AndroidHealthClinic

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt mannen! Ik heb gisteren van die grippers besteld, in verschillende sterkten. Ook leuk voor de kids :) Ben benieuwd.

Zesenveertigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
3x60kg
2x70kg
1x75kg
5x5x80kg

BP:
8x20kg
1x50kg
5x5x55kg

Pendlay Row:
8x20kg
1x50kg
4x55kg
5x55kg, PR
3x55kg

2x5x50kg

Chin-ups: 3xBW, 1xBW
Dips: 8xBW
L-flies: 2x8x5kg
Rek- en strekwerk, planken
Thuis Foam Roller

Totaal 75 minuten.

Klein mijlpaaltje op de Squats: 5x5x80. Was zwaar en kostte veel rusttijd, maar goed, gehaald is gehaald.

BP geen enkel probleem, die is duidelijk sterker geworden. Volgende keer zijn we terug op het pre-deloadgewicht.

Pendlays eerst 3x5x55, maar alleen de 2e set was clean. Daarna geen puf meer en afgemaakt met 2 setjes van 50kg.

Training was lang en zwaar, en voelde ook zo, maar qua resultaat toch wel goed.

Woensdag volgende training met 82.5kg Squat, 16kg DBSP, 90kg DL

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Goed bezig man lekkere training! En een mooie PR.

Nice man, lekker die squat!

Dank mannen! We dieselen vrolijk verder :)

Grippers zijn binnen. Het zijn HeavyGrip (HG) grippers in de sterkten 100, 150, 200 en 250. t*ring, wat zijn mijn handen zwak. Ik krijg die 100 al niet dicht. Nog blij dat ik de 300 en 350 niet erbij besteld heb...

Ach gaat waarschijnlijk wel goed komen over een jaar geeft niemand jou nog een hand omdat je te hard knijpt:p

jij bent lekker bezig
Heb niet alles gelezen maar zie dat je goed bezig bent
heb je trouwens straps voor als je handen het niet meer houden als de gewichten zwaarder worden?

Ach gaat waarschijnlijk wel goed komen over een jaar geeft niemand jou nog een hand omdat je te hard knijpt:p
Ja, haha, wie weet. Maar was wel even slikken want ik dacht dat mijn handen relatief sterk waren...

---------- Post toegevoegd Tue 12 Feb 2013 om 16:21 ----------

jij bent lekker bezig
Heb niet alles gelezen maar zie dat je goed bezig bent
heb je trouwens straps voor als je handen het niet meer houden als de gewichten zwaarder worden?
Hoi Grosje! Nee, ik heb geen straps. Gewichten zijn nu nog licht, en het plan is om nu al grip te trainen om ook later geen straps nodig te hebben.

Zevenenveertigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
3x60kg
2x70kg
1x75kg
1x80kg
5x82.5kg, PR
4x82.5kg
5x75kg
2x5x70kg

MP:
5x20kg
5x5x25kg

DL:
5x50kg
5x70kg
2x90kg

Chin-ups: 5xBW, 2xBW
Dips: 2x8xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 75 minuten

PR op squats! Wel een echte fail op 5e rep 2e set. Ik moest hem op de steunen zetten. Afgemaakt met setje van 75 en twee van 70. Techniek goed.

Ik heb besloten 'to man up' en de echte Military Press te gaan doen, zoals het programma ook voorschrijft. Mijn schouders zijn inmiddels wat flexibeler geworden door het rekken en de dislocations. Maar wat zijn ze zwak. Op 25kg haalde ik *net* 5x5...

DL is toch behoorlijk zwaarder vanaf de grond. Ik ga mijn vorige PRs daarom niet meer meetellen, want die waren op de laagste steunen, 5cm boven de grond. Mini-rackpulls dus. Misschien moet ik met deze "echte" DLs eerst een flinke stap terug, want de 85kg van vorige keer was ook al wat wankel. Mss eerst maar eens terug naar 75kg, en van daaraf weer opbouwen. Een van mijn kortetermijndoelen (DL 5x90kg) heb ik dus toch nog niet gehaald.

