MuscleMeat

Kloontje in haar Land van Ooit

Wat ben jij mentaal een verandering aan het doormaken! Echt heel erg knap en ben trots op je 💪🏻🍀

De struggels van het leven zullen er altijd zijn, maar het is aan jezelf hoe je er mee omgaat. Daarom extra knap dat je naar een terugval laatst nu weer zo de draad opgepakt hebt! Zet hem op en de beloning op het einde zal het waard zijn 😚

Wat een heerlijk positief bericht om te lezen!! Je hebt natuurlijk wel eens iets verteld over je verleden met eten dus zo fijn dat je uiteindelijk je weg gevonden hebt en ook nog eens kilo's kwijt raakt 🤩.
You Go Girl GIF by nargisfakhri

Goedemorgen! Hier weer een update.

Eigenlijk alleen maar goed nieuws 🥳.

Weekgemiddelde afgelopen week was 81,9. Dat betekent een afname van 1kg afgelopen week en een totale afname van 20,1kg Voor mij wel een mijlpaal. We gaan nog even door met cutten (nog een week of 7 waarschijnlijk). Rug en schouders beginnen al droger te worden, zit nog veel vet rondom m'n buik, billen en benen maar ik weet van mezelf dat het daar altijd als laatste pas weg gaat dus dat is helemaal prima!

Voeding gaat echt top! Kan me prima aan het voedingsplan houden en zit elke dag rond de 1450 kcal qua inname. Ik heb ook helemaal geen cravings of enorme zin in eten buiten m'n maaltijden. Best een overwinning gezien m'n struggle met voeding in het verleden.

Trainingen gaan ook prima! Train nog steeds 3 keer in de week FB en voelt lekker. Verhoog nog steeds elke keer het gewicht en oefeningen voelen goed!

Thuis en op werk wel wat uitdagingen maar die kan ik goed handelen. Ik laat mijn gedachten er niet door leiden. Het voelt alsof ik sterker in m'n schoenen sta, ik voel me strijdbaar! 💪

Fijne zondag!
Echt mooi om te lezen Kloon, lekker bezig en mooi dat je je goed en strijdbaar voelt.

The world is yours!

💪🏽✌🏽🍀

• Topic Starter Topic Starter
Goedemorgen!

Ff weer een update.

Begin juli heb ik wat vervelend nieuws gehad waardoor ik even dacht, f**k it ik stop d'r mee. Maar gelukkig mijzelf weer weten te herpakken! Het voelt dit keer wel anders. Alsof het nu steeds meer mijn identiteit wordt. Ik voel mij zoveel beter als ik dedicated ben met sport en voeding. Eindelijk zie ik m'n uiterlijk ook een beetje veranderen, dat maakt dat ik steeds meer toewijding krijg.

Inmiddels weer steady bezig. 3x per week in de gym en voeding consistent op 1450 kcal. Na even een plateau op gewicht te hebben gehad dropt deze weer mooi. Inmiddels staat de teller op -/- 21,4kg.

Originele plan was tot 16 augustus cutten, maar misschien dat we hem nog even doortrekken. Er mag voor mijn gevoel zeker nog wel een kg of 5 af, verder moet ik in september/oktober (ik sta op de wachtlijst) een operatie ondergaan waarna ik iig 3 weken niet mag trainen.

Lichaam doet wel een beetje gek. Eergisteren ineens last van spotting is nu weer over). Verder geen buikpijn oid dus ik kijk het even aan. Voor covid ook last van gehad (ik woog toen ongeveer net zoveel als nu) toen ben ik helemaal binnenste buiten gekeerd en konden ze geen afwijkingen vinden. Dus volgens de artsen dan iets hormonaals.
Huisarts wilde toen niet op hormonen prikken, zijn advies was om aan de pil te gaan als ik er last van had.

Het zou kunnen dat nu m'n vetpercentage lager wordt m'n hormonen raar gaan doen. Uitstrijkje 2 maanden terug was gewoon goed, en voor corona waren er nog genoeg eitjes te zien, dus overgang is ook nog lang niet aan de orde lijkt me. Donderdag maar eens bespreken met m'n coach (zij coacht alleen vrouwen, dus wellicht dat zij iets weet).

Energie en mindset zijn top! Voel me echt goed in m'n vel en ben trots op het pad wat ik ben ingeslagen 💪

Haha van de week maar eens even fatsoenlijke sportbroeken gekocht, worden van de week bezorgd (tot nu dingen van de Decathlon gedragen) maar nu ik een Fitgirl word kan ik natuurlijk niet achterblijven 😉

Laatst bewerkt:
Kloontje gaat lekker, Kloontje gaat hard 💪

Goedemorgen!

Ff weer een update.

