Vijfenveertigste SL 5x5 training, einde week vijftien
Squat:
2x8x20kg
5x40kg
5x50kg
3x60kg
2x70kg
1x75kg
5x5x77.5kg
DB SP:
5x8kg
2x5x16kg
3x16kg
2x5x14kg
DL:
5x50kg
5x70kg
5x85kg
Chin-ups: 4xBW, 3xBW
Dips: 2x8xBW
L-flies: 2x8x5kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller
Totaal 75 minuten
Squats waren ZWAAR (vooral 5e set) maar wel zonder ongelukken gehaald. Maandag gaan we voor de 5x5x80kg!
DBSP net zo moeizaam als voorheen. Nou ja, volgende keer beter.
DL toch maar al gedeload, en nu vanaf de grond, ipv 5cm boven de grond op de steunen. Gaat nu qua techniek wel goed, maar die 5 extra cm maken hem toch wel zwaarder. Voortaan DL altijd vanaf de grond.
DL-plek was bezet, dus eerst assistance gedaan. Chins bijna bijna bijna de 5 reps gehaald. Een dezer dagen gaat dat gebeuren, en dan is mijn vijfde en laatste kortetermijndoel gehaald. Verder worden dips en chins natuurlijk vanzelf zwaarder zolang ik nog aankom. Vanochtend tikte de weegschaal 79kg aan. Als dat over een week nog zo is, komt-ie in de stats. Dat zou dan 6kg in 4 maanden zijn, waar ik natuurlijk erg tevreden mee ben. Een gemiddelde toename van 1kg/maand in het eerste jaar, en dan 0.5kg/maand in het tweede jaar zou 18kg in twee jaar zijn, oftewel een BW na twee jaar van 91kg. We gaan het zien! eerst maar eens die 80kg squatten op maandag.
Overigens paar mooie artikelen gelezen van Paul Carter ("Be strong. Be in shape"). Kracht is toch wel heel cool.
Maandag volgende training met 80kg Squat, 55kg BP, 55kg PR