Fitness Seller

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

• Topic Starter Topic Starter
Doe de dips eerst niet te diep. Ik doe ze nog steeds niet zo diep vanwege de schouders. Ik doe ze vrij langzaam en dan tot waar het nog net goed voelt, maar ik weet niet of dat wel elke keer tot par of zelfs daaronder is. maar inderdaad, gewoon beginnen, en dan langzaamaan steeds een rep erbij.

Zevenenzestigste SL 5x5 training, gisteren

Squat:
8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
1x85kg
5x90kg
3x90kg
1x90kg

MP:
5x20kg
5x37.5kg
3x37.5kg
2x37.5kg

DL:
5x50kg
5x70kg
2x87.5kg
5x95kg

Chin-ups: 5xBW, 2xBW
Dips: 8xBW, 4xBW
L-flies: 2x8x5kg
Rek- en strekwerk, planken
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Ondanks extra rustdag en fysiek min of meer weer fit toch de 3x5x90kg niet gehaald op de Squat. Dat wordt dus weer een deload, de tweede alweer op drie reps, hoewel die eerste ook veroorzaakt werd door verkoudheid. Toch is deze 90kg tot nu toe de meest serieuze barriere, hopelijk ga ik er over ruim een week na deze nieuwe aanloop wel overheen.

MP en DL gingen eigenlijk best goed.

Vrijdag volgende training met 80kg Squat, 60kg BP, 52.5kg PR

Laatst bewerkt:
Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Mooie training man lekkere gewichten:thumbup:

Achtenzestigste SL 5x5 training.

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
3x5x80kg

BP:
8x20kg
5x40kg
3x5x60kg

Pendlay Row:
3x5x52.5kg

Chin-ups: 5xBW
Dips: 8xBW
L-flies: 2x8x5kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller, planken, dislocations

Totaal 50 minuten.

Relaxte training vanwege twee oefeningen in de deload. Squats voelden desalniettemin toch vrij zwaar. BP daarentegen ging als een zijtje, dus ik zie de 62.5kg volgende keer vol vertrouwen tegenmoet.

Maandag volgende training met 82.5kg Squat, 37.5kg MP, 100kg DL

Lekkere training man zit hem op volgende keer met de 100kg Deadlift!!!

Netjes man! nou niet te snel gaan met die BP he ;)

Negenenzestigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
3x5x82.5kg

MP:
5x20kg
4x37.5kg
2x37.5kg
2x37.5kg

DL:
5x50kg
5x70kg
2x90kg
5x100kg, PR

Dips: 12xBW
L-flies: 2x8x6kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 50 minuten

Vermoeiend weekend en slecht geslapen, maar toch sterke training met goede focus. Of het nou komt doordat ik nu pas echt helemaal hersteld ben van die verkoudheid, of doordat de lente eindelijk gaat beginnen, of door de setjes pull-ups die ik dagelijks verspreid over de dag thuis doe? Hoe dan ook, in geen tijden zo lekker getraind!

Squat voeten een centimetertje dichterbij elkaar genomen, wat wel beter bij mijn lichaam past: meer controle, minder last van heup. Gewicht voelde vrij licht zelfs!

MP fail voor de derde keer, dat wordt dus een deload. Dit blijft een zorgenkindje, maar ik maak me er maar niet druk om.

DL eindelijk de 5x100kg gehaald! Laatste rep op het tandvlees, maar toch. Ik blij.

12xBW dips is de eerste van mijn middenlangetermijndoelen (zie startpost). Ik ga de dips maar eens verzwaren. Op de sportschool hebben ze een riem en een touw om schijven aan te hangen. Eerst maar eens 5kg erbij. BW nu op 81kg. Er komt nu ongeveer 1kg per 4 weken bij, waar ik natuurlijk heel tevreden mee ben.

Woensdag volgende training met 85kg Squat, 62.5kg BP, 55kg PR

---------- Post toegevoegd 8 April 2013 om 11:31 ----------

Lekkere training man zit hem op volgende keer met de 100kg Deadlift!!!
Netjes man! nou niet te snel gaan met die BP he
Dank mannen! Crash, die DL is dus gelukt, en Daan ik zal rustig aan doen op de bank. :)

Lekker hoor goeroe training man! Mooie PR:thumbup:

Hoppa, de eerst kop is er af.
100KG DL!!! Kei goed.
Op naar de 150 (kan je mij gaan inhalen!!)

waarom breid je je dips nu uit met 3 sets 12/10/8 ipv verzwaren

1Kg/4 weken is niet heel veel he! Misschien wat meer eten 3500kCal kan toch wel in de Bulk. (ik ging er iig lekker bij)

Bedankt mannen!

@flix: Dips uitbreiden in volume is idd ook een optie, maar ik heb meestal niet zo'n puf meer aan het eind van de training in meerdere setjes met echt rust ertussen... Misschien wissel ik het wel af, dan weer verzwaard, dan weer op volume.

1kg/4weken is hartstikke veel man! :)
Srs, harder wil ik echt niet gaan, om twee redenen: Ten eerste wil ik niet dat het eten me gaat tegenstaan. Dit heb ik vroeger gehad (zie startpost), en uiteindelijk heb ik - mede daardoor - toen het trainen niet volgehouden. Ten tweede wil ik niet teveel vet erbij. Op mijn leeftijd (jaja) gaat dat er minder makkelijk af als het er eenmaal op zit. Liever blijf ik mijn broeken passen, en kom wat langzamer aan. Ik verwacht ook dat het tempo later nog wat afzwakt. Maar als ik t/m de zomer nog 1kg/maand aankom, en daarna een jaar 0.5kg/maand, zit ik toch op een (leane) 90kg na iets van twee jaar trainen, wat wel een mooie streef is voor mij.

