Fitness Seller

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

In!

Ben net rippetoe schema begonnen en vind het wel leuk om iemand te volgen die "ongeveer" hetzelfde doet.

Sterke stats btw, DL loopt wat achter, heb niet alles liggen lezen, ik veronderstel pijnlijke rug?
Vooral tof dat je al zoveel trainingen volgemaakt heb. Ben op dit moment enorm gemotiveerd, maar kan me voorstellen dat het na een tijdje begint te vervelen..

Veel succes verder!

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Mooie training man. Lekker squats man mooi singels 100 kg!

Erg lekker bezig man, BP gaat nu al bijna beter als de mijne. En ook nog 100kg squat erg nice!

• Topic Starter Topic Starter
In!

Ben net rippetoe schema begonnen en vind het wel leuk om iemand te volgen die "ongeveer" hetzelfde doet.

Sterke stats btw, DL loopt wat achter, heb niet alles liggen lezen, ik veronderstel pijnlijke rug?
Vooral tof dat je al zoveel trainingen volgemaakt heb. Ben op dit moment enorm gemotiveerd, maar kan me voorstellen dat het na een tijdje begint te vervelen..

Veel succes verder!
Dank je en welkom! DL inderdaad rug verrekt tot tweemaal toe, en nu net weer aan het opbouwen. Maar de eerste verrekking gebeurde al op 105kg, dus DL liep al wat achter.

Het gaat inderdaad wel vervelen, maar ik vind trainen op zich ook al best wel saai, en vind het op zich niet zo erg om elke keer hetzelfde te doen (ook op andere gebieden niet), dus voor mij maakt het niet zoveel uit of ik langdurig hetzelfde programma doe, of telkens wissel.

Na de vakantie ga ik overigens over op Madcow, dat dan een maand of zes, en daarna Wendler.

---------- Post toegevoegd 27 June 2013 om 09:55 ----------

Mooie training man. Lekker squats man mooi singels 100 kg!
Dan je. Echt tot par waren ze nou niet echt... maar dat komt later wel.

---------- Post toegevoegd 27 June 2013 om 09:57 ----------

Erg lekker bezig man, BP gaat nu al bijna beter als de mijne. En ook nog 100kg squat erg nice!
Dank je! Nou, er is wel een heeel groot verschil tussen 3 reps en 8 reps. Maar ik heb inmiddels wel gemerkt, dat al heb je maar 1 rep op een nieuw gewicht gemaakt, dat het de volgende keer toch makkelijker gaat. Zal ook voor een deel mentaal zijn denk ik. Dat je weet dat je het in elk geval 1 keer kan.

Zevenennegenentigste Stronglifts 5x5 training

Squat:
8x20kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg
5x100kg (half-squats)

MP: met dumbbells
5x9kg
2x8x12kg

DL:
5x60kg
2x6x80kg

Chin-ups: -
Dips: -
L-flies: 2x8x6kg
Hyperextensions: -
Rek- en strekwerk
Thuis Stick

45 minuten

Met de vakantie in zicht vind ik het steeds moeilijker worden om diep te gaan (op squats letterlijk en figuurlijk). Squats 90kg op techniek gelet, en die gingen mooi diep. Daarna kon ik een 'echte' poging op 100kg niet opbrengen en heb 5 sissy half-squats gedaan. Maar goed, sta je toch een tijdje met dat gewicht op je schouders.

Shoulder press met dumbbells want was opvallend druk in gym. DL weer met 80kg en Sumo, maar techniek gaat daar wel steeds beter, vooral tweede set.

Ik heb volgende week nog twee trainingen, dus ik ga de 100 net niet halen!

Maandag volgende training met: 100kg Squat, 67.5kg BP, 67.5kg PR

Mooie training man toch gesquat met 100 kg al waren het half reps!

zal er om spannen ;)

Gewoon even mooi de 100 volmaken!
Ben benieuwd hoe madcow je gaat bevallen :)

Achtennegentigste Stronglifts 5x5 training

Squat:
8x20kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
3x90kg
1x95kg
1x100kg

BP:
5x50kg
3x67.5kg
2x67.5kg
2x67.5kg

Roeimachine:
3x5x73kg

Chin-ups: 6xBW, 4xBW
Dips: 2x8xBW
L-flies: 2x8x7kg
Rek- en strekwerk
Thuis Stick

50 minuten

Ik wilde 1 goede squat rep op 100kg doen zonder riem, en heb het een beetje a la Wendler 5/3/1 aangepakt. Dat werkte wel. Misschien een centimetertje boven parallel.
Bankdrukken viel tegen, rows op machine gedaan ipv Pendlays

Woensdag volgende training met: 100kg Squat, 37.5kg MP, DL 90kg

squat jij altijd zonder riem? ik gebruik met squat en pentleyrow en Deadlift op mijn werksets eigelijk toch altijd wel een riem, ben veelste bang voor mijn rug....

