MuscleMeat

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

Prima training gewoon, squats gaan ook vooruit :)

-

Laatst bewerkt:
Kijk dat bedoel ik, toch over die 72,5kg heen en alleen direct op naar de 80kg!!!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal! Heel fijn al die reacties, geeft steun en extra motivatie! Heb nu al zin in de training vrijdag!

-

Laatst bewerkt:
Negenendertigste SL 5x5 training, einde van week dertien

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
3x60kg
2x70kg
5x5x77.5kg

DB SP:
5x8kg
2x5x16kg
3x5x14kg

DL:
8x20kg
5x50kg
3x70kg
5x90kg PR
5x70kg

Chin-ups: 4xBW, 1xNeg
Dips: -
L-flies: 2x8x4kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller, planken, shoulder dislocations

Totaal 70 minuten

Squats gehaald. Vijfde set was erg zwaar. Veel tijd nodig gehad. Op laatste twee reps heb ik iets met mijn linkervoet gedaan wat ik voelde aan de buitenkant van de enkel. Ik verzamel zolangzamerhand een aantal kleine pijntjes: deze enkel dus, twee spiertjes in de rechterheup, en een in de rechterschouder. Misschien op een gegeven moment een week met lage gewichten en hoge reps inlassen als bijkomweek. Nu in elk geval heel blij met weekend.

DBSP geen vooruitgang en derde keer op dit gewicht, dus volgende keer deload naar 14kg.

DL gehaald. Ik had elders op DBB de tip gelezen om je hoofd naar achter te doen alsof je een tennisbal onder je kin hebt. Dat werkt prima, je hele core plus nek wordt zo één krachtige cylinder. Rug was 95% recht (naar gevoel) op laatste rep, die keuren we goed. Dit is de derde van mijn vijf kortetermijndoelen.

Maandag volgende training met 80kg Squat, 57.5kg BP, 52.5kg PR

Laatst bewerkt:
Lekkere training hoor en hele mooie pr op je deadlift op naar de 100kilo en er voorbij:thumbup:

Nice man! die squat is ook een PR toch of niet?

Squat is idd eigenlijk VPR, want had woensdag al 1x5x77.5kg gedaan. Maar nu ik de FAILs er niet meer expliciet bijschrijf, doe ik dat met de VPRs ook niet meer :) Dus alleen PR als voor het eerst 5 reps met een gewicht gedaan is!

Dank mannen, ik ben nu behoorlijk brak, en heb behoorlijk trek, howel ik sinds de training al shake en bak havermout op heb. Eten!

Als je het zo doet is alleen als je 5x5 doet PR, dus dit is PR :D

je gaat erg goed, lekker hé als je zo week na week/ training na training toch steeds vooruitgang ziet!

-

Laatst bewerkt:
Veertigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
3x60kg
2x70kg
1x75kg
5x80kg PR
1x80kg
4x5x70kg

BP:
8x20kg
3x50kg
5x57.5kg
4x57.5kg

5x55kg
2x5x50kg

Pendlay Row:
8x20kg
5x5x52.5kg (niet clean)

Chin-ups: 3xBW
Dips: 4xBW
Rek- en strekwerk, planken
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten.

Squats een werkset op 80kg gehaald, en daarmee mijn vierde kortetermijndoel (5 reps met BW squatten), maar daarna was het ook meteen op. Tweede rep tweede set zelfs harde fail, omdat ik mijn linkervoet weer voelde bewegen, en ik wilde niet weer iets aan mijn enkel voelen. Stang op de steunen dus!
Afgemaakt met setjes van 70kg, wat op zich best goed ging.

BP zelfs iets minder dan vorige keer, en dit was de derde keer op 57.5kg. Deload dus, naar 50kg. Dit is de tweede "echte" deload na de DBSP deload van vorige keer. Alle vorige deloads hadden te maken met techniekherziening, of (lichte) blessures.

Pendlays wel 5x5 gedaan, maar tel ik niet als PR of zelfs maar succesvol, want regelmatig buik niet aangetikt. Volgende keer weer dit gewicht.

