Fitness Seller

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

-

Laatst bewerkt:
Vind je het net ondertussen heel erg saai worden??
Ik vind die squat wel mn neus uit komen ondertussen....

Maar je gaat nog steeds lekker lees ik zo! Keep it comming!

• Topic Starter Topic Starter
Negenenveertigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
1x80kg
1x85kg
1x85kg
2x80kg
2x5x75kg

MP:
5x20kg
5x5x27.5kg

DL:
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x75kg

Chin-ups: 4xBW, 1xBW
Dips: 2x8xBW
L-flies: 2x8x5kg
Rek- en strekwerk, planken
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Zwakke training. Squats voelden loodzwaar. Meteen al harde fail op 2e rep. Ook de afsluitende sets op 75kg waren erg zwaar. Gisteren anderhalf uur door de duinen gewandeld, maar of het daar nou aan ligt? Misschien iets onder de leden, of gewoon een zwakke dag. Woensdag tweede poging op 85kg.

MP ging wel beter dan vorige keer, en DL ga ik nu dus ook weer opbouwen met goede techniek, en gaf vandaag geen problemen.

De vierde maand zit erop! ik ga zo mijn maandelijkse evaluatie in de startpost bijwerken. Leuk leuk leuk.

Woensdag volgende training met 85kg Squat, 60kg BP, 55kg PR

---------- Post toegevoegd Mon 18 Feb 2013 om 13:05 ----------

Gogogo... veel succes met je doelen man.
wow ik ben ff een paar weken weg en je gaat naar de 85kg Sq..
Je bent MP aan het doen! Goede zaak man. Ik ga je weer strak volgen, gaat potverdrie de goede kant op!
Vind je het net ondertussen heel erg saai worden??
Ik vind die squat wel mn neus uit komen ondertussen....

Maar je gaat nog steeds lekker lees ik zo! Keep it comming!
Dank allen! Leuk en motiverend dat jullie volgen!

@Koster: welkom terug van vakantie! Tja, iemand moet het werk doen terwijl anderen aan Braziliaanse stranden zitten... :) Maar die 85kg Squat is er dus nog niet echt.

@Flix: Ja die squats heb ik ook wel genoeg van, maar dat was al zo vanaf dag 1 :) :) :) Serieus, het is gewoon een k** oefening, maar het heeft ook iets oers en heftigs, dus ik blijf hem voorlopig maar wel doen. Trouwens leg press zijn ook *heel* vervelend.

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Mooie training weer man gaat lekker hoezo!

Vijftigste SL 5x5 training. Feestje!

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
5x85kg, PR
4x85kg

5x80kg
2x5x75kg

BP:
8x20kg
1x50kg
4x60kg
5x60kg, PR
3x5x50kg

Pendlay Row:
8x20kg
2x50kg
5x55kg
2x5x50kg

Dips: 8xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller, planken, dislocations

Totaal 75 minuten.

Squats gelukkig een stuk sterker dan vorige keer. Bij 50kg low-bar geprobeerd. Het is jammer dat mijn rechterschouder zo weinig flexibel is - om de stang te ondersteunen moet ik mijn pols helemaal omknakken aan die kant - want volgens mij is lowbar echt veel lekkerder en stabieler dan highbar. Ik ga nu wel bij de opwarmsetjes regelmatig lowbar tussendoor doen, om langzaamaan aan hogere gewichten te wennen, en te kijken tot wanneer de polsen het houden. Verder nog maar wat meer rekken met de schouders.

BP harde fail op 5e rep 1e set! Even de concentratie weg en daar lag ik, en zonder spotter. Toch is 60kg dan niet veel. Gewoon afgerold naar buik en heup, en gaan zitten. De tweede set wel met spotter gedaan, en toen lukte het natuurlijk wel.

Pendlays weer geen puf meer. het wordt tijd dat de squats naar 3x5 gaan, want ik heb aan het eind gewoon geen energie meer. Pendlays nu deload naar 50kg.

