AndroidHealthClinic

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

• Topic Starter Topic Starter
Dank Daan! We gaan het zien. Ik ben het met je eens dat Madcow nog te vroeg is, maar dit is nog geen Madcow, maar de 1x5 fase in Stronglifts, want nog steeds 3x/week zwaar, en Madcow heeft een lichte dag per week. Ik heb alleen de 'ramped sets' van Madcow overgenomen, maar dat is een volume*verhoging* vergeleken met mijn gebruikelijke warming up.

We gaan het zien. Ik volg nog altijd Stronglifts precies zoals het geschreven is. Wel heb ik altijd een relatief kleine 'motor' gehad, dus misschien dat een lager volume beter bij mij past. Ook gaat het alleen om squats. De rest is nog op 3x5. Over een paar weken weten we meer!

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Mooie training man en toch weer een pr gezet!

Zevenenzeventigste SL 5x5 training

Squat:
8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x75kg
5x85kg
5x95kg, PR

MP:
5x20kg
3x5x37.5kg

DL:
5x60kg
5x80kg
5x95kg

Chin-ups: 4xBW+5kg
Dips: 8xBW+5kg
L-flies: 2x8x6kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 55 minuten

Sterke training, ondanks slechte nachtrust deze week. Squats (net) gehaald, op naar de 100kg! Ik experimenteer nu ook met pauze-squats bij de voorbereidende sets, even onderin blijven zitten.

MP ook eindelijk gehaald, maar blijft een zwak punt.

Alleen DL was weer erg zwaar, ondanks deload. Ik houd nu mijn heupen iets lager en borst iets hoger, om iets meer de benen en iets minder de onderrug te gebruiken, maar het hielp niet echt. Kijken hoe volgende week de 100kg gaat.

Maandag volgende training met 97.5kg Squat, 57.5kg BP, 60kg PR

Zo lekkere training man. Lekkere zware squats!:thumbup:

Achtenzeventigste SL 5x5 training.

Squat:
8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x75kg
5x85kg
2x97.5kg

BP:
Steeds bezet. Machine, incline, en extra dips gedaan.

Pendlay Row:
4x60kg
2x3x60kg

Chin-ups: 8xBW, 5xBW, 3xBW
Dips: 12xBW, 8xBW
Hyperextensions: vergeten :(
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten.

Pauze-squats gedaan t/m 75kg. Harde fail op derde rep werkset, maar wel goede techniek en controle voor zover ik kan beoordelen.

Bank steeds bezet, maar wel klein mijlpaaltje op chins: 8x, met parallelle grip.

Woensdag volgende training met 97.5kg Squat, 40MP, 100kg DL

je gaat me straks toch niet inhalen ;)

Negenenzeventigste SL 5x5 training

Squat:
2x8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x75kg
5x85kg
4x97.5kg

MP:
5x20kg
3x40kg
3x40kg
2x40kg

DL:
5x60kg
5x80kg
4x100kg

Chin-ups: 3,3,3,2xBW+5kg
Dips: 3x5xBW+5kg
Hypers: 8xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten

Sterke training weer, met goede focus. Squats harde fail op de 5e rep. Ik kon mijn core niet gespannen houden bij het naar beneden gaan. Core en met name onderrug is echt de zwakke plek, ik ga meer aandacht besteden aan hypers, en ook elke dag (thuis) planken.

MP viel me mee.

Deads 4e rep boog mijn rug teveel door naar mijn smaak. Daarom vijfde rep niet meer gedaan. Misschien dat ik de komende tijd Deads op lager gewicht met hoger volume ga doen, totdat de core sterker is geworden. De set op 80kg ging wel heel goed, met verbeterde techniek (heupen iets lager, iets meer naar achteren leunen bij de lift).

Chins en dips eens met meerder setjes met minder reps gedaan, want over gelezen. Dat houden we voorlopig zo. Ook thuis doe ik steeds doubles en triples (niet meer) met optrekken.