Begin juli heb ik wat vervelend nieuws gehad waardoor ik even dacht, f**k it ik stop d'r mee. Maar gelukkig mijzelf weer weten te herpakken! Het voelt dit keer wel anders. Alsof het nu steeds meer mijn identiteit wordt. Ik voel mij zoveel beter als ik dedicated ben met sport en voeding. Eindelijk zie ik m'n uiterlijk ook een beetje veranderen, dat maakt dat ik steeds meer toewijding krijg.

Inmiddels weer steady bezig. 3x per week in de gym en voeding consistent op 1450 kcal. Na even een plateau op gewicht te hebben gehad dropt deze weer mooi. Inmiddels staat de teller op -/- 21,4kg.

Originele plan was tot 16 augustus cutten, maar misschien dat we hem nog even doortrekken. Er mag voor mijn gevoel zeker nog wel een kg of 5 af, verder moet ik in september/oktober (ik sta op de wachtlijst) een operatie ondergaan waarna ik iig 3 weken niet mag trainen.

Lichaam doet wel een beetje gek. Eergisteren ineens last van spotting is nu weer over). Verder geen buikpijn oid dus ik kijk het even aan. Voor covid ook last van gehad (ik woog toen ongeveer net zoveel als nu) toen ben ik helemaal binnenste buiten gekeerd en konden ze geen afwijkingen vinden. Dus volgens de artsen dan iets hormonaals.
Huisarts wilde toen niet op hormonen prikken, zijn advies was om aan de pil te gaan als ik er last van had.

Het zou kunnen dat nu m'n vetpercentage lager wordt m'n hormonen raar gaan doen. Uitstrijkje 2 maanden terug was gewoon goed, en voor corona waren er nog genoeg eitjes te zien, dus overgang is ook nog lang niet aan de orde lijkt me. Donderdag maar eens bespreken met m'n coach (zij coacht alleen vrouwen, dus wellicht dat zij iets weet).

Energie en mindset zijn top! Voel me echt goed in m'n vel en ben trots op het pad wat ik ben ingeslagen 💪

Haha van de week maar eens even fatsoenlijke sportbroeken gekocht, worden van de week bezorgd (tot nu dingen van de Decathlon gedragen) maar nu ik een Fitgirl word kan ik natuurlijk niet achterblijven 😉

Knap gedaan👏👌😁

Heb je ook je cms e.d. bijgehouden?

Knap gedaan👏👌😁

Heb je ook je cms e.d. bijgehouden?
Ja cm meet ik donderdag weer (elke week op donderdag). Helaas heb ik ze niet van de hele Journey maar pas vanaf eind februari. Al ben ik wel sinds toen 8kg afgevallen.

Het is wel heel gek, want ik weet dat 22kg echt best veel is. Maar als ik naar mezelf kijk kan ik niet zeggen dat ik echt veel slanker ben...

Ja cm meet ik donderdag weer (elke week op donderdag). Helaas heb ik ze niet van de hele Journey maar pas vanaf eind februari. Al ben ik wel sinds toen 8kg afgevallen.

Het is wel heel gek, want ik weet dat 22kg echt best veel is. Maar als ik naar mezelf kijk kan ik niet zeggen dat ik echt veel slanker ben...
Je bent echt onwijs goed bezig 💪🏻

Ten eerste, lekker bezig Kloontje! Knap dat je jezelf hebt weten te herpakken. Hopelijk kan je het vervelende nieuws een plekje geven.

Wat betreft het hormonen verhaal: erg herkenbaar nu mijn vetpercentage lager is. Mijn cyclus is onwijs lang geworden, wat gemiddeld resulteert in 1x per 1,5 maand ongesteld. Ook binnenstebuiten gekeerd, maar ik blijk zo gezond en vruchtbaar als een.. vis (zijn die erg vruchtbaar?🤪) en aangezien ik nu geen kinderwens heb geen probleem en eerder best wel chill zonder anticonceptie. Ik ben wel mijn vetten wat op gaan hogen, misschien is dat nog een idee? Benieuwd naar wat je coach zegt. Een huisarts komt imo wel vaak gelijk met de pil aanzetten als het hormonale problematiek betreft.

@SP1988 vanochtend weer maten opgenomen, is dus sinds start bijhouden 22-02 tot vandaag 01-08 (+/- 5 maanden)

Kg 88 - 80
Omtrek borst 88 - 83 (onder de borst, niet over de tepels)
Omtrek taille 83 - 77
Omtrek heup 117 - 111
Omtrek bovenbeen 66 - 61

Voel me sinds gistermiddag een beetje blergh. Training ging mwhoa, normaal voel ik me wel het vrouwtje in de gym maar gister dus niet. Gisteravond ook iets gecheat met de chocola (niet veel, 2 reepjes maar toch), trok het allemaal even niet meer...