Vrijdag volgende training met 85kg Squat, 30kg MP, 80kg DL

Nette training man mooie prs er weer bij! Minder van de Bp maar kan is gebeuren.

Toch wel mooie gewichten man, alleen jammer van die fails.

Mazzel dat die BP uiteindelijk goed ging, echt nachtmerrie van mij om onder bp vast te komen te zitten.

Bedankt weer mannen! Die BP was idd ook iets waar ik altijd bang voor was, maar viel dus eigenlijk enorm mee. 60kg is gewoon niet zo veel...

toch die squats proberen lowbar te pakken, dat om knakken van je polsen had ik ook vreselijk, kreeg gewoon al het gewicht op mijn pols gewicht, waardoor het eerder leek dat ik mijn polsen aan het trainen was, als dat ik de sq aan het doen was..

heb toch doorgezet, en ik merk langzamerhand dat ik steeds minder last van die gebogen polsen heb.
met lowbar squatten kun je gewoon meer gewicht pakken als met highbar...

echt nachtmerrie van mij om onder bp vast te komen te zitten.

ik heb spotter op mijn squatrack wat ik tevens als benchrack gebruik, echt helemaal top
zeker omdat ik thuis train en dus niet de mogelijkheid heb om er spotters bij te halen..

powermark-415-squatrack.jpg

Ja nice, die hebben wij helaas niet op de sportschool.

ik heb spotter op mijn squatrack wat ik tevens als benchrack gebruik, echt helemaal top
zeker omdat ik thuis train en dus niet de mogelijkheid heb om er spotters bij te halen..

Dat rack heb ik ook, maar kan er niet in benchen. Hoe lukt jou dat wel? Ik heb het idee dat de ruimte te krap is, wat doe ik verkeerd? ???

Ik heb de poten 90cm uit elkaar staan, en ik heb eigelijk nergens last van? kom jij dan met je armen vast te zitten ofzo??

Eenenvijftigste SL 5x5 training, einde week zeventien

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
4x80kg
5x70kg

MP:
5x20kg
5x5x30kg, PR

DL:
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg

Dips: 8xBW, 6xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 50 minuten

Kwam gammel mijn bed uit, met pijnlijke lange rugspieren. Besloten te luisteren naar het lichaam, en rustig aan gedaan met squats. Slechts tot 80kg gedaan, volgende keer hopelijk voluit met werksets van 85kg.

MP en DL gingen wel goed.

Woensdag volgende training met 85kg Squat, 60kg BP, 50kg PR

---------- Post toegevoegd Fri 22 Feb 2013 om 21:50 ----------

toch die squats proberen lowbar te pakken, dat om knakken van je polsen had ik ook vreselijk, kreeg gewoon al het gewicht op mijn pols gewicht, waardoor het eerder leek dat ik mijn polsen aan het trainen was, als dat ik de sq aan het doen was..

heb toch doorgezet, en ik merk langzamerhand dat ik steeds minder last van die gebogen polsen heb.
met lowbar squatten kun je gewoon meer gewicht pakken als met highbar...
Klopt, en ik heb het vandaag weer geprobeerd. Maar mijn rechterschouder is echt extreem onflexibel, dus ik heb niet alleen die omgeknakte pols maar ook pijn in de schouder van het te ver naar achteren drukken. Maar ik blijf het proberen, hopelijk weet ik op den duur een extra centimetertje naar achteren erbij te rekken...

Niue training hoor. je kan ook niet altijd vol uit gaan hè

Tweeënvijftigste SL 5x5 training.

Squat (low-bar!):
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
1x80kg
3x5x85kg
5x70kg

BP:
8x20kg
1x50kg
3x5x60kg
2x3x60kg

Pendlay Row:
8x20kg
5x50kg

Chin-ups: 1xBW
Dips: 7xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller, planken, dislocations

Totaal 65 minuten.