Maandag volgende training met 97.5kg Squat, 57.5kg BP, 60kg PR

---------- Post toegevoegd 1 May 2013 om 14:19 ----------

Zo lekkere training man. Lekkere zware squats!:thumbup:
Dank je, man! Steeds een ietsje erbij. Als ik de 5x100kg gehaald heb geef ik een rondje op de gym. :)

---------- Post toegevoegd 1 May 2013 om 14:23 ----------

je gaat me straks toch niet inhalen ;)
Lol, dat zal nog wel even duren, als het ooit al gebeurt. :) Maar ik vind die geleidelijke krachtgainz toch wel heel erg leuk. Ik blijf dan ook zeker op krachtschema's voorlopig. Dit schema nog tot ik de derde keer de squats zou moeten deloaden op 1x5, dan Madcow - toch ook zeker een half jaar denk ik - en dan Wendler.

Erg mooie training man! Bijna een 100kg squat :eek: shit he! erg nice.

Moe training weer man gewichten gaan goed omhoog.:thumbup:

Negenenzeventigste SL 5x5 training

[/COLOR]Lol, dat zal nog wel even duren, als het ooit al gebeurt. :) Maar ik vind die geleidelijke krachtgainz toch wel heel erg leuk. Ik blijf dan ook zeker op krachtschema's voorlopig. Dit schema nog tot ik de derde keer de squats zou moeten deloaden op 1x5, dan Madcow - toch ook zeker een half jaar denk ik - en dan Wendler.

Zo veel verschilt het niet meer hoor...
ik zit al best een tijdje vast op mijn gewichten... BP doe je op dit moment al meer als ik, ik zit nu met 62,5kg te klooien terwijl ik in november 67,5 gepakt had....
resultaat van een tijdje klooien met verschillende schema's, heeft me niet echt krachtwinst opgeleverd....

Laatst bewerkt:
Waarom hou je de DL niet gewoon op 100Kg en probeer je er zoveel mogelijk reps uit te persen?
Imo, als je de DL zwaar pakt moet je core ook harder werken dus zal deze ook sneller aansterken.

(mijn DL is in de laatste set ook niet lekker meer hoor, qua vorm. Moe en zo)

Erg mooie training man! Bijna een 100kg squat shit he! erg nice.
Moe training weer man gewichten gaan goed omhoog.
Bedankt mannen!
Zo veel verschilt het niet meer hoor... ik zit al best een tijdje vast op mijn gewichten... BP doe je op dit moment al meer als ik, ik zit nu met 62,5kg te klooien terwijl ik in november 67,5 gepakt had.... resultaat van een tijdje klooien met verschillende schema's, heeft me niet echt krachtwinst opgeleverd....
Ok, dus je gaat de Wendler die je nu doet langere tijd doen? Benieuwd hoe dat zal uitpakken.
Waarom hou je de DL niet gewoon op 100Kg en probeer je er zoveel mogelijk reps uit te persen? Imo, als je de DL zwaar pakt moet je core ook harder werken dus zal deze ook sneller aansterken. (mijn DL is in de laatste set ook niet lekker meer hoor, qua vorm. Moe en zo)
Hm, da's ook een idee. Misschien houd ik het beste consequent het SL-schema aan: steeds na 3 fails een deload met 10% en dan weer met 5kg per keer verhogen. Dan regelt het zichzelf zo'n beetje.

Tachtigste SL 5x5 training.

Squat:
8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x75kg
5x85kg
1x97.5kg
8x75kg

BP:
8x20kg
3x50kg
3x5x57.5kg

Pendlay Row:
3x50kg
3x5x60kg

Chin-ups: 6xBW, 3xBW
Dips: 8xBW, 4xBW
Hyperextensions: 3x8
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten.

