AndroidHealthClinic

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

Maakt niet joh, gaat de goed kant op.
Hard terug komen na de vakantie:cool:
Ik ben nu ook madcow aan het doen, is een hele verademing.
Traint echt lekker, prettige vakantie:cool:

LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Fijne vakantie man!

ja fijne vakantie toegewenst!

Fijne vakantie gewenst..
Goed uitrusten en dan terug knallen!

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Mooie laatste training man:thumbup:

Geniet van je wel verdiende vakantie.

• Topic Starter Topic Starter
Zo, weer terug van twee topweken. Nog bedankt voor alle goede wensen! We waren eerst een week in de Eifel, daarna een week in Zwitserland (Engadin). Veel heuvel- en bergwandelingen dus! Wat me opviel:

- Ondanks zo'n 8 kilo meer BW vergeleken met vorig jaar liep ik *veel* makkelijker die bergen op. Ook langere wandelingen waren geen enkel probleem. Het klopt dus dat krachttraining *ook* goed is voor cardiovasculaire conditie. Ik denk eigenlijk dat ik nog nooit in mijn leven in zo'n goede vorm ben geweest als nu.

- Koffers de trap op en afsjouwen is nu ook veel lichter!

- Eten: deze twee weken alleen maar met de pot meegegeten, geen shakes, geen extra snacks tussendoor. Ben 2.5 kg afgevallen (BW nu een krappe 80 kg). Als het goed is, zit dat er ook weer redelijk snel aan. Morgen begin ik weer met trainen en bijbehorend eten. Ik gok erop dat die 2 kg er ook weer in twee weken aan zit.

A propos: Mijn zoontje is 12, maar groot voor zijn leeftijd, zit al in zijn pubergroeispurt. Hij liep ons er allemaal uit! Hij heeft zijn lengte van mij, maar de bouw van zijn moeder (gespierd). Zijn kuiten zijn nu al dikker dan die van mij! 1.85m, 70kg, schoenmaat 48(!!). Hij doet aan judo, en daar af en toe ook wat KT. Als hij over 1 of 2 jaar geinteresseerd raakt in serieus trainen kan het volgens mij een monster worden!

Morgen begin ik met Madcow. Ik heb het zo ingedeeld dat ik in 6 weken op PR-gewichten zit. Morgen: Squat 85kg, Bench 55kg, Pendlays 55kg.

Laatst bewerkt:
Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts 5x5

Goeie vakantie gehad dus.
Lekker om zo nu en dan is weg te zijn met het gezin. Mooi dat het sporten helpt bij je algehele gezondheid en conditie.
Alleen je zoon met dikkere kuiten als jou word tijd om ze goed aan te pakken dan.:D

Hopelijk ook weer helemaal terug opgeladen om weer te knallen.

Welkom terug man! Je bent precies in de goede week terug gekomen ;) wel beetje lekker weer gehad?
Heerlijk gevoel idd dat je in dagelijks leven je KT ook merkt, voelt je opeens zoveel vrijer.

Lache van je zoon trouwens, flink groot al op die leeftijd. Lijkt me ook geweldig om die leeftijd een vader te hebben die squat :p

Welkom terug, en ik ben benieuwd wat madcow je gaat brengen!!!!......

Eerste Madcow training (1-1)

Squat: 5x80kg
BP: 5x55kg
Pendlays: 5x55kg

Back extensions, situps

Training van gisterochtend. Zo, dat viel tegen zeg. 85kg squat was gepland, maar daar kreeg ik maar twee reps omhoog en toen begon de techniek serieus te verslechteren. Schijnt wel normaal te zijn na 2 weken nietsdoen, hopelijk ben ik snel weer terug op min of meer het oude nivo. Nu flink spierpijn, dat is ook een tijd geleden.

Madcow is met ramped sets, maar die ga ik niet steeds opschrijven. Gym heeft geen airco, dus het was erg warm en zweterig.

Woensdag volgende training met: Squats licht, DL 85kg, MP 35kg

Laatst bewerkt:
Tweede Madcow training (1-2)

Squat: 5x65kg
DL: 5x80kg
MP: 5x30kg

Situps

Maandag indachtig alles nog wat lichter dan gepland, en het voelde weer flink zwaar. DL in Sumo stand. Ook crunches gedaan - dat moet bij Madcow - en ook die vielen kolossaal tegen. Wordt allemaal hopelijk snel beter. BW wel alweer naar 81 kg

Vrijdag volgende training met: Squats 82.5kg, BP 57.5kg, PR 57.5kg

Laatst bewerkt:
Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts/Madcow

Mooie trainingen or, zwaar zal het de eerste paar weken wel zijn omdat je een paar weken niet getraind heb.

Derde Madcow training (1-3)

Squat: 3x85kg
BP: 3x57.5kg
Pendlays: 3x57.5kg

Dips 6,5,4xBW, barbell curls, push downs

Eerste week Madcow zit erop. Squats en dips voelen nog altijd belachelijk zwaar. BP en Pendlays gaan beter. Nu dit weekend flink eten!

Maandag volgende training met: Squats 85kg, BP 57.5kg, PR 57.5kg

Vierde Madcow training (2-1)

Squat: 5x85kg
BP: 5x57.5kg
Pendlays: 5x57.5kg

Hyper extensions, situps

Squats wederom zwaar, maar wel alles gehaald dus toch tevreden.

Woensdag volgende training met: Squats licht, DL 85kg, MP 32.5kg

Re: LKK's log - Veertiger doet Stronglifts/Madcow

lekkere training man wel laag volume zo blijft dit of gaat het nog omhoog?

Ik noteer alleen de laatste set. Het zijn steeds 5 sets, met oplopend gewicht.

Vijfde Madcow training (2-2), alleen hoogste set genoteerd

Squat: 5x65kg
DL: -
MP: 5x32.5kg
Dumbbell Rows: 12x24kg
Shrugs: 12x24kg

Situps

Last van onderrug. Lichte squats gingen net, DLs overgeslagen en vervangen door DB rows en shrugs. Ik snap niet helemaal waar de rugklachten vandaan komen. Het kan aan het werk liggen (te lang in 1 houding op stoel achter scherm), aan de squats maandag (maar ik heb niets gemerkt), of aan de situps (daar krijg ik vaak wat rugpijn van, heeft iemand anders dat ook?)

In elk geval wil ik geen risico met die rug nemen, dus dan maar andere oefeningen op hoger volume

Vrijdag volgende training met: Squats 87.5kg, BP 60kg, PR 60kg

of aan de situps (daar krijg ik vaak wat rugpijn van, heeft iemand anders dat ook?)

Ik weet niet of het daar aan ligt, maar alleszins niet de beste oefening als je zwakke (pijnlijke) onderrug hebt. Beter planks of fiets buikoef. Situps zijn geen "natuurlijke" beweging.

Situps zijn echte heel slechte oefeningen voor je rug, daarom doe ik ook planks idd..

Ok, dank voor de info! Situps zijn er bij deze uit, planks erin, en ik zal ook leg raises proberen.

Terug
Naar boven