AndroidHealthClinic

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Lekker getraind hoor, mooie chins ook ;)

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Lekkere training man ken het gevoel dat lichter zwaarder lijkt door iets andere techniek. Chinups gaan ook al beter nog even een je hebt de 2x8

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt mannen! Ja, chins gaan langzaam vooruit, al moet ik zeggen dat ik niet tot aan dead hang ga. Ik houd ellebogen onderin ietsje gebogen, en schouders laag. En die achtste rep ging net-aan en dan is de volgende set dus helemaal niks meer, maar we houden vol.

Ben wel benieuwd hoe Squat en DL zich nu gaan ontwikkelen. Sq met die verbeterde techniek, en deads ivm onderrug. Ik heb wel het gevoel dat het allemaal wat zwaarder zou moeten, maar daar moet ik maar vanaf stappen.

Eten is ook een beetje lastig. Ik blijf net op gewicht, maar eet voor mijn gevoel al vrij veel. En ik wil dus beslist niet gaan force-feeden, want dan gaat het me op den duur echt tegenstaan.

vreemd is dat toch, dat ik altijd het gevoel heb dat ik me vreselijk in moet houden met eten, en dat jij die zelfde hoeveelheid dan forcefeeden noemt..
Toen ik jong was, en echt geen gram aan kwam en ik geloof 60kilo woog met een lengte 1.82m, stond ik me eigen helemaal vol te vreten om aan te komen, en was toen jaloers op gasten die daar niet zoveel moeite voor deden, en nu is het helemaal anderom, zodra ik een keer cheat met een amstel blond biertje, dan voel ik mijn zwembandjes gelijk opzwellen...

Ja, heel wonderlijk, het zit voornamelijk in het hoofd. Mijn vrouw en dochter moeten zich net als jij steeds voor hun gevoel beheersen, terwijl ik juist bewust meer moet eten om aan te komen. Vroeger was ik nog magerder dan nu, en vond ik dat best wel vervelend (hoewel ik er niets aan deed). Nu zie ik het maar als voordeel, om op deze leeftijd zonder veel moeite enigszins slank rond te lopen. Maar op dit forum en in de sportschool voel ik me vaak wel heeel dun! :)

Ja, heel wonderlijk, het zit voornamelijk in het hoofd. Mijn vrouw en dochter moeten zich net als jij steeds voor hun gevoel beheersen, terwijl ik juist bewust meer moet eten om aan te komen. Vroeger was ik nog magerder dan nu, en vond ik dat best wel vervelend (hoewel ik er niets aan deed). Nu zie ik het maar als voordeel, om op deze leeftijd zonder veel moeite enigszins slank rond te lopen. Maar op dit forum en in de sportschool voel ik me vaak wel heeel dun! :)

Same hiero, macht der gewoonte denk ik. Jaren lang slecht gegeten, gewoon te lui om te eten, en nou moet ik het echt forceren (alhoewel ik ook wel erg veel moet eten :p). Grappige is als ik afgeleid en actief bezig ben ik er helemaal niks van merk dus het is niet alsof het niet past.

Ik zou het idd zeker als een voordeel zien, om goed te kunnen eten, zonder al te veel zorgen te hoeven maken over je vetgains..

Achtentachtigste Stronglifts 5x5 training

Squat:
8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x85kg

BP:
5x50kg
3x5x62.5kg

Pendlay Row:
3x50kg
3x5x60kg

Chin-ups: 4xBW, 3xBW
Dips: 10xBW, 8xBW
L-flies: 2x8x6kg
Hyperextensions: 2x8x10kg
Rek- en strekwerk, planken
Thuis Stick

50 minuten

Lekker rustig in gym, geen problemen met oefeningen, BP zelfs zonder spotter.

Maandag volgende training met: 87.5kg Squat, 37.5kg MP, 90kg DL

Mooie training weer hoe lang ga je nog door met stronglifts?

Nog vier weken, tot de vakantie. Hopelijk haal ik nog wat PRs in die tijd. Twee weken weg, en dan ga ik beginnen met Madcow.

