AndroidHealthClinic

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

nice 90kg squats! :)

Congratz man! erg nice, allemaal mooie gewichten!

Doe je de SQ nu weer highbar? ik vind het toch wel super gaan hoor met je Squats aangezien je toch nog niet zo heel erg lang geleden tegen die 72.5kg aan zat te hikken, je zal me kwa gewicht zo
wel voorbij denderen ;) ik heb het met 100kg SQ wel ff gehad.... 110kg voelde bij niet lekker meer in mijn rug ;)

Laatst bewerkt:
Mooie training man. Lekkere PR op je squat op naar de 100KG.

• Topic Starter Topic Starter
Dank mannen! Ja, squats helaas weer highbar, want mijn rechterschouder trok het niet. Toch heeft dat weekje lowbar wel geholpen, al was het maar mentaal, want zoveel maakt die 5cm hoger nou ook weer niet uit...

Negenenvijftigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
2x80kg
1x85kg
5x90kg
2x90kg
5x80kg

MP:
5x20kg
3x35kg
3x35kg
2x35kg

DL:
5x50kg
5x80kg
1x90kg
1x100kg

Chin-ups: 4xBW
Dips: 8xBW
L-flies: 2x8x5kg links, 5x8x3kg rechts
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Lekker geslapen, maar op training voelde alles zwaar. Squat harde fail op 3e rep 2e set. Was derde poging op 90kg, dus nu deload, de eerste sinds de overgang naar 3x5.

MP moest ik vanaf de grond in positie cleanen, want rek was bezet. Nou, dat viel nog niet mee! Techniekkwestie. De press zelf was wel zwaar maar ging uiteindelijk toch niet slecht, en ik heb nog 2 pogingen op 35kg te gaan.

DL kreeg ik de 100kg één keer van de grond, en daarna met geen mogelijkheid meer. Ook hier nog 2 pogingen te gaan, maar dat gaat wel pittig worden.

Voor het eerst weer gedipt en gechind sinds de schouderproblemen, en dat ging redelijk. Schouder houdt zich goed.

BW nu officieel op 80kg. Zo op het oog is er toch nauwelijks vet bij gekomen. Dat wil ik graag zo houden, dus ik blijf mikken op een zeer geleidelijke gewichtstoename. Nu zit ik nog op ong 1kg/maand, maar dat zal op een gegeven moment wat afvlakken. Ik ben vast van plan het geduld op te brengen om langere tijd bv 0.5kg/maand aan te komen met zo min mogelijk vet. Op mijn leeftijd schijnt het zo makkelijk niet meer te zijn om de overmaat aan vet eraf te cutten...
Overigens zie ik er nu beter uit dan ooit tevoren in mijn leven (qua lichaam dan :)). Heel motiverend na 5 maanden werk.

Vrijdag volgende training met 80kg Squat, 62.5kg BP, 57.5kg PR

Gaat nog steeds lekker zo te lezen.

Clean press voor de MP is toch geen probleem met 35Kg als je er 100 gebruikt voor de DL

Wat ik merk is als ik teveel sets opwarm voor mijn DL dan kan ik het ook wel vergeten.
Ik probeer nu 3set totaal te doen. (100-120-140) als je steeds met 10Kg blijft verhogen duurd het een eeuwigheid en ben je kapot voor je er bent!

Succes

Dank je, Flix! Helemaal met die opwarmsets eens. Vandaag had ik de opwarmsets bij de DL nog eens extra beperkt, maar het mocht niet baten. Die clean press was uiteindelijk ook geen probleem, maar ik had het echt nog nooit eerder gedaan, en stond toch even te kijken toen de stang niet vanzelf omhoog ging :)

Dank je, Flix! Helemaal met die opwarmsets eens. Vandaag had ik de opwarmsets bij de DL nog eens extra beperkt, maar het mocht niet baten. Die clean press was uiteindelijk ook geen probleem, maar ik had het echt nog nooit eerder gedaan, en stond toch even te kijken toen de stang niet vanzelf omhoog ging :)

:D Dat probleem heb ik ook vaker. Oplossing: gewoon langer blijven kijken. Hij komt vanzelf omhoog.