Nette training or volgende training 2. Reps?

Nice! Mooie volle training weer.
Nog even en dan je wel verdiende vakantie.

squat jij altijd zonder riem? ik gebruik met squat en pentleyrow en Deadlift op mijn werksets eigelijk toch altijd wel een riem, ben veelste bang voor mijn rug....
Ik heb wel eens riem geprobeerd (laatst nog met 1e keer 100kg squat op aanraden van de jongen waar ik toen mee trainde), maar ik merk eigenlijk weinig verschil. En voorzover ik het begrepen heb is een riem ook geen bescherming van je rug, maar meer een hulpmiddel voor juiste techniek: het aanspannen en uitzetten van je 'rompgordel'. Met riem om kan je tegen die riem aandrukken, zonder riem moet je 'in het niets' uitzetten.

Dat ik niet zoveel verschil merk betekent dus *of* dat mijn techniek wat rompgordel betreft goed is, of juist heel slecht. Ik hou het maar op goed :)

---------- Post toegevoegd 2 July 2013 om 10:30 ----------

Nette training or volgende training 2. Reps?
Nice! Mooie volle training weer.
Nog even en dan je wel verdiende vakantie.
Dank mannen! Heb vanochtend ook weer eens zo'n 'lekker getraind' gevoel. Niet echt spierpijn, maar wel dat je alles net zo'n beetje voelt.

Mooie training weer.
Nog 2 en je mag met vakantie? IK ben ook wel benieuwd hoe Madcow zal gaan voor je.

Succes

Negenennegenentigste(!) Stronglifts 5x5 training

Squat:
8x20kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg
2x100kg

MP:
5x20kg
3x5x35kg

DL:
5x60kg
5x80kg
5x90kg

Face-Pulls: 3x10x27kg
L-flies: 2x8x7kg
Rek- en strekwerk
Thuis Stick

50 minuten

Goede focus deze training. Twee goede reps op de squat, en de derde kwam ik een heel eind voor ik toch neer moest zetten. Ook DL - Sumo stijl - goed gegaan met rug. Alleen de Presses waren zwaar. Face-Pulls als opwarmer, die hou ik er in, verder geen zin in assistance werk.

Vrijdag gaan we inpakken en regelen. Misschien kan ik 's ochtends nog even snel naar de gym voor training nummer honderd...

Vrijdag volgende training -onder voorbehoud - met: 100kg Squat, 67.5kg BP, 67.5kg PR

doe gewoon ff een mini training om ff de 100 vol te maken ;) ga je lang op vakantie?

Netjes man lekkere training hopenlijk vrijdag de 100 kilo volledig op je 100ste Training zou mooi uitkomen!

Mocht het niet lukken alvast een fijne vakantie!

Prima training hoor kerel. Maar wat moeten die l flies nou precies voorstellen? Ik dacht altijd dat dat de oefening voor je rear delts was (dus rear delt flyes).

Waar ga je trouwens heen op vakantie?

Honderdste en laatste Stronglifts 5x5 training
:rocker::rocker2::hedbang::rocknana::banana:

Squat:
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg

BP:
5x50kg
5x60kg
5x65kg
3x65kg

Pendlays:
5x50kg
5x60kg
3x65kg

L-flies: 1x8x7kg
Hyperextensions: 10xBW
Rek- en strekwerk
Thuis Stick

45 minuten

Nou dat was het dan, de honderdste en laatste SL5x5 training. Rustige deload training van gemaakt, want geen zin in gekke dingen zo vlak voor de vakantie.

Over het algemeen ben ik heel tevreden over het programma en over de vooruitgang. Nu twee weken alleen maar wandelen, en dan met frisse moed weer aan de slag!

Over ong. twee weken volgende training met: Madcow!

---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 11:40 ----------

doe gewoon ff een mini training om ff de 100 vol te maken ;) ga je lang op vakantie?
Netjes man lekkere training hopenlijk vrijdag de 100 kilo volledig op je 100ste Training zou mooi uitkomen!

Mocht het niet lukken alvast een fijne vakantie!
Prima training hoor kerel. Maar wat moeten die l flies nou precies voorstellen? Ik dacht altijd dat dat de oefening voor je rear delts was (dus rear delt flyes).

Waar ga je trouwens heen op vakantie?
Bedankt mannen! 100kg dus niet nog eens geprobeerd, maar dat komt na de zomer wel weer. L-flies zijn een rotator-cuff oefening. Je steunt je elleboog ergens op en maakt dan met lichte dumbbell een omgekeerde armpje-druk beweging. We gaan een week naar Duitsland en dan nog een week naar Zwitserland. Kijken hoe de nieuwe beenspieren zich houden in de bergen!

Jullie ook allemaal fijne vakantie alvast. Over ruim twee weken post ik hier weer.

Terug
Naar boven