Daantje Groot
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 147
- Lengte
- 2m
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Nee, geen pics ben ik bang. Het zal de leeftijd wel zijn, maar foto's en Internet, huHaha dankjewelga jij voor de zomer nog pics maken? Ben wel benieuwd.

Dank je Koster! Ja, ik maakte me ook wel licht zorgen om al die deloads, maar aan de andere kant: ik heb geen haast. Maar toch ben ik wel erg blij dat de squat vandaag eindelijk weer omhoog is gegaan! Voorlopig hou ik nog volop vertrouwen in het SL programma. Op een gegeven moment moet ik naar 1x5, en als dat krakend en piepend tot stilstand ik gekomen ga ik over op Madcow. Dat zou toch ook zeker een half jaar moeten kunnen lopen (meerdere cycli), en dan zien we wel weer.Ik vind wel dat je goed door blijf zetten na alle deloads van de afgelopen tijd... ik zelf werd er op een gegeven moment een beetje moedeloos van als je op een plateau komt vast te zittenhet geeft dan juist wel weer die kick als je een nieuwe PR pakt....
Maar inderdaad, als je leest hoe sterk anderen zijn, of hoe snel ze vooruitgaan, dan slaat de twijfel wel eens toe. Maar goed, ik doe het voor mezelf, en no 1 doel is nog steeds: blijven trainen!
Maar inderdaad, als je leest hoe sterk anderen zijn, of hoe snel ze vooruitgaan, dan slaat de twijfel wel eens toe. Maar goed, ik doe het voor mezelf, en no 1 doel is nog steeds: blijven trainen!
) beter kan niet (behalve als je meer zou eten). Zou er trots op zijn, al helemaal als veertiger zijnde (no offence), dan gaat het allemaal nou eenmaal minder makkelijk. Ik ben nun 9mnd bezig en wat ik fout doe weet ik niet, maar progressie maken kwa spiermassa zit er bij mij gewoon niet in?
volgens mijn voedingsschema zou ik volgens Harris-Benedict aan het cutten zijn, maar ik heb eerder het gevoel dat ik met een bulk bezig ben, zo reageerd mijn vetpercentage erop..
ik eet nu al tijden rond de 2600Kcal 33% Eiw 44% Kool en 25% vet.. en mijn zwembandjes lijken er alleen maar op te groeien...
mijn armen blijven steken rond de 37cm en mijn buik 100cm erg deprimerend allemaal, twijfel of ik weer eens een echte cut moet gaan doen, maar ik heb nu al het gevoel dat ik weinig eet... en dan kom ik helemaal geen massa meer aan.....

Ik ben nun 9mnd bezig en wat ik fout doe weet ik niet, maar progressie maken kwa spiermassa zit er bij mij gewoon niet in?
volgens mijn voedingsschema zou ik volgens Harris-Benedict aan het cutten zijn, maar ik heb eerder het gevoel dat ik met een bulk bezig ben, zo reageerd mijn vetpercentage erop..
ik eet nu al tijden rond de 2600Kcal 33% Eiw 44% Kool en 25% vet.. en mijn zwembandjes lijken er alleen maar op te groeien...
mijn armen blijven steken rond de 37cm en mijn buik 100cm erg deprimerend allemaal, twijfel of ik weer eens een echte cut moet gaan doen, maar ik heb nu al het gevoel dat ik weinig eet... en dan kom ik helemaal geen massa meer aan.....
Vierenzeventigste SL 5x5 training.
Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
1x85kg
2x5x92.5kg
4x92.5kg
BP:
*knip*
Bedankt Flix!Gaat lekker he.
Waarom durf je die laatste rep niet?? Er kan toch niks fout gaan? Je heb toch van die vijligheidsstangen aan de zijkanten. Gewoon lekker zakken en dan met spotter omhoog komen. Anders lekker beneden laten liggen!!
Maar je gaat nog steeds vooruit dus de goede kant op!!
Succes

Bedankt crash! Jep, maandag gaan we ervoor!Mooie training weer man volgende keer verstand op nul en gaan met het squatten moet je kunnen!

Bedankt Flix!
Tja, waarom, ik heb daar eens wat over nagedacht. Behalve de gebruikelijke "excuses" (ik was al drie sets aan het lijden, alles deed zeer, ik hijgde als een ouwe stoomlocomotief, en mijn hartslag paste niet meer op de meter - als ik die had) kan ik drie psychologische redenen aanwijzen:
Desalniettemin toch wel tevreden. Maandag weer een poging!
- Gemakzucht: ik was na de 5e rep 2e set eigenlijk al tevreden dat ik meer reps had gedaan dan de vorige keer.
- Ego: een harde fail op de squat is heftig en valt op: stang op veiligheidssteunen, squatter op zijn hurken eronderuit. Ik heb het al wel een paar keer gehad, maar probeer het te vermijden, vooral als er veel mensen aan het trainen zijn. En de kans op een harde fail was significant want 4e rep 3e set ging al op het tandvlees.
- De SQUAT: Squatten is een wrede oer-oefening. Je bent in gevecht met een gewicht dat *bovenop* je ligt, en dat je flink pijn kan doen. Bij zware gewichten is elke rep toch even een kijkje in de afgrond. Rationeel weet ik dat er met de steunen niets kan gebeuren, maar gevoelsmatig ligt dat toch anders. Bankdrukken heeft dat ook een beetje, maar Deadliften bv helemaal niet, want daar ben je zelf de bovenliggende partij. Begrijp me niet verkeerd, deads zijn nog zwaarder dan squats, maar ze hebben niet dat 'help een sabeltandtijger' oergevoel. Bij mij niet tenminste.
Helaas is het deze keer niet beter gegaan, maar ik heb je peptalk wel ter harte genomen! Ik zal niet snel nog eens een laatste rep niet proberen!Gaan met dit banaan en de volgende keer gaat het beter
Succes