Squats low-bar! Het ziet er niet uit - vooral rechts - en ik voel het wel in schouders en polsen, maar alles beneden schouders voelt veel safer en stabieler. Die houden we erin. Ik ga wel een mini-deload doen naar 80kg om nog wat beter te wennen. Ook ga ik nu over naar 3x5 voor de squat.

BP weer beter dan vorige keer. Spot gehad op laatste drie sets van mede-DBB-er die ook SL 5x5 blijkt te doen. Leuk ervaringen uitgewisseld.

Pendlays als gepland gedeload naar 50kg.

Vrijdag volgende training met 80kg Squat, 32.5kg MP, 85kg DL

Nice man! mooie gewichten weer!

Hier nog wat filmpjes die mij erg geholpen hebben met low bar, misch heb je er wat aan:

http://vimeo.com/30763907
http://syattfitness.com/athletic-pe...tween-hip-flexion-and-lumbar-hyper-extension/
http://www.dailymotion.com/video/xpzrnv_starting-strength-squat-tutorial_sport

Wat mij altijd heel erg helpt is als de bar in het rek ligt met wat gewicht erop, hard tegen de bar drukken totdat je voelt dat je de ''goede plek'' gevonden hebt (beetje zoals medhi in zijn filmpjes doet) ellebogen zo ver mogelijk omhoog & polsen recht en hem er dan uit halen, heb nu nooit mee dat de bar wegzakt, had ik vroeger last van, (denk dat jij daar ook last van hebt aangezien je last heb van je polsen) & dan heb je ook geen last meer van je polsen.

Vooral dat eerste filmpje is echt goud, & zeker handig als je last heb van je polsen want er hoort geen kracht door je armen te gaan, ze balanceren de bar alleen.

Laatst bewerkt:
Mooie training weer man lekker squats deload is wel heel mini he naar 80KG

Dank voor de links Daan! Ik deed het dus toch niet goed, want rechterpols onder de stang. En met 80kg kan je jezelf nog wijsmaken dat al het gewicht toch op je schouders rust, maar later zal dat niet meer gaan. Ik ga hier thuis ook met een bezemsteel de verschillende handposities uitproberen. Ook snap ik nu eindelijk wat ze met 'elbows up' bedoelen.

Mijn probleem is dus zgn 'costoclaviculair syndroom' oftewel te weinig ruimte tussen sleutelbeen en eerste rib. Daardoor raken er bloedvaten e.d. bekneld als ik mijn armen naar achter/omhoog doe. Kijken hoezeer het hindert nu ik weet hoe het echt zou moeten...

@Crash: ja, is wel mini-deload, maar ik ben gewoon een wimp :) Serieus, nu eerst maar eens kijken of ik de correcte lowbar houding ueberhaupt voor elkaar krijg.

Dank voor de links Daan! Ik deed het dus toch niet goed, want rechterpols onder de stang. En met 80kg kan je jezelf nog wijsmaken dat al het gewicht toch op je schouders rust, maar later zal dat niet meer gaan. Ik ga hier thuis ook met een bezemsteel de verschillende handposities uitproberen. Ook snap ik nu eindelijk wat ze met 'elbows up' bedoelen.

Mijn probleem is dus zgn 'costoclaviculair syndroom' oftewel te weinig ruimte tussen sleutelbeen en eerste rib. Daardoor raken er bloedvaten e.d. bekneld als ik mijn armen naar achter/omhoog doe. Kijken hoezeer het hindert nu ik weet hoe het echt zou moeten...

@Crash: ja, is wel mini-deload, maar ik ben gewoon een wimp :) Serieus, nu eerst maar eens kijken of ik de correcte lowbar houding ueberhaupt voor elkaar krijg.

Np.

Costo.... wat? Wist je dat al of haal je dat net uit die filmpjes? Hoeft denk ik niet een al te groot probleem zijn, zelfs als ik m'n ellebogen niet al te hoog doe blijft meestal wel goed liggen als ik m op de goeie plek leg.

Terug
Naar boven