AndroidHealthClinic

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Mooie training man lekkere squat weer. Bp en p row gaat ook lekker.

Netjes weer!!

Waar heb je die grippers besteld? Ik vind €20 best duur voor 1

Dank mannen! Ik maak me niet druk over die DL fail hoor, we hebben geen haast (nou ja, klein beetje ongeduldig ben ik soms wel, maar dat heeft weinig zin. Beter doorboemelen als een diesel, en niet opgeven).

Ja, inderdaad heb ik grippers. De 100 krijg ik inmiddels goed dicht met beide handen, en de 150 bijna. Alleen heb ik nu in mijn rechterhand wat last van pink en ringvinger als ik in die dingen knijp, dus neem even een pauze. Daarna mag de 200 uit de verpakking.

Oke merk je dat ook nog beetje positieve invloed of massa/kracht heeft of is het gewoon leuk erbij?

• Topic Starter Topic Starter
Het zijn Heavygrips en ze waren met korting te krijgen bij sportfood.nl
Het is meer voor leuk erbij, ik merk nog niet veel praktisch nut, maar ik hanteer natuurlijk ook nog geen gewichten waarbij grip een issue is.

Het zijn Heavygrips en ze waren met korting te krijgen bij sportfood.nl
Het is meer voor leuk erbij, ik merk nog niet veel praktisch nut, maar ik hanteer natuurlijk ook nog geen gewichten waarbij grip een issue is.

Met deadliften gaat het snel hoor. Al hoe wel: als je ze alternerend vastpakt gaat het ook al een stuk beter

Drieënzestigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
3x5x87.5kg

MP:
5x20kg
3x5x35kg

DL:
5x60kg
3x80kg
1x90kg
2x100kg
1x80kg

Chin-ups: 3xBW
Dips: 10xBW
L-flies: 2x8x5kg links
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Totaal geen zin vantevoren, maar toch lekkere training, met voldaan gevoel achteraf. Verkoudheid is nu echt op de terugtocht. Nu de winter nog.

Squats de tijd genomen, maar lukte uiteindelijk zonder issues. MP gehaald, dus we gaan door naar 37.5kg. DL derde fail op 100kg, dus een deload. Op de derde rep boog mijn onderrug wat door, ik hoop niet dat ik daar last van krijg.

Maandag volgende training met 90kg Squat, 55kg BP, 60kg PR

Erg mooie gewichten weer man, echt goede progressie hier! Zit nu bijna op het zelfde niveau als ik zat. Deadlift komt vanzelf wel, dat heb je inmiddels wel laten zien :)

Mooie training man en die Deadlift komt wel goed na je deload.:thumbup:

Vierenzestigste SL 5x5 training.

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
1x85kg
2x5x90kg
2x90kg

BP:
8x20kg
5x40kg
2x50kg
3x5x55kg

Pendlay Row:
2x50kg
4x60kg
3x60kg
3x60kg

Chin-ups: 3xBW
Dips: 8xBW
L-flies: 2x8x3kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller, planken, dislocations

Totaal 60 minuten.

Squats weer terug op pre-deload gewicht. Derde set net niet gehaald, maar wel verbetering t.o.v. voor de deload.

BP op deloadgewicht geen probleem. Pendlays tweede keer fail op 60kg, dat zal ook wel weer een deload worden.

Ik heb de afgelopen twee weken wat moeite met eten gehad, ook door de verkoudheid neem ik aan. Ben misschien ook iets afgevallen, maar dankzij de shakes zit ik in elk geval aan mijn eiwit. Lijk ook wel iets vet bij de navel kwijt te zijn, dus moet ik dit misschien maar beschouwen als een mini-cut. Deze week wil ik wel flink aan de schrans, met een bak havermout per dag extra.

Woensdag volgende training met 90kg Squat, 37.5kg MP, 90kg DL

:) still going strong!!

Ook op naar de 150KG DL!!!

Nog een mooie training man. Volgende training3x5 halen op squat

Bedankt mannen! Haha, 150kg DL is inderdaad mooi langetermijndoel. Eerst die 100kg maar eens vijf keer de lucht in zien te krijgen :)

Vijfenzestigste SL 5x5 training

Squat:
8x20kg
5x50kg
5x65kg
2x80kg
4x90kg
1x90kg
3x80kg

MP:
5x20kg
2x5x35kg
2x37.5kg

DL:
5x50kg
5x80kg
5x90kg

Chin-ups: 4xBW
L-flies: 2x8x5kg links
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Bij het ontbijt al moe en futloos, en dat zette zich helaas door op de training. Vrouw en dochter ook niet lekker, tijd dat de lente komt! Vrijdag nog een training, en dan extra rust vanwege Pasen (gym op maandag dicht).

MP eerst op 35kg omdat de 1.25kg schijfjes in gebruik waren. Tegen de tijd dat ik ze kon gebruiken, was ik al te moe.
DL gelukkig net op deload, dus die ging wel.

Vrijdag volgende training met 90kg Squat, 57.5kg BP, 60kg PR

Vandaag ook last van, misch verstoord de plotselinge verandering in temperatuur slaapritme.

Lekkere training man gaat goed zo.:thumbup:

Zesenzestigste SL 5x5 training.

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
1x85kg
3x5x80kg

BP:
8x20kg
5x50kg
3x5x57.5kg

Pendlay Row:
2x50kg
5x60kg, PR
4x60kg
3x60kg

Chin-ups: 6xBW
L-flies: 2x8x3kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller, planken, dislocations

Totaal 60 minuten.

Nog altijd fysiek en mentaal niet 100%. Op squats voelde de 85kg al erg zwaar, dus besloten om een 'lichte' squatdag tussendoor te doen met 3x5x80kg. Maandag is de gym dicht vanwege Pasen, dus ik heb extra rust voor de volgende training, en dan knal ik die 3x5x90kg eruit!

Hierdoor wel meer puf voor de UB oefeningen, en die gingen zowaar vrij sterk. Pendlays wordt nu wel deload, maar ben toch tevreden met mijn eerste volledige werkset op 60kg.

Chins doe ik nu met parallelle grip, en niet helemaal tot aan beneden dead hang, want dat voel ik in mijn schouders. De laatste dagen doe ik thuis steeds als ik van zolder (waar ik werk) naar beneden loop even een paar pull-ups aan de overloop. Dat lijkt nu al aardig te werken, want 6 reps heb ik nog nooit gehaald. Dat houden we er voorlopig even in!

Dins- of Woensdag volgende training met 90kg Squat, 37.5kg MP, 95kg DL

Laatst bewerkt:

Netjes hoor lekkere training weer mooie PR gezet zo voor het paasweekend!

Hoe pak jij die dips? 8xBW helemaal zonder assist? ze lukken mij doodgewoon niet...

Hey, ook lekker bezig met chins.
Ik kan er helaas ook net 4 a 5 maken voor ik mezelf niet meer omhoog krijg :)
Elke week 1 meer, dan komen we er wel!

Hoe pak jij die dips? 8xBW helemaal zonder assist? ze lukken mij doodgewoon niet...

Komt vanzelf wel. Ik doe er nu 15-10-8 met BW. Gewoon rustig opbouwen en dan kom jij er ook wel:D

Terug
Naar boven