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Toch nog een redelijke training al zat het wat tegen en je hebt toch mooi 100kg deadlift gepakt

Fototje van de benen geplaatst. (full body benen wilde hij niet uploaden vandaag.)

Lekker getraind kerel, weer mooie gewichten. Had jij nou trouwens van die grippers gekocht of beeld ik me nou dingen in?

Laatst bewerkt:
Zestigste SL 5x5 training.

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
3x5x80kg

BP:
2x8x20kg
5x50kg
4x62.5kg
3x62.5kg
3x62.5kg

Pendlay Row:
3x50kg
3x5x57.5kg, PR

Chin-ups: 3xBW
Dips: -
L-flies: 2x8x3kg
Rek- en strekwerk, planken
Thuis Foam Roller, dislocations

Totaal 60 minuten.

Beetje verkouden, alles voelde zwaar, dus ik was wel blij met de squat deload. Ging desondanks wel goed, met veel aandacht voor techniek, maar gelukkig slechts drie setjes!

BP nu met spot van mijn lieve echtgenote. Wel meer reps dan vorige keer, maar de 5 haalde ik toch niet niet. Nog 1 poging te gaan.

Pendlays PR, maar ik smokkel wel wat (iets door de knieën op het laatste stukje)

Nu lekker weekend met extra rustdag.

Maandag volgende training met 82.5kg Squat, 35kg MP, 100kg DL

Mooie training hoor lekkere pr weer. Ss blijft lekker gaan hier.:thumbup:

Gaat lekker! Nog steeds vooruitgang gaat lekker dus. Nog steeds niet uitgekeken op het schema?
Ik ga volgende maand wat anders doen. Voor de afwisseling :-)

Eenenzestigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
4x70kg
1x75kg
3x5x82.5kg

MP:
5x20kg
2x5x35kg, PR
3x35kg

DL:
5x60kg
2x80kg
1x90kg
2x100kg
1x90kg

Chin-ups: -
Dips: 8xBW
L-flies: 2x8x5kg links
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 50 minuten

Snipverkouden maar desondanks, of daarom, goede focus en concentratie. DL volgende keer laatste poging op 100kg, dat wordt vermoedelijk weer een deload.

Met verkouden hoofd kan je dus prima trainen. Eten is een andere zaak. Duidelijk minder eetlust, en moeite om mijn calorieen te halen.

De vijfde maand zit erop! Kan ik zo lekker mijn maandelijkse update in de startpost doen.

Woensdag volgende training met 85kg Squat, 62.5kg BP, 60kg PR

Laatst bewerkt:

Mooie training weer man en die dl komt wel is het niet je volgende training dan wel na je deload.

Ik zou me niet teveel laten leiden door het niet halen van je DL.
Als je verkouden bent heb je sowieso al minder energie ivm de ademhaling.
Tenminste dat heb ik altijd.

Succes verder

Dank mannen! Ik maak me niet druk over die DL fail hoor, we hebben geen haast (nou ja, klein beetje ongeduldig ben ik soms wel, maar dat heeft weinig zin. Beter doorboemelen als een diesel, en niet opgeven).

Had jij nou trouwens van die grippers gekocht of beeld ik me nou dingen in?
Ja, inderdaad heb ik grippers. De 100 krijg ik inmiddels goed dicht met beide handen, en de 150 bijna. Alleen heb ik nu in mijn rechterhand wat last van pink en ringvinger als ik in die dingen knijp, dus neem even een pauze. Daarna mag de 200 uit de verpakking.

Tweeënzestigste SL 5x5 training.

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
3x5x85kg

BP:
8x20kg
5x50kg
4x62.5kg
3x62.5kg
3x62.5kg

Pendlay Row:
3x50kg
4x60kg
3x60kg
2x60kg

Chin-ups: -
Dips: -
L-flies: 2x8x3kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller, planken, dislocations

Totaal 50 minuten.

Verkoudheid beter maar nog niet over. Alles voelde weer zwaar. Squats zwaar maar wel gelukt. BP derde fail, dus dat wordt deload. Pendlays eerste poging op dit gewicht, toch niet slecht.

Dat het maar geen lente wordt helpt ook niet echt mee!!

Vrijdag volgende training met 87.5kg Squat, 35kg MP, 100kg DL

Terug
Naar boven