Vandaag voel ik me ook niet heel top, beetje sip ofzo terwijl er eigenlijk helemaal geen aanleiding voor is... heb ook veel meer zin in chocola, koek enz. dan de laatste weken (uiteraard vandaag niet aan toegegeven)

Ik ga toch eens onderzoeken of dat nou een cyclus dingetje zou kunnen zijn (dag 22 van mn cyclus, gebruik verder geen hormonen) of wellicht de stand van de maan (ja ik geloof hier wel in). Ik kwam er vanmiddag achter dat gisteren nieuwe maan is begonnen.
Vanaf vandaag eens een dagboekje bijhouden met m'n gemoedstoestand...

Zijn er hier mensen die dit herkennen? Die ook patronen hierin herkennen bij zichzelf en wat is jullie verklaring daarvoor?
Screenshot_20240804_075543_LinkedIn.jpg

Voel me sinds gistermiddag een beetje blergh. Training ging mwhoa, normaal voel ik me wel het vrouwtje in de gym maar gister dus niet. Gisteravond ook iets gecheat met de chocola (niet veel, 2 reepjes maar toch), trok het allemaal even niet meer...

Vandaag voel ik me ook niet heel top, beetje sip ofzo terwijl er eigenlijk helemaal geen aanleiding voor is... heb ook veel meer zin in chocola, koek enz. dan de laatste weken (uiteraard vandaag niet aan toegegeven)

Ik ga toch eens onderzoeken of dat nou een cyclus dingetje zou kunnen zijn (dag 22 van mn cyclus, gebruik verder geen hormonen) of wellicht de stand van de maan (ja ik geloof hier wel in). Ik kwam er vanmiddag achter dat gisteren nieuwe maan is begonnen.

Zijn er hier mensen die dit herkennen? Die ook patronen hierin herkennen bij zichzelf en wat is jullie verklaring daarvoor?
Heb je al eens geprobeerd om je voeding een beetje aan te passen aan je cyclus?
In de folliculaire fase is er een hoge insulinesensitiviteit waardoor koolhydraten goed gebruikt worden voor energie, in tegenstelling tot de luteale fase waar deze insulinesensitiviteit wat daalt en je het beter doet op meer vetten.
Als je hier al op voorhand op anticipeert heb je misschien (/hopelijk) ook minder last van cravings.

Wat knap van je dat je jezelf kon beheersen .
Ik zag inderdaad een mooie volle maan, wel vaker gehoord dat dat zoveel invloed op een mens kan hebben. ik zie en denk alleen ...oh mooie maan...foto maken en dan resultaat....kut wazige foto.
Wordt de invloed hiervan dan minder naar mate de maan dan weer verandert in vorm of minder rond is qua zicht op jou .
iig hoop ik dat Kathlinoo's tip jouw helpt.

Good morning!

Hier weer een bericht van mijn kant. Ik ben nu weer een aantal maanden bezig en ja er is al wat gewicht af en ook cm zijn gezakt, maar ik heb het idee dat ik minder dedicated bezig ben dan ik zou kunnen/moeten.

Gewicht schommelt al enige tijd rond de 81 en qua cm gaat het ook niet zo hard. Ik ga 3x pw naar de sportschool maar ik zie ook nog niet echt verandering in de spiegel..

Baal ik hiervan? Ja best wel! Ik had mezelf meer gegund, maar ik ben ook zo reëel dat die bal bij mij ligt...
Vrijdag weer een call met m'n coach. Hierin ga ik aangeven dat ik er klaar voor ben om gas op de lolly te geven!
Tevens zal ik hier meer gaan loggen (het log is er immers niet voor niks) en wellicht kunnen jullie me dan een schop onder m'n kont geven af en toe...

Screenshot_20240818_203431_Instagram.jpg

Good morning!

Hier weer een bericht van mijn kant. Ik ben nu weer een aantal maanden bezig en ja er is al wat gewicht af en ook cm zijn gezakt, maar ik heb het idee dat ik minder dedicated bezig ben dan ik zou kunnen/moeten.

Gewicht schommelt al enige tijd rond de 81 en qua cm gaat het ook niet zo hard. Ik ga 3x pw naar de sportschool maar ik zie ook nog niet echt verandering in de spiegel..

Baal ik hiervan? Ja best wel! Ik had mezelf meer gegund, maar ik ben ook zo reëel dat die bal bij mij ligt...
Vrijdag weer een call met m'n coach. Hierin ga ik aangeven dat ik er klaar voor ben om gas op de lolly te geven!
Tevens zal ik hier meer gaan loggen (het log is er immers niet voor niks) en wellicht kunnen jullie me dan een schop onder m'n kont geven af en toe...