Door omstandigheden moest ik vandaag 's middags trainen (normaal 's ochtends), en ik had het eten niet handig ingedeeld zodat ik met een volle maag rondliep.
1e rep Squats kreeg ik al nauwelijks omhoog, en 2e rep was een halve squat die ook maar net goed ging. Deload dus maar weer! Wel afgemaakt met een set van 8 op een lichter gewicht a la Madcow

Bank geen problemen, en Pendlays voor het eerst 3x5x60kg gehaald, dus stapje omhoog. Chins en dips gingen matig, en heb nu ook beetje last van rechter elleboog. Even goed in de gaten houden, en misschien even helemaal geen chins meer tot het over is.

Hyperextensions kunnen volgende keer +5kg

De man achter de balie was bezig met een tang vetpercentages op te meten, dus ik heb me ook maar eens laten meten. Een 4-puntsmeting, maar ik heb niet helemaal opgelet welke 4 punten :rolleyes:. In ieder geval biceps en buik, geen benen. Er kwam 33mm totaal uit, wat volgens de tabel voor een twintiger 14.1% is, maar voor een veertiger 18.9%, hoe oneerlijk! Ik zal me over een half jaar nog eens door dezelfde man laten opmeten ter vergelijking.

Maandag volgende training met 87.5kg Squat, 40kg MP, 100kg DL

Toch een mooie training en al een lekker gewicht op je squats.

Eenentachtigste SL 5x5 training

Squat:
8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x87.5kg

MP:
5x20kg
4x40kg
3x40kg
2x40kg

DL:
5x60kg
5x80kg
5x100kg

Chin-ups: 2,2,1xBW+10kg
Dips: 5,5,3xBW+10kg
Hypers: 8xBW
Rek- en strekwerk, planken
Thuis Foam Roller

Totaal 65 minuten

Squats op deload en dat kwam goed uit, want ik voelde de fietstocht door de duinen van gisteren nog flink in de benen. Merkte gisteren trouwens wel dat ik probleemloos al die bultjes over kwam. Conditie zit wel goed na een hele winter trainen.

MP toch weer repje meer dan de vorige keer

DL gehaald, met redelijke techniek. Dips en chins ga ik afwisselend verzwaard (op DL dag) en niet-verzwaard voor reps (op BP dag) doen. Hypers net zo, maar dan precies andersom.

Woensdag volgende training met 90kg Squat, 60kg BP, 62.5kg PR

---------- Post toegevoegd 6 May 2013 om 13:05 ----------

Toch een mooie training en al een lekker gewicht op je squats.
Bedankt crash! Op naar de 100 zullen we maar zeggen :)

Mooie training man lekkere Deadlift zo op de 100 kg kijken hoever je nu komt.:thumbup:

Gaat goed zo te lezen. Ook je DL begint beter te gaan!!!! WOOOOT
Man 81 trainingen. Echt goed bezig. Keep it up!

Ziet er goed uit hoor, 81e stronglift training verry nice haha, een echte volhouder hier! :D

Tweeëntachtigste SL 5x5 training.

Squat:
8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg

BP:
8x20kg
5x50kg
3x5x60kg

Pendlay Row:
3x50kg
4x62.5kg
2x62.5kg
2x62.5kg

Chin-ups: 6xBW, 4xBW
Dips: 2x8xBW
Hyperextensions: 3x8x5kg
Rek- en strekwerk
Thuis Foam Roller

Totaal 60 minuten.

Geen problemen met Squat en BP deloadgewichten, en net geen PR op de Pendlays. Geen slechte training. Wel erg warm en benauwd in de sportschool (geen Airco). Dat wordt nog wat van de zomer.

Maandag volgende training met 92.5kg Squat, 40kg MP, 105kg DL

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 11:57 ----------

Mooie training man lekkere Deadlift zo op de 100 kg kijken hoever je nu komt.
Gaat goed zo te lezen. Ook je DL begint beter te gaan!!!! WOOOOT
Man 81 trainingen. Echt goed bezig. Keep it up!
Ziet er goed uit hoor, 81e stronglift training verry nice haha, een echte volhouder hier!
Dank mannen! Ja, de consistentie valt me ook niet tegen. Vanochtend weer geen zin, maar toch gegaan, en nu voldaan. We dieselen stug door! :)

Terug
Naar boven