MuscleMeat

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

• Topic Starter Topic Starter
Drieënvijftigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
2x80kg
1x87.5kg
3x5x80kg

MP:
5x20kg
2x5x32.5kg, PR
2x3x32.5kg
2x32.5kg

DL:
5x50kg
5x60kg
5x70kg
1x80kg
5x85kg

Chin-ups: -
Dips: -
L-flies: 2x8x5kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Squat weer lowbar gedaan, nu met de armen in de correcte houding volgens het Rippetoe-filmpje. Doet wel pijn aan rechterschouder. Even aankijken of dit een kwestie van oprekken en wennen is, of dat het erger wordt. Squats zelf gingen wel echt veel beter dan highbar.

MP loopt nu al tegen grens aan. Dat blijft toch verreweg mijn zwakste lift

DL geen problemen

Vrijdag volgende training met 82.5kg Squat, 60kg BP, 52.5kg PR

---------- Post toegevoegd Wed 27 Feb 2013 om 14:30 ----------

Costo.... wat? Wist je dat al of haal je dat net uit die filmpjes? Hoeft denk ik niet een al te groot probleem zijn, zelfs als ik m'n ellebogen niet al te hoog doe blijft meestal wel goed liggen als ik m op de goeie plek leg.
Nee, weet ik al heel lang. Costo=rib, clavicula=sleutelbeen. Links is het destijds (25 jaar geleden) geopereerd, dus daar heb ik een rib minder. Rechts is nog intact, en daar zit dus nu het probleem. De tijd zal leren of ik er omheen kan werken.

Laatst bewerkt:
MP (&presses in het algemeen) is ook gewoon zwaar klote voor lange mens zoals wij :rolleyes:

Low bar kan idd wat schouder pijn geven, maar dat probleem ligt dan bij je schouders, in het begin is het sowieso ff wenen, net zoals de eerste keer een bar in je nek leggen zonder pussypad irriterend kan zijn. Na een tijdje voel je het niet meer. Gewoon door gaan & de goede plek blijven zoeken, als je hem hebt merk je het vanzelf want dan voelt het echt alsof hij nergens meer heen kan.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Feb 2013 om 16:02 ----------

Hoe doe je die l-flies trouwens?

Laatst bewerkt:
Ik had de goede plek redelijk te pakken, want de stang lag wel stabiel. We gaan zien of de pijn in de rechterschouder inderdaad minder wordt na verloop van tijd. Het komt puur door de houding waarin mijn arm staat. Links is geen probleem.

Ik doe de L-flies staand, tussen Squatsets door, met mijn elleboog rustend op de halterstang. De beweging van L-flies is precies het omgekeerde van armpje drukken. Goed voor de rotator cuffs.

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Nette training sterke pr op je Mp!

Squat gaat goed low bar dus.

Vierenvijftigste SL 5x5 training.

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
3x5x82.5kg

BP:
2x8x20kg
5x50kg
5x5x60kg

Pendlay Row:
5x52.5kg

Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller, planken, dislocations

Totaal 60 minuten.

Squatrek was bezet, dus eerst BP gedaan, maar waarschijnlijk niet goed opgewarmd (normaal ben ik al helemaal doorbloed door squats), want nu pijn in beide bicepsaangechtingen bij elleboog. Wel 5x5x60kg gehaald, dus volgende keer PR poging op 62.5kg

Squats lowbar blijft rechts toch een beetje klooien. Helemaal rechte pols deed teveel pijn in schouder. Ik heb nu een soort tussenvorm met wel een knik in de pols, maar focus op zo min mogelijk druk op de pols (ik probeer de stang naar beneden te duwen met mijn hand). Kijken hoe zich dat ontwikkelt. Ik hoop echt dat ik structureel lowbar kan gaan squatten, want het gaat *veel* makkelijker.

Pendlays eens vanaf de grond gedaan, geen problemen.

Maandag volgende training met 85kg Squat, 32.5kg MP, 90kg DL

Laatst bewerkt:

Moe training man squat gaat al beter zo te zien

Dank je. Schouders en armen voelen nu wel weer goed aan, dus het is wel goed gegaan denk ik.

Vijfenvijftigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
2x80kg
3x5x85kg

MP:
5x20kg
3x5x32.5kg
4x32.5kg

DL:
5x50kg
5x60kg
5x70kg
2x80kg
5x90kg, PR

Chin-ups: 1XBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 65 minuten

Lowbar squat blijft pijn geven in rechterschouder en beide bicepsaanhechtingen. Ik probeer het woensdag nog 1 keer, maar ben bang dat ik uiteindelijk terug naar highbar moet. Wel heel jammer, want het squatten zelf gaat veel beter zo.

MP wel iets vooruit, maar blijft moeilijk

DL geen problemen

Vrijdag volgende training met 87.5kg Squat, 62.5kg BP, 55kg PR

Lekkere training man. En weer een mooie pr op de deadlift. Anders is kijken filmpje te uppen van je squat misschien dat er zo winst uit te halen is.

Dank je! Het is nu avond, en mijn schouder doet nog steeds flink pijn bij verkeerde bewegingen. Een filmpje zal hier niet helpen vrees ik, het ligt aan mijn moeilijke schouder, zie ook openingspost. Jammer, jammer, misschien over een tijd weer eens proberen als schouder weer helemaal goed is. Voor nu: terug naar highbar.

