bodybuilding.

Over aantal jaren ben je middenmoot met deze cijfers...vergeet niet dit zijn cijfers van een junior ( de gehele top 3) die hebben vaak de neiging sterker te worden...

Over aantal jaren ben je middenmoot met deze cijfers...vergeet niet dit zijn cijfers van een junior ( de gehele top 3) die hebben vaak de neiging sterker te worden...
Dus dit zijn niet cijfers van het NK, maar van de junioren?
Of denk je dat deze specifieke junior nog sterker zal worden?

Dus dit zijn niet cijfers van het NK, maar van de junioren?
Of denk je dat deze specifieke junior nog sterker zal worden?

Beide, op NK bestond top 3 uit junioren en ja ze worden allemaal sterker. Maar er zijn ook genoeg sterke senioren 23+ en hoorde dat er zelfs een sterke master 40+ dit jaar bijkomt...dus werk aan de winkel en voor top 3 over 2 jaar zou ik 650 totaal als doel stellen, succes!!

Huh iedereen weet toch dat je vanaf je 23e niet meer sterker kan worden.

• Topic Starter Topic Starter

Vergeet niet dat bijna geen een lifter stil staat he, iedereen maakt hopelijk progressie

Ik haal dat ook binnen no time, als iedereen geblesseerd raakt. Mja ze hebben geluk dat ik degene ben die geblesseerd raak maar ik geef ze ff klein voorsprongetje, beetje hoop je weet toch.

Sheiko -6w

dag 5+6

Gisteren werd ik wakker met een vervelend gevoel in mn schouder, durfde daarom die dag niet te gaan trainen omdat ik sq en bench moest doen. Vandaag voelde ik me prima dus heb ik 2 sheiko trainingen achter elkaar gedaan. Ging best goed, iedere lift ging erg makkelijk dus ik zit goed in de flow.
Wel erg lang getraind, 3u in totaal.

Squat
5x100
4x120
3x140
2x160
2x160
2x160
2x160

Bankdrukken
6x70
6x85
6x100
6x100
6x100
6x100
6x100

Squat
3x110
3x130
3x150
3x150
3x150
3x150

Deadlift tot de knie
3x112,5
3x135
3x157,5
3x170
3x170
3x170
3x170

Close Grip Bench Press
4x70
4x85
4x100
4x100
4x100
4x100

Deadlift van blokken
3x124
3x145
3x170
3x190
3x190 https://www.instagram.com/p/BFFE0YLFN4D/?taken-by=guusderickx&hl=nl
3x190
3x190

Als assists moest ik dips en flyes doen. Heb dat maar even niet gedaan vanwege eventuele schouderklachten, daarom wat pushups met gewicht er bij gedaan.

2 sheiko trainingen achter elkaar. Dat moet wel echt een hel zijn :roflol:

nog snel dat je dat in 3 uur doet

2 sheiko trainingen achter elkaar. Dat moet wel echt een hel zijn :roflol:

nog snel dat je dat in 3 uur doet

Ja dat dacht ik dus ook maar het viel best mee, alleen de laatste 2 sets DL waren wel ff pittig. Eerste deel van mn training in 1u20 gefikst, squat voelde belachelijk easy waardoor ik weinig rust nodig had

Yeap. Ben al een paar weken aan het cutten dus ietsjes krachtverlies.
Maar mijn stats zou ik op ongeveer het volgende gokken:
Squat: 1x180kg
Deadlift: 1x230kg
Bench press: 1x140kg

Filmpje van mn squat van vorige week is zoals hierboven te zien (5x147,5kg als laatste set): https://www.instagram.com/p/BE6bO09Esqe/
M'n deadlift zonder riem van 4x211kg is hier te zien (bw hoger van tijdje terug): https://www.instagram.com/p/BEn3k_hksvj/
Filmpje van bench heb ik alleen met dumbbells 7x50kg (bw hoger van tijdje terug) maar zou 1x140kg wel moeten kunnen: https://www.instagram.com/p/BEoDTGsksnq/

Train totaal niet powerlift gericht maar BB, dus focus meer op hypertrofie en rust bv ook niet 5min+ om zo veel mogelijk te kunnen liften.
Laatste keer dat ik 1RMs heb gedaan kan ik me dan ook niet eens herinneren. 2 jaar geleden voor de lol ofzo?

Als ik me compleet zou storten op powerliften denk ik dat ik wel in de buurt van die stats zou kunnen komen waardoor ik het wel mee vind vallen.
Weet namelijk dat ik totaal niet de beste genen heb voor BB, dus had verwacht dat de top powerlifter -83kg een hoger totaal zou hebben :o
Dat je daarop moet janken @wwe moet je zelf weten.

t*ring hard strugglen om 5x147.5 te squatten en dan claimen dat je wel nationale top zou zijn als je 'powerlifting gericht zou trainen'

:roflol::roflol::roflol:

Netjes, met dat geschatte 550 totaal had je een prachtige negende plaats in de -83 te pakken gehad op t afgelopen nk raw - minder dan @wwe overigens die ook nog eens een klasse lager zat. Nu doorbouwen en dat pretentieuze gelul voor je houden, dan wordt t misschien nog wat

Terug
Naar boven