Zo, weer terug van twee topweken. Nog bedankt voor alle goede wensen! We waren eerst een week in de Eifel, daarna een week in Zwitserland (Engadin). Veel heuvel- en bergwandelingen dus! Wat me opviel:
- Ondanks zo'n 8 kilo meer BW vergeleken met vorig jaar liep ik *veel* makkelijker die bergen op. Ook langere wandelingen waren geen enkel probleem. Het klopt dus dat krachttraining *ook* goed is voor cardiovasculaire conditie. Ik denk eigenlijk dat ik nog nooit in mijn leven in zo'n goede vorm ben geweest als nu.
- Koffers de trap op en afsjouwen is nu ook veel lichter!
- Eten: deze twee weken alleen maar met de pot meegegeten, geen shakes, geen extra snacks tussendoor. Ben 2.5 kg afgevallen (BW nu een krappe 80 kg). Als het goed is, zit dat er ook weer redelijk snel aan. Morgen begin ik weer met trainen en bijbehorend eten. Ik gok erop dat die 2 kg er ook weer in twee weken aan zit.
A propos: Mijn zoontje is 12, maar groot voor zijn leeftijd, zit al in zijn pubergroeispurt. Hij liep ons er allemaal uit! Hij heeft zijn lengte van mij, maar de bouw van zijn moeder (gespierd). Zijn kuiten zijn nu al dikker dan die van mij! 1.85m, 70kg, schoenmaat 48(!!). Hij doet aan judo, en daar af en toe ook wat KT. Als hij over 1 of 2 jaar geinteresseerd raakt in serieus trainen kan het volgens mij een monster worden!
Morgen begin ik met Madcow. Ik heb het zo ingedeeld dat ik in 6 weken op PR-gewichten zit. Morgen: Squat 85kg, Bench 55kg, Pendlays 55kg.