Desondanks toch wel mooie training man. Zou anders eens kijken wat rippetoe (en andere fora) hierover zegt, als ik het me goed kan herinneren heeft ie wel aardig wat over geschreven (had zelf ook eerst last van dus had een en ander opgezocht).

55 trainingen al weer...

Je gaat lekker verder zo te lezen. ik heb nog niet de helft van jou gedaan en ben het al moe :)
Toch nog maar ff doorzetten.

Succes!!

Zesenvijftigste SL 5x5 training.

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
2x80kg
3x5x87.5kg, PR

BP:
4x20kg
Pendlay Row:
2x50kg

Chin-ups: 2xBW
L-flies: 2x8x5kg links, 2x8x3kg rechts
Rek- en strekwerk

Totaal 45 minuten.

Nou, ik heb mijn schouder goed verkloot met die lowbar squats. Kon absoluut niet bankdrukken, en ook de Row was niet fijn. Die allebei dus maar overgeslagen. Is wel balen, en 100% eigen stomme schuld, want ik heb vroeger ook last van die schouder gehad, en ik heb hem afgelopen week gewoon geforceerd. Maar ik wilde zo graag dat die lowbar squats zouden lukken... Hopelijk herstelt het snel.

Squat terug naar highbar, en zowaar in 1 keer 3x5x87.5kg. Wel met ruime pauzes tussen reps. Zelfs met highbar squats een pietsie last van schouder, en ook weer (aan beide kanten) van bicepsaanhechting bij elleboog. Dat heb ik voor de lowbar squats nog nooit gehad... :(

Vrijdag doe ik in elk geval squats en DL. MP moeten we maar weer kijken.

Vrijdag volgende training met 90kg Squat, 32.5kg MP, 95kg DL

K*t van je schouder kerel! maar goed tenminste wel een hele mooie squat, jaloers.

Denk dat je in je schouder ook gewoon veel last heb van triggerpoints e.d. dus goed stretchen & rollen (met tennisbal), en dan volgende keer weer proberen.

Nice pr op je squat man en gelijk van de eerste keer. Minder van je schouder hopelijk herstel je er snel van zodat je weer 100% kan geven de volgende training.

Bedankt mannen! Dat van die triggerpoints is een goed idee. Ik zal rollen. Stretchen deed ik al.

Zevenenvijftigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
2x80kg
1x90kg
1x90kg
2x5x80kg

MP:
5x20kg
4x5x32.5kg
4x32.5kg

DL:
5x50kg
5x60kg
5x70kg
2x80kg
1x90kg
5x95kg, PR

L-flies: 2x8x5kg links, 5x8x3kg rechts
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Squats voelden erg zwaar. Eerste rep niet helemaal tot par, en tweede rep harde fail op safeties. Na schijven eraf en weer erop 1 goede rep gedaan, maar toen vond ik het wel weer mooi :). Afgemaakt met 2 setjes van 80kg. Maandag nieuwe poging. Het is al een paar keer gebleken, dat als ik een nieuw gewicht 1x omhoog gekregen heb, het de volgende keer veel beter gaat.

MP op 1 rep na niet gehaald. Dit zou mijn derde deload worden op deze oefening, dus ik ga nu door naar 3x5x35kg

DL PR! Allerlaatste rep ietsje twijfelachtig qua techniek.

Schouder voelt al wel beter, maar nog niet over, dus wederom geen dips of chins gedaan.

Maandag volgende training met 90kg Squat, 62.5kg BP, 55kg PR

Laatst bewerkt:
Nette training LLK, mooie pr op je deadlift op naar de 100KG

Goeie training man, je blijft gewoon lekker vooruit gaan.

succes met je schouder !

Achtenvijftigste SL 5x5 training.

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
2x80kg
1x85kg
5x90kg, PR
4x90kg
1x90kg
5x70kg

BP:
8x20kg
5x50kg
1x60kg
4x62.5kg
1x62.5kg
3x5x50kg

Pendlay Row:
3x50kg
3x5x55kg

Rek- en strekwerk

Totaal 60 minuten.

Squats PR op 90kg! Mijlpaaltje. Die vijfde rep op de tweede set had ik heeeel misschien nog wel kunnen halen, maar ik had geen zin in een harde fail. Woensdag gaan we voor de 3x5.
90kg squat. Het is toch mooi dat als je nou maar dat programma consequent doet, en er voldoende bij eet en slaapt, dat die gewichten dan gewoon omhoog gaan! We gaan toch maar door :)

Schouder veel beter, maar BP toch niet op de spits gedreven, ook omdat ik geen spotter had.

Pendlays ga ik vervroegd over op 3 sets. Eigenlijk zou ik eerst nog een deload moeten doen, maar ik heb steeds zo weinig puf meer na Sq en BP... Volgende keer dus 3x5x57.5kg.
Misschien dat ik de BP trouwens ook wel versneld naar 3 sets doe. Ik ben nu bijna 5 maanden op Stronglifts bezig, dus echt overhaast is het niet, en ik heb wel het idee dat ik wat langzamer herstel.

Vrijdag volgende training met 90kg Squat, 35kg MP, 100kg DL

Terug
Naar boven