Maar wel 5 reps op de chins! Ik hou onderaan iets spanning (niet volledige dead hang dus), en haal het alleen als ik ze zo snel mogelijk uitvoer, maar toch! Nu naar 8 reps toewerken. Dips gaan inmiddels vrij makkelijk op 2x8, dus die moet ik mss maar eens gaan verzwaren.

Al met al toch een goede training, ondanks zwakke MP en stap terug op DL.

Vrijdag volgende training met 82.5kg Squat, 57.5kg BP, 55kg PR

Lekkere training man mooie squat.
Hopen dat je je mp goed kan oppakken is en zware oefening.

Jammer van die fails gozer, volgende keer beter.

Wel nice dat je MP bent gaan doen, is een erg moeilijke oefening, behoorlijk techniek afhankelijk dus niks mis mee.

Misch bij DL beginnen met 60kg als warming up, dan 80kg & en dan kijken hoever je komt.

goed bezig LKK... netjes hoor 82,5 squat!

wat die straps betreft.... handen trainen is 1 ding, maar je deadlift falen omdat je handen niet sterk genoeg zijn is zo zonde.
Mijn mening.... op de lagere gewichten handen trainen, tot het niet meer lukt, laatste setjes, straps om ;)

Bedankt allemaal!
Dinky, grip is op het moment nog helemaal geen beperkende factor. Mijn zwakke punt bij DLs is de onderrug. Ik heb een relatief lang bovenlijf, dus met mijn lengte is dat een enorme sliert om recht en onder spanning te houden. Ik denk dat mijn handen pas boven de 100kg DL in de problemen komen, maar dat duurt nog wel even, en tegen die tijd is de grip als het goed is flink verbeterd.

Achtenveertigste SL 5x5 training, einde week zestien

Squat:
2x8x20kg
5x40kg
5x50kg
3x60kg
2x70kg
1x80kg
5x5x82.5kg

BP:
8x20kg
1x50kg
5x5x57.5kg

Pendlay Row:
8x20kg
1x50kg
3x5x55kg
3x55kg
2x55kg

Chin-ups: -
Dips: -
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller, planken, dislocations

Totaal 75 minuten.

Sterke training met VPRs op alle oefeningen.
Squats houd ik nu iets bewuster spanning op de quads bij het dalen, gecombineerd met focus op schouders/nek en voeten, en dat werkt goed.
BP is echt sterker geworden na de deload, nu eigenlijk geen problemen met dit gewicht, zonder spotter.
Pendlays verbeterd. Ik moet zeggen dat ze niet 100% strikt zijn. Bij het laatste stukje veer ik een klein beetje mee in mijn onderrug.

Maandag volgende training met 85kg Squat, 27.5kg MP, 75kg DL

Damnn hij gaat lekker man!!

Waar haal je trouwens die wijsheid m.b.t. squat vandaan?

Mooie training man! Lekkere squat weer ook

Damnn hij gaat lekker man!!
Waar haal je trouwens die wijsheid m.b.t. squat vandaan?
crashcool zei:
Mooie training man! Lekkere squat weer ook
Dank mannen!
Die "wijsheid" (lol) komt voor een deel van artikelen op Internet (zoals laatst dat artikel op T-nation over box-squats) en voor een deel door uitproberen. Ik vermoed eigenlijk dat squattechniek nooit helemaal "af" is, net zoals techniek bij het bespelen van een instrument. Het kan altijd beter, en je moet voortdurend opletten of er geen foutjes of slechte gewoontes insluipen.
En het gebeurt me zovaak dat een rep heel moeizaam gaat, en de *direct daaropvolgende* rep weer veel makkelijker ???. Dat moet ergens aan liggen, en meestal zijn dat (bij mij) kleine concentratiedingen.

Ik verbeeld me trouwens ook dat die Omega-3 effect begint te krijgen. Wat minder last van gewrichten, en schijnbaar meer energie, al is dat laatste altijd heel lastig hard te krijgen.

Gogogo... veel succes met je doelen man.

wow ik ben ff een paar weken weg en je gaat naar de 85kg Sq..

Terug
Naar boven