Negenentachtigste Stronglifts 5x5 training

Squat:
8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x87.5kg

MP:
5x20kg
3x5x37.5kg

DL:
5x60kg
5x80kg
5x90kg

Chin-ups: 6xBW, 5xBW
Dips: 8xBW
Hyperextensions: -
Rek- en strekwerk, planken
Thuis Stick

50 minuten

Squats voelden al best wel zwaar. Ik ga nu ook denk ik iets dieper dan voorheen. MP geen probleem, maar DL nu eens Sumo geprobeerd. Dat ging op 60 en 80 prima, met veel minder druk op onderrug (maar meer op benen en heupen), maar op 90kg laatste twee reps toch iets niet goed gedaan, en nu weer last van onderrug. Weliswaar nu meer bovenkant bil/heup ipv echt midden in de onderrug, maar toch, het blijft een beetje sukkelen hiermee. :( Kijken hoe het zich de komende dagen ontwikkelt.

Vrijdag volgende training met: 90kg Squat, 65kg BP, 62.5kg PR

Laatst bewerkt:

Mooie training sumo Deadlift is inderdaad meer op je benen omdat je dan dieper door je benen gaat.
Ben benieuwd wat madcow je straks gaat brengen.

Negentigste Stronglifts 5x5 training

Squat:
8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg

BP:
5x50kg
3x5x65kg

Pendlay Row:
3x50kg
4x62.5kg

2x3x62.5

Chin-ups: 5xBW
Dips: 8xBW
Hyperextensions: -
Rek- en strekwerk
Thuis Stick

50 minuten

Nog altijd last van onderrug, maar desalniettemin - en niet verwacht - sterke training. Squats geen probleem, BP wederom zonder spotter, alleen de Pendlays waren zwaar, maar op dit gewicht heb ik nog nooit 5 reps gehaald.

Nu deadlifts twee keer flink mis zijn gegaan in een maand, overweeg ik om ze er tot de vakantie helemaal uit te laten, en in plaats daarvan op DL-dag meer pull-ups te doen. Na de vakantie met madcow doe ik ze er weer bij. Madcow heeft maar 1x per week deads, en ik begin dan op een zeer conservatief gewicht, met alle aandacht alleen naar vorm.

Vrijdag volgende training met: 92.5kg Squat, 40kg MP, chins

Lekkere training weer or, weer richting de 100 kg squats!

Misschien wel verstandig inderdaad om Deadlift er even uit te laten je hebt maar 1 rug.

Bedankt crash! Ja, dat ga ik idd maar doen, hoewel ik het wel jammer vind, want ik vind het een van de leukere oefeningen om te doen.

Vervelend man van je rug! Heb laatste tijd ook behoorlijk last in de spieren die jij benoemd, hoop stretchen en foamrollen en hopen dat het dan beter word. Als je nou merkt dat het echt niet beter word misch idd verstandig om even met deadlift te stoppen. Zou je rug en glutes ff goed afrossen met foamroller/tennisbal zodat alles eruit is, en dan voor een weekje rust nemen (ook met squats) en langzaam weer opbouwen. Helemaal stoppen tot de vakantie lijkt me onnodig.

Wel mooie training trouwens :D

Hm ja, ik twijfel nog. Als ik voor de vakantie al weer ga deadliften, dan zeker alleen met lichte gewichten, en dan toch maar sumo, want op termijn is dat wel beter voor mijn bouw denk ik.
En dank je! :) BP blijkt VPR te zijn, want ik had nog niet eerder drie setjes van vijf gehaald op dat gewicht. Toch nog vooruitgang ondanks de afgelopen rommelige weken. BW gaat ook weer ietsjes omhoog. Beginner Gainz FTW!

sterke benchpress......

Eénennegenentigste Stronglifts 5x5 training

Squat:
8x20kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x82.5kg
5x92.5kg

MP:
5x20kg
5x40kg, PR
3x40kg
1x40kg

DL:
-

Chin-ups: 10x3xBW
Dips: -
Hyperextensions: 8xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Stick

45 minuten

Keelontsteking en twee avonden te laat naar bed. Squats gehaald, maar laatste rep was krap-an, met wel iets te veel forward lean. MP voor het eerst 5x40kg gehaald, maar toen was het wel op. Deads dus nog even niet, in plaats daarvan 10 sets van 3 chins. Volgende DL dag probeer ik 5x4 en 5x3, en daarna 10x4 etc. Had gelezen dat dat goed kan werken.

Maandag volgende training met: 95kg Squat, 67.5kg BP, 62.5kg PR

LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Dikke squats man! erg nice. Je bent me nou echt dik voorbij, jelly.

Terug
Naar boven