Vrijdag volgende training met 80kg Squat, 14kg DBSP, 95kg DL

---------- Post toegevoegd Mon 28 Jan 2013 om 11:43 ----------

je gaat erg goed, lekker hé als je zo week na week/ training na training toch steeds vooruitgang ziet!
Dank je! Inderdaad, heel voldoeninggevend. De vooruitgang wordt nu meer "traag maar gestaag", maar ik heb niets te klagen!

---------- Post toegevoegd Mon 28 Jan 2013 om 11:44 ----------

Bedankt man! Mooi verhaal over die 15e dip-rep op je log trouwens.

Laatst bewerkt:
Mooie training man en lekkere pr op je squat:thumbup::thumbup:

-

Laatst bewerkt:
Mooie gewichten weer kerel!

*knip*

Vrijdag volgende training met 80kg Squat, 14kg DBSP, 95kg DL
*knip*

Hoe doe jij de overhead press? doe je dat met 2 losse dumbles van 14?
Ik vind de press met losse dumbles makkelijker dan met die stang...

Gaat goed zo te lezen. Keep it comming!!:wl:

Mooie training man en lekkere pr op je squat:thumbup::thumbup:

---------- Post toegevoegd Tue 29 Jan 2013 om 10:09 ----------

---------- Post toegevoegd Tue 29 Jan 2013 om 10:11 ----------
Hoe doe jij de overhead press? doe je dat met 2 losse dumbles van 14?
Ik vind de press met losse dumbles makkelijker dan met die stang...

Gaat goed zo te lezen. Keep it comming!!:wl:
Dank mannen!

Ik doe de press idd met dumbbells, vooral omdat de Gym waar ik train geen geschikte 30mm stangen heeft, en ik niet moet die Olympische stang wil gaan rondzwaaien. Maar mijn schoudergewrichten zijn vrij moeilijk, en ik kan ook niet echt bovenshoofds mijn armen helemaal strekken.

Eenenveertigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
3x60kg
2x70kg
1x75kg
5x80kg
3x80kg

5x75kg
2x5x70kg

DB SP:
5x8kg
5x5x14kg

DL:
8x20kg
5x50kg
3x70kg
1x85kg
3x95kg
3x85kg
5x70kg

Chin-ups: 4xBW
Dips: 8xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller, planken, shoulder dislocations

Totaal 70 minuten

Squats: tweede set derde rep ging met 0,0001 km/h omhoog en ik had geen zin in weer een hard fail, dus daar opgehouden met werkgewicht. Beetje p*ssy wel, maar toch 2 reps meer dan vorige keer, en de afmaaksetjes ook met hoger gewicht dan vorige keer. Ook weer stapje vooruit in techniek, na een stuk op T-nation gelezen te hebben. Ik zet mijn buik nu meer uit, en richt meer focus op samendrukken schouders en drukken nek tegen stam *tijdens het omhoog komen*. Als ik die focus inderdaad de hele rep kan houden (lukt niet altijd), gaat het beduidend makkelijker, ws omdat het hele bovenlichaam dan statisch sterker is, maardoor de kracht van benen/heupen directer op de stang wordt overgebracht (of zoiets) :)
Toch wel tevreden dus, maar of ik vrijdag 5x5x80kg haal?

DBSP easy op 14kg. Ik doe hem volgende keer nog eenmaal op 14kg maar dan 5 sets van 6 reps. Dan weer naar 16kg

DL 3 reps op nieuw 95kg gehaald. De vierde kreeg ik niet meer omhoog. Nog afgemaakt met twee pyramide-sets op 85kg en 70kg met weinig rust ertussen. Staat niet in programma en ik ben nu ook wel gesloopt, maar man, wat is DL toch een lekkere oefening.

Maandag volgende training met 80kg Squat, 50kg BP, 52.5kg PR

Heerlijke oefening idd de DL. Heb je nog link naar dat artikel van tnation?

Terug
Naar boven