Screenshot_20240818_203431_Instagram.jpg
Misschien dat je ook last hebt ergens hebt van het puppy effect?
(ik zou hem even uitleggen)
Jij koopt een puppy (wel van het merk echte hond die als die wat ouder is hoger dan je knie komt)
In het begin is de woefeboef heel klein en schattig en je laat hem ook aan iedereen zien en die zeggen allemaal
AAAAW wat is die lief en wat is die klein. Hij is zo cute!
Nou, je geeft dat beest een aantal jaren zijn prakkie, je laat hem uit, verzorgd hem goed, enz enz.
Nu kom je die zelfde mensen weer tegen met je woefeboef.
En die mensen zullen zeggen... JEZUS!!! Wat is die groot geworden!
Terwel jij zoiets hebt van... Mhaw.
Dit heb jij omdat jij dat beest elke dag ziet en er niet meer bij stil staat dat die groeit.
Vandaar.. Het puppy effect. :D

Misschien dat je ook last hebt ergens hebt van het puppy effect?
(ik zou hem even uitleggen)
Jij koopt een puppy (wel van het merk echte hond die als die wat ouder is hoger dan je knie komt)
In het begin is de woefeboef heel klein en schattig en je laat hem ook aan iedereen zien en die zeggen allemaal
AAAAW wat is die lief en wat is die klein. Hij is zo cute!
Nou, je geeft dat beest een aantal jaren zijn prakkie, je laat hem uit, verzorgd hem goed, enz enz.
Nu kom je die zelfde mensen weer tegen met je woefeboef.
En die mensen zullen zeggen... JEZUS!!! Wat is die groot geworden!
Terwel jij zoiets hebt van... Mhaw.
Dit heb jij omdat jij dat beest elke dag ziet en er niet meer bij stil staat dat die groeit.
Vandaar.. Het puppy effect. :D
Goed dat je hem even uitlegde! Ik snap je beredenering. Maar helaas, ik durf te stellen dat dat bij mij niet het geval is.
Nou ja niet helemaal. Dat ik 21kg ben afgevallen zie ik ook niet, terwijl ik weet dat 21kg best veel is en als ik foto's zou zien ik echt wel verschil zou zien.

Maar feit is gewoon dat ik veel meer resultaat had kunnen halen als alles vanaf begin gewoon on point was geweest. Het is ok dat het anders is gelopen, blijkbaar had ik nog lessen te leren... maar nu is toch wel het punt gekomen om te gaan knallen!

Goed dat je hem even uitlegde! Ik snap je beredenering. Maar helaas, ik durf te stellen dat dat bij mij niet het geval is.
Nou ja niet helemaal. Dat ik 21kg ben afgevallen zie ik ook niet, terwijl ik weet dat 21kg best veel is en als ik foto's zou zien ik echt wel verschil zou zien.

Maar feit is gewoon dat ik veel meer resultaat had kunnen halen als alles vanaf begin gewoon on point was geweest. Het is ok dat het anders is gelopen, blijkbaar had ik nog lessen te leren... maar nu is toch wel het punt gekomen om te gaan knallen!
Ach ja..
Dat is nou ook eenmaal het leven.
Je hebt plannen, maar ze lopen uiteindelijk net ff anders. En meestal kan je er zelf weinig aan doen.
Maar goed..
Je hebt je lessen geleerd en je bent nu op je punt.
Je hebt de motivatie...

LET'S FUCKING GO!!!!

Je ziet er hartstikke goed uit en 21 kilo is mij nogal niet een gewicht 💪🏻✌🏻 Wees er trots op en wat had gekund is onbelangrijk!

Je ziet nu wat er voor nodig is en je pakt al weken door! Mag je gewoon trots op zijn en op voortbouwen!

Prima dag vandaag! Vanochtend woog ik 80,9kg (gisteren 81,3kg). Maakt een weekgemiddelde van 81,0 (week loopt van woensdag tm dinsdag). Hieronder de cm vanochtend gemeten, tussen haakjes metingen van vorige week

Onder borst 85cm (85cm)
Taille 77cm (77cm)
Heup 113cm (112cm)
Linker bovenbeen 60cm (61cm)
Rechter bovenbeen 61cm (61cm)

Training vanochtend ging lekker, zie screenshot. Kon elke oefeningen verzwaren t.o.v. vorige training, dus dikke prima!

Slaap en energie zijn in orde. Heb het wel super warm, iets wat ik normaal niet zo gauw heb... normaal ben ik een koukleum.

Qua kcal zit ik op 1450 en dat gaat prima. Eigenlijk weinig zin in eten.

Ook voortgangfoto's gemaakt. Zijn nog steeds bagger, maar imo wel minder bagger 😅

Bijlagen

• Screenshot_20240820_151434_Sheets.jpg
    Screenshot_20240820_151434_Sheets.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 25
Terug
Naar boven