Prima, Hoeveel vet heb je dan nu?
En hoevaak meet je het? Misschien kan je dan mooi bijhouden wat er bij komt. Het zal niet 1Kg spier/mnd zijn.
Zowel dan moet ik jou dieet ook gaan doen!

Ik meet het niet echt. Ik hou het vet rond de navel een beetje in de gaten. Dat wordt langzaam iets meer, maar nog te doen. Soms eet ik wat minder op rustdagen als ik het idee heb dat het vet te hard gaat, maar dat gaat vnl op gevoel en niet erg methodisch.
Bedenk ook dat ik van 73kg bij 1.95m kom, dus ik was wel heeel erg dun (nu gewoon dun :)), dus of dit alleen lukt bij graatmagere beginners zoals ik, dat weet ik niet. Toch ga ik vooralsnog liever niet afwisselend bulken/cutten, maar kom liever wat langzamer aan, ondertussen het vet% in bedwang houdend.

UmpOi.gif

Bam mooie deadlift man! lekker bezig :)

En als je niet wilt cutten & bulken kan je altijd gewoon een hele lichte cleanbulk doen (+100, 200kcal) die je kan je als het goed is het hele jaar aanhouden zonder te hoeven cutten. Af en toe een dag minder eten omdat je je vet voelt is alleen maar weggegooide gains & geen vet imo.

Dank Daan :)
Inderdaad een permanente lichte cleanbulk, dat is wat ik probeer te doen. Maar ik hou niet exact mijn calorieën bij, dus heel nauwkeurig gaat het niet allemaal. Dat iets minder eten op rustdagen heb ik van sites over BodyRecomp en zo, maar misschien slaat het in mijn situatie wel nergens op.
Hoe dan ook, mijn etenspatroon was al vrij saai en regelmatig, dus het 'op gevoel' eten werkt to nu toe goed. En 'gedwongen' eten wil ik dus niet, want daar knap ik op langere termijn op af. Alleen slok ik elke dag braaf mijn twee shakes weg, anders kom ik absoluut niet aan genoeg eiwitten.

Zeventigste SL 5x5 training.

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
1x80kg
3x5x85kg

BP:
8x20kg
3x50kg
3x5x62.5kg, PR

Pendlay Row:
3x5x52.5kg

Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten.

Voelde me iets minder sterk dan vorige keer, maar toch wel goede training. Squats gingen ook wat zwaarder, maar wel goed diep. BP eindelijk 62.5kg gehaald! Die mag omhoog voor volgende keer.

Vrijdag volgende training met 87.5kg Squat, 32.5kg MP, 105kg DL

Lekkere training weer man gaat goed zo

Eenenzeventigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
3x5x87.5kg

MP:
5x20kg
3x5x32.5kg

DL:
5x50kg
5x70kg
5x90kg
1x105kg

Chin-ups: 6xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Toch weer moe en zwaar. Kreeg trainde iets later in de ochtend en kreeg ook wat trek, dus misschien niet genoeg gegeten vantevoren.

Squats gehaald, maar moeizaam, moeizaam.
MP zit op deload dus geen probleem
DL 1 keer de 105kg omhoog gekregen, en toen vond ik het wel weer mooi. Ik moet eens iemand naar mijn techniek laten kijken, want ik vertrouw de onderrug niet helemaal.
Chins zit wel langzaamaan progressie in. Het verhoogde volume door thuis te chinnen lijkt effect te hebben.

Maandag volgende training met 90kg Squat, 65kg BP, 57.5kg PR

Nette training hoor zijn er meer bij jou in de gym die of Deadlift doen om te laten. Of krijgen wij een filmpje te zien?

Tweeënzeventigste SL 5x5 training.

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
1x85kg
3x5x90kg

BP:
8x20kg
5x50kg
1x60kg
5x65kg
2x3x65kg

(Pendlay Row) Roeimachine:
3x5x66kg

Chin-ups: 6xBW, 3xBW
Dips: 8xBW+5, 6xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten.

Squats 3x5x90 eindelijk gehaald, was wel zwaar. Laatste twee sets voor het eerst met riem. Ik merkte weinig verschil, het geeft je wel een duidelijker doel om je buik/midsectie naar buiten te drukken.

Bench tel ik nog niet als PR, want had spotter die niet met zijn vingers van de stang af wilde blijven.

Pendlays niet gedaan ivm drukte en om onderrug wat te sparen. In plaats daarvan op machine met borstondersteuning. Volgende keer weer Pendlays.

Dips voor het eerst met verzwaring gedaan. Een schijf van 5kg aan een touw aan de riem. Die houden we erin, en de chins ga ik ook verzwaren, kijken hoe dat werkt.

Woensdag volgende training met 92.5kg Squat, 35kg MP, 105kg DL

---------- Post toegevoegd 15 April 2013 om 11:48 ----------

Nette training hoor zijn er meer bij jou in de gym die of Deadlift doen om te laten. Of krijgen wij een filmpje te zien?
Dank crash! Er zijn wel een paar ervaren lifters in de gym, dus ik ga eerst daar maar eens te rade.

Lekkere training man mooie squat en Bp wel k*t dat je spotter niet van de stang wou blijven.

Terug
Naar boven